Akumulator do Probe
Akumulator do Probe
Jakie macie akumulatory w swoich Probiakach i jak wam się spisują?
Ja jeżdżę na austriackim Bannerze - tylko ten dopasowałem gabarytowo do Probe (większość akumulatorów była za wysoka i nie zamykała się maska).
Ale ten Banner jest strasznie cienki i drogi - 300zł .
Pierwszy wystarczył mi tylko na 2,5 roku, a ten który ma dopiero 2 lata wczoraj zdechł mi i musiałem go ładować prostownikiem 12 godzin.
Może macie jakieś inne "Akumulatorowe" propozycje.
Ja jeżdżę na austriackim Bannerze - tylko ten dopasowałem gabarytowo do Probe (większość akumulatorów była za wysoka i nie zamykała się maska).
Ale ten Banner jest strasznie cienki i drogi - 300zł .
Pierwszy wystarczył mi tylko na 2,5 roku, a ten który ma dopiero 2 lata wczoraj zdechł mi i musiałem go ładować prostownikiem 12 godzin.
Może macie jakieś inne "Akumulatorowe" propozycje.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Varte (nie pamiętam modelu) już wcześniej przymierzałem i niestety była ciut za wysokastrober pisze:Ja mam BOSCH'a SILVER-jeden z modeli pasuje o symbolu 5E(chyba?)-no ale tez mam go juz 2 lata i od roku juz szwankuje !
Dlatego nastepnym razem kupie Centre lub Varte(jezeli oczywiscie beda niskie!)Ale za niedlugo oddaje go bo jest na gwarancji
Powodzenia w poszukiwaniu!
Skoro masz takie problemy z Bosch'em to już nie biorę go pod uwagę.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Wszyscy narzekają na te cholerne Bosche,ja juz wymienialem 3 razy bo za kazdym razem sie ludzilem ze nastepny model Boscha bedzie lepszy(Najpierw był:biały!potem:czarny-suchy i teraz silver)MORAł:WSZYSTKIE SĄ DO DUPY!!!
Ładowanie mam OK,pobor prądu na czujce tez jest OK wiec morał j/w
Dlatego nastepnym bedzie badziewie pt.'CENTRA-Ultra"
Ładowanie mam OK,pobor prądu na czujce tez jest OK wiec morał j/w
Dlatego nastepnym bedzie badziewie pt.'CENTRA-Ultra"
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Akumulator do Probe
Ja mam Delphi Freedom Plus / typ BE06027P/ 60Ah, prąd rozruchowy
570A / EN/. Po dość solidnym rozeznaniu wybrałem ten. Najczęściej są kłopoty z gabarytami-zwykle długość lub wysokość. Ten pasuje jak ulał.
Kupiony w Kwik- Fit /teraz inna nazwa Shell Autoserw czy coś podobnego/
za ok.270 PLN. Ważne, żeby był wapniowy bo się znacznie wolniej rozładowuje. Całkowicie bezobsługowy, ma wskażnik naładowania.
Bosch ma fatalną opinię nawet u dystrybutorów.
Pozdrawiam
__________________________________
Probe 24V medici 96r
570A / EN/. Po dość solidnym rozeznaniu wybrałem ten. Najczęściej są kłopoty z gabarytami-zwykle długość lub wysokość. Ten pasuje jak ulał.
Kupiony w Kwik- Fit /teraz inna nazwa Shell Autoserw czy coś podobnego/
za ok.270 PLN. Ważne, żeby był wapniowy bo się znacznie wolniej rozładowuje. Całkowicie bezobsługowy, ma wskażnik naładowania.
Bosch ma fatalną opinię nawet u dystrybutorów.
Pozdrawiam
__________________________________
Probe 24V medici 96r
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja ma Bannera, najpierw jeździł we Fiacie, teraz w Probe (4 lata) i jak na razie nie mam problemów choć akumulator ma tylko 44Ah i 360A. Wcześniej we Fiacie miałem Centrę to coś koło 7 lat wytrzymała ! ale ostatni rok to już męka była, co dwa tygodnie go ładowałem.
Co do rozmiarów to dwa rodzaje Bannerów pasują jak ulał, ale nie pamiętam które (kiedyś pisałem).
Co do rozmiarów to dwa rodzaje Bannerów pasują jak ulał, ale nie pamiętam które (kiedyś pisałem).
Akumulator do Probe
Przed Delphi miałem Bannera, padł w trzecim sezonie, w międzyczasie
często uzupełniałem elektrolit , w serwisie akum. powiedzieli, że nie ma izolacji od strony silnika, więc się przegrzewa. Generalnie jak zaczyna tracić elektrolit i trzeba
doładowywać to szkoda gadać, lepiej od razu kupić nowy. Parametry ładowania i napięcia miał zawsze w porzo. Delphi w tym samym Probe nie wymaga
obsługi, a jeśli zaglądam pod maskę to, żeby zobaczyć jak się o.k prezentuje / black in black / i zdjąć z niego kurz.
Pozdrawiam
_________________
Probe 24v medici 96r
często uzupełniałem elektrolit , w serwisie akum. powiedzieli, że nie ma izolacji od strony silnika, więc się przegrzewa. Generalnie jak zaczyna tracić elektrolit i trzeba
doładowywać to szkoda gadać, lepiej od razu kupić nowy. Parametry ładowania i napięcia miał zawsze w porzo. Delphi w tym samym Probe nie wymaga
obsługi, a jeśli zaglądam pod maskę to, żeby zobaczyć jak się o.k prezentuje / black in black / i zdjąć z niego kurz.
Pozdrawiam
_________________
Probe 24v medici 96r
Elektrolit dolewałem tylko do tych cel w akumulatorze, najbliżej bloku silnika bo tylko tam zauważyłem ubytki.
Dolewałem trzy miesiące temu i przed wczoraj.
Oprócz tego ładowałem go prostownikiem 12 godzin.
Probiak stoi już dwa dni i zobaczymy czy dzisiaj mi odpali (ostatnio stał trzy dni i zdechł zupełnie )
Dolewałem trzy miesiące temu i przed wczoraj.
Oprócz tego ładowałem go prostownikiem 12 godzin.
Probiak stoi już dwa dni i zobaczymy czy dzisiaj mi odpali (ostatnio stał trzy dni i zdechł zupełnie )
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
Akumulator do Probe
Artek napisał :
Elektrolit dolewałem tylko do tych cel w akumulatorze najbliżej bloku silnika, bo tylko tam zauważyłem ubytki ...
Miałem to samo, a ile razy uzupełniałem elektrolit prawdopodobnie po czasie- trudno sprawdzać co kilka dni. Koniec końców to prowadzi do padnięcia akumulatora, zwłaszcza że idzie zima. Nawali w chwili pilnej konieczności korzystania z samochodu. Szkoda nerwów.
Pozdrawiam
_______________
Probe 24v medici, 96r
Elektrolit dolewałem tylko do tych cel w akumulatorze najbliżej bloku silnika, bo tylko tam zauważyłem ubytki ...
Miałem to samo, a ile razy uzupełniałem elektrolit prawdopodobnie po czasie- trudno sprawdzać co kilka dni. Koniec końców to prowadzi do padnięcia akumulatora, zwłaszcza że idzie zima. Nawali w chwili pilnej konieczności korzystania z samochodu. Szkoda nerwów.
Pozdrawiam
_______________
Probe 24v medici, 96r
my mamy chyba schneidera napewno na s i niemiecka nazwa nie pamiętam dokładnie ale raczej tak. 12V 60A i nie mam problemy dwa razy się rozładował cholowali mnie przez 3 godz w nocy na swiatłach i raz alarm wył cały dzień . potem kupiłem sobie 36A od malucha na rozruch bo przy rozładowanym akumulatorze po 20 minutach jazdy juz normalne odpala i nie ma problemu. stan naładowania 2.8 w każdej celi po 9 miesziącach bez zmian.
Witam cie Arku Ja tez mam Bannera drugiego ale ten pierwszy wytrzymal duzo dluzej niz 3 lata. Pierwszego Bannera kupowalem u goscia na Dzikiej.
Do dzis pamietam jak czlowiek sie zdziwil co amerykanie i o jakiej pojemnosci moga zamknac w malej obudowie, mam tu na mysli orginalny amerykanski akumulator do Probe. On wlasnie dobral Bannera jako jedyny w miare zblizony pojemnoscia do ameryki, choc z tego co pamietam to i tak roznica byla w zakresie 35-40%. Ale do rzeczy nie wiem jak jest to w 2 generacji bo ja mam 1 generacjie ale probasy maja ogolnie kiepskie alternatory- na tyle bajerow podpietych do probe,ja wymienialem juz dwa (padaly regulatory. robia juz u nas podruby regulatorow ale na nich jezdzi sie bardzo krotko, wiec odradzam).Niech ci facet z dzikiej sprawdzi prad ladowania i czy nie ucieka prad. Najczesciej jedno i drugie jest bez rewelacji. na piersze raczej nie ma sie wplywu chyba ze wymienisz orginalny alternator Probe- Mitsubishi na inny o wiekszej mocy. Ale na ucieczke tak. Jak juz wszystko sprawdzisz a prad nadal usieka ale delikatnie to zastosuj to co ja. Niech elektryk posci CI osobny kabel z bezpiecznikiem wzbudzajacy regulator od alternatora do plusa akumulatora odlaczajac jednoczesnie orginalny kabelek idacy do regulatora przy alternatorze. Jest to czesta przyczyna rozladowywania sie akumulatorow w zimie po dluzszym postoju.
