Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wymiana płynu chłodzącego.
Wymiana płynu chłodzącego.
Mam zamiar to jutro zrobić i proszę o wskazówki. Czy jest jakaś specjalna procedura spuszczania płynu czy tylko odkręcić zawór i dekle i czekać aż zleci. Jak zalewać? Czy trzeba jakoś odpowietrzać itp.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
zlewasz stary zalewasz nowy. Odpalasz silnik i dolewasz według potrzeby. NIe zapomnij nalać do zbiornik przelewowego. A jeśli masz gaz to może się okazać że trzeba będzie dodatkowo odpowietrzyć reduktor/parownik
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Budowa silnika KL jest dość specyficzna. Obieg wody wokół cylindrów jest obiegiem zamkniętym z pompą wody... Jedyne miejsce gdzie chłodziwo wymienia się z obiegiem krótkim - ogrzewaniem, oraz długim - chłodnicą mieści się nad pompą wody. Z jednej strony jest to dobre - gdyż wody wokół cylindrów zabraknie na samym końcu, jednak dość uciążliwe przy wymianie płynu.
Praktycznie niemożliwe jest wywalenie tej wody... Trzeba to uwzględnić przy wymianie - jeśli używamy koncentratu.
Praktycznie niemożliwe jest wywalenie tej wody... Trzeba to uwzględnić przy wymianie - jeśli używamy koncentratu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
witam
kiedyś ktoś dokładnie opisał na forum procedurę wymiany nie wiem czasem czy to nie pimpo pisał
No w takim razie nie wystarczy odkręcić kurek i zlać płyn musimy jeszcze odkręcić gumowy wąż co znajduje się koło obudowy filtra powietrza( 2.0 16 V) następnie zapalamy autko i dolewamy płynu do chłodnicy. Jeśli układzik jest zapowietrzony zacznie syczeć powoli wyrzucać wodę z powietrzem aż do uzyskania strumienia ciągłego
. No i wtedy to już wszystko jasne
pozdrawiam
kiedyś ktoś dokładnie opisał na forum procedurę wymiany nie wiem czasem czy to nie pimpo pisał

No w takim razie nie wystarczy odkręcić kurek i zlać płyn musimy jeszcze odkręcić gumowy wąż co znajduje się koło obudowy filtra powietrza( 2.0 16 V) następnie zapalamy autko i dolewamy płynu do chłodnicy. Jeśli układzik jest zapowietrzony zacznie syczeć powoli wyrzucać wodę z powietrzem aż do uzyskania strumienia ciągłego


pozdrawiam
Rafał 2.0 16V
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
W 2.0 niezupelnie do chlodnicy Trzeba tez znalezc najwyzszy punk a tym jest waz przy samej szybie dosyc waski i do niego trzeba lac plyn az ni ebedzie lecialo powietrze
W 2.5 ja jak dolewam plynu to odkrecam oba korki i leje do lewego 9 tego przy rozrzadzie) az zacznie sie przelewac z drugiego Wtedy zakrecam czekam az troche pochodzi silnik znowu odkrecam i dolewam brak Trzeba tylko uwazac zeby silnik za bardzo sie nie nagrzal i zeby nie bylo zbyt duzego cisnienia bo mozna sie poparzyc
Nie wiem czy to prawidlowy sposob ale poki co nie widze objawow zebym mial uklad zapowietrzony
W 2.5 ja jak dolewam plynu to odkrecam oba korki i leje do lewego 9 tego przy rozrzadzie) az zacznie sie przelewac z drugiego Wtedy zakrecam czekam az troche pochodzi silnik znowu odkrecam i dolewam brak Trzeba tylko uwazac zeby silnik za bardzo sie nie nagrzal i zeby nie bylo zbyt duzego cisnienia bo mozna sie poparzyc
Nie wiem czy to prawidlowy sposob ale poki co nie widze objawow zebym mial uklad zapowietrzony
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń