Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Auto Swiat napisal "...LPG moze zepsuc silnik!"
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Auto Swiat napisal "...LPG moze zepsuc silnik!"
wycinka z gazety jest w strefie zrzutu.
kolega ma busa 2.4L 150 KM i zamontowal gas, instalacje sie wprawdze zwrocila ale zajechal silnik...poczawszy od glowicy.
to pierwszy artyul na temat LPG gdzie cos do rzeczy mowia.
kazdy gasol i inni mechanicy z nimi pracojacy beda oczywiscie namawiac na katowanie LPG, w koncu takie oszczedne i srodowisko na tym tak nie cierpi no i najbardziej debiliczny agument ktory kiedy kolwiek przeczytalem; silnik nie ma pelnej mocy, wiec jego zywotnosc sie przedluza!!
wole meczyc dizla, niz katowac benzyniaka.
kolega ma busa 2.4L 150 KM i zamontowal gas, instalacje sie wprawdze zwrocila ale zajechal silnik...poczawszy od glowicy.
to pierwszy artyul na temat LPG gdzie cos do rzeczy mowia.
kazdy gasol i inni mechanicy z nimi pracojacy beda oczywiscie namawiac na katowanie LPG, w koncu takie oszczedne i srodowisko na tym tak nie cierpi no i najbardziej debiliczny agument ktory kiedy kolwiek przeczytalem; silnik nie ma pelnej mocy, wiec jego zywotnosc sie przedluza!!
wole meczyc dizla, niz katowac benzyniaka.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
W strefie nic nie ma...
Tu wczorajszy artykuł na ten sam temat z Interii
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=731302
Tu wczorajszy artykuł na ten sam temat z Interii

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
chyba tak, informacje dla wszystkich co ford probe maja.
...zaraz bedzie w strefie..
...zaraz bedzie w strefie..
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Całe forum jest dla takich...
A dział LPG dla tych co mają gaz albo o nim myślą
A dział LPG dla tych co mają gaz albo o nim myślą

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
I jeszcze jeden artykuł: "Wszystkiemu winien słaby gaz" na Interii
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=731424

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
atykul w strefie. mialem maly problem ze skanerem.
co do tego, to jak zwykle, gdybym zrobil taki temat w dziale LPG to panowie posiadajacy taka instalacje i dajcy sobie nic powiedziec o swojej super instalacji, uznali by pewnie moj temat jak i artykul za wypowiedzenie im wojny. czy cos w tym stylu. pary razy sie z tym ZJAWISKIEM spotkalem, dlatego temat tu.
co do tego, to jak zwykle, gdybym zrobil taki temat w dziale LPG to panowie posiadajacy taka instalacje i dajcy sobie nic powiedziec o swojej super instalacji, uznali by pewnie moj temat jak i artykul za wypowiedzenie im wojny. czy cos w tym stylu. pary razy sie z tym ZJAWISKIEM spotkalem, dlatego temat tu.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Pierdoły piszesz LPG nie zniszczy ci bardziej silnika. A zużycie jest podobne jak do benzyniaka. Oczywiście jest jeden warunek LPG musi być prawidłowo założone i prawidłowo ustawione. Jak będziesz miał zbyt ubogą mieszankę to szybciej rozlecą się uszczelniacze i wystąpi spalanie stukowe. I jest to proces identyczny jak w przypadku benzyniaka
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
.. aco to ja dla auto swiata artykuly pisze?zenith839 pisze:Pierdoły piszesz LPG nie zniszczy ci bardziej silnika. A zużycie jest podobne jak do benzyniaka. Oczywiście jest jeden warunek LPG musi być prawidłowo założone i prawidłowo ustawione. Jak będziesz miał zbyt ubogą mieszankę to szybciej rozlecą się uszczelniacze i wystąpi spalanie stukowe. I jest to proces identyczny jak w przypadku benzyniaka
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
idac podobnym tropem powinienem w dziale LPG napisac: "... a ja mysle, ze zwykla benzyna, szczegolnie na polskich satcjach to sie nadaje jedynie do czyszczenia roznych przedmiotow z tluszczu i brudu, jedynie paliwo wyscigowe ma odpowiednie parametry, zeby zapewnic optymalne osiagi silnika! fuj, wstydzcie sie, jak mozecie to lac?!?"SEBEK...The Dark Driver pisze:atykul w strefie. mialem maly problem ze skanerem.
co do tego, to jak zwykle, gdybym zrobil taki temat w dziale LPG to panowie posiadajacy taka instalacje i dajcy sobie nic powiedziec o swojej super instalacji, uznali by pewnie moj temat jak i artykul za wypowiedzenie im wojny. czy cos w tym stylu. pary razy sie z tym ZJAWISKIEM spotkalem, dlatego temat tu.

P.S. Jestem pewien, ze Cynki ma mozliwosci zestrojenia swojej inst. LPG i to bez wiekszej szkody dla silnika tak, ze bys na benz. tylko wachal jego (na szczescie) nie tak trujace spaliny jak z etyliny

Ostatnio zmieniony 2006-03-26 20:30 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Chcesz wywołać ZJAWISKO? 

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





To są bardzo wytrzymałe silniki, jeżeli założy się senkwencynją instalalację, to problemów nie będzie. Pytajcie Kamila On jeździł jedynką z gazem, kórą przygotował na 1/4 mili. Ja Probasa nie zagazowuje bo go kocham-bez pd textów. Jak jak mi spali 100 litrów na 100 km. To teeż go kocham, a co najdziwniejsze to moja żonka mu to wybacza, a mi nie zawsze 

2.2GT I gen. 92r.
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Re: Auto Swiat napisal "...LPG moze zepsuc silnik!"
Tutaj musze sie zgodzic, z tym ze u mnie na glowicy sie skonczylo. Gaz zalozony przy 8kkm, przy ok 110poszla glowica, teraz ma 160kkm i od tamtej pory nic mu nie jest. W kwestii lpg zawsze beda osoby opowiadajace sie za i przeciw. Ja lpg traktuje jak zlo konieczne, wolalbym benzyne, ale pieniadz rzadzi swiatem.SEBEK...The Dark Driver pisze:(...) ale zajechal silnik...poczawszy od glowicy. (...)
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
no to tu was zdziwię. Jakiś czas temu w moim garażu stała jeszcze Mazda 626 GD z silnikiem 2.0 12V. Te modele nie były produkowane na rynek polski ani europejski. Składano je w Japonii a w Europie pojawiały się tylko w Holandii i to w dodatku na specjalne zamówienie. Użytkownikom jedyneczek przypominam że jest to pierwowzór naszego silnika 2.2. Wersje o pojemnościach 2.2 stosowane w Probe Igen, Mazdach GD były rozwierconą wersją silnika 2.0 12V. Jedyna różnica to ta że w 2.2 założono wtrysk wielopunktowy a w 2.0 był jeszcze gaźnik sterowany elektrycznie. Nie o to chodzi. Auto kupiłem w 1999 i pierwsze co to założyłem instalację gazową dosłownie najtańszą bez żadnego komputera. Wtedy miał na liczniku jakieś 115tyś km. Po roku pojawiło się kolejne autko i do zapadła decyzja aby sprawdzić jak wytrzymałe są silniki Mazdy. I tak moja 626 GD 2.0 12V przeszła kilka modernizacji:
Zdemontowałem pompę paliwa, filtr paliwa
Własnej konstrukcji chłodnica trochę mniejsza, w układzie zamkniętym ze zbiorniczkiem przelewowym.
Założyłem większa 80 litrową butlę na LPG
Sam przeregulowałem układ LPG
Wymieniłem uszczelki w reduktorze parowniku na bardziej wytrzymałe
Dołożyłem świecę żarową do reduktora aby w zimie podgrzewać reduktor
Oczywiście samochód przeszedł testy ciśnienia, kontrolę wycieków itd.
Od tego czasu Mazda nie dostała grama benzyny, cały czas tylko gaz gaz i gaz. Zapalałem na gazie gasiłem na gazie, na wiosnę w lecie, jesieni i zimie. Ogólnie cały czas LPG.
Minęło 7 lat autko miało wymieniane regularnie oleje i resztę płynów, klocki hamulcowe, filtry, paski. I pompę wodną bo siadła. Ogólnie normalny serwis. Po tym okresie postanowiłem sprzedać maleństwo i zakończyć ten długi projekt. Autko miało 215tyś km i ponownie przeszło te same testy co na początku projektu, tymi samymi narzędziami. Urządzenia nie wykazały najmniejszego zużycia silnika, jedynie to kompresja silnika była o jakieś 0.25atm mniejsza ale to normalne przy takim przebiegu. Poszła w dobre ręce i wiem że jej obecny właściciel jest bardzo zadowolony. Wniosek z tego taki że silniki Mazdy kochają LPG tak samo jak benzynę. PZDR
Zdemontowałem pompę paliwa, filtr paliwa
Własnej konstrukcji chłodnica trochę mniejsza, w układzie zamkniętym ze zbiorniczkiem przelewowym.
Założyłem większa 80 litrową butlę na LPG
Sam przeregulowałem układ LPG
Wymieniłem uszczelki w reduktorze parowniku na bardziej wytrzymałe
Dołożyłem świecę żarową do reduktora aby w zimie podgrzewać reduktor
Oczywiście samochód przeszedł testy ciśnienia, kontrolę wycieków itd.
Od tego czasu Mazda nie dostała grama benzyny, cały czas tylko gaz gaz i gaz. Zapalałem na gazie gasiłem na gazie, na wiosnę w lecie, jesieni i zimie. Ogólnie cały czas LPG.
Minęło 7 lat autko miało wymieniane regularnie oleje i resztę płynów, klocki hamulcowe, filtry, paski. I pompę wodną bo siadła. Ogólnie normalny serwis. Po tym okresie postanowiłem sprzedać maleństwo i zakończyć ten długi projekt. Autko miało 215tyś km i ponownie przeszło te same testy co na początku projektu, tymi samymi narzędziami. Urządzenia nie wykazały najmniejszego zużycia silnika, jedynie to kompresja silnika była o jakieś 0.25atm mniejsza ale to normalne przy takim przebiegu. Poszła w dobre ręce i wiem że jej obecny właściciel jest bardzo zadowolony. Wniosek z tego taki że silniki Mazdy kochają LPG tak samo jak benzynę. PZDR
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Silniki kończą zbyt wcześnie swój żywot z wielu powodów, nie tylko przez żle wyregulowane i niewłaściwe instalacje LPG.Trzeba sobie zdać sprawę z tego że i tak jesteśmy skazani na tańsze paliwa,czy teraz się na nie zdecydujemy czy za jakiś czas to i tak odwrotu nie ma!Z doświadczenia wiem że miłość się kończy często wtedy,kiedy w portfelu pusto!Czy opłacało się zakładać LPG,czy nie-dowiadujemy się pod koniec eksplatacji auta.Jeśli oszczędności pokryją koszt założenia LPG,napraw z tym związanych a nawet koszt zakupu auta(jak w moim przypadku),to wtedy można powiedzieć ze się opłacało! 

Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Jestem montażystą instalacji od paru lat a jezdze na gazie od92 roku kiedy dyłem wtedy przedstawicielemMaciej napisał (gdzie indziej):
instalacja wtedy psuje auto jak jest zle dodrana miedzy innymi
-chciwosc na koszta instalacji jak naj taniej bez jakosci
-nie prawidłowo zamontowana
-złe układy współpracujące lub wtryski co powodują ubogą mieszanke
-złe dopasowanie reduktora do mocy i wydajnosci
-jeżeli 1 czy 2 generacja mogotez byc złe miksery
TAK MOGE SIE ROZPISYWAĆ W NIE SKOŃCZONOŚC
DLA CZEGO HOLENDRZY NIE NAZEKAJA NA INSTALACJE
SA TEZ AUTA W KTÓRYCH NIE MOŻNA MONTOWAĆ
CI CO UWAZAJĄ ZE INSTALACJA SZKODZI NIECH SIE PRZESIĄDĄ NA DIZELKI A NIE GADAJĄ ZE GAZ PSUJE BO ZŁE WARSZTATY WYBIERAJĄ I ZŁE UŻĄDZENIA
JAK KTOS MAM PYTANIA PROSZĘ KIEROWAC Z CHĘCIĄ ODPOWIEM A W SZCZEGULNOŚCI KLUBOWICZOM PROBE
..........
.........
.....The Power of Dreams.....

.....The Power of Dreams.....
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
dokladnieSimones pisze:AUTORZYzenith839 pisze:kto tu się ortografią zajmuje??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Spadówa - skoro moderator nie potrafi nawet zacytować wypowiedzi to się nowego nie czepiajcie o ortografię. Koledze delikatnie po kolei trzeba wytłumaczyć - najpierw gdzie znajduje się CapsLock i co oznacza świecąca się dioda z takim napisem. Jak już się zdradzi, że widzi światełko rozróżnia kolory to dopiero ma sens opisywać moduł sprawdzania ortografii - inaczej objawi się kolejny daltonista na forum 

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Re: ortografia
Tzn masz probka od 93 czy tak to mamy rozumieć? Przecież nie ma tu samych przeciwników LPG. Poczytaj sobie dokładnie cały wątek. I nikt tu nie gdyba, część z nas to zapaleni konstruktorzy, mechanicy samouki itd.maciej pisze:W gdybaniu jesteście dobrzy i w ortografi ok.
fordami probe poruszam się już 93 roku i innymi autkami i wszystkimi na gaz.
A w praktyce u was słabiutko tylko gdybacie ta strona jest dla tych co mają gaz a nie krytykują że kolega coś tam jak tytułowy użytkownik przepraszam za błędy jesteście bardzo subtelni na to co nie trzeba pozdrowienia dla pozytywnych dla lpg
Dla czego mogą tu pisać negatywy stać ich to niech kupują benzyne .
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93