Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Auto Swiat napisal "...LPG moze zepsuc silnik!"
Witam masz już lepszą teorie ale nie do końca , jak auto chozi na benzynie przygazyjesz przechodzi na gaz to się właśnie zaczyna działać wariator .To o czym piszesz to silnik w momęcie przejście na gaz ,by po prostu zgasł.Rozumicie to że wariator to tylko przyspieszenie zapłonu ,które mozna tez wykonać przez przyspieszenie zapłonu aparatem zapłonowym .Nie o to chodzi w tej teori.
Na kazdym kroku Maciej pokazuje jaka mala wiedze posiada "również" o elektronice a przeciez jest specjalista od gazu...
Moim zdaniem Cynki ma racje - najprawdopodobniej zaplon trzeba przyspieszyc mechanicznie a wariator odpala sie na benzynie i wtedy zaplon jest opozniany - w momencie wlaczenia gazu wariator sie wylacza i zaplon jest przyspieszony
Wiadomo - wariator nie wrozka i sam nie wymysli keidy to ma byc ta iskra
Moim zdaniem Cynki ma racje - najprawdopodobniej zaplon trzeba przyspieszyc mechanicznie a wariator odpala sie na benzynie i wtedy zaplon jest opozniany - w momencie wlaczenia gazu wariator sie wylacza i zaplon jest przyspieszony
Wiadomo - wariator nie wrozka i sam nie wymysli keidy to ma byc ta iskra
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
ja na to patrzę tak:
wymyślasz coś, opatentujesz, produkujesz i nie możesz powiedzieć o tym "proste gówno do zapłonu" tylko trzeba marketingowo to trochę wypromować więc dajemy fajną i tajemniczą nazwę "wariator"
Ale jak konkretnie przeprowadzamy proces montażu?
wpinamy kabelki tylko? nie dotykamy samego aparatu zapłonowego i nie kręcimy nim?
może i nie, tylko nie ma technicznie możliwości aby te urządzenie przyspieszało zapłon... ono może jedynie opóźniać.
więc aby uzyskać żądany efekt nie ma innej możliwości moim zdaniem jak albo przyspieszenie zapłonu mechanicznie i wsadzenie ego wariatorka albo też wariatorek jest taki że rozróżnia ilość cylindrów w aucie i przykładowo w 4 cylindrowej rzędówce podmienia iskry z cylindra 1 dając ją z opóźnieniem na 2 i tak dalej z resztą cylindrów....
nie wiem jak z V6, V8 i innymi wersjami motorów.
z mojego punktu widzenia najprostrzy wariator nie powinien być aż taki skomplikowany w montażu bo niewielu gazowników by sobie poradziło z tym, połowa by to okrzykneła wielkim kiczowatym gadżetem.
teraz kolejna kwestia, w które miejsce go wpinamy bo przecież nie na kable W/N
Są różne typy zapłonów
przykładowo kopółka z rozdzielaczem ,cewka ,moduł
w aparacie jest sterowanie modułem wpinamy się w pewien przewód ,pomiędzy sterowanie a modułem tam występuje zwłoka czasowa i my tą zwłoke przyspieszamy w tym przypadku wariatorem.
Jest wriatorów mnustwo każdy inaczej działa .To nie jest żaden przekażnik ,to można regulować od 0-18 stopni wyprzedzenia .pozdrawiam
przykładowo kopółka z rozdzielaczem ,cewka ,moduł
w aparacie jest sterowanie modułem wpinamy się w pewien przewód ,pomiędzy sterowanie a modułem tam występuje zwłoka czasowa i my tą zwłoke przyspieszamy w tym przypadku wariatorem.
Jest wriatorów mnustwo każdy inaczej działa .To nie jest żaden przekażnik ,to można regulować od 0-18 stopni wyprzedzenia .pozdrawiam
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
No to raczej sam sobie tego nie zamonuję Nazwa to raczej nie marketigowy bełkot, prędzej pochodzi od "wariacji">zmienne. Znajomy miał to w Alfie Romeo 156 1.8. Tyle że tam to fabryka montowała. A dowiedział się o tym że to ma jak mu się cały ten wariator wysypał
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ciekawe czym przyspieszysz?? jeżeli czujnik Halla podaje sygnał do modułu to możesz go co najwyżej opóźnić, bo przyspieszyć się nie da.maciej pisze:w aparacie jest sterowanie modułem wpinamy się w pewien przewód ,pomiędzy sterowanie a modułem tam występuje zwłoka czasowa i my tą zwłoke przyspieszamy
Oczywiście można opóźniając sygnał z wcześniejszego cylindra przyspieszyć ten właściwy, ale tak jak pisał Cynki to jest opóźnienie a nie przyspieszenie.
Nie da się przyspieszyć czegoś (w tym przypadku sygnału z czujnika Halla) czego nie ma.
