Strona 1 z 1

zmiana rozstawu śrub

: 2005-09-28 15:54
autor: Lisiu
witam. mam zamiar kupić felgi do probke. mam juz nawet cos na oku tylko.... mają inny rozstaw śrub ( są od audi).

więc mam pytanie do was drodzy koledzy. wie może ktoś gdzie można dorobić dystanse zmieniające rozstaw śrub i ile mniej więcej kosztuje takie cos???
z góry dzięki

: 2005-09-28 15:58
autor: Ivaho
Ja wiem ale nie powiem bo nie wiem ile takie kosztuja a nie chcialbym gafy szczelic i po kosztach poleciec. Ale za to moge Ci dać dobrą rade :wink:
Jak bedziesz robił takie dystanse to nie daj sie namowic na aluminiowe. Zwykle dystanse z alu sa ok, ale te ze zmiennym rozstawem to odpadaja (mowie bo wiem). Niestety stalowe, dobrze trzymajace nowe szpilki z rozstawem pasujacych do audi bede troche ciezkawe, ale urok nowych felasi Ci to zniweluje.

Pozdroooo

: 2005-09-28 15:58
autor: Robert

: 2005-09-28 16:20
autor: Ivaho
No poczytałem i smiechu warte. Wszystkie te mądrosci sa.... warte.

W stalówkach otwór centralny rozfrezowałem na CNC. Wszystko git i działa. Słuzy on tylo do pomocy przy nakładaniu felgi, nic nie trzyma. Trzymaja śruby, po to są z łbami stożkowymi. Jak otwór centralny w feldze ma luz 1mm na strone to gdy fela jest dobrze przykrecona przy sciaganiu koła dalej musi być 1mm luzu. Jezeli ktoś pisze ze na dziurach tam najbardziej dostaje to niech sie puknie w głowke, bo wtedy to oznacza ze na stozku śruby ma luzy i mu koło pływa :!:
Dystanse też mam wsadzone, na kazde kolo po 25mm i niech nikt nie pitoli że coś bardziej na naszych drogach dostaje. Moment ramienia wachacza o ile sie zmienia? Jeden z mnożników sie zmienia o 0.025m, tyle co nic.
Jedyne co zauwazyłem to zmiana geometrii i wieksze dociąganie auta na zakretach do wewnętrznej, kwestia przyzwyczajenia.

Pozdroo

PS
Zwykle dystanse 160, dla znajomych 100, sruby dłuższe po 8zł/szt

: 2005-09-29 01:14
autor: Bogdan9999
Ivaho pisze: No poczytałem i smiechu warte. Wszystkie te mądrosci sa.... warte.

W stalówkach otwór centralny rozfrezowałem na CNC. Wszystko git i działa. Słuzy on tylo do pomocy przy nakładaniu felgi, nic nie trzyma. Trzymaja śruby, po to są z łbami stożkowymi. Jak otwór centralny w feldze ma luz 1mm na strone to gdy fela jest dobrze przykrecona przy sciaganiu koła dalej musi być 1mm luzu. Jezeli ktoś pisze ze na dziurach tam najbardziej dostaje to niech sie puknie w głowke, bo wtedy to oznacza ze na stozku śruby ma luzy i mu koło pływa :!:
Dystanse też mam wsadzone, na kazde kolo po 25mm i niech nikt nie pitoli że coś bardziej na naszych drogach dostaje. Moment ramienia wachacza o ile sie zmienia? Jeden z mnożników sie zmienia o 0.025m, tyle co nic.
Jedyne co zauwazyłem to zmiana geometrii i wieksze dociąganie auta na zakretach do wewnętrznej, kwestia przyzwyczajenia.

Pozdroo

PS
Zwykle dystanse 160, dla znajomych 100, sruby dłuższe po 8zł/szt
TO ty masz na środkowym otworze 1 mm luzu hehe u mnie ciężko jest je zdjąć z tego rantu pozdro.

: 2005-09-29 11:11
autor: Ivaho
Nie pisałem ze mam luz, tylko ze jezeli by był. Nawiasem mówiąc to chyba nikt nie wie ile luzu tam ma być.

: 2005-09-29 11:30
autor: Robert
Ja mam full luz - mam fele od dwójki i, mimo ostrzeżeń, żebym wracał wolno i ostrożnie (bo kupiłem od Jeża i zakładałem w Tarnowie), jeżdżę już szczęśliwie kilka miesięcy.
Co do dyskusji Ivaho - zmienia się nie tylko o 25mm, ale też o (znany tylko Tobie) ciężar stalowych dystansów.
Starzy górale mawiają, że im mniej masy nieresorowanej - tym lepiej.

: 2005-09-29 11:51
autor: Ivaho
Ja mam dystanse aluminiowe. Stalowe to musiały by być te o zmiennym rozstawie śrub. Co do masy to racja, ale kto na to patrzy tak naprawde. Jeden dystans niech wazy 1kg. Kupujac felge ważysz ją? Czy waga felgi ma dla Ciebie jakies znaczenie przy kupnie. NIE. A na ten kilogram wiecej na piaście to patrzysz?

: 2005-09-30 09:22
autor: majcher
jednak każdy kilogram masy nieresorwanej ma znaczenie

: 2005-09-30 10:02
autor: Drzymek
Aaaaa tam cicho być...

Ja mam ciężkie felgi a na tyłach dystanse 0,5mm i co? Żyję? Piszę ten post? Tylko teraz tak: Albo kupujesz felgi w orginalnych i masz spokój, albo kupujesz takie jak chcesz (załóżmy że o innych parametrach niż orginalne) i musisz już kombinować. Ja mam tak, że bez dystansu opona obciera o amortyzator, a z dystansem o krawędź błotnika. Muszę więc założyć odboje gumowe i będzie spokój.
Ludzie, nie rozwodźcie się nad tymi felgami tak bardzo!


Cynki ma walce, Pelot ma walce, Drzymek ma walce... Wszyscy mają walce???
-MAM I JA :D

A Robert ma felgi od dwójeczki :D

: 2005-09-30 10:57
autor: Ivaho
majcher pisze:jednak każdy kilogram masy nieresorwanej ma znaczenie
Pewnie ma, a ty kolego pewnie nawet nie wiesz ile Twoje fele ważą :wink:
Loos, zgadzam się z Tobą w pełni, ale chodzi mi o to ze i tak na mase nierosorowaną nik nie zwraca uwagi, a jak przyjdzie temat dystansu alu ktory wazy 400g robi sie wielkie hallllloooo :twisted:

: 2005-09-30 11:06
autor: majcher
Ivaho pisze:
majcher pisze:jednak każdy kilogram masy nieresorwanej ma znaczenie
Pewnie ma, a ty kolego pewnie nawet nie wiesz ile Twoje fele ważą :wink:
jo - wiem za to że są nieważkie w stosunku do mojej wagi jako kierowcy :wink:

: 2005-09-30 11:45
autor: Robert
Ivaho: Stalowy dystans przy zmianie rozstawu śrub będzie pewnie ważył trochę więcej.
Majcher: Ty jesteś masą potrójnie resorowaną (dochodzi dodatkowo miękki fotel i warstwa tłuszczyku) :wink:

: 2005-09-30 11:49
autor: majcher
Robert pisze:Ivaho: Stalowy dystans przy zmianie rozstawu śrub będzie pewnie ważył trochę więcej.
Majcher: Ty jesteś masą potrójnie resorowaną (dochodzi dodatkowo miękki fotel i warstwa tłuszczyku) :wink:
a jakże - fotel miekki skórzany
a tłuszczyk jest oj jest - w sumie 115kg (na wakacjach troche ubyło)
:D :D :D

: 2005-09-30 12:05
autor: Ivaho
majcher pisze:
Robert pisze:Ivaho: Stalowy dystans przy zmianie rozstawu śrub będzie pewnie ważył trochę więcej.
Majcher: Ty jesteś masą potrójnie resorowaną (dochodzi dodatkowo miękki fotel i warstwa tłuszczyku) :wink:
a jakże - fotel miekki skórzany
a tłuszczyk jest oj jest - w sumie 115kg (na wakacjach troche ubyło)
:D :D :D
Tez cos o tym wiem :wink:
A ciezar stalowego dystansu 20mm bo taki musilaby byc przy dystansie ze zmiennym rozstawem to ok 1kg. NIe wiem czy to wiele. Jak zmienialem w Meganie starego stalówki na alu to roznica w cieżarze wynosiła 3kg, a stalówki byly fabryczne. Czy to oznaczało ze do alusów jeszcze mogłem dorzucić 3 kg dystans?? To chyba ze 100mm by dało :lol:

: 2005-11-08 23:08
autor: mati
wszystko da sie zrobic a co do otworu na środku felgi to powinien byc zpasowany osobiście mam felgi od hondy legend usa i po montażu felg pojawiły sie drgania na kierownicy przy wiszych predkościach wszystko ustąpiło gdy tylko założyłem piarścienie centrujące. proponuje wykonac takie dystanse jak najlepiej a nie oszczędzac na srodkach.

: 2005-11-09 00:58
autor: Ivaho
No widzisz, co szkoła to teoria.
ja kupłem stalówki na zime i sie okazalo ze otówr na srodku nie ma 67 tylko 60. Rozfrezowałem z dużym luzem i było git. Zadnych drgan ani nic.

: 2007-03-04 15:21
autor: Dee Jay
Odświeżam temat bo mam to samo pytanie co lisiu. Gdzie można dorobić/ kupić dystanse do brobe zmieniające rozstaw śrub??

: 2007-03-05 08:50
autor: TYKWA
DeeJay, wpisz w wyszukiwarke np Google "dystanse" i wyszuka Ci pozycje , znajdz firme która Ci odpowiada i sie z Nimi skontaktuj. MOzna sie dogadac zawsze jaki konretny dystans Cie interesuje i taki zrobiá. Nie pamietam nazwy firmá z którá sie skontaktowalem , ale moja droga wyszukiwania wygládala mniej wiecej tak jak Ci napisalem. Wiem tylko ze firma byla z okolic Krakowa.


Pamietam tez , ze nie da rady zrobic dystansu "przejsciówki" z 3srób na 4 i podobnie z 4 na 5 , w Naszym przypadku raczej z 5 na 4 :wink: , bo zawsze bedzie sie któras ze srób pokrywac.

: 2007-03-05 21:03
autor: Dee Jay
Znalazłem już na allegro ogłoszenia. :wink:
Po prostu chciałem wiedzieć czy ktoś ma jakąś sprawdzoną i w miare tanią firme.