Mam nadzieje ze nie zdenerwuje znowu kogos wyciaganiem starego postu
Napisz co bylo jezeli juz nie aktualne
Do dzis pamietam jak czlowiek sie zdziwil co amerykanie i o jakiej pojemnosci moga zamknac w malej obudowie, mam tu na mysli orginalny amerykanski akumulator do Probe. On wlasnie dobral Bannera jako jedyny w miare zblizony pojemnoscia do ameryki, choc z tego co pamietam to i tak roznica byla w zakresie 35-40%. Ale do rzeczy nie wiem jak jest to w 2 generacji bo ja mam 1 generacjie ale probasy maja ogolnie kiepskie alternatory- na tyle bajerow podpietych do probe,ja wymienialem juz dwa (padaly regulatory. robia juz u nas podruby regulatorow ale na nich jezdzi sie bardzo krotko, wiec odradzam).Niech ci facet z dzikiej sprawdzi prad ladowania i czy nie ucieka prad. Najczesciej jedno i drugie jest bez rewelacji. na piersze raczej nie ma sie wplywu chyba ze wymienisz orginalny alternator Probe- Mitsubishi na inny o wiekszej mocy. Ale na ucieczke tak. Jak juz wszystko sprawdzisz a prad nadal usieka ale delikatnie to zastosuj to co ja. Niech elektryk posci CI osobny kabel z bezpiecznikiem wzbudzajacy regulator od alternatora do plusa akumulatora odlaczajac jednoczesnie orginalny kabelek idacy do regulatora przy alternatorze. Jest to czesta przyczyna rozladowywania sie akumulatorow w zimie po dluzszym postoju.
Mam nadzieje ze nie zdenerwuje znowu kogos wyciaganiem starego postu
Napisz co bylo jezeli juz nie aktualne
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
acha te wypociny wyzej to ja tylko sie nie zalogowalem.
Akumulator na krotko to mozna miec bylejaki.
Ja kiedyz czekajac na Bannera z Wawy do Debek nad morzem pojechalem na akumulatorze od Seicento i wracalem w nocy a probe pozera klima automat. Ale jak wymontowywalismy akumulator wstawiajac bannerowski to facet z dzikiej powiedzial ze jeszcze jenen taki wyjazd i juz bym na nim nie wrocil
Akumulator na krotko to mozna miec bylejaki.
Ja kiedyz czekajac na Bannera z Wawy do Debek nad morzem pojechalem na akumulatorze od Seicento i wracalem w nocy a probe pozera klima automat. Ale jak wymontowywalismy akumulator wstawiajac bannerowski to facet z dzikiej powiedzial ze jeszcze jenen taki wyjazd i juz bym na nim nie wrocil
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-
Ja też kupowałem te dwa bannery na Dzikiej (mieszkam w okolicy )
Ten kupowany w VII 99r starczył do XII 2001r - ale była to moja wina bo okazało się, że był zupełnie suchy w środku (nie dolewałe wody)
Ten aktualny mam od 12.2001r - wodę destylowaną dolewałem, a i tak mimo to rozładował się niedawno. Podładowałem go prostownikiem i narazie jeździ.
Byłem też ostatnio na Dzikiej i tam sprawdzili mi ładowanie - było idealne. Nigdzie też nie ma ubytków prądu.
Facet z dzikiej powiedział mi, że to może być zbyt luźny pasek alternatora i jak jest wilgoć w powietrzu to pasek może się ślizgać.
Ale gdyby był zbyt luźny pasek to by chyba piszczał i widziłabym na kontrolce ładowania (na desce rozdzielczej) że coś jest nie tak.
Ten kupowany w VII 99r starczył do XII 2001r - ale była to moja wina bo okazało się, że był zupełnie suchy w środku (nie dolewałe wody)
Ten aktualny mam od 12.2001r - wodę destylowaną dolewałem, a i tak mimo to rozładował się niedawno. Podładowałem go prostownikiem i narazie jeździ.
Byłem też ostatnio na Dzikiej i tam sprawdzili mi ładowanie - było idealne. Nigdzie też nie ma ubytków prądu.
Facet z dzikiej powiedział mi, że to może być zbyt luźny pasek alternatora i jak jest wilgoć w powietrzu to pasek może się ślizgać.
Ale gdyby był zbyt luźny pasek to by chyba piszczał i widziłabym na kontrolce ładowania (na desce rozdzielczej) że coś jest nie tak.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
A sprawdzal Ci to na full obciazeniu , klima, tylna szyba, swiatla ?