P.S. Nie chciałem się wtrącać, ale zrobiłem dokładnie to co Ty, w tym w czym jesteś - tak jak to napisałeś - dokładny, choć nie do końca wiesz o czym piszesz.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Ja wiem co robie .To jest moja praca ,jak nie wieżysz to moge ci zamontować i się przekonasz że to działa ,za patenty trzeba płacić .A za darmo wam nie będe tumaczył jakie to się je bo i tak nie zrozumiecie.
Chętnych na montaż wariatora zapraszam piszcie na PW,
PS mam ich zamontowane sporo i żaden nie opóżna tylko przyspiesza ,zwiększa moc i zmniejsza ilość spalanego gazu.
Pozdrawiam .
Chętnych na montaż wariatora zapraszam piszcie na PW,
PS mam ich zamontowane sporo i żaden nie opóżna tylko przyspiesza ,zwiększa moc i zmniejsza ilość spalanego gazu.
Pozdrawiam .
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Szkoda słów, to moja ostatnia opinia w tym temacie.maciej pisze:Ja wiem co robie .To jest moja praca ,jak nie wieżysz to moge ci zamontować i się przekonasz że to działa ,za patenty trzeba płacić .A za darmo wam nie będe tumaczył jakie to się je bo i tak nie zrozumiecie.
Moja praca polega na ustawianiu technologii produkcji elektroniki, oraz projektowaniu testerów, z elektroniką mam do czynienia od szkoły średniej - resztę sam się domyśl co mógłbym dopisać.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Cóż za samokrytyka klarowności własnych wywodów!maciej pisze:...wam nie będe tumaczył jakie to się je bo i tak nie zrozumiecie.
Jędrek ma rację:
(ale w przeciwieństwie do macieja - nie zawsze)
_________________
MACIEJ MOIM GURU !!!! ON MA ZAWSZE RACJĘ !!!
'89
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego niż przerwać milczenie i rozwiać wszelkie wątpliwości
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
loozik,
i tak wszyscy jesteśmy chrystusami, nie?
ja uważam że to moja wada: jeśli sam nie dopilnuję lub nie zrobię czegoś to nikt nie zrobi tego tak jak ja chcę
tyle tylko że mi brakuje czasu na wiele innych spraw a i tak nawet jakbym chciał zapłacić to inni nie robią wszystkiego tak jak ja chciałbym tylko na odwal.
niestety.
każda, dokładnie każda firma poza fundacjami może itp. jest nastawiona na dwie rzeczy:
maksymalny zarobek i minimalne nakłady.
więc nie wierzę, że są takie firmy, które mogąc zarobić 10 000 zarabiają w tym samym czasie 5 000 bo sobie tak zdecydowały.
To nielogiczne.
założenie przeciętne instalacji LPG to około 6 godzin, jeżeli mamy dodatkowo poświęcać czas na wyjmowanie kolektora (w probie to niestety spore wyzwanie) nawiercanie go, czyszcznie z nagaru, montaż, wysterowanie i hamownia to taki proces będzie trwał dwa jeśli nie 3 dni.
w tym czasie można osadzić nawet trzy instalacje, zainkasować 3 rachunki zamiast jednego i klienci też będą zadowoleni...
to piękne, co kolega tam napisał, taka filantropia... ale dlatego właśnie uważam, żę samemu wstawię sobię te lpg tak jak chcę, bez pośpiechu, mając 110% gwarancji że nikt obcy nie zerżnie mi auta pod moją nieobecność w ramach "kalibracji"....
i tak wszyscy jesteśmy chrystusami, nie?
ja uważam że to moja wada: jeśli sam nie dopilnuję lub nie zrobię czegoś to nikt nie zrobi tego tak jak ja chcę
tyle tylko że mi brakuje czasu na wiele innych spraw a i tak nawet jakbym chciał zapłacić to inni nie robią wszystkiego tak jak ja chciałbym tylko na odwal.
niestety.
każda, dokładnie każda firma poza fundacjami może itp. jest nastawiona na dwie rzeczy:
maksymalny zarobek i minimalne nakłady.
więc nie wierzę, że są takie firmy, które mogąc zarobić 10 000 zarabiają w tym samym czasie 5 000 bo sobie tak zdecydowały.
To nielogiczne.
założenie przeciętne instalacji LPG to około 6 godzin, jeżeli mamy dodatkowo poświęcać czas na wyjmowanie kolektora (w probie to niestety spore wyzwanie) nawiercanie go, czyszcznie z nagaru, montaż, wysterowanie i hamownia to taki proces będzie trwał dwa jeśli nie 3 dni.
w tym czasie można osadzić nawet trzy instalacje, zainkasować 3 rachunki zamiast jednego i klienci też będą zadowoleni...
to piękne, co kolega tam napisał, taka filantropia... ale dlatego właśnie uważam, żę samemu wstawię sobię te lpg tak jak chcę, bez pośpiechu, mając 110% gwarancji że nikt obcy nie zerżnie mi auta pod moją nieobecność w ramach "kalibracji"....
Simones pisze:Kiedys tak odpowiadalem dociekliwcom jak bylem maly i sam nie wiedzialem do konca o czym mowiemaciej pisze:...nie będe tumaczył jakie to się je bo i tak nie zrozumiecie...
Simones jak nie wieżysz , to zapraszam a patentów się nie zdradza ,a to takie proste .moge ci założyć tylko to kosztuje.
Robert pisze:Cóż za samokrytyka klarowności własnych wywodów!maciej pisze:...wam nie będe tumaczył jakie to się je bo i tak nie zrozumiecie.
Jędrek ma rację:
(ale w przeciwieństwie do macieja - nie zawsze)
_________________
MACIEJ MOIM GURU !!!! ON MA ZAWSZE RACJĘ !!!
'89
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego niż przerwać milczenie i rozwiać wszelkie wątpliwości
Robert ty jak małe dziecko .Chyba że jestes duży to co innego ,to była amnestia w szpitalu psychiatrycznym .
Robert kiedy ty napisałes coś na temat właściwy na forum ?
Czepiasz sie wszystkich a nic nie wnosisz z tych zagadnień które są omawiane .
ILE ??? dokładnie ile...maciej pisze: BLa blabla bla bla blablablabla bla bla bla bla blalaaa blabla .moge ci założyć tylko to kosztuje.
I nie wyskakuj mi z odpowiedzią na priv , lub "napisz na priv to Ci powiem.
Mogę (o ile cena nie z kosmosu) dla celów testowych i przekonania grona klubowiczy , założyć sobie owy 'wariator' .
Pod jednym warunkiem :
Podpiszesz własnym czytelnym podpisem , że montowane przez Ciebie urządzenie jest bezpieczne dla silnika i nie spowoduje żadnych usterek , oraz że wszelkiego typu awarie powstałe w wyniku pracy urządzenia naprawisz na swój koszt .
I jak ????
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Przy okazji nabycia modułu SMT-6 okazało się, że jeśli wariator działa na podobnej zasadzie (której najwyraźniej nie zna wielokrotnie proszony o jej wyjaśnienie przedmówca ) to ma prawo przyspieszać zapłon.KALII pisze:
W przypadku dwójki podłączenie nowej zabawki Kaliiego polega na wpięciu w 3 kabelki i przecięciu 2 w celu oszukania komputera: 1-2.zasilanie, 3.(informacyjnie) sygnał z przepustnicy (TPS), 4.(przecięty) sygnał z przepływomierza (VAF) i 5.(też przecięty) z zapłonu.
I wtedy układ rzeczywiście może mieszać dowolnie (w tym przyspieszać) - wszystko zależy od oprogramowania. Jeśli informacja z zapłonu będzie szła do komputera opóźniona - ten będzie przyspieszał zapłon.
(...)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Następny śmiecący nie na temat
Sebastian - znajdź sobie wątek z podziękowaniami i spadaj
Sebastian - znajdź sobie wątek z podziękowaniami i spadaj
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Na stronie LPGAZ nalazłem coś takiego.
http://www.elpigaz.com/ext/?src=/2/list ... ect&node=7
Data pytania: 2006-07-01
Pytanie:witam o ile powinienem zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu ??? mam sekwencyjny wtrysk gazu i silnik przystosowany do benzyny 98 . czy liczba oktanowa gazu to min 104 i w lecie i w zimie ??? pozdrawiam tomasz
Odpowiedź:Motorowa liczba oktanowa benzyny 95 wynosi 85-87 (nie pamiętam danych dla benzyny 98 ). Dla LPG ta wartość wacha się od 89-95 w zależności od jakości i składu gazu (zimowy - letni). W praktyce większość mieszanek ma 89-91. Do przyśpieszania zapłonu w czasie zasilania silnika gazem stosuje się urządzenia elektroniczne: wariatory, emulatory itp. Zapłon za ich pomocą najczęściej jest przyśpieszany o 3 - 12 stopni. Należy to sprawdzić i dopasować indywidualnie do danego pojazdu.
http://www.elpigaz.com/ext/?src=/2/list ... ect&node=7
Data pytania: 2006-07-01
Pytanie:witam o ile powinienem zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu ??? mam sekwencyjny wtrysk gazu i silnik przystosowany do benzyny 98 . czy liczba oktanowa gazu to min 104 i w lecie i w zimie ??? pozdrawiam tomasz
Odpowiedź:Motorowa liczba oktanowa benzyny 95 wynosi 85-87 (nie pamiętam danych dla benzyny 98 ). Dla LPG ta wartość wacha się od 89-95 w zależności od jakości i składu gazu (zimowy - letni). W praktyce większość mieszanek ma 89-91. Do przyśpieszania zapłonu w czasie zasilania silnika gazem stosuje się urządzenia elektroniczne: wariatory, emulatory itp. Zapłon za ich pomocą najczęściej jest przyśpieszany o 3 - 12 stopni. Należy to sprawdzić i dopasować indywidualnie do danego pojazdu.
2.2 GT 92 black