Dymi jak z komina
Dymi jak z komina
WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE!
II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
POZDROWIONKA
II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
POZDROWIONKA
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Dymi jak z komina
Dymienie napewno jest przyczyną przedostającego się oleju do komory spalania,jednak wydaje mi się że jest to spowodowane zawieszaniem się szklanek(hydropopychaczy)temat nieraz już wałkowany.Możliwe że jeździsz na zbyt gęstym oleju.oscar pisze:WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE!
II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
POZDROWIONKA
pozdrówka
Zdecydowanie sprawdz to co napisane wyzej. Do tego znadz mechanika, ktory bedzie w stanie jednoznacznie okreslic co Ci "stuka". Nie chce straszyc, ale w konsekwencji mozesz rozwalic panewki na wale.Quaki pisze:wg mojego skromnego zdania to wez wjedz gdzis niech cis prawdza kompresje (albo sam kup czujnik i sprawdz) bo cos mi sie widzi ze możesz miec problem z pierscionkami
pozdrawiam
a mechaniki to w wiekszosci psie syny wiec celem pominiecia bledu diagnosycznego zapytaj z 5 roznych mechanikow, odpowiedz przewazajaca powinan byc wlasciwaGreyg pisze:Zdecydowanie sprawdz to co napisane wyzej. Do tego znadz mechanika, ktory bedzie w stanie jednoznacznie okreslic co Ci "stuka". Nie chce straszyc, ale w konsekwencji mozesz rozwalic panewki na wale.Quaki pisze:wg mojego skromnego zdania to wez wjedz gdzis niech cis prawdza kompresje (albo sam kup czujnik i sprawdz) bo cos mi sie widzi ze możesz miec problem z pierscionkami
pozdrawiam
czas jest po to zeby wszystko nie dzialo sie jednoczesnie
Moze tak...
- gumki zaworowe: musi byc duzy luz, podczas jazdy nie ma chmury dymu, nie ma bledu sondy lambda
- pierscienie: zachlapany olejem kolektor dolotowy, dymi rowniez podczas jazdy, blad sondy lambda
Wazne jest tu sprawdzenie cisnienia sprezania oraz w jakim stopniu ubywa oleju. Jesli cisnienie bedzie niskie, czyli zazwyczaj zuzyte pierscienie, tlok bedzie wpadal mikrowibracje i dosc szybko uszkodzi panewke(i).
Napisane na podstawie doswiadczen z silnikiem T0mpre, gdzie zostal zrobiony generalny remont glowicy (szlif gniazd, nowe wszystkie uszczelki i popychacze).
- gumki zaworowe: musi byc duzy luz, podczas jazdy nie ma chmury dymu, nie ma bledu sondy lambda
- pierscienie: zachlapany olejem kolektor dolotowy, dymi rowniez podczas jazdy, blad sondy lambda
Wazne jest tu sprawdzenie cisnienia sprezania oraz w jakim stopniu ubywa oleju. Jesli cisnienie bedzie niskie, czyli zazwyczaj zuzyte pierscienie, tlok bedzie wpadal mikrowibracje i dosc szybko uszkodzi panewke(i).
Napisane na podstawie doswiadczen z silnikiem T0mpre, gdzie zostal zrobiony generalny remont glowicy (szlif gniazd, nowe wszystkie uszczelki i popychacze).
Greyg
Nie pisz MiH jesli nie miales z takim czyms doczynienia. Po to jest napisane o sondzie lamba. Przy przeciekaniu oleju przez gumki zaworowe jego ilosc jest zbyt mala, by spaliny wyszly poza norme.
Mowiac w skrocie... duze zuzycie oleju i blad sondy lambda w 90% wskazuje na zuzyte pierscienie. Nie ma tu znaczenia ktore, gdyz i tak wymienia sie je w komplecie.
Mowiac w skrocie... duze zuzycie oleju i blad sondy lambda w 90% wskazuje na zuzyte pierscienie. Nie ma tu znaczenia ktore, gdyz i tak wymienia sie je w komplecie.
Tak się składa GREYG że miałem i mam taki problem. I wiesz co? Ciśnienie mam pomiędzy 160-180psi - i co Ty na to? Badałem specjalnie w 2 warsztatach coby się upewnić. W jednym i w drugom odchył był minimalny na wszystkich 6 garach.
Oczywiście zgadzam się z tobą, że błąd sondy lambda mówi o złym składzie mieszanki, w tym też zbyt dużej ilości CO - którego poziom jest bezpośrednim wynikiem spalania oleju. Więc nie obruszaj się - bo nie ma o co.