Ja osobiscie mysle ze alternatory w Probe nie doladowuja akumulatorow ktore do tego jeszcze maja nizsze parametry niz orginaly.
U mnie na tablicy nie ma lampki kontroli ladowania ale za to jest mierzone i wyswietlane napiecie w instalacji. I widze jak ono siada przy nizszych obrotach gdy wlacza sie swiatla klime i trzyma sie noge na hamulcu.
Wiec moze ociepl go sobie na zime tak jak to jest w niektorych autkach niemieckich. bedzie wtedy mniej zimmny i automatycznie bardziej pojemny.
Jezeli siada Ci po dluzszym postoju to musi gdzies prad uciekac bo sam by sie tak szybko nie rozladowywal. Czesto jest tak ze miezacy ewentualny uplyw zwalaja wine na alarm. U mnie tez tak wlasnie mowili
Ja osobiscie mysle ze alternatory w Probe nie doladowuja akumulatorow ktore do tego jeszcze maja nizsze parametry niz orginaly.
U mnie na tablicy nie ma lampki kontroli ladowania ale za to jest mierzone i wyswietlane napiecie w instalacji. I widze jak ono siada przy nizszych obrotach gdy wlacza sie swiatla klime i trzyma sie noge na hamulcu.
Wiec moze ociepl go sobie na zime tak jak to jest w niektorych autkach niemieckich. bedzie wtedy mniej zimmny i automatycznie bardziej pojemny.
Jezeli siada Ci po dluzszym postoju to musi gdzies prad uciekac bo sam by sie tak szybko nie rozladowywal. Czesto jest tak ze miezacy ewentualny uplyw zwalaja wine na alarm. U mnie tez tak wlasnie mowili
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
sproboj moze z tym przewodem wzbudzajacym regulator w alternatorze. Odlaczcie przewod i sprawdz czy spada natezenie pradu przy wlaczonym silniku.
Z tym ocieplaniem to ja nie mam ocieplonego akumulatora, ale znajomy w Audi ma fabrycznie ocieplony i jeszcze zamkniety w jakies specialnej skrzynce z wentylacja. Ocieplenie to jak sobie przypominam bylo podobne do koca przeciwpozarowego tylko trwardsze.
W kazdym razie barzo sobie to chwali
Z tym ocieplaniem to ja nie mam ocieplonego akumulatora, ale znajomy w Audi ma fabrycznie ocieplony i jeszcze zamkniety w jakies specialnej skrzynce z wentylacja. Ocieplenie to jak sobie przypominam bylo podobne do koca przeciwpozarowego tylko trwardsze.
W kazdym razie barzo sobie to chwali
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-
Akumulator do Probe
Mając kłopoty z akumulatorem jeździłem na Dziką. Kiedyś stwierdzili, że mam upływ prądu w obwodzie blokady drzwi/power lock/.Rzeczywiście blokada miała takie dni, że pracowała spontanicznie podczas jazdy i parkowania w warunkach dużego zawilgocena/mycie,deszcz/. Na Dzikiej stwierdzili, że pobierany jest prąd jak pamiętam ok. 0.4A , a powinno być poniżej 0.1A. Przez jakiś czas /zima/ bawiłem się w wyjmowanie odpowiedniego bezpiecznika jak występowała ta usterka, a na wiosnę zrobiłem porządek z instalacją /ale dokładnie co i jak nie pamiętam,jakiś banał,zwarcie/.
Banner to nie jest wg mnie dobry akumulator/ też go miałem/zawsze
któraś z komór wysycha i trzeba dolewać wody i stale tego pilnować, inaczej zarzyna się akumulator. Jak już wcześniej pisałem mam teraz Delphi, całkowicie bezobsługowy. Dobry akumulator to wykonany w technologii wapniowej. Probe jest go wart, a nie tych wszystkich gdzie trzeba coś dolewać. Ocieplanie akumulatora to prosta sprawa/mata termoizolacyjna,pokrowiec z wkładem ze styropianu itp./ ale to jest mało męskie rozwiązanie coś jakby noszenie kaleson.
Pozdrawiam
____________________
Probe 24v medici , 96r
Banner to nie jest wg mnie dobry akumulator/ też go miałem/zawsze
któraś z komór wysycha i trzeba dolewać wody i stale tego pilnować, inaczej zarzyna się akumulator. Jak już wcześniej pisałem mam teraz Delphi, całkowicie bezobsługowy. Dobry akumulator to wykonany w technologii wapniowej. Probe jest go wart, a nie tych wszystkich gdzie trzeba coś dolewać. Ocieplanie akumulatora to prosta sprawa/mata termoizolacyjna,pokrowiec z wkładem ze styropianu itp./ ale to jest mało męskie rozwiązanie coś jakby noszenie kaleson.
Pozdrawiam
____________________
Probe 24v medici , 96r