witam odkąd pamiętam mam problem z egrem został już wyjmowany przezemnie 3 razy i teraz pytanie check zaświeca mi sie poczas jazdy ale tylko wtedy jak puszcze gaz .jak przyspieszam egr gaśnie kiedy solenoid od egru powinien go otworzyć i na jakiej podstawie sie otwera z kąd bierze dane dotyczące tego kiedy ma sie otworzyć czy jest to zależne od obrotów czy może składu mieszanki??
skutkiem pojawiania sie błedu egru nie zawsze jest egr, czasami jest to problem jednej ze sond, co powoduje wyświetlenie blędu egr, tez czasami jest tak ze wystepują dwa błedy czyli od sondy i egru , przyczyną jest włąsnie sonda, po wymianie sondy błędy znikają, tak miałem kiedyś u siebie,
raczej nie podejrzewam sond bo są założone nowe ntk i mają przejechane 5 tys km a po zmianie sond też był błąd 16. egr jest czyściutki bo za każdym razem był czyszczony pozatym jest zaślepiony więc sie już nie brudzi
a co ma zaślepienie egru do zapalania sie checka?? przecież zawór egr jest otwierany przez podciśnienie więc zaślepienie egru chyba niema znaczenia czy jest zaślepiony czy nie.zawór i tak będzie działał
Jezdze tak juz od dluzszego czasu i bledow podczas jazdy nie wywala, komp byl resetowany i po odczytaniu jest blad egr'u nr 16 ale mi to w niczym nie przeszkada bo silnik pracuje dobrze. Spalanie na poziomie 13l w miescie przy spokojnej jezdzie, tylko ze siedlce to nie metropolia i co chwila gaz i hamulec.
Poszukaj na forum, pogrzeb w serwisówce a dowiesz się prawdy. Temat jest złożony i nie chce mi się go opisywać. Sprawdź jeszcze elektozawory(działają jak zastawki dla podciśnienia) od podciśnienia, one też mają swoje czujniki. Wszystko opisane w serwisówce.
no właśnie szukałem i nie moge znaleść co otwiera podciśnienie od egru.bo sam już nie wiem czy to coś z podciśnieniem czy rzeczywiście przyczyną jest zaślepienie choć tylko ty piszesz o tym
TO nie wina elektrozaworów jednak bo byś miał błąd 21 albo 22 nie pamiętam.Może któryś z przewodów podciśnienia masz przecięty lub wyciągnięty.Sprawdź też okablowanie czujnika EGR, nic więcej do głowy mi nie przychodzi.
strober pisze:TO nie wina elektrozaworów jednak bo byś miał błąd 21 albo 22 nie pamiętam.Może któryś z przewodów podciśnienia masz przecięty lub wyciągnięty.Sprawdź też okablowanie czujnika EGR, nic więcej do głowy mi nie przychodzi.
no tylko że to już sprawdziłem i niby jest wszystko oki