Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wskaźnik ciśnienia oleju w II generacji
Wskaźnik ciśnienia oleju w II generacji
Słuchajcie w jakiej pozycji powinna być wskazówka ciśnienia oleju ?
Pytam bo u mnie najpier ma kąt około 45 stopni a potem znacznie spada tak do około 25-30 stopni. ( w sumie to jest bardzo nisko i nie wiem czy czujnik nawala czy coś innego) Poprosze o ewentualne uwagi i rady co i gdzie pomierzyć i czego można się spodziewać.
Pytam bo u mnie najpier ma kąt około 45 stopni a potem znacznie spada tak do około 25-30 stopni. ( w sumie to jest bardzo nisko i nie wiem czy czujnik nawala czy coś innego) Poprosze o ewentualne uwagi i rady co i gdzie pomierzyć i czego można się spodziewać.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version

PROBE II 2,5 GT USA Version

- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
A może jakaś graficzna odpowiedz ??
Będzie ładniej, łatfiej i będzie można np wrzucić to do FAQ dla potomnych.
Zresztą warto byłoby niektóre tematy przenosić do FAQ
np. odnośnie klimy, gazu, różnych rozbieranek
(oczywiście Probiaka <- tylko i wyłącznie)(chyba że ktoś będzie baaardzo nalegał wtedy możemy stworzyć osobny dział )
To co ? Można liczyć na graficzkę jakąś ??
Będzie ładniej, łatfiej i będzie można np wrzucić to do FAQ dla potomnych.
Zresztą warto byłoby niektóre tematy przenosić do FAQ
np. odnośnie klimy, gazu, różnych rozbieranek
(oczywiście Probiaka <- tylko i wyłącznie)(chyba że ktoś będzie baaardzo nalegał wtedy możemy stworzyć osobny dział )
To co ? Można liczyć na graficzkę jakąś ??
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version

PROBE II 2,5 GT USA Version

Ja miałem sprawdzane ciśnienie w swoim 2.016V - wszystko jest w najlepszym porządku jedynie czwarty cylinder wykazuje minimalnie niższe ciśnienie.
Co do wskaźnika poziomu ciśnienia - jest napis NORMAL - u mnie wskazówka zawsze jest między literką R a M.
BizON -> raczej to nie czujnik ciśnienia tylko coś się dzieje z silnikiem (może są już przedmuchy i na ciepłym motorze spada ciśnienie - identycznie miałem z Mercedesem i remoncik mnie nie ominął).
Co do wskaźnika poziomu ciśnienia - jest napis NORMAL - u mnie wskazówka zawsze jest między literką R a M.
BizON -> raczej to nie czujnik ciśnienia tylko coś się dzieje z silnikiem (może są już przedmuchy i na ciepłym motorze spada ciśnienie - identycznie miałem z Mercedesem i remoncik mnie nie ominął).
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeżeli wskaźnik źle działa to możesz się nie dowiedzieć jeśli ciśnienie rzeczywiście spadnie. Nie wiem co by mogło sprawić żeby ciśnienie tak wzrosło (bardzo gęsty olej ? zatkane jakieś kanały smarujące?) ale jeżeli rzeczywiście jest takie wysokie to lepiej to zbadać. Ja na twoim miejscu bym pojechał do warsztatu i zmierzył to ciśnienie, jeśli jest ok, to na wiosnę bym się zaczął bawić wskaźnikiem a jeśli jest złe to bym od razu zabrał się za silnik i/lub pompę oleju.
Poziom wskazowki, czyli cisnienia oleju zalezy od wielu czynnikow. Przede wszystkim od poziomu oleju, jego lepkosci (gestosci) i od szczelnosci ukladu. Zbyt niskie cisnienie (w polu normal, ale zblizajace sie do min) oznacza ze uklad nie jest w pelni szczelny, mimo stosowanie gestego oleju i wymaga np. wymiany uszczelek pod pokrywami zaworow. Tak bylo w moim, ale juz nie zdazylem tego zrobic
Jesli strzalka jest poza maxem to raczej niedobrze , trzeba by sprawdzic czy oleju nie jest za duzo (malo prawdopodobne jesli amra jezdzi tak poltora roku) , jest zbyt gesty (bardziej prawdopodobne), lub tez jak pisal Raf jest po prostu problem z czujnikiem.
Na jakim oleju jezdzisz, amra?

Jesli strzalka jest poza maxem to raczej niedobrze , trzeba by sprawdzic czy oleju nie jest za duzo (malo prawdopodobne jesli amra jezdzi tak poltora roku) , jest zbyt gesty (bardziej prawdopodobne), lub tez jak pisal Raf jest po prostu problem z czujnikiem.
Na jakim oleju jezdzisz, amra?
Jeśli mogę coś zasugerować to zalej go jednym z poniższych przy następnej wymianie:amra pisze:Mobil, mineralny ale o oznaczenie nie pytaj. zmienilem go z polsyntetyku jakies pol roku temu bo mi go szybko zzeral (jakies 1l/1000-2000 km)
- Castrol RS 10W60
- Valvoline Racing 10w60
- Motul 4100 15W50 (ciezko dostepny ale jest, poza tym jest tanszy od ww.)
Sa to oleje polsyntetyczne, o bardzo dobrych parametrach dla takich silnikow jak w Probkach II gen. Moj, mimo tego ze byl nie do konca szczelny, oleju bral ok. 1 litra na 8000 km, co jest bardzo dobrym wynikiem, a jezdzilem na Castrolu RS 10w60
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem

Jak najbardziej sa to oleje uniwersalne. Tylko jedna uwaga - jesli zdecydujesz sie na zmiane na ktorys z ww, to kolejna wymiana powinna odbyc sie za ok. 7-8 tys. km, z tego wzgledu ze Castrol i Valvoline (nie wiem do konca jak Motul) maja silne wlasciwosci myjace. Wyplucza ci caly syf (nagary) ktory pzoostal po oleju mineralnym, wiec sie nie zdziw jak po 5000 km bedziesz mial nowy olej czarny jak smola.amra pisze:one sa na zime czy jakos uniwersalne? za jakies 5000 bede mial wymiane oleju wiec moze sie skusze.
I prosze bez komentarzy ze jak sie nagary wyplucza to sie silnik rozszczelni. Bo jesli nawet tak sie stanie to wypadalo by go uszczelnic uszczelka a nie zatykac nagarem z taniego oleju mineralnego

Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