Oczywiście zgadzam się z tobą, że błąd sondy lambda mówi o złym składzie mieszanki, w tym też zbyt dużej ilości CO - którego poziom jest bezpośrednim wynikiem spalania oleju. Więc nie obruszaj się - bo nie ma o co.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Osobiście spotkałem się z jeszcze jednym przypadkiem dymienia, nie będącym wynikiem zapieczonych pierścieni ani uszczelniaczy. Było to pęknięcie cylindra wzdłuż - efekt dość ciekawy - bo przy spokojnej jeździe auto zachowywało się bez skazy, jednak po kilku minutach ostrej jazdy głupiało i lało olejem aż miło. Wariacja ta trwała aż do całkowitego wystudzenia silnika. Potem - znów ok.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ja sie nie obruszam, ale 2.0 to calkiem inny silnik
Sprawdzenie cisnienia jest pierwszym etapem dojscia przyczyny. Nalezy tu zwrocic szczegolna uwage m.in. na roznice roznice cisnien na poszczegolnych cylindrach. Przyjmuje sie, ze roznica nie powinna byc wieksza niz max 100% min 75%, n.p. max 180psi min 135psi. Zakres cisnien dla 2.5 142-203psi, 2.0 119-171psi. Jednak w innych materialach podane jest iz roznica w 2.0 nie powinna byc wieksza 15psi.
Istotne jest tu tez zachowanie wskazowki przy pomiarze, ale to za duzo pisania. Jest to dosc ladnie w serwisowce na CD opisane. Prawidlowa interpretacja tego ruchu w ok 90% pozwala stwierdzic czy wine ponosza pierscienie.
Przeciek oleju n.p. w wyniku peknietego cylindra robi majonez.
Tak mniej wiecej wyglada olej zmieszany z woda w wysokiej temperaturze.
Podstawa pytania dosc jasna i tego sie trzymamy.oscar pisze:II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
Sprawdzenie cisnienia jest pierwszym etapem dojscia przyczyny. Nalezy tu zwrocic szczegolna uwage m.in. na roznice roznice cisnien na poszczegolnych cylindrach. Przyjmuje sie, ze roznica nie powinna byc wieksza niz max 100% min 75%, n.p. max 180psi min 135psi. Zakres cisnien dla 2.5 142-203psi, 2.0 119-171psi. Jednak w innych materialach podane jest iz roznica w 2.0 nie powinna byc wieksza 15psi.
Istotne jest tu tez zachowanie wskazowki przy pomiarze, ale to za duzo pisania. Jest to dosc ladnie w serwisowce na CD opisane. Prawidlowa interpretacja tego ruchu w ok 90% pozwala stwierdzic czy wine ponosza pierscienie.
Przeciek oleju n.p. w wyniku peknietego cylindra robi majonez.
Tak mniej wiecej wyglada olej zmieszany z woda w wysokiej temperaturze.
Jesli dobrze zrozumialem, to masz wachanie 160-180psi na cylindrze. Jak ja mierzylem kiedys ten silnik, bylo ok. 180-190psi na wszystkich cylindrach. Dla 2.0 max roznica wynosi 15psi, ale dla 2.5 nie moge znalezc.MiH pisze:Ciśnienie mam pomiędzy 160-180psi - i co Ty na to? Badałem specjalnie w 2 warsztatach coby się upewnić. W jednym i w drugom odchył był minimalny na wszystkich 6 garach.
Dymiące auto
Witam.Panowie jest samochód ford probe 1.6 16v 1993 rok i mam taki problem ze samochód niema mocy i bardzo dymi!!Czy ktoś może wie co jest tego przyczyną.Czekam na podpowiedzi
to jakas ciekawa wersja silnikowa
poprzegladaj forum - opcja szukaj - slowo klucz "dymi"
chocby tu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=8257
poprzegladaj forum - opcja szukaj - slowo klucz "dymi"
chocby tu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=8257
Ostatnio zmieniony 2006-06-02 09:55 przez Bruce, łącznie zmieniany 1 raz.
- RuCiK
- Posty: 94
- Rejestracja: 2005-11-07 20:50
- Galeria: viewtopic.php?t=11341
- Lokalizacja: Poznań
Zależy jak dymi:
Puszczanie dymka
Tamta diagnoza jest oczywiscie mocno uproszczona. W zasadzie powodow moze byc mnostwo.
Puszczanie dymka
Tamta diagnoza jest oczywiscie mocno uproszczona. W zasadzie powodow moze byc mnostwo.
Pozdrawiam
RuCiK
FORD PROBE 2.0 16v '95
RuCiK
FORD PROBE 2.0 16v '95
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- RuCiK
- Posty: 94
- Rejestracja: 2005-11-07 20:50
- Galeria: viewtopic.php?t=11341
- Lokalizacja: Poznań
Ok, że dymi to już wiemy ale jak!! Na czarno, niebiesko, biało, różowo... To jest istotna informacja. Mój np. dymi na niebiesko (lekko niebieski dymek leci przede wszystkim na zimnym silniku, plyn ze zbiorniczka wyrownawczego tez mi znika ale stopniowo i bardzo powoli)
Pozdrawiam
RuCiK
FORD PROBE 2.0 16v '95
RuCiK
FORD PROBE 2.0 16v '95