Wolnossący projekt RX'a /NIE Astro/

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Splanuj sobie koło, metoda taka jak planowanie głowicy, ściągnij jakieś 3-4mm. Różnica w osiągach będzie kosmetyczna.
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Czyli gra niewarta świeczki . Jak zdejmować do tego skrzynie specjalnie. Ale jak już bebechy na wierzchu to można sobie zrobić tylko czy mi koło wytrzyma przy około 200-220 koniach?
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A co ma koło do mocy ono nie ma co tam wytrzymywać jedyne moce jakie przeżywa to są przy rozruchu. Pozdrawiam A jakie sprzęgło montujesz ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Bogdan9999 pisze:A co ma koło do mocy ono nie ma co tam wytrzymywać jedyne moce jakie przeżywa to są przy rozruchu. Pozdrawiam A jakie sprzęgło montujesz ??
Dużo lżejsze koło dużo lepiej wbija auto na obroty - dużo lepiej się przyspiesza. Warto zaznaczyć - DUŻO lżejsze koło. Splanowanie na pewno coś da, ale samo z siebie nie wystarczy. Będzie zbyt mała różnica. Warto to jednak zrobić, jak tuninguje się na poważnie. Z ciekawości - 220 to bardzo dużo z pierwszej gen. Co masz zamiar robić?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

RX pisze:Z ciekawości - 220 to bardzo dużo z pierwszej gen. Co masz zamiar robić?

Pzdr.
wieksze wtryski, kolektor moze? inne turbo, kuler, kolo odchudzi, chip tunink, n2o na koniec.

jak pamietam niejaki Tomi (obecnie chyba na .pl) dlubnal na ok 200 koni przy tego typu modach, ale bez n2o.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

RX pisze:Z ciekawości - 220 to bardzo dużo z pierwszej gen. Co masz zamiar robić?

Pzdr.
RX bardzo dużo z Igen to jest 400km.
Mnie się wydaję że ilości bliskie 200km są do uzyskania na serii.
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja chcę mieć docelowo 200koni. Bo powyżej tej liczby wydaje mi się że należy już silnik ukuć i zrobić szereg innych modyfikacji. A to już duuuże koszta.A 200koni to można osiągnąć jeszcze przyzwoitym nakładem finansowym.

Jak myślicie, przy 200km będzie 6 - 6,5 do setki?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Drzymek pisze:
Jak myślicie, przy 200km będzie 6 - 6,5 do setki?
Lekko...6,5


wiem coś o tym
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Czyli 6.0 jest do zrobienia?
No to teraz jeszcze bardziej dodałeś mi skrzydeł... :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Z tym kołem to walnołem :oops: . A co zamierzam zrobić:
na początek dolot, wydech, chip tuning, turbine zregeneruje i wtedy sprubuje wycisnąć z niej co sie da chyba że będzie kasa to będzie nowa większa, odpręże silnik, wtryski większe, lżejsze koło (niewiem moze finadza) a może splanuje, no i ten kolektor, niewiem tylko co z pompą paliwa. no i zobacze co z tego wyjdzie. Będe robił to z kolego mechanikiem więc koszt to części i to czego nie zrobimy sami np: regeneracja turbiny. Jakiego wzrostu mocy powinienem się spodziewadź po tych przeróbkach? Co jeszcze proponujecie? Oczywiście sprzęgło i hamulce też do tego dochodzą.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Powiem tak tuning piękna rzecz ale jesli masz silnik w takim wieku i do tego po sporym przebiegu to go zjedziesz na nic zrobiłem to ze swoim :cry: A do tego sprzegło nie przenosi takiej mocy dalej dochodzi turbina, seryjna nie chętnie współpracuje przy doładowaniu rzędu 16 psi(turbinkę mam dobrą). Wziąść pod uwage tuning silnika to powiem jedno wszystko wychodzi w pracy a przeważnie jest tak że 2 razy tyle co sie planuje. Co do pompy to spokojnie wystarczy na moce rzędu 250 km (jeśli jest sprawna) takie pompy montowali w 3.0 V6 więc to o czymś świadczy. Powodzenia w tuningu. Ja juz czuję ten smak dość dotkliwie ale dalej ide pod wiatr :lol: jestem uparty jak osioł :lol: :lol: :lol: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Też o tym myślałem i wymyśliłem że może lepiej kupić nowy silnik FE3. Podobno takowe można kupić nowe gdzieś w stanach czy kanadzie. I wtedy się zabrać za tuning silnika. Tylko za cholere niewiem jak go znależć i kupić. Z klze niebyłoby takiego problemu bo można je dostać częściej. Ale ten chyba by nie pasował. No i niewiem. Włoże kupe kasy w niego i zarżne. :cry: . Niby osprzęt który kupie zostanie. Kupie drugi silnik i w ten sposób zajeżdże dwa :? :cry: :cry: #-o |-o< :1111_placz:
Chyba muszę troche sfolgować z tymi przeróbkami. Może ktoś z was wie gdzie w niemczech można dostać nowe silniki f2 lub fe3. Chciaż to pewnie nie do załatwienia.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Panowie nie zapominajcie o tym że odchudzając koło spada moc a wzrasta moment obrotowy.

Co do 200 koni to bez bólu da się zrobić.
Obecnie do mnie na ogródek wróciła moja jedyneczka tylko kompletnie zrobiona, (nowe wachacze, amory, sprężyny, wydech, zawory uszczelniacze, popychacze, zrobione gnizda zaworowe, nowe turbo, nowa skrzynia sprzęgło, docisk i bóg wie co jeszcze), samochód był na hamowni. Seria bo nic tam nie jest zdłubane, ma 178 koni, nie ma nawet stożka, ani turbo nie jest podkręcone.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sqad pisze: Seria bo nic tam nie jest zdłubane, ma 178 koni, nie ma nawet stożka, ani turbo nie jest podkręcone.
Qźwa! Skąd Ci się taka moc wzięła??? :shock: :shock: :shock:
A do ilu pompuje turbo?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja ... zaraz w podłogę jeśli ty na serii masz 178 km to w moim ile musiało być że przy drugim spidzie sprzęgło się spaliło ?? A wcześniej przed przeróbkami było dobre :?

Co do silnika FE3 fajna sprawa też o tym myślałem ale sądzę że nowy tanio nie kosztuje jak znalazłem gdzies cenę 2000 zł za silnik F2 zwykły do mazdy nie uturbiony i bez osprzętu. A sam silnik to nie wszystko kolektory rozrusznik kupe kabli i przepływka itd itp sporo mam na temat zamiany informacji i po dojściu do podsumowania wyszło mi że wsadził bym w niego tyle co 3 takie moje probki żeby go zrobic tak jak sie należy i uturbić. Ale sprawa jeszcze nie zamknięta narazie kupę roboty do zrobienia. A silnik sobie jeszcze w probku siedzi kiedy ja zrobię coś w kierunku aby go zrobic :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Drzymek pisze: Qźwa! Skąd Ci się taka moc wzięła??? :shock: :shock: :shock:
A do ilu pompuje turbo?
Pragne sprostować, moja jedynka nie wróciła do mnie, ale na ogródek i czeka aż jej nowy właściciel uprzątnie wjazd żeby można było parkować.
No tak to jest jak jest dobra głowica. :D
A turbo do połowy dmucha wedle skali. W zasadzie tam jest wszystko nowe w tym samochodzie prócz magla, nawet tapicerka nowa.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

pelot pisze:
RX pisze:Z ciekawości - 220 to bardzo dużo z pierwszej gen. Co masz zamiar robić?

Pzdr.
RX bardzo dużo z Igen to jest 400km.
Mnie się wydaję że ilości bliskie 200km są do uzyskania na serii.
Hmm możliwe, jednak z tego co gadałem z Kalim był on innego zdania, ale to niech on się sam wypowie.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A co było robione w tej głowicy ?? I gdzie chodzi mi o warsztat ?? Bendę zdeimował swoią to zrobię od razu co trzeba. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Bogdan9999 pisze:A co było robione w tej głowicy ?? I gdzie chodzi mi o warsztat ?? Bendę zdeimował swoią to zrobię od razu co trzeba. Pozdrawiam
Boguś... Nie żebym się czepiał ale przeczytaj swojego posta jeszcze raz dokładnie. A to dlatego że wcześniej Ci się to nie zdarzało na takim (wysokim) poziomie :wink:

A co do głowicy, to pewnie splanowana, ale niech się Sqad wypowie...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Drzymek pisze:
Bogdan9999 pisze:A co do głowicy, to pewnie splanowana, ale niech się Sqad wypowie...
Planowanie zwiększa stopień sprężania a poprzez rozprężenie można więcej dmuchnąć na turbince? Dobrze kombinuję? :P
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

:arrow: Ja obstawiam max dla nie zakutego silnika 2,2 - 250 km.Oczywiście można by i trochę więcej ale podejrzewam że z hamowni by nie zjechał. :lol:
No i przy takiej mocy trzeba by idealnie zestroić stuki bo minimalna pomyłka w stosunku paliwo powietrze skończyła by się tak jak u mnie czyli BUM!! :(
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Wg mnie bezpieczna granica dla jedynki to jest 200koni. A dlaczego?
Bo później to trzeba wymieniać sprzęgło, ukuć silnik i dalsze modyfikacje wiążą się już z dużymi kosztami. A przecież 200 koni to chyba wystarczy nam do sprawnego poruszania się po drogach... :wink: (i do pokonania większości cwaniaczków :lol: )
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

250 km moim skromnym zdaniem to rozsądna granica w której nie trzeba dużo ingerencji. Będę robił kapitalę silnika i będę musiał dużą uwagę poświęcić głowicy dokładniej zaworów wydechowych bo z opróżnianie komory spalania w probku jest mało wydajne dlatego powstał silnik FE3 DOCH postaram się to trochę naprawiać. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

interesojacy plan bogdan, czekamy na rezultaty
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

250 koni i mało ingerencji?? :lol: prosze nie ośmieszaj się, chce to zobaczyć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”