Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !

Igła w stogu siana ? Czyli coś się #$@ i nie wiadomo co.

asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Igła w stogu siana ? Czyli coś się #$@ i nie wiadomo co.

Post autor: asdero »

Jakiś miesiąc temu miałem wystrzał w kolektor wydechowy. Po tym coś dziwnego się stało z ciśnieniem doładowania. Jak pewno się domyślacie spadło. Rozebrałem więc turbine i zobaczyłem, że w środku jest pęknięta z małym wyłomem przy zaworze upustowym. Turbine wymieniłem ale dalej jest to samo, czyli jest dalej zaniżone ciśnienie doładowania. Odpada więc wina turbiny. Jak myślicie co może być tego powodem ? Dajcie jakieś pomysły, bo mi się już skończyły :D.

Sprawdzałem szczelność układu dolotowego, baypass, przepływomierz. Wygląda na to, że wszystko jest ok. Oczywiście sama turbina też jest ok.

Jak się okazało ostatnio, to powodem pęknięcia kielicha turbiny wcale nie był wystrzał w wydechu lecz... człowiek zmieniający mi wydech i jego fachowe ręce (gość pewno wcześniej robił wydechy w T-72).
Gość

Post autor: Gość »

Jesli wymieniales wydech, istotne jest jaki masz nowy. Zmiana w takim przypadku, n.p. koncowego tlumika na nowy, moze spowodowac taki objaw. Przewaznie jest to wynikiem wiekszego tlumienia (slabszy przeplyw spalin), przez co znacznie spada ich predkosc w calym ukladzie. Nie wiem co miales tam zmieniane, ale kombinacje przy kolektorze wydechowym z turbina zawsze trzeba robic bardzo rozwaznie. Wszelkie zawirowania przeplywu spalin powoduja duza strate. W takich sytuacjach spadek mocy nie jest wynikiem nieszczelnosci, a po prostu braku odpowiedniego cisnienia doladowania.

Zachodza tez inne mozliwosci, ale... napisz dokladniej co zmieniales.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Całość wydechu jest Ulter-a, więc o zmniejszonym przepływie nie ma mowy. Poza tym to chodziło na tym wydechu przez jakiś czas. Mam małą nieszczelnośc po stronie wydechu ale to jest już za turbiną.[/u]
Gość

Post autor: Gość »

No to chyba sam sobie odpowiedziales. Usun ta nieszczelnosc i powninien problem zniknac.

Dlaczego napisze jak wroce wieczorem.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Ale nieszczelność jest za układem turbiny, więc nie powinna mieć wpływu na jej prace.
Gość

Post autor: Gość »

witam
jak sobie poradzic z odcieciem paliwa
własnie sie zatulejkowałem
i tu fajne odjawy czasem odetnie a czasem nie
przy odcieciu jest jeden sygnal dzwiekowy
lecz jak na chwile odpusszcze o walne w pedał
to idzie juz do konca za 12 psi bez odciecia
6 sek do 100 km/h
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A jakie konkretnie masz ciśnienie doładowania ?
Spadek mocy jest odczuwalny?
Może Ci po prostu czujnik ciśnienia padł ?

Pozdrawiam Rafał
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Jest jakieś 4-5 PSI :(
Jest spadek mocy.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A ze smarowaniem turbiny jest wszystko ok?
Fajnie by było gdyby dało się zmierzyć prędkość obrotową turbiny, ale będzie
to raczej trudne.
sprawdzałeś czy się lekko kręci i czy wszystko jest zmontowane prawidłowo
(niewielka niedokładność może wywołać naprężenia o zaskakujących skutkach ...)

Jeśli stało się to po strzale (w kolektorze wydechowym :?: :shock: )
to może jeszcze coś jest nie szczelne? pomiar prędkości turbiny by troche
wyjaśnił bo wiedzielibyśmy czy turbina nie dmucha czy powietrze ucieka...

