probe nitro czy turbo jak sadzicie

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

probe nitro czy turbo jak sadzicie

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:02 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Odpowiedz sobie na pytanie - czy moc jest Ci potzrebna cały czas czy tylko na wyścigi ? Jeżeli cały czas chcesz mieć pod nogą koniki to turbo lub kompresor, jeżeli tylko okazyjnie wyścigi na 1/4 mili to nitro. Pamiętaj, że tankowanie nitro zawsze kosztuje, jeśli nie używasz gazu, musisz zakręcać butlę, a później przed wyścigiem ją odkręcać. Nitro jest znacznie tańsze niż turbo w założeniu i mniej kłopotliwe.
Gość

Post autor: Gość »

Ja stawiam na turbo. Obecnie znalazlem juz czlowieka, ktory dorobi mi kolektor wydechowy. Jednak jego instalacja ciagnie za soba koniecznosc innych modyfikacji m.in. map paliwa (np. poprzez modul STM6) i wydech (cholernie glosno chodzi niestety). Wskazany tez jest intercooler.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:02 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Glebsze zmiany sa wskazane, gdy chesz przekroczyc 200KM na V6. Z reguly silniki maja dosc duzy zapas mocy (ok. 30%). Dotyczy to też 2.5L V6 montowanego rowniez w mazdach. Co do turbo, sa juz takie konstrukcje, m.in. http://perso.wanadoo.fr/olivier.p24/ . Dzialaja bez zarzutu, jednak tak jak napisalem wczesniej, konieczny jest modul STM6 (lub podobny), ktorym mozna zmodyfikowac parametry silnika dostosowujac go do nowej sytuacji. Co do walkow i innych elementow silnika to sie zgadza. Koszt dosc spory. Jednak zaryzykuje stwierdzenie, ze do pewnej granicy KM powinny wytrzymac.
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Quaki pisze:A jesli juz ktos sie zdecyduje wydac tyle pieniedzy to czy nie lepiej kompresor wstawic on nie ogranicza mozliwosci uzycia podtlenku azoutu (tak jak turbo sprezarka)
Sprecyzuj proszę, bo pierwsze słyszę, aby turbosprężarka w jakikolwiek sposób ograniczała użycie N20.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

:usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:02 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Hmmm... Mój kolega jest przedstawicielem firmy Forti (NX) na województwo kujawsko-pomorskie i pierwsze słyszę o jakichkolwiek przeciwskazaniach konfiguracji turbo + nitro. Znam bardzo dużo samochodów z turbo, które są dość intensywnie eksploatowane i pomimo zestawów nitro z dyszami podnoszącymi moc np. o 100 KM nie ma większych problemów. Wystarczy zresztą wejść na stronę np. www.sss.org.pl bądź na www.forum.streetracing.pl aby zobaczyć na przykłąd w wynikach z zawodów na 400 metrów z Modlina ile samochodów jeździ turbo+nitro. Oczywiście samochody, o któych mówię jedżą już dość długo używając n2o stąd moje zdziwienie dotyczące Twojej teorii...
Gość

Post autor: Gość »

Jeszcze kilka slow odnosnie silnika...

Mialem okazje ogladac i testowac mazde 6 z silnikiem 2.3L. Dostaly sie w moje rece rowniez materialy serwisowe. Zaskoczylo mnie przede wszystkim to, ze konstrukcja tego silnika i wiekszosc rozwiazan jest oparta na 2.5L. Poprawiono sporo elementow i materialy, z ktorych sa wykonane, ale w duzy przyblizeniu jest to ten sam silnik.
Co do samego silnika KL, to sam fakt, ze byl on produkowany do 2002 (10 lat!!!) swiadczy o jego trwalosci i niezawodnosci. Wersja KLZE byla podciagana w gore (moc) ze wzgledu na wieksza wage aut, do ktorych byl ten silnik montowany. Byly to przewaznie Mazdy Milenia, wazace okolo 300kg wiecej.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:03 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

No gdybym sie miał czepiać to nże w ofercie NX jest jedna sucha instalacja(Incognito), ale generalnie myślałem faktycznie o systemach mokrych, któe zdominowały chyba rynek ze wzgędu na najkorzystniejszy stosunek przyrostu mocy do ceny.

Pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

Okay zaczne od tego ze poruszyliscie moj temat ktory ciagle siedzi mi w glowie. Quaki Ja ma probe 95 V6 w polsce z silnikiem KLZE ale niestety urzywam kolktor dolotowy powietrza z mojego starego silnika KL03 tak ze nie osiagam mocy ktorj ty wymieniasz. Teraz uswiadomie wasz o roznicy pomiedzy KLZE i KL03
Kompresia jest wienksza 9.2 versus 10
Zawory otwieraja sie glebiej nizeli w silniku KL03
Prawdo podobnie walki tez sa inne aby.
I korektor dolotowy powietrza jest inny, zrob sobie reserch na google KLZE i zobaczysz.
Co do nitro to sie nie zgodze aby ci temperatura tak drastycznie podskoczyla.
Ja jestem wposiadaniu turbo kitu ktory chce zamontowac na ten wlasnie KLZE silnik. Dalczego tego nie zrobilem, powiem ktrotko nie mam za duzo czasu i sprzentu na tyle aby ustawic optymalnie mieszanke i iskre.
Wiem ze ludzie maja zamontowane turbiny na fabrycznym silniku i pomuja 7psi co daje 280 koni co daje 225-230 do kol. To powino ci wystarczyc jak jestes dobrym kierowca jakies 1/4 13.6 -13.8
Co potrzebujesz do turbo to Wienksza pompe paliwowa.
FPR Fuel Pressure Regulator, przedmoit ktory ci podnosi automatycznie cisnienie paliwa przy rowno miernym zwienkszeniu doladowania.
Intercooler ktory ci obnizy temperature powietrza, czym zimniejsze powietrze tym geszcze i lepiej dla silnika.
Dobry 3" wydech . Opoznienie zaplonu do 5 stopni.
I zapamientaj ze injectory gubia wzor podawania paliwa jak przekroczysz 85 psi. Dlatego duzo ludzi wklada zamiast probe 220cc z mazdy Milenia S -type 290cc ktore daja podniesienie mocy turbiny 10-12 zalerzy jak zintegrujesz twoj caly system. I też zegary ktore monitoruje caly system ja Powietrze/ paliwo. Boost itp.
Chyba bedzie na tyle. I jeszcze jedno sprzeglo bedziesz mial do wymiany a pozniej skrzynie biegow. To sa realia. Chce wam oznajmic ze moj kumpel na golfie 2. 0 liter zrobil ostatnio silnik i robi teraz na zrobiony silniku 11.6 turbo plus 60 koni nos. Ale silnik jest przygotowann 150 nos tak ze lada dzien bedzie jeszdil 11 flat. Moc na hamowni mial 382konie do kol to jakies 450 koni Silnik zrobil mu gosciu ktory robi silnik do NASCAR
i ma 30 letnie doswiadczenie w tym temacie. To by bylo na tyle.
Gość

Post autor: Gość »

Wszytsko fajnie, tylko zakladajac ograniczone finanse i polska rzeczywistos, zbyt duze modyfikacje zazwyczaj nie wchadza w gre. Moim zalozeniem podstawowym byla modyfikacja skrzyni (automatu). Na nastepny rzut poszedl wydech. Teraz pracuje nad instalacja turbiny - problem mam z dorobieniem kolektorow wylotowych. Po drodze jest oczywiscie konieczna modyfikacja sterownika.

W tym wszystkim nie chce osiagac jakis extremalnych osiagow. Wystarczy mi, ze dojde do ok 200KM.
Gość

Post autor: Gość »

Tak fabrycznie masz 164 konie jak ty chczesz osiagnac 200km przy jakiej turbine. Wez pod uwage ze jak zalorzysz duze turbo to nie bedziesz mial zadnego efektu jak powyrzej 6000 rpm a jak zalorzysz mala turbine to przy niski orbotach tak jak kazde turbo auto fabrycznie wychodzi ma 6 psi najmniej i ile zamierzasz pompowac powietrza 1psi 2psi aby uzyskac te 200 koni. Po po co zakladasz turbo jak tylko chcesz uzyskac 200 koni, powiem tylko jedno tuning jest drogi ale i bardzo pochlaniajacy tak ze te 200 koni jak osiagnesz wystarczy ci na ile tydzien dwa jak jakis nissan 200 sx turbo odejdzie ci bez problemu. Jak chcesz 200 to mozesz zrobic to innym sposobem nie turbo. I to w taki sposob jak ci wymienie. 2.5 incza wydech z dobrym tlumnikiem bez katalizatora, kolektroy spalin Takiej firmy jak robi Bosal , zwienkszenie z 60mm na 65 mm przepustnice dolotowa powietrza . I zimny dolot powietrza i jeszcze lzejsze kolo zamachowe. I wten sposow mozesz miec wiencej niz 200 koni. Tylko turbo moze drastycznie podniesz moc silnika. A te silniki wytrzymuja bez zadnych problemow 6-7 psi na co dzien
Gość

Post autor: Gość »

Moj cel - 200KM jest ostroznym zalozeniem i ma dosc proste uzasadnienie. Chcac modyfikowac cokolwiek przyjalem zasade robienia na zapas. Zarowno wydech, jak i dolot powietrza robie na wyrost - prawie pusty przelot. Generuje to wprawdzie sporo halasu, ale juz pracuje nad metoda jego ograniczenia - wstepne testy sa obiecujace. Modyfikacje, o ktorych napisales nie zdaly by w moim przypadku egzaminu, n.p. kolektory bosala przy montazu turbo bylby do wyrzucenia, dlatego dorabiam na zamowienie. Turbina ma zagwarantowac spokojne podniesienie mocy. Zreszta i tak calosc wyjdzie podczas testow.

Co do tego czy mnie ktos wyprzedzi czy nie jest obojetne. Zalezy mi glownie na dynamice jazdy na codzien.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:03 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Powiem ci szczerze ze lepiej jest wstawic turbo na 2.5 V6 bo osiagniesz wienksza moc niz z pierwszej generacji wiem ze goscie pompuja na pierwszej generacji 12 do 14 psi i maja z komputerem problem ze odcina. Zobacz sam 2.5 litra turbo przy 7 psi masz jakies 285 koni a nawet lepsze czasy.Caly czas sie zastanawiam czy nie sprzedac auta i mego turbo. Jak by ktos mi oferowal dobre pieniadze to moze. Naprawde wlozylem duzo pracy i czasu aby auto jezdzilo tak jak ja chce. Tak jak by co to czekam na oferte jesli jestes zainteresowany.
To jest lista lekko uzywanych zeczy.
Garett turbo z kompletnymi rurami wydechu.
Intercooler z zaczepami tylko trzeba dorobic rurki do turbo i korektora dolotowego.
Greddy BOV zawor spustowy powietrza.
Turbonetic Mark 2 zawor spustowy nadmiaru spalin.
Cartech 20005 FMU controler do cisnienia paliwa
Walboro 190 pompa paliwa.
Apexi AVC-R boost controler.
DSM ignition controler.
Zegary Greddy boost. teperatura, mieszanka.
Pillar pod na zegary
i sporo inych zeczy
tak ze jak jestes zainteresowany to moge ci to sprzedac
daj znac
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:03 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Ech, Panowie....

2 Fast & 2 Furiest

Naprawdę. Gdzie Wy chcecie wykorzystać te maszyny?.... :roll:

Powiem szczerze. Lubie swoje Probe i nie będę go dopier.... bo wyląduje na drzewie. :D Szczerze mówiąc to moce 300-400 KM mnie fascynują ale tu nie USA gdzie autostrady mają 5 (słownie pięć) pasów w jedną stronę, oraz odcinki po 200-300 mil bez minimalnej zmiany kierunku.

Polska to wspaniały kraj, gdzie można sprowadzić sobie samochód za 80tys. i żeby sprawdzić co te auto potrafi jechać do Krakowa, aby z tamtąd przejechać w 20 min do Katowic (czas po aproksymacji :wink: )

też powiem szczerze, pakować kasę by zrobić wrażenie na hamowni - przesada. Preferuje podejście Greyg'a oraz Bieniasa - tuning tak, ale bez potwornych kosztów oraz z sensem.

Sorki, jeżeli ktoś to odbierze zbyt mocno do siebie. Nie taki jest cel tego posta! 8)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:04 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Auto jest w polsce i turbo tez. Co do skrzyni to mam zainstalowane ACT sprzenglo ktore wytrzymuje do 350 koni bez problemu. Tak ze jakby.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

MiH--masz rację, Probe ma być Probe, a nie jakiś mutant. Jak czytam posty GTurbo to jestem zdegustowany. Probe jest piękne samo w sobie, po cholerę jakieś drogie przeróbki. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Co do tuningu jest tyle opini co "fachowcow", ze mna wlacznie :) Ja staram sie robic bez pospiechu i konsultuje z ludzimi, ktorzy maja o tym pojecie.

W przypadku probe, moim glownym zalozeniem jest nie zepsuc wygladu. Uwzgledniam jednak zalozenie pozadnego spojlera (niekoniecznie jak Olo :)) i wlotow na masce. Sa to bardzo przydatne elementy, nawet przy tej mocy, ktora 2.5L ma standardowo. Spojler dociska tyl przy wiekszych predkosciach, co jest wskazane w probe ze wzgledu na to, ze wiekszosc masy przenoszona jest na os przednia. Jakie ma to znaczenie, mozna przeczytac w wielu miejscach w sieci.
Wloty powietrza na masce, rowniez moga wiele pomoc w chlodzeniu silnika. Zajrzyjcie pod maske swojego auta po przejechaniu dluzszego odcinka - wode mozna zagotowac.
Pozostale elementy typu turbo, intercooler, wydech itp. sa juz kwestia osobistego wboru. Wbrew pozorom nie sa to drastyczne koszty, ale frajda przy ich montazu niezapomniana lub - wiem, że mam hobby :) !!!!

Jednak ograniczenie sie do ok. 200KM, o ktorym wspomnialem we wczesniejszym poscie, ma swoje dosc istotne finansowo (czyt. polskie) uzasadnienie. Zbytnie przeroczenie tej magicznej liczby moze miec bardzo negatywne skutki dla naszego silnika jesli go nie przerobimy (znowu pieniadze! ) Dorabianie walkow, zakup lzejszego kola itp. w wiekszosci przypadkow odpadaja. Jednak w tym wszystkim znalazlem zloty srodek - przynajmniej dla mnie. Wydech (tlumik Malona 3DKP, strumienica, montaz) kosztowal mnie ok. 500zl. Trubina, intercooler, kolektor + dodatki - ok. 1500zl (jeszcze przed montazem). Najdrozszy element to modyl Perfectpower STM6 - prawie 1500zl w detalu + dostrojenie na hamowni. Dodajac do tego spojler i wloty na masce, mozna spokojnie zamknac sie w 6000zl.

Pominalem w tym wszystkim sprezyny, amory i hamulce, gdyz tutaj nigdy nie uznawalem kompromisu - albo najlepsze albo zadne, Przy tej mocy silnika na polskich drogach nie mozna ryzykowac.
Gość

Post autor: Gość »

To jest iformacja dla Easy Rider. Nie wiem czy ty cos do mnie masz analizujac twoje wypowiedzi. Sluchaj ty mnie nie znasz na tyle aby cos mowic na temat kogos pogladu. Cos wiem na temat turbo tak ze sie wypowiadam i staram sie wypowiedziec co mysle. Nie wyciagam palca na nikogo i nie mowie komus w taki sposob jak ty to wyrazasz. Jesli ci sie cos nie podoba to przemilcz to niz sie wypowiadac w taki bez nadziejny sposob. Kazdy ma rozne podejscie do tuninug i w twoim przypadku moze to byc naklejka na tylniej szybie "Technics".
Easy Rider Wysłany: 2003-08-01 23:31 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

MiH--masz rację, Probe ma być Probe, a nie jakiś mutant. Jak czytam posty GTurbo to jestem zdegustowany. Probe jest piękne samo w sobie, po cholerę jakieś drogie przeróbki. ER
Gość

Post autor: Gość »

Tak Greg masz racje ja caly czas mowie o tuningu silnika. Mow samochod sie niczym nie wyroznia oprocz tego ze ma Greddy wydech i 17 calowe felgi. Tez sadze ze probe fabrycznie wyglonda dobrze i tak chce go zatrzymac. Ale duzo ludzi chce miec auto szybsze od fabrycznego auta.
Duzo moich znajomych ma stuningowane auta tylko dlatego aby komus kto ma podobne auto zrobic niespodzianke. Wiem ze koszt turbo jest drogi ale jak chcesz i bedziesz mial czas to moge ci pokazac zeczy ktore beda ci potrzebne i mozesz je skopiowac. Ale widze ze masz wieksza czesc kupiona "Najdrozszy element to modyl Perfectpower STM6 - prawie 1500zl w detalu " Co to takiego jest i co powoduje. Moze moglbym ci pomoc jesli mi wytlumaczysz co to takiego jest i do czego sluzy? To tak poza marginesem. Powiem ci ze tuning jest ciezka choroba i uwiez mi ze te 200 koni ci nie wystarczy na dlugo i znam to z doswiadczenia. A przy dobrze dostrojone mieszance i iskrze ten silnik wytrzyma 7 Psi. Wejdz sobie na strone probetalk.com tam sa ludzie co na fabrycznym silniku maja prawie 300 koni do kol.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”