Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
wyscigi
wyscigi
kazdy na pewno raz na jaks czas trafia klienta który
chce sie zdziwic
proponuje wymianę doswiadczen z naszych mini wyscigów
ostatnio dosc mocno zdziwiłem honde accord 2.0 i
przy 120 pacjent odpuscił wiedząc ze nie ma szans
a tak przy okazji czy ktos z was nie ma tulejek do modyfikacji turbo
chetnie odkupie
i pytanie jak wzrasta zuzycie paliwa na takim kopie
jak sobie zamontuje to bede dziwił lepsze samochody
a dwa miesiące temu zdziwiłem bardzo mocno camaro nowy model
probe 1991 gt
chce sie zdziwic
proponuje wymianę doswiadczen z naszych mini wyscigów
ostatnio dosc mocno zdziwiłem honde accord 2.0 i
przy 120 pacjent odpuscił wiedząc ze nie ma szans
a tak przy okazji czy ktos z was nie ma tulejek do modyfikacji turbo
chetnie odkupie
i pytanie jak wzrasta zuzycie paliwa na takim kopie
jak sobie zamontuje to bede dziwił lepsze samochody
a dwa miesiące temu zdziwiłem bardzo mocno camaro nowy model
probe 1991 gt
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
ja moge wykonac takie tulejki tylko napiszcie jakie musza byc zewnetrzne wymiary i sie postaram cos takiego dorobic jakby ktos chcial i jaka sobie zyczycie wewnetrzna srednice otworu bo to mozna wykonac rozne
pozdrawiam
ps. nie odpowiadam za zniszczenia silnika przy stosowaniu tego typu tulejek ja moge je tylko wykonac nie moge sprawdzic jak beda dzialaly w waszym aucie i jakie jest zurzycie silnika (pamietajcie podnoszenie cisnienia doladowania nie wplywa dodatnio na zywotnosc silnika)
pozdrawiam
ps. nie odpowiadam za zniszczenia silnika przy stosowaniu tego typu tulejek ja moge je tylko wykonac nie moge sprawdzic jak beda dzialaly w waszym aucie i jakie jest zurzycie silnika (pamietajcie podnoszenie cisnienia doladowania nie wplywa dodatnio na zywotnosc silnika)
przytaczam krótką instrukcje po mimo której niestety nie jestem w stanie z przyczyn sprzetowych wykonac takich tulejek
mysle ze komplet powinien zawierac trzy
0,7 mm
0,8 mm
1,0 mm
jest tu mowa o dwóch srednicach mysle ze na początek mozna zrobic 6 takich tulejek lub na ciensze nawinąc kawałek tasmy izolacyjnez zeby
ciasno wchodziła
powiedz jakie bedą koszty takiej operacji
Śruba mosiężna o przekroju 7-8 mm . Jej średnica jest uwarunkowana rozmiarami przewodu. Ważne jest aby ten rozmiar był na części bez gwintu ponieważ z tego właśnie będziemy robili tuleje. Można też zamiast śruby zastosować pręt mosiężny. Dla czego mosiężny dowiecie się później.
Wiertło 0,7 mm i tutaj najlepiej jest zaopatrzyć się w kilka wierteł. Dlaczego ? A, dla tego, ze ja np. złamałem trzy przy wierceniu.
Wiertło 3-4 mm .
Wiertarka, która potrafi złapać wiertło o rozmiarach opisanych powyżej. Wiertarki udarowe odpadają J
Piła do metalu.
Teraz do pracy.
Ucinamy ze śruby mosiężnej z jej części bez gwintu tuleje o długości około 8-10 mm . Koniecznie szlifujemy ostre krawędzie !
Tak powstałą tuleje nawiercamy z dwóch stron wiertłem 2-4 mm . Jednak NIE na wylot. Przygotowujemy po prostu materiał do wiercenia otworu wiertłem 0,7 mm . Chodzi o to aby odcinek wiercony tym wiertłem był jak najkrótszy. Ciężko by nam było wiercić przez całą długość tulei takim cienkim wiertłem.
Przewiercamy tuleje na wylot wiertłem 0,7 mm .
Teraz zakładamy tuleje. Bez otwarcia maski silnika się nie obejdzie J . Przy turbo sprężarce znajduje się cieniutki gumowy wężyk. Prowadzi on od wylotu sprężonego powietrza do czujnika i jest zabezpieczony dwiema obejmami. Wyciągamy go na zewnątrz.
0,7 mm . To dało właściwy efekt. W moim przypadku wskaźnik turbo dochodzi na czerwoną skale bez odcinania paliwa.
0,8 mm . To dało ciśnienie nieznacznie poza zakres normal
1 mm . To około 8 psi
mysle ze komplet powinien zawierac trzy
0,7 mm
0,8 mm
1,0 mm
jest tu mowa o dwóch srednicach mysle ze na początek mozna zrobic 6 takich tulejek lub na ciensze nawinąc kawałek tasmy izolacyjnez zeby
ciasno wchodziła
powiedz jakie bedą koszty takiej operacji
Śruba mosiężna o przekroju 7-8 mm . Jej średnica jest uwarunkowana rozmiarami przewodu. Ważne jest aby ten rozmiar był na części bez gwintu ponieważ z tego właśnie będziemy robili tuleje. Można też zamiast śruby zastosować pręt mosiężny. Dla czego mosiężny dowiecie się później.
Wiertło 0,7 mm i tutaj najlepiej jest zaopatrzyć się w kilka wierteł. Dlaczego ? A, dla tego, ze ja np. złamałem trzy przy wierceniu.
Wiertło 3-4 mm .
Wiertarka, która potrafi złapać wiertło o rozmiarach opisanych powyżej. Wiertarki udarowe odpadają J
Piła do metalu.
Teraz do pracy.
Ucinamy ze śruby mosiężnej z jej części bez gwintu tuleje o długości około 8-10 mm . Koniecznie szlifujemy ostre krawędzie !
Tak powstałą tuleje nawiercamy z dwóch stron wiertłem 2-4 mm . Jednak NIE na wylot. Przygotowujemy po prostu materiał do wiercenia otworu wiertłem 0,7 mm . Chodzi o to aby odcinek wiercony tym wiertłem był jak najkrótszy. Ciężko by nam było wiercić przez całą długość tulei takim cienkim wiertłem.
Przewiercamy tuleje na wylot wiertłem 0,7 mm .
Teraz zakładamy tuleje. Bez otwarcia maski silnika się nie obejdzie J . Przy turbo sprężarce znajduje się cieniutki gumowy wężyk. Prowadzi on od wylotu sprężonego powietrza do czujnika i jest zabezpieczony dwiema obejmami. Wyciągamy go na zewnątrz.
0,7 mm . To dało właściwy efekt. W moim przypadku wskaźnik turbo dochodzi na czerwoną skale bez odcinania paliwa.
0,8 mm . To dało ciśnienie nieznacznie poza zakres normal
1 mm . To około 8 psi
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Ktoś tu pisał na forum po moim opisie modyfikacji, że najlepiej (i to potwierdzam) kupić dysze od kuchenki gazowej. Kwestia taka, że mają zakończenia dostosowane do klucza 8mm. Wkręcamy więc w uchwyt wiertarki, przykładamy pilnik i mamy ładnie zaokrągloną zwężke
Proponuje 0,65 - 0,8. Koszt 2 sztuk, to jakies 2,70 zł 
Co do V40 - to... duży ponton. Sąsiad ma takiego. Sprawa przesądzona.


Co do V40 - to... duży ponton. Sąsiad ma takiego. Sprawa przesądzona.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
o i jest rozwiazanie co do tulejek dzieki asdero to mi zaoszczedzi pracy 
a pomysl dobry po co wiercic jak mozna wykorzystac juz zrobione ja mam jeszcze taki pomysl zeby wyposazyc ustrojstwo w elektro zaworek i bedzie albo duza moc do wyscigow albo normalna do zwyklej jazdy(oszczednosc silnika)
pozdrawiam

a pomysl dobry po co wiercic jak mozna wykorzystac juz zrobione ja mam jeszcze taki pomysl zeby wyposazyc ustrojstwo w elektro zaworek i bedzie albo duza moc do wyscigow albo normalna do zwyklej jazdy(oszczednosc silnika)
pozdrawiam
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
asdero nie musi byc dokladny ale musi byc taki typu 2/1 i wybieracz czy przplyw jest z jednego czy drogiego kroćca i tym sposobem mozesz miec jedna lub dwie tulejki a co do dokladnych zaworow takie mozna dostac w sklepach z czesciami do sprezarek lub tam gdzie sprzedaja jakies czesci do rzeczy chlodniczych
pozdrawiam
pozdrawiam
No faktycznie
Ja cały czas myślałem o pełnej regulacji, a takie to proste było
Znalazłem "Turbo pressurf warning signal". Wchodzi to żółto czeronym kablem do złącza "F" CPU. Myśle, że jest to sposób na obejście odcięcia paliwa w przypadku gdy jeździmy na benzynie i mamy mocno podkręcone turbo. Nie wiem jednak jakie stany są podawane na to wejście. Czy to są stany logiczne 1 i 0, czy też jest to sygnał analogowy. Raczej to pierwsze. Zamierzamm się temu przyglądnąć lub znaleść gdzieś opis stanów na wejściach CPU.


Znalazłem "Turbo pressurf warning signal". Wchodzi to żółto czeronym kablem do złącza "F" CPU. Myśle, że jest to sposób na obejście odcięcia paliwa w przypadku gdy jeździmy na benzynie i mamy mocno podkręcone turbo. Nie wiem jednak jakie stany są podawane na to wejście. Czy to są stany logiczne 1 i 0, czy też jest to sygnał analogowy. Raczej to pierwsze. Zamierzamm się temu przyglądnąć lub znaleść gdzieś opis stanów na wejściach CPU.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Hmm... Nie taki znowu duży... 160 KM, na czwartym biegu dociąga do 200 km/h, a v maks ma na poziomie licznikowych 230 km/h (opony 195/55/15) więc nie byłbym taki pewien...asdero pisze:Co do V40 - to... duży ponton. Sąsiad ma takiego. Sprawa przesądzona.


A tutaj więcej zdjęć mamusi autka... Takie niepozorne a niejednego już zadziwiło na światłach...

http://www.fordon.com.pl/temp/volvo/Page.html
Na 4 biegu Fiata 125p rozbujasz do 160 km/h jak nie więcej.Brychu pisze:Hmm... Nie taki znowu duży... 160 KM, na czwartym biegu dociąga do 200 km/h, a v maks ma na poziomie licznikowych 230 km/h (opony 195/55/15) więc nie byłbym taki pewien...asdero pisze:Co do V40 - to... duży ponton. Sąsiad ma takiego. Sprawa przesądzona.
Ponton jak napisałem lub jak ktoś woli skandynawski Polonez

"Drugiego dwulitrowca wyposażono w niskociśnieniowe turbodoładowanie, co pozwoliło na uzyskanie 165 KM. Na rozpędzenie tak wyposażonego V40 do setki potrzeba jedynie 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna 220 km/h. "
"Acceleration 0-62 mph, man/auto: 8.5/9.0
Power output: 120 kW (163 bhp) at 5250 rpm
Top speed, man/auto: 137/134 mph "
Jedynie 8,5s i 240 Nm i 163 KM (przy 5250 rpm!), a nie 165, czyli trochę mocniejszy rodzinny pojazd z czterema gwiazdkami za bezpieczeństwo, które można o "d... rozbić" już przy 100 km/h

Dopiero T4 ma porównywalne parametry. Z nim jednak nie miałem do czynienia. Ten vmax jaki napisałeś, to jest właśnie z T4. Pamiętaj, że dopuszczalne w europie maksymalne przekłamania licznika to 10%


Podtrzymuje to co napisałem wcześniej

PS: Myślę że na światłach nie spotkałeś gościa któremu się chce

-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
przed chwila przeliczalem i 12psi to tylko 1 bar a wiec dziwne jest ze turbo w 1-gen ma tylko do 8psi czyli mozna powiedziec ze to soft turbo 
ale ciekawi mnie czy tloki sa takie same przy turbo i nie turbo bo jak tak to raczej nie radze podnosic cisnienia sprezzarki jak nie to juz mozna powalczyc podobno taka sama turbo sprezarka chodzila w jakichs mitsubishi i dawala 16psi moze wartosc nie zabija (znam kolesia co ma w golfie 2 przerobiony silnik 2,0 16v turbo i kreci turbine na 2 bary czyli jakies 20-22 psi ale to idzie 3000gt zjadl jak dziecko ) ale jesli dobrze schlodzic intercooler to moze by tak kolo 300ps wycisnac a to juz frajda
a co do tego
co do T4 to ja takie objechalem kolegi probem 2-gen +nitro hehehe ale mine mial koles ze go odstawilo probe a taki byl pewny ze sie zalozyl o 1000zl no coz jak pech to pech heheheheheeheh
i tyle mam do powiedzenia na temat Volvo
pozdrawiam

ale ciekawi mnie czy tloki sa takie same przy turbo i nie turbo bo jak tak to raczej nie radze podnosic cisnienia sprezzarki jak nie to juz mozna powalczyc podobno taka sama turbo sprezarka chodzila w jakichs mitsubishi i dawala 16psi moze wartosc nie zabija (znam kolesia co ma w golfie 2 przerobiony silnik 2,0 16v turbo i kreci turbine na 2 bary czyli jakies 20-22 psi ale to idzie 3000gt zjadl jak dziecko ) ale jesli dobrze schlodzic intercooler to moze by tak kolo 300ps wycisnac a to juz frajda
a co do tego
przygladales sie moze jak to dziala a moze ktos wie co ?Turbo pressurf warning signal".
co do T4 to ja takie objechalem kolegi probem 2-gen +nitro hehehe ale mine mial koles ze go odstawilo probe a taki byl pewny ze sie zalozyl o 1000zl no coz jak pech to pech heheheheheeheh

pozdrawiam
Ciśnienie można spokojnie podnieść. To już analizowałem. Silnik dla wersji turbo jest odprężony. Co do intercoolera, to fakt, można by jego wydajność zwiększyć. Nawet myślałem o tym.
16 psi można podać dla tego silnika. Tak robią niemcy. Kwestia jest taka, że trzeba przerobić albo program CPU albo zastanowić się nad modernizacją sygnału turbo pressurf. Niemcy modyfikują program zawarty w CPU. Ja nie mam dostępu do tego oprogramowania, więc chcę to zrobić przez modyfikacje urządzenia wysyłającego sygnał. Potrzebne mi są jednak do tego informacje o sygnałach, czego szukam.
16 psi można podać dla tego silnika. Tak robią niemcy. Kwestia jest taka, że trzeba przerobić albo program CPU albo zastanowić się nad modernizacją sygnału turbo pressurf. Niemcy modyfikują program zawarty w CPU. Ja nie mam dostępu do tego oprogramowania, więc chcę to zrobić przez modyfikacje urządzenia wysyłającego sygnał. Potrzebne mi są jednak do tego informacje o sygnałach, czego szukam.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
co do intercoolerka to wlasnie projektuje system schladzania go dwutlenkiem wegla (kazdy widzial jak sie zachowuje rozprezany gaz) radykalne zmniejszenie temp moze dac do +50 kM hehehe to juz cos co nie 
pozdrawiam
ps.co do sygnalu w tym odcieciu to jest raczej tak ze sie sygnal pojawia lub zanika po przekroczeniu bariery 12psi ale moze nie zmodyfikowanie CPU to juz duze koszta

pozdrawiam
ps.co do sygnalu w tym odcieciu to jest raczej tak ze sie sygnal pojawia lub zanika po przekroczeniu bariery 12psi ale moze nie zmodyfikowanie CPU to juz duze koszta

-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
a ja wlasnie pomyslaem ze mozna by bylo sprubowac na gazie (wiem ze to bylo juz tu poruszane ) ale to dosc prosty sposob na uzyskanie wiekszej ilosci paliwa (heheh w tym wypadku gazu) wprawdzie auto jest slabsze na gazie (wg wskazan o jakies 10%) ale dzieki temu mozemy uzyskac duzo wiecej paliwa podniesc cisnienie doladowania czyli wiecej powietrza a duzo paliwa + duzo powietrza = duzo mocy a to tygrysy lubia najbardziej 
nie znam sie za bardzo na instalacjach gazowych jestem inzynierem od silnikow a nie od instalacji gazowych ale chyba dalo by sie uzyc wiekszego parownika +kilka innych elementow zeby dostarczyc wiekszej ilosci gazu? a koszta byly by chyba mniejsze niz przerabianie CPU nowe wtryski i pompa hmm co sadzicie?
pozdrawiam

nie znam sie za bardzo na instalacjach gazowych jestem inzynierem od silnikow a nie od instalacji gazowych ale chyba dalo by sie uzyc wiekszego parownika +kilka innych elementow zeby dostarczyc wiekszej ilosci gazu? a koszta byly by chyba mniejsze niz przerabianie CPU nowe wtryski i pompa hmm co sadzicie?
pozdrawiam
prawde mówiąc niesmiało o tym samym mysle
mając na uwadze to ze persaldo taka jazda wychodzi o wiele taniej
tylko tak jak juz wczesniej podkreslałem instalacja musi byc z dorobionym ustrojstwem do podawania gazu i z zaworem z reczna regulacją turbo podkrecone do 11,99 psi gaz regulujemy na 17l / 100 km
i powinnismy uzyskac przyjenme efekty
mając na uwadze to ze persaldo taka jazda wychodzi o wiele taniej
tylko tak jak juz wczesniej podkreslałem instalacja musi byc z dorobionym ustrojstwem do podawania gazu i z zaworem z reczna regulacją turbo podkrecone do 11,99 psi gaz regulujemy na 17l / 100 km
i powinnismy uzyskac przyjenme efekty
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
a czemu do 11,99 o ile sie zorjetowalem (czytajac posty sam ma 2-gen ale planuje kupic 1-gen Gt jako auto do zabawy i testow ) ze odcieciu podlega uklad zaplonowy czyli moze sobie odcinac w koncu gazu mi nie odetnie chyba ze po przkroczeniu 12psi sa jeszcze jakies reperkusje?
Obawiam sie ze wyregulowanie typu 17l/100km nie jest zbyt precyzyjnym okresleniem radzilbym raczej pojechac do jakiegos znajomka z analizatorem spalin i sprawdzic mieszanke to moze sie okazac lepszym wskaznikiem (zeby sie nie okazala za uboga bo zniszczysz silnik)
co masz na mysli piszac
Obawiam sie ze wyregulowanie typu 17l/100km nie jest zbyt precyzyjnym okresleniem radzilbym raczej pojechac do jakiegos znajomka z analizatorem spalin i sprawdzic mieszanke to moze sie okazac lepszym wskaznikiem (zeby sie nie okazala za uboga bo zniszczysz silnik)

co do zaworu z reczna regulacja to wiem co masz na mysli mam taki w firmowym poloneziedorobionym ustrojstwem do podawania gazu
Ano jest jeszcze jedna przeszkoda. Przy dużych wartościach ciśnienia sprężarki nawet na LPG CPU dostaje informacje o tym. Powstaje taka sytuacja:Quaki pisze:nie odetnie chyba ze po przkroczeniu 12psi sa jeszcze jakies reperkusje?
1. start
2. na wszystkich biegach dostajesz powiedzmy 14 PSI
3. CPU otrzymuje informacje o dużym ciśnieniu (Turbo pressurf warning signal)
4. zwalniasz - turbina się wyłącza
5. przyśpieszasz ponownie
6. Nie dostaniesz więcej niż 7 PSI, bo CPU już na to nie pozwoli
Konieczny jest w tym przypadku reset nawet w postaci przekręcenia kluczyka w stacyjce na ułamek sekundy. Są dwa wyjścia. Albo CPU pamięta, że przekroczono ustalone max, albo czujnik podaje cały czas sygnał przekroczenia (coś w rodzaju zatrzasku)
Właśnie dla tego szukam obejścia tego sygnału. Teraz akurat nie mam czasu ale w najbliższym wolnym dniu postaram się to rozwiązać.
Co do mieszanki, to przy LPG zauważyłem, że konieczne mu jest podanie większej ilości powietrza. Dolot jaki jest orginalnie mimo założenia odpowiedniego filtra jest trochę za mały. Jeżeli zwieksze mu dopływ powietrza, to otrzymuję "rakiete" na LPG przy tej samej ilości gazu. Zdecydowanie lepiej działa niż na zwykłym paliwie. Zmienić filtr z obudową ??
Mimo wszystko Panowie, ja zaczalem od sterownika (PCM). Sama modyfikacja EPROMu, ktory siedzi w nim, nie stanowila by probelmu, gdyby nie przesylane informacje z czujnikow. To ustrojstwo ma chipy, ktore analizuja najpierw informacje z czujnikow, a dopiero pozniej podaje je do wykonania. Stad czesto przy modyfikacjach efekt jest taki, ze rozwalamy silnik po 1-2 tys. km. Poniewaz ja mam automatu, mam jeszcze wiekszy problem. Po analizie wszystkich za i przeciw doszedlem do dosc prostego wniosku, ze modyfikacja musi byc 2-stopniowa. Pierwszy to modyfikacja sygnalow z czujnikow, za pomoca n.p. STM6, druga to zmiana programu w EPROM (ciezka sprawa - do dzis nie moge paru spraw dojsc). W kazdym badz razie, biorac pod uwage wszystkie mozliwe czynniki wplywajace na prace silnika i calego osprzetu, dostosowanie probe do ekstremalnej pracy (pow. 200KM) nie jest tak naprawde prob(e)lemem
. Klopot w tym, ile to kosztuje i jak wplywa na zywotnosc silnika, o innych elementach nie wspomne.

Wystarczy zmodyfikować program w epromie CPU - tak twierdzą niemcy. Z czujników idzie tylko sygnał "przekroczona wartość".greyg pisze:Pierwszy to modyfikacja sygnalow z czujnikow, za pomoca n.p. STM6, druga to zmiana programu w EPROM (ciezka sprawa - do dzis nie moge paru spraw dojsc). W kazdym badz razie, biorac pod uwage wszystkie mozliwe czynniki wplywajace na prace silnika i calego osprzetu, dostosowanie probe do ekstremalnej pracy (pow. 200KM) nie jest tak naprawde prob(e)lemem. Klopot w tym, ile to kosztuje i jak wplywa na zywotnosc silnika, o innych elementach nie wspomne.
Silnik odprężony taki jak jest w wersji GT na takiej wartości doładowania nie straci na żywotności, nie będzie spalania stukowego (no chyba, że ktoś jeździ na 95

Co do mocy, to można dojść bez problemu do 185 KW
A tak swoją drogą, co do wszelkiego rodzaju ustrojstw podłączanych to kiedyś na giełdach sprzedawano modyfikator lub jak ktoś woli zewnętrzny chip do Passata(TD). Dawało to znaczny przyrost mocy ale silnik siadał po... 1000 km

Greyg - masz ten program z eproma ? Jeżeli tak, to podeślij mi.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
powiem tak
greyg zabral sie do tego profesjonalnie i czesc mu i chwala za takie podejcie moje jest duzo bardziej "kasztaniarskie" czytaj chcialbym zrobic cos z niczego i to jak najmniejszym kosztemczyli co moge zrobic
-podniesc cisnienie z 7psi czyli 0,5bara (takei wartosci ma soft turbo) do 11,8 psi czyli do 0,8 bara (jasne ze chcialbym zeby to bylo 16psi tylko ze przerobka epromu to koszta i to dosc znaczne ja nie mam sprzetu ani wiedzy
a tym barzdiej nie wrzuce w CPU 3000zl bo to bedzie polowa wartosci auta)
-zamontowac warianty
a) wiekszy intercooler (a tak w ogole gdzie 1gen ma intercooler zamontowany ?) musze poszukac u mnie na zakladzie tam powinny jakies lezec kiedys cos takiego wymienialem
b)zmontuje sobie intercooler wodny w sumie nie jest to problem zbudowac a ile frajdy (wodne sa wydajniejsze niz powietrznea wiec powietrze jest gestsze i jest go wiecej jakby ktos byl zainteresowany to mam gdzies wykresy na temat jak poprawia sie praca i moc gdy stosujemy intercooling)
-zamontowac urzadzenie ktore nazwalem interfreezer do powietrznego lub wodnego intercoolera jest to system rozprezajacy co2 na powierzchni chlodzonej co powoduje bardzo radykalne zmniejszenie temperatury powietrza ladowanego oraz bardzo radykalne zwiekszenie gestosci powietrza a co za tym idzie dosc radykalne zwiekszenie mocy silnika (calosc byla juz kiedys wykoanana i zamontowana na renault5 turbo wzrost mocy byl o 58kM mierzone na hamowni wiec raczej wiarygodnie)
-wykorzystanie instalacji gazowej jako zrodla dosc latwego dostepu do wiekszej ilosci paliwa (dosc latwo jest przerobic proste instalacje zeby dawaly wiecje gazu niz ustalono przy ich montazu)
koszt calej zabawy nie liczac mojej pracy (bo bede robil dla siebie i dodatkowow lubie to robic i mam gdzie ) to jakies 2000-3000zl liczac z montarzem instalacji gazowej a licze ze przy tego typu zmianach 200kM nie bedzie zbut wielka liczba
Konkludujac oczywiscie ze chcialbym zmieniac samochod na zasadach opisanych przez was tylko ze nie wiedze celu w takich dzialaniach w koncu nie bede wiecznie jezdzil tym samochodem i nikt mi nie zwroci tych kosztow przy ewentualnej sprzedazy bo moga sie one okazac wyzsze niz cena samego samochodu niestety
pozdrawiam
greyg zabral sie do tego profesjonalnie i czesc mu i chwala za takie podejcie moje jest duzo bardziej "kasztaniarskie" czytaj chcialbym zrobic cos z niczego i to jak najmniejszym kosztemczyli co moge zrobic
-podniesc cisnienie z 7psi czyli 0,5bara (takei wartosci ma soft turbo) do 11,8 psi czyli do 0,8 bara (jasne ze chcialbym zeby to bylo 16psi tylko ze przerobka epromu to koszta i to dosc znaczne ja nie mam sprzetu ani wiedzy

-zamontowac warianty
a) wiekszy intercooler (a tak w ogole gdzie 1gen ma intercooler zamontowany ?) musze poszukac u mnie na zakladzie tam powinny jakies lezec kiedys cos takiego wymienialem
b)zmontuje sobie intercooler wodny w sumie nie jest to problem zbudowac a ile frajdy (wodne sa wydajniejsze niz powietrznea wiec powietrze jest gestsze i jest go wiecej jakby ktos byl zainteresowany to mam gdzies wykresy na temat jak poprawia sie praca i moc gdy stosujemy intercooling)
-zamontowac urzadzenie ktore nazwalem interfreezer do powietrznego lub wodnego intercoolera jest to system rozprezajacy co2 na powierzchni chlodzonej co powoduje bardzo radykalne zmniejszenie temperatury powietrza ladowanego oraz bardzo radykalne zwiekszenie gestosci powietrza a co za tym idzie dosc radykalne zwiekszenie mocy silnika (calosc byla juz kiedys wykoanana i zamontowana na renault5 turbo wzrost mocy byl o 58kM mierzone na hamowni wiec raczej wiarygodnie)
-wykorzystanie instalacji gazowej jako zrodla dosc latwego dostepu do wiekszej ilosci paliwa (dosc latwo jest przerobic proste instalacje zeby dawaly wiecje gazu niz ustalono przy ich montazu)
koszt calej zabawy nie liczac mojej pracy (bo bede robil dla siebie i dodatkowow lubie to robic i mam gdzie ) to jakies 2000-3000zl liczac z montarzem instalacji gazowej a licze ze przy tego typu zmianach 200kM nie bedzie zbut wielka liczba
Konkludujac oczywiscie ze chcialbym zmieniac samochod na zasadach opisanych przez was tylko ze nie wiedze celu w takich dzialaniach w koncu nie bede wiecznie jezdzil tym samochodem i nikt mi nie zwroci tych kosztow przy ewentualnej sprzedazy bo moga sie one okazac wyzsze niz cena samego samochodu niestety
pozdrawiam
Do Asdero: jak zajade do swojego warsztatu to zgram - to tylko 70km 
jesli chodzi o niemcow - no coz, zajrzyjcie na www.mobile.de - tam stoi kilka sztuk z walnietymy silnikami

jesli chodzi o niemcow - no coz, zajrzyjcie na www.mobile.de - tam stoi kilka sztuk z walnietymy silnikami