A 'wastegate' działa prawidłowo ?
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Tak układ wydechowy ma wpływ. Nieszczelność może obniżać moc silnika. Nie wiem jak to się dzieje ale tak jest.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Raf pisze:A ze smarowaniem turbiny jest wszystko ok?
...sprawdzałeś czy się lekko kręci i czy wszystko jest zmontowane prawidłowo...
A 'wastegate' działa prawidłowo ?
Kręci się lekko. Nie ma luzów. Łopotki super. Smarowanie ok. Wszystko jest zamontowane prawidłowo. Z resztą dwie turbiny i ten sam efekt.
Wastergate raczej odpada. Bardziej czepiłbym się baypass-a niż wastegate, ale wygląda na to że jest ok. Chyba, że mu coś odbiło i się nie domyka... nim steruje w sumie elektrozawór. Tego zaworu nie sprawdzałem. Może to jest to ? No to mam już jeden punkt do sprawdzenia. Tnx Raf !
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

MiH pisze:Tak układ wydechowy ma wpływ. Nieszczelność może obniżać moc silnika. Nie wiem jak to się dzieje ale tak jest.
Nieszczelnosc i to nie wielka wystepuje poza turbina. Wiec nie powinna miec wplywu na jej prace. Spaliny i tak przeplywaja przez lopatki turbiny.
Gość

Post autor: Gość »

No coz - mowiac krotko - nawet niewielka nieszczelnosc w ukladzie wydechowym moze powodowac znaczny spadek mocy - nie tylko w silnika z turbina. Dlaczego? Otoz czesc "fali wydechowej" zawsze cofa sie w strone silnika. Ma ona spory zasieg, gdyz potrafi n.p. cofnac czasteczki ceramiki z uszkodzonego katalizatora do silnika i go zatrzec.

Zabieg z usunieciem nieszczelnosci nie jest trudny do wykonania i koszty sa niewielkie. Wystarczy zakupic paste do uszczelniania wydechow, a i uszczelki w razie czego rowniez kosztuja niewiele.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Tak, trudne to nie jest pod warunkiem, że nie boli człowieka gardło, a z nosa nie ma wodospadu :lol:
Narazie zbieram wszelkie informacje :)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Ale nie z 12 psi na 4, zresztą po przejściu przez turbinę to te gazy już dość pokornie podążają ku wylotowi ...
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Jeszcze jest po stronie kierowcy na kolektorze wydechowym rura łącząca ten kolektor z... chyba jak dobrze pamiętam układem dolotowym. Nie widze tego na CD serwisowym. Może tu coś jest nie tak ? Kwestia taka, że nie wiem jaką rolę ona spełnia.
Gość

Post autor: Gość »

Jest to rura doprowadzajaca spaliny do zaworu EGR. Uszkodzenie rozpoznasz po kodach bledow 16, 28 lub 29.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

greyg pisze:Jest to rura doprowadzajaca spaliny do zaworu EGR. Uszkodzenie rozpoznasz po kodach bledow 16, 28 lub 29.
Ha, ale jestem jełop !! Jasne, że to do EGR (czyli do wywalenia :) ).
Ale w przypadku mojej awarii raczej odpada.
Gość

Post autor: Gość »

jesli masz kody, ktore podalem wczesniej - niekoniecznie
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

W tym problem, że nie mam żadnych błędów. I nie wiem czy się z tego cieszyć czy płakać. Gdybym je miał, to usterka by już nie istniała.
Gość

Post autor: Gość »

No to znacznij od wydechu (calego). W najblizszym czasie bedzie o tym artykul na www.ford-probe.net
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Jeszcze mi jedno wpadło do głowy. Ale czy miałbym aż takiego pecha ? :lol:
Gość

Post autor: Gość »

cholernie mozliwo prawdopodobne :)
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Mimo, że jestem chory jutro schodzę do garażu.
Relacja będzie wieczorem :)
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

No i uszczelniłem wydech. Sprawdziłem dolot do przepływomierza i sam przepływomierz - ok.
Dalej to samo :(

Ale zauważyłem, że pomiędzy cylindrem drugim, a trzecim na wysokości świec słychać lekkie jakby... jak to nazwać... "cykanie" powietrza w rytm pracy silnika. Im wyższe obroty, tym szybsze syczenie.
Świece sprawdzałem i dokręcałem. Jak chyba już pisałem wcześniej kompresje też sprawdzałem - ok.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”