Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !

Wskaźnik ciśnienia oleju w II generacji

Gość

Post autor: Gość »

w jakim probe? - zorbie zrzuty rysunkow

Masz gdzies walniete przwody - dlatego skacze. Sam czujnik rzadko tak reaguje.
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

Probe 2.0/16V..94r.mnie tez sie tak wydaje ze to przewody bo auto ma dopiero 75 tys. km ...z czego ja sam zrobilem 3/4 tych kilometrow, a poprzedni wlasciciel , jezdzil nim tylko do kosciola :D jezdze na oleju: Castrol Formula RS 0/40 i regularnie wymieniany.







GG:1003821
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

MiH pisze:Dochodzi jakby od strony rozrządu albo pasków klinowych? :? Ja też to mam i mam 2 podejżenia - skos na pasku klinowym albo łożysko w którymś z napinaczy paska rozrządu. Małe podejżenia też co do pompy klimy....... Podzielę się spostrzeżeniami :P
no tak ale te gwizdzenie zwieksza czestotliwosc wraz ze wzrostem obrotow. chyba to nie pompa ? dajcie jakies "podejrzenia" :cry:
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

ja bym sprawdzil wszystkie rolki napinaczy. jak nie mozesz ich wymienic ( koszty okolo 150 - 200 za sztuke) to mozna je rozebrac i przesmarowac lozyska, przewaznie chalasuja jak nie ma smaru i potem sie wycieraja. ja u siebie tak robilem i bylo ok
Gość

Post autor: Gość »

Sereq - pytanie - jaki wpływ ma uszczelka pod deklami na cisnienie smarowania?

A teraz teoria:
Obrazek

Z literatury jaka przegladalem bo tez mam problem z cisnieniem, faktycznie Castrol RS Racing Formula 10W-60 jest rewelacyjny.

teraz cos o lepkości - w miare wzrostu temperatury lepkość olejów maleje.
Uwzgledniając szeroką zmianę temperatury w silniku - wskazane jest aby olej posiadal jak najwyzszy wskaznik lepkośći ( nie mylic lepkosci z gestoscią)

Obrazek

wg tabeli olej 0W ma bardzo podobna lepkosc w temperaturze ujemnej jak 15W

Natomiast lepkość w 100 st C XXW40 ma prawie o polowe mniejsza niz XXW60
Gość

Post autor: Gość »

W teorii faktycznie 10W60 wyglada dobrze, jednak mam male ale...

... Toyota w calej europie wycofala sie z oleji castrola, na rzecz wlasnego (producent ELF). Problemem, ktory spowodowal takie kroki byly czeste awarie i zacieranie sie silnikow w modelach Yaris i Corolla. Doszli do tego, ze to wina oleju dopiero po 2 latach testow!!! Najciekawsze z tego wszystkiego jest, ze teraz juz przy pierwszej wymianie wszystkie (chyba) serwisy toyoty leja olej mineralny. Jak to wplynelo na zywotnosc silnikow trudno powiedziec, ale sa w serwisie auta, ktore maja przejechane po 150tys. km i nie maja zadnych problemo z cisnieniem.

Po doswiadczeniach na probe 2.5 z wieloma olejami, wrocilem ponownie do Mobil1 0W40. Efekt tych doswiadczen - padl mi jeden silnik, ktory zalalem Valvoline 10W60, chociaz jeszcze do konca nie jestem pewien czy to byla ta przyczyna.
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sereq »

greyg pisze:W teorii faktycznie 10W60 wyglada dobrze, jednak mam male ale...

... Toyota w calej europie wycofala sie z oleji castrola, na rzecz wlasnego (producent ELF). Problemem, ktory spowodowal takie kroki byly czeste awarie i zacieranie sie silnikow w modelach Yaris i Corolla. Doszli do tego, ze to wina oleju dopiero po 2 latach testow!!! Najciekawsze z tego wszystkiego jest, ze teraz juz przy pierwszej wymianie wszystkie (chyba) serwisy toyoty leja olej mineralny. Jak to wplynelo na zywotnosc silnikow trudno powiedziec, ale sa w serwisie auta, ktore maja przejechane po 150tys. km i nie maja zadnych problemo z cisnieniem.

Po doswiadczeniach na probe 2.5 z wieloma olejami, wrocilem ponownie do Mobil1 0W40. Efekt tych doswiadczen - padl mi jeden silnik, ktory zalalem Valvoline 10W60, chociaz jeszcze do konca nie jestem pewien czy to byla ta przyczyna.
Jesli chodzi o Toyote i Castrola to rzeczywiscie byly problemy z olejami typu 0w30 (Castrol SLX), nie znam do konca przyczyn, ale wiem jedna z nich , a moze glowna byla zla jakosc paliwa w naszym kraju. Ale wlasnie nie wiem jaka byla korelacja - zle paliwo vs specyficzny olej w silnikach Toyoty. W kazdym razie teraz jest tak ze castrol wprowadza obecnie na nasz rynek nastepce SLXa - SLX Longlife, ktory jest juz w pelni dostosowany do wymogow Toyoty i nie powoduje (podobno) zadnych ubocznych skutkow. .
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sereq »

Konrad - spojrzyj na strone http://leszekknorps.republika.pl/oleje.html

tam masz zestawienie parametrow wiekszosci olejow dostepnych na polskim rynku. Brakuje akurat RS 10w60 castrola , ale jego parametry mozesz sobie sprawdzic na www.castrol.pl

Wnioski jakie mozna wyciagnac z nalaizy tej tabeli sa bardzo ciekawe.

Wiedzac jakie parametry sa najwazniejsze dla twojego silnika, ja przyjmuje ze takimi parametrami sa gestosc w temperaturze pracy czyli przy ok. 100C + wskaznik lepkosci - i sprawdzajac te parametry mozesz dobrac najlepszy dla danego typu silnika olej.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A oto co www.castrol.pl mi zaleciło (po wypełnieniu formularza) :
http://www.castrol.pl/webs/servlet/webS ... age;osod11
:lol:

Jako zalety na pierwszym miejscu podają :
- doskonała płynności zmniejsza zużycie silnika i skraca czas napełniania hydraulicznych popychaczy zaworów
...
Gość

Post autor: Gość »

no wlasnie !!! :D

Teraz dojdzmy "Co jest grane"!!! Serwis do d... czy reklama. :D
Gość

Post autor: Gość »

chyba faktycznie trzeba sprawdzic najpierw cisnienie w układzie a nie wzorowac sie czujnikiem.

a jak z tymi uszczelkami pod pokrywami zaworów?? wpływają jakoś czy nie? u mnie troche rzuca
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sereq »

Konrad pisze:chyba faktycznie trzeba sprawdzic najpierw cisnienie w układzie a nie wzorowac sie czujnikiem.

a jak z tymi uszczelkami pod pokrywami zaworów?? wpływają jakoś czy nie? u mnie troche rzuca
ogolnie mowiac kazda nieszczelnosc w ukladzie wplywa na cisnienie cieczy pracujacej w tym ukladzie (czyli w tym przypadku oleju), tak jest i w takim przypadku, u mnie cisnieie bylo niskie, mimo lepkiego oleju. Jak Remik zrobi uszczelki to pewnie da znac jak po wymianie bedzie sie zachowywal wskaznik cisnienia.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Oczywiście że uszczelki pod pokrywami zaworów nie mają absolutnie żadnego wpływu na ciśnienie oleju, no chyba że komuś się wychlapie olej i będzie miał zbyt mało :lol: :lol: :lol:

(trzeba było na fizyce w nauczyciela z procy nie strzelać :lol: ).
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sereq »

Raf pisze:Oczywiście że uszczelki pod pokrywami zaworów nie mają absolutnie żadnego wpływu na ciśnienie oleju, no chyba że komuś się wychlapie olej i będzie miał zbyt mało :lol: :lol: :lol:

(trzeba było na fizyce w nauczyciela z procy nie strzelać :lol: ).
Fizyka byla traktowana u mnie w liceum dosyc przedmiotowo, nie ten profil :)

A jak olej przez uszczelke ucieka to czy to ma wplyw na ciśnienie oleju czy nie? Bo nie rozumiem tego że nie mają absolutnie żadnego
wpływu na ciśnienie. Przepuszczająca uszczelka ma, jak najbardziej.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A z jaką prędkością ten olej przecieka przez uszczelki pokrywy zaworów ?
Czy ''pod pokrywą zaworów" znajduje się w o gule olej pod ciśnieniem ?
Gość

