Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wyciek oleju z silnika.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
Wyciek oleju z silnika.
witam posiadam 2,5 i niedawno zauwazyłem ze cieknie własnie z tego miejsca (miedzy silnikiem a skrzynia) co to moze byc jakis uszczelniacz czy oring jak tak to duzy koszt naprawy, sam sobie poradze czy potrzebuje do tego mechanika
jak to wygląda- mianowicie czy trzeba wyciągac silnik czy moze da sie inaczj z dóry serdeczne dzięki
jak to wygląda- mianowicie czy trzeba wyciągac silnik czy moze da sie inaczj z dóry serdeczne dzięki

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
ok dzieki to duzo przy tym roboty? rozumiem ze trzeba skrzynke wyjmować? łatwo wychodzi czy jakies bede miał z tym problemy? dzieki

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696



Ostatnio zmieniony 2006-01-12 22:33 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
ok i wszyściutko jasne- dzieki koledzy
jutro skocze na kanał i zobacze ile roboty z tym wyciąganiem skrzyni czy duzo do demonazu zawieszenia(pewno duzo) jak mi sie nie bedzie chciało to moze komus to zlece do roboty (moze jakis mechanik w mojej okolicy)
( z mechaniorem to cieżko bo zdnego fachowca pozadnego nie ma, wszyscy partacze jak im dawałem wczsniejszy samochód do roboty to tylko kase trzepali, to pózniej juz sam sobie robiłem) pozdrowionka
ps. jak jeden taki mechanik rególował zawory to zamiast kluczem dokręcać to wzioł przecinak i młotek i dokręcał (i tak nie zrobił a za to kase skasował) a zaraz po tym sam zerkłem w głowice to odłamki nakretki znalazłem w głowicy, jak zaraz do niego pojechałem ... go a on na to ze nie było dostepu kluczem ( a taki klucz to sobie sam dorobiłem dospawałem do nasadowego rączke i było git) to partacz jeden, a następny tak ... dokrecił ze zawory sie niedomykały i jak głowice póżniej sciągłem to gniazda sie wypaliły a dziwowałem sie dlaczego tyle pali
jutro skocze na kanał i zobacze ile roboty z tym wyciąganiem skrzyni czy duzo do demonazu zawieszenia(pewno duzo) jak mi sie nie bedzie chciało to moze komus to zlece do roboty (moze jakis mechanik w mojej okolicy)
( z mechaniorem to cieżko bo zdnego fachowca pozadnego nie ma, wszyscy partacze jak im dawałem wczsniejszy samochód do roboty to tylko kase trzepali, to pózniej juz sam sobie robiłem) pozdrowionka

ps. jak jeden taki mechanik rególował zawory to zamiast kluczem dokręcać to wzioł przecinak i młotek i dokręcał (i tak nie zrobił a za to kase skasował) a zaraz po tym sam zerkłem w głowice to odłamki nakretki znalazłem w głowicy, jak zaraz do niego pojechałem ... go a on na to ze nie było dostepu kluczem ( a taki klucz to sobie sam dorobiłem dospawałem do nasadowego rączke i było git) to partacz jeden, a następny tak ... dokrecił ze zawory sie niedomykały i jak głowice póżniej sciągłem to gniazda sie wypaliły a dziwowałem sie dlaczego tyle pali

Ostatnio zmieniony 2006-01-12 22:18 przez totmes (gonciu), łącznie zmieniany 1 raz.

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Jest jeszcze jedna możliwość. Zanim zaczniesz wyjmować skrzynie, warto sprawdzić czy czasem w tamtym miejscu nie ma szczeliny na misce olejowej pomiędzy blokiem, a nią. Niestety w tym miejscu jest powrót magistrali z górnej części silnika, więc sporo oleju tamtędy spływa.
Ja miałem taki przypadek, że po odkręceniu miski była ona krzywa w tym miejscu, a do tego w Probie składana jest na silikon, więc o nieszczelność jest dość łatwo.
Też myślałem, że to uszczelniacz wału i dlatego gdyby jednak coś, to mam na zbyciu oryginalny Mazdowski.
Ja miałem taki przypadek, że po odkręceniu miski była ona krzywa w tym miejscu, a do tego w Probie składana jest na silikon, więc o nieszczelność jest dość łatwo.
Też myślałem, że to uszczelniacz wału i dlatego gdyby jednak coś, to mam na zbyciu oryginalny Mazdowski.

