Tytułem wstępu autko Ford Probe I-gen z roku 91 silnik F2T produkcji mazdy. Wszystkie elementy "tuningowe" łącznie z projektami i wykonaniem customowej elektronik zostało zrobione lub zamontowane przeze mnie w garażu (tudzież przy biurku

Silnik i układ wtryskowy:
- 2.2 GT turbo
- wtryskiwacze 330cc (przez moment były 440cc ale z uwagi na awarie jednej sztuki powróciłem do serii)
- pompa Walbro 255l/h
-sprzęgło + docisk Sachs (seria ale w razie potrzeby jest pomysł jak wzmocnić te dwa elementy)
- instalacja mokrego podtlenku firmy NX (Nitrous Exxpres) maksymalny strzał z podtlenku +150kM
Układ dolotowy:
- filtr grzybkowy (zółty bo podobno zółte dają najwięcej koni

- seryjne turbo IHI RHB5-VJ11 (turbinka trochę mala ale doładowanie podniesiono z 0,5 do 1 bara wiec można tak jeździć

- intercooler 450/300/76mm
- bov dwutłoczkowy do 2 bar (chińczyk robiony na wzór Forge)
- cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe firmy Autobahn 88
- natrysk N2O na intercooler (dla ewentualnego dochłodzenia intercoolera i jako purge dla systemu podtlenku )
Układ wydechowy:
- 2,5" downpipe kwasówka
- 2,5" reszta wydechu z kwasówki (spawana TIG-iem przeze mnie osobiście

Elektronika i elektryka (wszystkie elementy dodatkowe zaprojektowałem i wykonałem samodzielnie) :
- mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu )
- shift light (customowy sterownik)
- procedura startowa (customowy sterownik)
- flat shift (customowy sterownik)
- wskaźnik zintegrowany boost,egt x2,temperatura oleju,ciśnienie oleju oraz boost controller (w najbliższym czasie wskaźnik ten zostanie zastąpiony wskaźnikiem opartym o nawigacje i technologie bluetooth)
-dodatkowa instalacja wymuszająca obieg w chłodnicy oleju skrzyni biegów (załączana z panelu przy lusterku)
-płytka wykonawcza boost controllera wraz z zaworkiem n75
-nowa wiązka zasilająca pompę paliwa
Zawieszenie:
- nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne niestety musiałem pozbyć się sterowania twardością zawieszenia które było w seryjnych amorach )
- sprężyny Weitec - 35mm
- opony Toyo r888 (na osi napędowej)
- felgi od forda probe 2-gen
Układ hamulcowy:
- standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tył standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT jeśli będę miał wenę i czas to może to zmontuje razem

Wygląd zewnętrzny:
- felgi 2-gen
- przyciemnione tylne szyby (pomaga bo nie widać ze autko jest wybebeszone i nie od razu widać butle podtlenku)
- czarny dach
reszta w miarę seryjna i tak ma pozostać
Wnętrze:
- fotele kubełkowe Mirco XXL
- kierownica sport Momo
- pasy szelkowe 3 punktowe (chce je wymienić na pasy 4 punktowe Takata)
- zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach) jego rolą jest włączanie rożnych elementów dodatkowych jak instalacja podtlenku azotu, grzanie
butli , włącznik pompy obiegowej chłodnicy oleju skrzyni biegów itp
Do dokończenia:
-sterownik Instalacji NX o mocno rozbudowanych możliwościach konfiguracyjnych (jeszcze nie zakończyłem prac na tym urządzeniem zostanie zamontowane jak tylko prace dobiegną końca )
-kontrola trakcji (projekt rozpoczęty ale pewnie trochę czasu upłynie zanim go dokończę wiec na razie nie jest funkcjonalny )
No i kilka zdjęć :
Wnętrze i jego elementy podczas prac


wnętrze po zakończeniu prac

wydech przed założeniem

seryjny downpipe vs custom downpipe 2,5"

natrysk N2O na intercooler

panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji w momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)

a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny


i krótki filmik z testu nawigacji z Windowsem CE zastępującej wskaźniki (projekt porzucony na rzecz systemu Android)
http://www.youtube.com/watch?v=aw96dspwSCU
wygląd zewnętrzny


Pozdrawiam