Post autor: Gość »

najpierw zobrazowanie sytuacji w silniku

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2003-12-08 09:20 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

greyg pisze: Szczelnosc dekli gwarantuje tutaj odpowiednio szybki powrot oleju do misy, skad jest ponownie zasysany do ukladu (pomijam inne kwestie, nie zwiazane z tematem).
Jesli mamy sytuacje, ze poprzez nieszczelny dekiel ucieka nam olej nawet w niewielkiej ilosci, burzy to rownomierny rozklad cisnienia na glowice.
ROFL :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ponawiam pytanie : z jaką prędkością wypływa olej przez nieszczelności pokrywy zaworów

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(niema jak doza szczerego śmiechu o poranku)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gość

Post autor: Gość »

To zrob sobie czlowieczku doswiadczenie - poluzuj sruby na deklach z podlaczonym miernikiem cisnienia, a teorie wsadzisz sobie spowrotem do ksiazek. I zrob to zanim napiszesz nastepny post, bo nie bedzie bardzo o czy dyskutowac.

...ale ze mi sie nie chce dyskutowac - skasowalem posta
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

greyg pisze:To zrob sobie czlowieczku doswiadczenie - poluzuj sruby na deklach z podlaczonym miernikiem cisnienia, a teorie wsadzisz sobie spowrotem do ksiazek. I zrob to zanim napiszesz nastepny post, bo nie bedzie bardzo o czy dyskutowac.

...ale ze mi sie nie chce dyskutowac - skasowalem posta
Możesz nawet zdemontować dekle i dopóki w misce będzie tyle oleju że pompa nie będzie ssała powietrza to ciśnienie się nie zmieni.
Gość

Post autor: Gość »

Ja sprawdzilem to juz nie raz i wiem jak to sie zmienia. Radze Ci wiecej spedzac czasu w warsztaci niz teoretyzowac.

Dodam tylko, ze ma to miejsce glownie w japonskich silnikach o malej ilosci oleju - w probe 2.5 4L dla calego ukladu.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

greyg pisze:Ja sprawdzilem to juz nie raz i wiem jak to sie zmienia. Radze Ci wiecej spedzac czasu w warsztaci niz teoretyzowac.
A Ty się nie kompromituj.
Gość

Post autor: Gość »

Skoro tak uwazasz, to Twoj problem - nie moj.

Jesli rozbierzesz i zrobisz przynajmniej jeden silnik V6 po zatarciu bedziemy dyskutowac. Jak na razie moge tylko zaprosic na testy - nic innego nie przekona.

A tu znajdziesz jeden z ciekawszych artykulow na ten temat
http://www.automotoserwis.com.pl/z_prak_w/09-03.htm
Byl tez o glowicah, ale musialbym przewertowac archiwum.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Bardzo interesujący i pouczający artykuł, w temacie 'ciśnienie oleju' ale oczywiście nie związany z zagadnieniem 'magiczny wpływ uszczelek z pod dekli na ciśnienie oleju' :lol: :lol: :lol:
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sereq »

No dobra cofam to co napisałem. Bezpośredni wpływ uszczelek na ciśnienie jest znikomy. Ale jednak dalej upieram się że jak za dużo go wychlapie przez te uszczelki to ciśnienie spadnie, więc jakiś tam pośredni wpływ uszczelek na ciśnienie jest :)
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
Gość

Post autor: Gość »

To tylko artykul dajacy do zrozumienia, ze teoria cisnienia oleju ma sie roznie do praktyki.
Brak odpowiednio szybkiego powrotu oleju do misy jest czasami rozwiazywany dodatkowa pompa tloczaca olej do misy. Takie rozwiazanie zastosowana n.p. w motocyklu Yamaha TDM. Jest to zwiazane z odpowiednim napelnieniem pompy tloczacej olej w uklad - dodatkowa pompa tloczaca olej w "dol" silnika zapobiega temu.
Jesli widziales kilka padnietych silnikow KL, zauwaz, ze wszystkie z walnietym walem maja mokre glowice przy deklach. Pomijam inne przyczyny, jak n.p. uszkodzony zawor cisnieniowy. O ile brak odpowiedniej ilosci oleju w glowicach tak szybko ich nie rozwali, to w przypadku panewek na wale nastapic to moze w pare sekund.

Ja zawsze robie tak, ze nie pisze o czyms, czego sam nie doswiadczylem. Jesli jest inaczej - zaznaczam to wyraznie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”