Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wolnossący projekt RX'a /NIE Astro/
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Dużo lżejsze koło dużo lepiej wbija auto na obroty - dużo lepiej się przyspiesza. Warto zaznaczyć - DUŻO lżejsze koło. Splanowanie na pewno coś da, ale samo z siebie nie wystarczy. Będzie zbyt mała różnica. Warto to jednak zrobić, jak tuninguje się na poważnie. Z ciekawości - 220 to bardzo dużo z pierwszej gen. Co masz zamiar robić?Bogdan9999 pisze:A co ma koło do mocy ono nie ma co tam wytrzymywać jedyne moce jakie przeżywa to są przy rozruchu. Pozdrawiam A jakie sprzęgło montujesz ??
Pzdr.
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
wieksze wtryski, kolektor moze? inne turbo, kuler, kolo odchudzi, chip tunink, n2o na koniec.RX pisze:Z ciekawości - 220 to bardzo dużo z pierwszej gen. Co masz zamiar robić?
Pzdr.
jak pamietam niejaki Tomi (obecnie chyba na .pl) dlubnal na ok 200 koni przy tego typu modach, ale bez n2o.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Z tym kołem to walnołem
. A co zamierzam zrobić:
na początek dolot, wydech, chip tuning, turbine zregeneruje i wtedy sprubuje wycisnąć z niej co sie da chyba że będzie kasa to będzie nowa większa, odpręże silnik, wtryski większe, lżejsze koło (niewiem moze finadza) a może splanuje, no i ten kolektor, niewiem tylko co z pompą paliwa. no i zobacze co z tego wyjdzie. Będe robił to z kolego mechanikiem więc koszt to części i to czego nie zrobimy sami np: regeneracja turbiny. Jakiego wzrostu mocy powinienem się spodziewadź po tych przeróbkach? Co jeszcze proponujecie? Oczywiście sprzęgło i hamulce też do tego dochodzą.

na początek dolot, wydech, chip tuning, turbine zregeneruje i wtedy sprubuje wycisnąć z niej co sie da chyba że będzie kasa to będzie nowa większa, odpręże silnik, wtryski większe, lżejsze koło (niewiem moze finadza) a może splanuje, no i ten kolektor, niewiem tylko co z pompą paliwa. no i zobacze co z tego wyjdzie. Będe robił to z kolego mechanikiem więc koszt to części i to czego nie zrobimy sami np: regeneracja turbiny. Jakiego wzrostu mocy powinienem się spodziewadź po tych przeróbkach? Co jeszcze proponujecie? Oczywiście sprzęgło i hamulce też do tego dochodzą.


- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Powiem tak tuning piękna rzecz ale jesli masz silnik w takim wieku i do tego po sporym przebiegu to go zjedziesz na nic zrobiłem to ze swoim
A do tego sprzegło nie przenosi takiej mocy dalej dochodzi turbina, seryjna nie chętnie współpracuje przy doładowaniu rzędu 16 psi(turbinkę mam dobrą). Wziąść pod uwage tuning silnika to powiem jedno wszystko wychodzi w pracy a przeważnie jest tak że 2 razy tyle co sie planuje. Co do pompy to spokojnie wystarczy na moce rzędu 250 km (jeśli jest sprawna) takie pompy montowali w 3.0 V6 więc to o czymś świadczy. Powodzenia w tuningu. Ja juz czuję ten smak dość dotkliwie ale dalej ide pod wiatr
jestem uparty jak osioł







PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Też o tym myślałem i wymyśliłem że może lepiej kupić nowy silnik FE3. Podobno takowe można kupić nowe gdzieś w stanach czy kanadzie. I wtedy się zabrać za tuning silnika. Tylko za cholere niewiem jak go znależć i kupić. Z klze niebyłoby takiego problemu bo można je dostać częściej. Ale ten chyba by nie pasował. No i niewiem. Włoże kupe kasy w niego i zarżne.
. Niby osprzęt który kupie zostanie. Kupie drugi silnik i w ten sposób zajeżdże dwa
Chyba muszę troche sfolgować z tymi przeróbkami. Może ktoś z was wie gdzie w niemczech można dostać nowe silniki f2 lub fe3. Chciaż to pewnie nie do załatwienia.







Chyba muszę troche sfolgować z tymi przeróbkami. Może ktoś z was wie gdzie w niemczech można dostać nowe silniki f2 lub fe3. Chciaż to pewnie nie do załatwienia.


- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Panowie nie zapominajcie o tym że odchudzając koło spada moc a wzrasta moment obrotowy.
Co do 200 koni to bez bólu da się zrobić.
Obecnie do mnie na ogródek wróciła moja jedyneczka tylko kompletnie zrobiona, (nowe wachacze, amory, sprężyny, wydech, zawory uszczelniacze, popychacze, zrobione gnizda zaworowe, nowe turbo, nowa skrzynia sprzęgło, docisk i bóg wie co jeszcze), samochód był na hamowni. Seria bo nic tam nie jest zdłubane, ma 178 koni, nie ma nawet stożka, ani turbo nie jest podkręcone.
Co do 200 koni to bez bólu da się zrobić.
Obecnie do mnie na ogródek wróciła moja jedyneczka tylko kompletnie zrobiona, (nowe wachacze, amory, sprężyny, wydech, zawory uszczelniacze, popychacze, zrobione gnizda zaworowe, nowe turbo, nowa skrzynia sprzęgło, docisk i bóg wie co jeszcze), samochód był na hamowni. Seria bo nic tam nie jest zdłubane, ma 178 koni, nie ma nawet stożka, ani turbo nie jest podkręcone.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Ja ... zaraz w podłogę jeśli ty na serii masz 178 km to w moim ile musiało być że przy drugim spidzie sprzęgło się spaliło ?? A wcześniej przed przeróbkami było dobre
Co do silnika FE3 fajna sprawa też o tym myślałem ale sądzę że nowy tanio nie kosztuje jak znalazłem gdzies cenę 2000 zł za silnik F2 zwykły do mazdy nie uturbiony i bez osprzętu. A sam silnik to nie wszystko kolektory rozrusznik kupe kabli i przepływka itd itp sporo mam na temat zamiany informacji i po dojściu do podsumowania wyszło mi że wsadził bym w niego tyle co 3 takie moje probki żeby go zrobic tak jak sie należy i uturbić. Ale sprawa jeszcze nie zamknięta narazie kupę roboty do zrobienia. A silnik sobie jeszcze w probku siedzi kiedy ja zrobię coś w kierunku aby go zrobic

Co do silnika FE3 fajna sprawa też o tym myślałem ale sądzę że nowy tanio nie kosztuje jak znalazłem gdzies cenę 2000 zł za silnik F2 zwykły do mazdy nie uturbiony i bez osprzętu. A sam silnik to nie wszystko kolektory rozrusznik kupe kabli i przepływka itd itp sporo mam na temat zamiany informacji i po dojściu do podsumowania wyszło mi że wsadził bym w niego tyle co 3 takie moje probki żeby go zrobic tak jak sie należy i uturbić. Ale sprawa jeszcze nie zamknięta narazie kupę roboty do zrobienia. A silnik sobie jeszcze w probku siedzi kiedy ja zrobię coś w kierunku aby go zrobic

PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pragne sprostować, moja jedynka nie wróciła do mnie, ale na ogródek i czeka aż jej nowy właściciel uprzątnie wjazd żeby można było parkować.Drzymek pisze: Qźwa! Skąd Ci się taka moc wzięła???![]()
![]()
![]()
A do ilu pompuje turbo?
No tak to jest jak jest dobra głowica.

A turbo do połowy dmucha wedle skali. W zasadzie tam jest wszystko nowe w tym samochodzie prócz magla, nawet tapicerka nowa.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Hmm możliwe, jednak z tego co gadałem z Kalim był on innego zdania, ale to niech on się sam wypowie.pelot pisze:RX bardzo dużo z Igen to jest 400km.RX pisze:Z ciekawości - 220 to bardzo dużo z pierwszej gen. Co masz zamiar robić?
Pzdr.
Mnie się wydaję że ilości bliskie 200km są do uzyskania na serii.
Pzdr.
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Boguś... Nie żebym się czepiał ale przeczytaj swojego posta jeszcze raz dokładnie. A to dlatego że wcześniej Ci się to nie zdarzało na takim (wysokim) poziomieBogdan9999 pisze:A co było robione w tej głowicy ?? I gdzie chodzi mi o warsztat ?? Bendę zdeimował swoią to zrobię od razu co trzeba. Pozdrawiam

A co do głowicy, to pewnie splanowana, ale niech się Sqad wypowie...
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Wg mnie bezpieczna granica dla jedynki to jest 200koni. A dlaczego?
Bo później to trzeba wymieniać sprzęgło, ukuć silnik i dalsze modyfikacje wiążą się już z dużymi kosztami. A przecież 200 koni to chyba wystarczy nam do sprawnego poruszania się po drogach...
(i do pokonania większości cwaniaczków
)
Bo później to trzeba wymieniać sprzęgło, ukuć silnik i dalsze modyfikacje wiążą się już z dużymi kosztami. A przecież 200 koni to chyba wystarczy nam do sprawnego poruszania się po drogach...


BEAUTY...POWER...SOUL...
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
250 km moim skromnym zdaniem to rozsądna granica w której nie trzeba dużo ingerencji. Będę robił kapitalę silnika i będę musiał dużą uwagę poświęcić głowicy dokładniej zaworów wydechowych bo z opróżnianie komory spalania w probku jest mało wydajne dlatego powstał silnik FE3 DOCH postaram się to trochę naprawiać. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: