Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
kody serwisowe 4EAT
kody serwisowe 4EAT
Witam,
Probe Igen 2,2l, 89r, 4EAT. Wprawdzie mam książkę serwisową,raz znalazłem to o co chcę zapytać, ale jak trzeba nie mogę powtórnie się doszukać. Chcę sprawdzić kody serwisowe skrzyni i całej reszty z nią związanej. Wiem, bo to robiłem, że nie posiadając instrumentów można odczytać z błysków kontrolki MAN SHIFT, tylko trzeba połączyć czy uziemnić jakiś przewód który sie znajduje jak pamiętam pod kolumną kierownicy po lewej stronie. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii.
Pozdrawiam
kjs
Probe Igen 2,2l, 89r, 4EAT. Wprawdzie mam książkę serwisową,raz znalazłem to o co chcę zapytać, ale jak trzeba nie mogę powtórnie się doszukać. Chcę sprawdzić kody serwisowe skrzyni i całej reszty z nią związanej. Wiem, bo to robiłem, że nie posiadając instrumentów można odczytać z błysków kontrolki MAN SHIFT, tylko trzeba połączyć czy uziemnić jakiś przewód który sie znajduje jak pamiętam pod kolumną kierownicy po lewej stronie. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii.
Pozdrawiam
kjs
w zupełnie nieoczekiwanym momencie zaczyna mrugać lampka MAN SHIFT i skrzynia zrzuca z overdrive na 3-ci bieg, staje sie bardziej ostra. próbowałem wyłączaś zapłon w czasie jazdy i ponownie włączać czasami pomaga czasami nie. mruganie ustaje w większości wypadków gdy zatrzymam auto np. na światłach. nie zaueażyłem żadnej regularności występowania tej dolegliwości. z oryginalnej książki serwisowej dedykuję, że może to być PG (PULS GENERATOR) lub SPEED SENSOR.
co do kodów to podaję za manual'em:
06 - Vechicle speed sensor
12 - Throttle Position sensor
55 - Pulse generator
60 - 1-2 Shift Selenoid
61 - 2-3 Shift selenoid
62 - 3-4 Shit selenoid
63 - Lockup selenoid
Niby wszystko w manual'u opisane ale szczegółów ciężko się doszukać, te które są potrzebne. Mam na myśli odczytywanie kodów serwisowych bez użycia instrumentów, tylko liczenie zapalen się kontrolki MAN SHIFT.
co do kodów to podaję za manual'em:
06 - Vechicle speed sensor
12 - Throttle Position sensor
55 - Pulse generator
60 - 1-2 Shift Selenoid
61 - 2-3 Shift selenoid
62 - 3-4 Shit selenoid
63 - Lockup selenoid
Niby wszystko w manual'u opisane ale szczegółów ciężko się doszukać, te które są potrzebne. Mam na myśli odczytywanie kodów serwisowych bez użycia instrumentów, tylko liczenie zapalen się kontrolki MAN SHIFT.
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
kjs, nieswiadome lamanie regulaminu nie jest niczym dobrym, lecz lamanie go swiadomie, to znacznie wieksze przewinienien. Coz, mimo ze temat jest interesujacy Twoje posty juz mialem skasowac, odpowiedz na pytanie "dlaczego?" znajdziesz tutaj. Jednak w ostatniej chwili postanowilem je edytowac i polaczyc do kupy.