Ostatnio zmieniony 2006-01-12 22:49 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.

-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
Voodoo - to mam rozumieć ze najpierw miske sciągnąc jak tak to czego mam tam szukać,
miedzy srzynią a miska tam jest jakas osłona to tam patrzeć ??? czy jednak tą miske ściągać?
miedzy srzynią a miska tam jest jakas osłona to tam patrzeć ??? czy jednak tą miske ściągać?

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Pytasz o tą osłonkę w kształcie półkola zamocowaną pod skrzynia na trzy śruby
Jeśli tak to możesz wpierw ja zdemontować, bo ona osłania koło zamachowe i w pierwszej kolejności sprawdzić na macanego (palcami lub białą szmatką) we wszystkich tam miejscach, czy nie jest mokro od oleju (np. na kole, w szczelinach). W ten sposób w pewnym stopniu wyeliminujesz lub potwierdzisz czy cieknie uszczelniaczem wału. Bo z wyjmowaniem skrzyni ja bym się wstrzymał do ostatniej chwili, bo jest z tym dość sporo roboty.
A od kiedy to w Probie reguluje się zawory, tam są hydrauliczne popychacze (HLA)

ps. jak jeden taki mechanik rególował zawory [...]


- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Witam, podepnę się do tematu. Otóż mam ten sam problem niestety. Też zauważyłem plamki oleju na podłodze w garażu, wlazłem pod auto, obadałem sprawę no i okazało się że cieknie właśnie pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem. TEraz kilka pytań:
-czy to jest olej silnikowy czy ze skrzyni?
-czy da rade samemu odkręcić te miske olejową od skrzyni? nie jestem całkowitym laikiem bo trochę grzebałem przy samochodach.
-rozumiem że trzeba będzie zalewać skrzynie nowym olejem?
-jaki koszt takiego oleju?
-aha i voodoo napisał coś o osłonie, które to? może ktoś ma fotke tej części?
Dzieki pozdro
-czy to jest olej silnikowy czy ze skrzyni?
-czy da rade samemu odkręcić te miske olejową od skrzyni? nie jestem całkowitym laikiem bo trochę grzebałem przy samochodach.
-rozumiem że trzeba będzie zalewać skrzynie nowym olejem?
-jaki koszt takiego oleju?
-aha i voodoo napisał coś o osłonie, które to? może ktoś ma fotke tej części?
Dzieki pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
I powinieneś w nim zobaczyć jakieś wspomnienie czerwonego.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Jakoś tego nie czaje, o co chodzi??Robert pisze:I powinieneś w nim zobaczyć jakieś wspomnienie czerwonego.
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Olej do skrzyni jest czerwony (różowy?) i nie zmienia koloru (w przeciwieństwie do silnikowego, a przynajmniej nie aż tak).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
W probkach producent do manualnej skrzyni przewidział płyn do automatów, więc (IMHO) raczej czerwony.
Ale oczywiście jeśli wlane było "coś" (np. Kujawski czy Mixol do dwusuwów), to może mieć dowolny kolor.
Ale oczywiście jeśli wlane było "coś" (np. Kujawski czy Mixol do dwusuwów), to może mieć dowolny kolor.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
No to jest to chyba olej silnikowy, ma zapach taki sam jak ten na bagnecie jak go wyciągnę i nie jest czerwony. Porobiłem zdjęcia, spróbuje wieczorem wstawić i mam nadzieje że mądrzejsi ode mnie poradzą mi co z tym robić.
Pozdro
Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
czyli do skrzyni manualnej można zalać olej do automatów?? Myślałem, ze to jednak jest jakaś róznica, poza cena oczywiścieRobert pisze:W probkach producent do manualnej skrzyni przewidział płyn do automatów, więc (IMHO) raczej czerwony.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Do 2gen zalecany olej ma normę API GL-4, np Castrol EPX 80W-90, i nie ma nic wspólnego z olejem do automatówjarsonik pisze:czyli do skrzyni manualnej można zalać olej do automatów?? Myślałem, ze to jednak jest jakaś róznica, poza cena oczywiścieRobert pisze:W probkach producent do manualnej skrzyni przewidział płyn do automatów, więc (IMHO) raczej czerwony.

