Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
I niestety ja muszę się podpiąć do tematu.u mnie też nie działa dmuchawa. Martwa cisza. DZiałała i nie działa. Rezystory mam całe kable mam dobrze podpięte, dmuchawa działa sprawdzałem na krótko. Myślałem ze kable w przekaźniku ale wszystkie są "na oko" w porządku. Sprawdzałem miernikiem czy dochodzi prąd do dmuchawy, niestety nie ma go tam.
Teraz mam pytanko do Was czy ktoś jest w stanie przedstawić mi schemat przekaźnika tego przy akumulatorze, który opowiada między innymi działaniu dmuchawy. Albo chociaż który kabel, objaśnić kolory kabli w przekaźniku. Bardzo proszę o jakieś konkretne opisy kabli i schemat.
Może macie dla mnie jeszcze jakieś rady dotyczące co mam dalej robić.
I jeszcze jedno pytanko : czemu odpowiada bezpiecznik " power seat " znajdujący się w puszce od kierowcy pod nogami ?
Teraz mam pytanko do Was czy ktoś jest w stanie przedstawić mi schemat przekaźnika tego przy akumulatorze, który opowiada między innymi działaniu dmuchawy. Albo chociaż który kabel, objaśnić kolory kabli w przekaźniku. Bardzo proszę o jakieś konkretne opisy kabli i schemat.
Może macie dla mnie jeszcze jakieś rady dotyczące co mam dalej robić.
I jeszcze jedno pytanko : czemu odpowiada bezpiecznik " power seat " znajdujący się w puszce od kierowcy pod nogami ?
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
To jeszcze ja się podepnę pod ten wątek, co się mogło stać, bo dmuchawa wiała jak szalona no i pewnego dnia się jej odwidziała i teraz po prostu daje DUŻO słabiej. Widać różnice w prędkościach pomiędzy poszczególnymi biegami, na każdym się zwiększa.
Ale wieje nieporównywalnie słabiej niż wcześniej.
Gdzie szukać problemu ?
Ale wieje nieporównywalnie słabiej niż wcześniej.
Gdzie szukać problemu ?
Probe II 2.0 93 USA
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Może zapchany wlot powietrza? A może zbyt małe napięcie/prąd (np. zaśniedziałe styki w przekaźniku koło akumulatora = wilgoć)?Roswell pisze:To jeszcze ja się podepnę pod ten wątek, co się mogło stać, bo dmuchawa wiała jak szalona no i pewnego dnia się jej odwidziała i teraz po prostu daje DUŻO słabiej. Widać różnice w prędkościach pomiędzy poszczególnymi biegami, na każdym się zwiększa.
Ale wieje nieporównywalnie słabiej niż wcześniej.
Gdzie szukać problemu ?
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Tutaj masz napisane, co trzeba zrobić.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ut+oporowy
Tylko przeczytaj wszystkie trzy strony.
Musisz się dostać do tego [ciach]:
Proponuję przeczytać również to:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ut+oporowy
Tylko przeczytaj wszystkie trzy strony.
Musisz się dostać do tego [ciach]:
Proponuję przeczytać również to:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Ach te aparaty, Robią zdjęcia nie tym obiektom, o które nam chodzi.
Ten zielony przewód pełni zadanie zworki.
Obejrzałeś dokładnie te sprężynki? Żadna z nich nie jest przepalona,
pęknięta, czy coś w tym rodzaju? Obejrzyj je dokładnie, bo najczęstszą
przyczyną nie działania dwóch pierwszych biegów jest przepalenie
drutu oporowego.
Ewentualnie zrób sobie taką zworkę. Krótki przewód, dwie spinki
i gotowe.
Możesz też na próbę zewrzeć te dwa bolce czymś metalowym
( śrubokręt itp.) i zobaczyć, czy będą działać biegi. Tylko nie trzymaj
za długo całego elementu nie zamontowanego, bo wszystko
jest tak skonstruowane, że nagrzewające się
sprężynki są studzone przez obracający się wiatrak.
Ten zielony przewód pełni zadanie zworki.
Obejrzałeś dokładnie te sprężynki? Żadna z nich nie jest przepalona,
pęknięta, czy coś w tym rodzaju? Obejrzyj je dokładnie, bo najczęstszą
przyczyną nie działania dwóch pierwszych biegów jest przepalenie
drutu oporowego.
Ewentualnie zrób sobie taką zworkę. Krótki przewód, dwie spinki
i gotowe.