Zaprzyjaznij sie z w/w linkiem.
PS. Jesli chcesz cos dopisac w istniejacym swoim poscie tak by jednoczesnie odznaczyla sie na forum jako nowy post. Wystarczy napisac nowa odpowiedz do ktorej na poczatku kopiujesz wypowiedz z poprzedzajacego Twojego posta a ponizej to wszystko co chciales dopisac. Po zamieszczeniu tegoz posta kasujesz poprzedniego i po klopocie i balaganie.
Teraz bedzie juz w czarnym kolorku.
Czy czasem nie jest to wina tasmy ciernej, hamujacej (jak zwal ak zwal). Wiesz chyba o czym pisze.
Zaprzyjaznij sie z w/w linkiem.
PS. Jesli chcesz cos dopisac w istniejacym swoim poscie tak by jednoczesnie odznaczyla sie na forum jako nowy post. Wystarczy napisac nowa odpowiedz do ktorej na poczatku kopiujesz wypowiedz z poprzedzajacego Twojego posta a ponizej to wszystko co chciales dopisac. Po zamieszczeniu tegoz posta kasujesz poprzedniego i po klopocie i balaganie.
Teraz bedzie juz w czarnym kolorku.
Czy czasem nie jest to wina tasmy ciernej, hamujacej (jak zwal ak zwal). Wiesz chyba o czym pisze.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Kolego, irytuja cie zapewne moje w/w uwagi i skasowany post, wrzuc na luz!
Moje pytanie dot tasmy nie mialo na celu podwazania twojej wiedzy tylko chcialbym poznac jej zasade gdyz akurat tego nie wiem.
PS. Wszedles, zadales pytanie, nie przywitales sie z nami, nie stosujesz sie do naszych regul, piszesz o umoralnianu i kombinowaniu etc. Jak zamierzasz rozmawiac z nami z takim podejsciem, to niewiele sie dowiesz.
A juz mialem odpalac CD servisowe... ide jednak spac.
Moje pytanie dot tasmy nie mialo na celu podwazania twojej wiedzy tylko chcialbym poznac jej zasade gdyz akurat tego nie wiem.
PS. Wszedles, zadales pytanie, nie przywitales sie z nami, nie stosujesz sie do naszych regul, piszesz o umoralnianu i kombinowaniu etc. Jak zamierzasz rozmawiac z nami z takim podejsciem, to niewiele sie dowiesz.
A juz mialem odpalac CD servisowe... ide jednak spac.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Winger: nie każdy tutaj jest moderatorem (szczególnie rzadko się to zdarza w przypadku użytkownika, który ma jednodniowy staż na forumwingerman pisze:PS. Jesli chcesz cos dopisac w istniejacym swoim poscie tak by jednoczesnie odznaczyla sie na forum jako nowy post. Wystarczy napisac nowa odpowiedz do ktorej na poczatku kopiujesz wypowiedz z poprzedzajacego Twojego posta a ponizej to wszystko co chciales dopisac. Po zamieszczeniu tegoz posta kasujesz poprzedniego i po klopocie i balaganie.

kjs:Robert [url=http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?p=106792#106792] tutaj[/url] pisze:Zwykły użytkownik może skasować post tylko jeśli (1) jest jego autorstwa i (2) ostatni w wątku.[color=green]M(.)(.)derator[/color] pisze:Przepraszanie za "post pod postem" zajmuje tyle czasu, ile uniknięcie tego zjawiska:
Wklej post numer 1 w całości do postu numer 2, a potem skasuj post numer 1. Ot i cała filozofia...
Dlatego (na przyszłość) dopisz swoje do 1 wiadomości i zostaw (tylko data nie jest aktualizowana), albo najpierw przyciski skopiuj sobie tekst do schowka, następnie skasuj wiadomość za pomocą
i w końcu
z wklejeniem poprzedniego tekstu ze schowka.


Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Wstęp.
Lampka 'Manual Shift' lub MSL na tablicy świeci gdy naciskasz przycisk na dźwigni zmiany biegów. To znaczy, że skrzynia nie będzie już zmieniać automatycznie i będzie wymagana ręczna zmiana biegów. Jeśli kontrolka miga po starcie silnika lub w trakcie jazdy, to może oznaczać problem ze skrzynią. Sprawdzenie kodów błędów jest prostym sposobem znalezienia co jest nie tak i co powoduje świecenie lampki. Są 2 sposoby autotestu. Pierwszy: (KOEO) włączony kluczyk, wyłączony silnik - sprawdza kody błędów w pamięci i niektórych czujnikach. Drugi: (KOER) włączony kluczyk, silnik pracuje - pozwala sprawdzić kody występujące tylko podczas pracy silnika.
Procedura.
Są 3 sposoby aby sprawdzić kody błędów:
Czytnik kodów silnika.
Jeśli masz czytnik SUPER STAR II (lub jego odpowiednik), możesz wykonać szybki test silnika, by sprawdzić, czy coś jest źle. Po prostu podłącz go zgodnie z instrukcją fabryczną i zapisz występujące kody. Lista kodów poniżej.
Woltomierz analogowy.
jeśli nie masz skanera kodów silnika możesz wykonać tę samą próbę zwykłym analogowym woltomierzem. Ustaw go na zakres 0-20V. Odszukaj moduł 4EAT pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy na lewo od kolumny kierowniczej. Złączki, do których będziesz potrzebował dostępu, znajdują się tuż pod modułem 4EAT. Podłącz kabel plusowy woltomierza do czerwonego przewodu w sześciostykowym gnieździe wyjściowym autotestu (STO) modułu (patrz obrazek poniżej). Podłącz minus miernika do masy.
KOEO - kluczyk włączony, silnik wyłączony.
Przekręć (włącz) przełącznik zapłonu, ale nie uruchamiaj silnika. Gdy jesteś gotów rozpocząć próbę zmasuj jednostykowe złącze wejściowe autotestu (STI). To jest czerwony przewód z czarnym paskiem (patrz zdjęcie poniżej).
KOER - kluczyk włączony, silnik pracuje.
Włącz silnik - niech chodzi na wolnych obrotach. Gdy jesteś gotów rozpocząć próbę zmasuj jednostykowe złącze wejściowe autotestu (STI). To jest czerwony przewód z czarnym paskiem (patrz zdjęcie poniżej).
Wskazówka woltomierza będzie pulsować przez 3 sekundy przy pierwszym uruchomieniu testu. Kody błędów skrzyni pojawią się na mierniku jako wychylenia. Patrz niżej jak je interpretować.
Kontrolka ręcznej zmiany (Manual Shift).
Jeśli nie masz czytnika kodów najłatwiejszym sposobem odczytu kodów jest użycie kontrolki 'Manual Shift' na tablicy przyrządów.
Opis przygotowania do testów KOEO i KOER - jak wyżej.
Kontrolka "wyjdzie" (???) po sekundzie i zacznie błyskać kody błędów (jeśli są). Patrz niżej jak interpretować mrugnięcia.

Położenie złączy 4EAT.
Interpretacja kodów:
Wychylenia na wolto-omomierzu i mignięcia kontrolki tłumaczą się na dwucyfrowe kody. Dla uproszczenia poniżej będziemy je nazywać błyskami. Są 2 typy błysków: falenickie i otwockie
- sorry, nie mogłem
. Więc są 2 typy błysków: długi, który trwa półtorej sekundy i krótki - trwający pół sekundy. Są dość łatwe do odróżnienia. Długi oznacza pierwszą cyfrę (liczbę dziesiątek) w dwucyfrowym kodzie, krótki - drugą cyfrę (liczbę jedynek). Czyli jeśli jest jeden długi błysk i cztery krótkie, to będzie numer 14. Jeśli nie ma długiego błysku - numer jest mniejszy od 10 i pierwsza cyfra = 0. Osiem krótkich błysków oznacza kod 08. Jeśli jest długi błysk bez krótkiego, oznacza to kod 10. Dwucyfrowe kody oddzielone są czterosekundową przerwą. Po wyświetleniu wszystkich kodów wszystko zaczyna się ponownie.
Jeśli nie ma kodów - nie znaleziono żadnych problemów.