Let The Galaxy Burn....
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Cieknie w tym miejscu :
Miska olejowa silnika jest dookoła suchutka.
Aha i tam przy łączeniu silnika ze skrzynią są takie gumowe jakies guziki, nie mam pojęcie co to jest, są dwa, no i z jednego też cieknie
Pozdro


Miska olejowa silnika jest dookoła suchutka.
Aha i tam przy łączeniu silnika ze skrzynią są takie gumowe jakies guziki, nie mam pojęcie co to jest, są dwa, no i z jednego też cieknie
Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ok - mój błąd. Do jedynek lejemy olej do automatów, do dwójek GL-4 lub GL-5 niezawierający siarki. Ale 80W-90 zalecany jest dopiero powyżej 10 stopni - całoroczny to 75W-90.HellHound pisze:Do 2gen zalecany olej ma normę API GL-4, np Castrol EPX 80W-90, i nie ma nic wspólnego z olejem do automatów

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
trzeba najpierw ściągnąc tą osłone koła zamachowego i zobaczyć czy tam jest mokre od oleju,
u mnie okazało sie ze to miska olejowa w tym miejscu nie trzymała i wyglądało jakby z oringa na wale, dobre podklejenie pomogło bez problemu
u mnie okazało sie ze to miska olejowa w tym miejscu nie trzymała i wyglądało jakby z oringa na wale, dobre podklejenie pomogło bez problemu

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2013-02-04 14:37
- Samochód: Ford Probe II 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=21471
Ford Probe 2! bardzo pilne!!
Witam wszystkich!!
Zakupilem ford probe II generacji.
Gosciu od ktorego go kupilem nie powiedzial mi ze strasznie z niego olej ucieka.
To byl juz wieczor wiec zajechalem do domu zamknalem auto i z samego rana sobie wsiadam, odpalam silnik a tu stuk i pelno dymu z pod maski. silnik zgasl i nie moglem go odpalic. po kilku dniach kupilem olej, wlalem 4l i silnik odpalil lecz chodzi nie rowno i duzo glosniej,( tak jak by takie stukanie, dzwiek taki metaliczny) i jeszcze sprawa z olejem ktory wlalem, a wiec minelo moze 30min i caly olej znalazl sie pod samochodem. dodam ze miska olejowa jest cala. co sie moglo stac z silnikiem??? oplaca sie go remontowac czy lepiej juz poszukac jakis i wymienic caly???
z gory dzieki za pomoc
Zakupilem ford probe II generacji.
Gosciu od ktorego go kupilem nie powiedzial mi ze strasznie z niego olej ucieka.
To byl juz wieczor wiec zajechalem do domu zamknalem auto i z samego rana sobie wsiadam, odpalam silnik a tu stuk i pelno dymu z pod maski. silnik zgasl i nie moglem go odpalic. po kilku dniach kupilem olej, wlalem 4l i silnik odpalil lecz chodzi nie rowno i duzo glosniej,( tak jak by takie stukanie, dzwiek taki metaliczny) i jeszcze sprawa z olejem ktory wlalem, a wiec minelo moze 30min i caly olej znalazl sie pod samochodem. dodam ze miska olejowa jest cala. co sie moglo stac z silnikiem??? oplaca sie go remontowac czy lepiej juz poszukac jakis i wymienic caly???
z gory dzieki za pomoc
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Ford Probe 2! bardzo pilne!!
jeżeli wlałeś 4l oleju czyli wszystko i zeszło to w przeciągu 30min to albo masz nie dokręcony korek i to bardzo albo dziurę w bloku/misce bo innej możliwości raczej nie ma, chyba że nie masz w ogóle pierścieni ale z tego co mówisz to od razu zgasł więc to odpada raczej... druga sprawa, jeżeli odpaliłeś go bez grama oleju to na 95% obróciłeś którąś panewkę, jeżeli jedną... najłatwiej obrócić na 6 cylindrze, a jakie to stukanie jest? takie że na wolnych praktycznie nie słychać i zaczyna być słychać od ok 1,500-2000 obr? A co do remontowania to z tego co piszesz lepiej chyba kupić drugi silnik...