Możesz też na próbę zewrzeć te dwa bolce czymś metalowym
( śrubokręt itp.) i zobaczyć, czy będą działać biegi. Tylko nie trzymaj
za długo całego elementu nie zamontowanego, bo wszystko
jest tak skonstruowane, że nagrzewające się
sprężynki są studzone przez obracający się wiatrak.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
tzn ta zworka jest za cos odpowiedzialna jaka ona pelni funkcje(heh zworka jedynie mi sie z dyskiem twardym kojarzy )
tak Oley masz racje druga sprezynka czyli ten opornik jest popekany w ciul, teraz z czego to mam zrobic czy jak, bo czytalem wczesniejsze posty ale dokladnie odpwiedzi nie uzyskalem,
dzieki za info bo nikt procz Ciebie mnie tu nie chce wesprzec
tak Oley masz racje druga sprezynka czyli ten opornik jest popekany w ciul, teraz z czego to mam zrobic czy jak, bo czytalem wczesniejsze posty ale dokladnie odpwiedzi nie uzyskalem,
dzieki za info bo nikt procz Ciebie mnie tu nie chce wesprzec
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Powiedz, czy na pewno pęknięta jest sprężynka (drut), czy tylko
ten lak (szary), którym są oblane druty? Jeżeli lak, to nie ma się
czym przejmować, to w niczym nie przeszkadza. Jeżeli jednak
przerwany jest drut, to pozostaje wymiana.
Skąd wziąć i jak wymienić ten drut, już kiedyś gdzieś pisałem.
Zaraz znajdę, to Ci wrzucę link.
Edit:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=farelki
Tutaj masz oryginalne oporności drutów dla poszczególnych biegów:
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
ten lak (szary), którym są oblane druty? Jeżeli lak, to nie ma się
czym przejmować, to w niczym nie przeszkadza. Jeżeli jednak
przerwany jest drut, to pozostaje wymiana.
Skąd wziąć i jak wymienić ten drut, już kiedyś gdzieś pisałem.
Zaraz znajdę, to Ci wrzucę link.
Edit:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=farelki
Tutaj masz oryginalne oporności drutów dla poszczególnych biegów:
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Spalony rezystorek przerywa obwód i unieruchamia również wszystkie niższe biegi.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
to ja mam trochę inne pytanie...dmuchawa mi grzeje tylko że słabo za to jak pokręcę trochę pokrętłem skąd ma wiać i ustawie ją na maksa to można się ugotować a jak dam żeby słabo wiała to znowu ledwo co grzeję...grzeję mocno tylko na najwyższych obrotach a na niższych słabo czego to wina?
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Red Rocket
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
sprawdzales te rezystorki w jakim sa stanie, masz to nad nogami pasazerastiv pisze:to ja mam trochę inne pytanie...dmuchawa mi grzeje tylko że słabo za to jak pokręcę trochę pokrętłem skąd ma wiać i ustawie ją na maksa to można się ugotować a jak dam żeby słabo wiała to znowu ledwo co grzeję...grzeję mocno tylko na najwyższych obrotach a na niższych słabo czego to wina?
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
rezystorków jeszcze nie sprawdzałem ale postaram się to zrobić w weekend a chodzi mi oto ze dmuchawa grzeje tak jak powinna tylko przy ustawieniu na Max AC i maksymalnych obrotach na każdym innym ustawieniu grzeje tak samo:mizernie
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Red Rocket
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Oley, ale jazdy, sluchaj, jak napisalem wczesniej ten drugi oporniczek rozsypal mi sie w rekach, czyli zostal caly tylko 1,3,4 dmuchawa dalej dzialala na 3 i 4 biegu, jakies 4 dni temu robilem te zaroweczki w przelaczniku zawieszenia(stwierdzilem ze ten pstryczek jest nie dobry) i zaczalem przelaczac zawieszenie srubokretem, wlaczam samochod i pach dmuchawa dziala na wszystkich biegach
i teraz nasuwa sie pytanie, czy aby na pewno od tych rezystorow zalezalo napedzanie dmuchawy na wszystkich biegach
wiem ze to niemozliwe, ale jak inaczej mozna to wywnioskowac
i teraz nasuwa sie pytanie, czy aby na pewno od tych rezystorow zalezalo napedzanie dmuchawy na wszystkich biegach
wiem ze to niemozliwe, ale jak inaczej mozna to wywnioskowac
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
sam jestem w szokuskorik pisze:Jeżeli zepsuty miałeś ten drugi rezystor 0,62 Ohm to nie działał Ci pierwszy i drugi bieg, a reszta powinna działać. Czyli twierdzisz o ile dobrze zrozumiałem, że nadal nie masz tego drugiego rezystora a dmuchawa zaczęła ci działać na I i II biegu? Wtedy to naprawdę dziwne...
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Heh. No to żeś mnie teraz zaskoczył.
Kurcze, aż nie wierzę.
A może tak namieszałeś w tych sprężynkach, że się gdzieś "postykały" i zamknęły obwód?
Zresztą nie wiem, to naprawdę ciekawe zjawisko.
Kurcze, aż nie wierzę.
A może tak namieszałeś w tych sprężynkach, że się gdzieś "postykały" i zamknęły obwód?
Zresztą nie wiem, to naprawdę ciekawe zjawisko.
Ostatnio zmieniony 2007-03-02 06:46 przez OLEY, łącznie zmieniany 1 raz.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]