Kody 8 i 14.
Kody:
06 Vehicle Speed Sensor - czujnik prędkości
12 Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy
55 Pulse Generator - generator impulsów
60 1-2 Shift Solenoid - cewka zmiany 1-2
61 2-3 Shift Solenoid - cewka zmiany 2-3
62 3-4 Shift Solenoid - cewka zmiany 3-4
63 Lockup Solenoid - cewka więzienna
Tłumaczenia kodów proszę traktować jako bardzo niepewne. Jak ktoś zna lepsze - niech dopisze.
Lampka 'Manual Shift' lub MSL na tablicy świeci gdy naciskasz przycisk na dźwigni zmiany biegów. To znaczy, że skrzynia nie będzie już zmieniać automatycznie i będzie wymagana ręczna zmiana biegów. Jeśli kontrolka miga po starcie silnika lub w trakcie jazdy, to może oznaczać problem ze skrzynią. Sprawdzenie kodów błędów jest prostym sposobem znalezienia co jest nie tak i co powoduje świecenie lampki. Są 2 sposoby autotestu. Pierwszy: (KOEO) włączony kluczyk, wyłączony silnik - sprawdza kody błędów w pamięci i niektórych czujnikach. Drugi: (KOER) włączony kluczyk, silnik pracuje - pozwala sprawdzić kody występujące tylko podczas pracy silnika.
Procedura.
Są 3 sposoby aby sprawdzić kody błędów:
Czytnik kodów silnika.
Jeśli masz czytnik SUPER STAR II (lub jego odpowiednik), możesz wykonać szybki test silnika, by sprawdzić, czy coś jest źle. Po prostu podłącz go zgodnie z instrukcją fabryczną i zapisz występujące kody. Lista kodów poniżej.
Woltomierz analogowy.
jeśli nie masz skanera kodów silnika możesz wykonać tę samą próbę zwykłym analogowym woltomierzem. Ustaw go na zakres 0-20V. Odszukaj moduł 4EAT pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy na lewo od kolumny kierowniczej. Złączki, do których będziesz potrzebował dostępu, znajdują się tuż pod modułem 4EAT. Podłącz kabel plusowy woltomierza do czerwonego przewodu w sześciostykowym gnieździe wyjściowym autotestu (STO) modułu (patrz obrazek poniżej). Podłącz minus miernika do masy.
KOEO - kluczyk włączony, silnik wyłączony.
Przekręć (włącz) przełącznik zapłonu, ale nie uruchamiaj silnika. Gdy jesteś gotów rozpocząć próbę zmasuj jednostykowe złącze wejściowe autotestu (STI). To jest czerwony przewód z czarnym paskiem (patrz zdjęcie poniżej).
KOER - kluczyk włączony, silnik pracuje.
Włącz silnik - niech chodzi na wolnych obrotach. Gdy jesteś gotów rozpocząć próbę zmasuj jednostykowe złącze wejściowe autotestu (STI). To jest czerwony przewód z czarnym paskiem (patrz zdjęcie poniżej).
Wskazówka woltomierza będzie pulsować przez 3 sekundy przy pierwszym uruchomieniu testu. Kody błędów skrzyni pojawią się na mierniku jako wychylenia. Patrz niżej jak je interpretować.
Kontrolka ręcznej zmiany (Manual Shift).
Jeśli nie masz czytnika kodów najłatwiejszym sposobem odczytu kodów jest użycie kontrolki 'Manual Shift' na tablicy przyrządów.
Opis przygotowania do testów KOEO i KOER - jak wyżej.
Kontrolka "wyjdzie" (???) po sekundzie i zacznie błyskać kody błędów (jeśli są). Patrz niżej jak interpretować mrugnięcia.

Położenie złączy 4EAT.
Interpretacja kodów:
Wychylenia na wolto-omomierzu i mignięcia kontrolki tłumaczą się na dwucyfrowe kody. Dla uproszczenia poniżej będziemy je nazywać błyskami. Są 2 typy błysków: falenickie i otwockie


Jeśli nie ma kodów - nie znaleziono żadnych problemów.

Kody 8 i 14.
Kody:
06 Vehicle Speed Sensor - czujnik prędkości
12 Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy
55 Pulse Generator - generator impulsów
60 1-2 Shift Solenoid - cewka zmiany 1-2
61 2-3 Shift Solenoid - cewka zmiany 2-3
62 3-4 Shift Solenoid - cewka zmiany 3-4
63 Lockup Solenoid - cewka więzienna

Tłumaczenia kodów proszę traktować jako bardzo niepewne. Jak ktoś zna lepsze - niech dopisze.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





ciąg dalszy 4EAT
Witam, Robert, serdeczne dzięki, o ten przewód i jego lokalizację od pierwszego post'a mi chodziło. Mam wprawdzie "cegłę" SHOP MANUAL ale nie mogłem się doszukać akapitu o złączu i lokalizacji. Jak czytałeś na górze przypadek jest ciekawy, szczególnie to bez powodów przejście z OD na 3 bieg. Zmieniłem nick'a, gdyż miałem problemy z zalogowaniem się na forum. Pozdrawiam i życzę przyjemności i zabawy z pojazdów z automatami.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ciąg dalszy 4EAT
Czy będziesz zmieniał ksywkę ile razy zapomnisz hasło?teo pisze:Zmieniłem nick'a, gdyż miałem problemy z zalogowaniem się na forum.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade




