wskaznik od ładowania/akumulatora zawsze na dnie.

Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

wskaznik od ładowania/akumulatora zawsze na dnie.

Post autor: Probiacz2000 »

witam. wskaznik tez z ikonka akumulatora jest u mnie zawsze prawie na samym dole. myslalem ze to wina akumulatora wiec kupilem nowy. ale to nic nie zmienilo. akumulatora to "45" ten wiekszy nie pasuje bo maska sie nie domknie. czy to wina za malego akumulatora ? czy u was tez tak jest ?
Thax
Posty: 36
Rejestracja: 2005-06-21 08:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Thax »

U mnie ten wskaźnik jest zawsze prawie na połowie skali. Może masz alternator walnięty, np. szczotki?
Ford Probe II gen. 2.5 '93
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Albo nie masz ładowania albo czujnik szlag trafił ale obstawiam to pierwsze. U mnie jest tak samo jak opisał Thax
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

U mnie zawsze wskazówka jest w połowie lub nawet ciut nad!Może alternator się kończy?Sprawdź ładowanie tam gdzie kupowałeś akumlator-powinno być (z tego co pamiętam)14,1-14,4V!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

hmm no jak alternator to wywalilem tylko pieniadze na akumulator... a orietujecie sie moze ile kosztuje naprawa/wymiana alternatora w probku ?? poZdraWiam
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Najpierw zanim się zabierzesz za aprawe alternatora proponuje Ci miernikiem na klemach sprawdzić czy jest ładownie, albo jak nie masz miernika to odpalić samochód i odpiąć klemy, jak bedzie ładowanie to nie zgaśnie jak nie bedzie to zgaśnie i bedziesz wiedział czy sprawe olać ewentualnie naprawić czujnik czy masz do roboty alternator.

Jeśli chodzi o kupno lub naprawe to popatrz w giełdzie powinieneś coś znaleźć za ok 100-150zł.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

aha ok. zaraz to sprawdze. dzieki za odpowiedzi.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

sprawdzilem tak jak Sqad mowilem i... nie zgasl wiec ladowanie jest. czujnik mi sie wydaje ze jest dobry. bo jak np. zamykam szybe czy szyberdach to przygasaja mi np. swiatla tak jakby bylo za male napiecie.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To by oznaczało że czujnik który na deske podaje info jest do bani

Tu masz schemat alternatora
Obrazek

Obrazek

Schemat elektryczny
Obrazek

Może coś pomoże więcej nie mam
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

A zapomnieliscie o regulatorze? :roll:
Prawdopodobnie on jest przyczyna daje za male napiecie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Regulator może być lekko trafiony na co by wskazywało to że przy zamykaniu szyb troche kuca napiecie, ale jesli silnik nie gaśnie to prąd i ładowanie jest wystarczające do jazdy i ładownia akumulatora.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

hmm nie znam sie za dobrze na ukladzie elektrycznym w autach, ale po Waszych wypowiedziach wnioskuje ze to regulator. orietujecie sie jaka moze byc cena naprawy/wymiany tego użądzenia ???
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Sam regulator nowy może niejednokrotnie przekroczyć wartość używanego sprawnego alternatora, zapalony elktryk samochodowy może przerobić to na jakąś tańszą wersje od poloneza na przykład.

Ale nie o to chodzi regulator nie jest przyczyną tego że wskazówke masz na dnie, tylko od tego że światełka przy domknięciu szyby przygasają.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

Sqad ta wzkazowka w tym przypadku to akurat najmniej wazna teraz jest. mysle ze ona dziala bo jak zapale podnosi sie o te 5-6mm. najgorsze jest wlasnie to ze przy zamykaniu szyb czy szyberdachu nie dosc ze zamykaja sie bardzo powoli to jeszcze kontrolki i swiatla mi przygasaja. a jak silnik jest zgaszony to w ogole ledwo dziala elektryka.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Ja stawiam na alternator,słabo ładuje akumlator i przez to napięcie jest słabe i wydajność elektryki na wył.silniku jest licha!Może się to skończyć nawet tak, że podczas jazdy Ci auto stanie bo światła i iskra będzie pobierała prad z akumlatora bo altrnator nie będzie tworzył prądu!
Nie ma co dewagować-jedź do elekryka i sprawdź jaki prąd produkuje alternator!Słaba wydajność alternatora może być spowodowana też jego wysokim zawilgotnieniem(niech żyje zima :evil: ) :!: Prozaiczną sprawą mogą być też słabo ściskające klemy-daj na te cycki akumlatora smaru i lepiej klemy dokręć :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

strober pisze:Prozaiczną sprawą mogą być też słabo ściskające klemy-daj na te cycki akumlatora smaru i lepiej klemy dokręć :!:
Wazeliny...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

hmm sprawdze z tymi klemami. Strober mowisz ze slabo laduje, ale ja dzis kupilem nowiutki akumulator juz naladowany. i jest to samo, a on nie zdarzyl sie nawet rozladowac.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Jeżeli po założeniu nowego akumlatora pokonałeś dystans nawet 10 km-20 km a alternator nie ładuje to cały prąd szedł bezpośrednio z aku. i dlatego może być już totalnie rozładowany :!: Mój brat tak miał w Fordzie Capri!Staneliśmy na drodze bo cały prąd szedł właśnie ze świeżo naładowanego aku.I nie musze już chyba pisać co było przyczyną naszego przymusowego postoju :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Święta racja Panowie

Więc jutro Vectra jedziesz do elektryka, sprawdza Ci prąd jaki daje alternator (min. to 60A i 12V powinno być troche więcej). Ma zobaczyć stabilizator napięcia, stan paska klinowego czy się nie ślizga, i czy szczotki są całe.

Pzdrv.
Ostatnio zmieniony 2006-02-23 19:04 przez Sqad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Ładowanie powinno być 14,1.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

oki dzieki Panowie za odpowiedzi jutro sie przejade do tego elektryka i bedzie wszystko jasne. pozdrawiam
PS.
czy migajaca kontrolka od poduszki pow. moze byc od tego ? wiem ze ona wskazuje jakies kody bledow, ale u mnie ona miga spontanicznie po 2, 3 razy i ciezko mi cos z tego wywnioskowac.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Jeżeli nic nie było kombinowane z kontrolką(przyjmijmy że nie była ona podłaczana przez jakiegoś pajaca do kontrolki Check Engine) to z poduchami masz coś nie tak!To kontrolka Check Engine alarmuje Ci o jakiś błędach a nie kontrolka od poduszek!
A o sprawdzaniu kodów to dowiesz się korzystając z opcji Szukaj!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

A ja mam odwrotnie zaraz po uruchomieniu silnika wskąźnik stanu akumulatora zasówa na samą góre i stoi prawie pionowo i tak już zostaje ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”