Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
I niestety ja muszę się podpiąć do tematu.u mnie też nie działa dmuchawa. Martwa cisza. DZiałała i nie działa. Rezystory mam całe kable mam dobrze podpięte, dmuchawa działa sprawdzałem na krótko. Myślałem ze kable w przekaźniku ale wszystkie są "na oko" w porządku. Sprawdzałem miernikiem czy dochodzi prąd do dmuchawy, niestety nie ma go tam.
Teraz mam pytanko do Was czy ktoś jest w stanie przedstawić mi schemat przekaźnika tego przy akumulatorze, który opowiada między innymi działaniu dmuchawy. Albo chociaż który kabel, objaśnić kolory kabli w przekaźniku. Bardzo proszę o jakieś konkretne opisy kabli i schemat.
Może macie dla mnie jeszcze jakieś rady dotyczące co mam dalej robić.
I jeszcze jedno pytanko : czemu odpowiada bezpiecznik " power seat " znajdujący się w puszce od kierowcy pod nogami ?
Teraz mam pytanko do Was czy ktoś jest w stanie przedstawić mi schemat przekaźnika tego przy akumulatorze, który opowiada między innymi działaniu dmuchawy. Albo chociaż który kabel, objaśnić kolory kabli w przekaźniku. Bardzo proszę o jakieś konkretne opisy kabli i schemat.
Może macie dla mnie jeszcze jakieś rady dotyczące co mam dalej robić.
I jeszcze jedno pytanko : czemu odpowiada bezpiecznik " power seat " znajdujący się w puszce od kierowcy pod nogami ?
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
To jeszcze ja się podepnę pod ten wątek, co się mogło stać, bo dmuchawa wiała jak szalona no i pewnego dnia się jej odwidziała i teraz po prostu daje DUŻO słabiej. Widać różnice w prędkościach pomiędzy poszczególnymi biegami, na każdym się zwiększa.
Ale wieje nieporównywalnie słabiej niż wcześniej.
Gdzie szukać problemu ?
Ale wieje nieporównywalnie słabiej niż wcześniej.
Gdzie szukać problemu ?
Probe II 2.0 93 USA
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Może zapchany wlot powietrza? A może zbyt małe napięcie/prąd (np. zaśniedziałe styki w przekaźniku koło akumulatora = wilgoć)?Roswell pisze:To jeszcze ja się podepnę pod ten wątek, co się mogło stać, bo dmuchawa wiała jak szalona no i pewnego dnia się jej odwidziała i teraz po prostu daje DUŻO słabiej. Widać różnice w prędkościach pomiędzy poszczególnymi biegami, na każdym się zwiększa.
Ale wieje nieporównywalnie słabiej niż wcześniej.
Gdzie szukać problemu ?
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Tutaj masz napisane, co trzeba zrobić.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ut+oporowy
Tylko przeczytaj wszystkie trzy strony.
Musisz się dostać do tego [ciach]:
![Obrazek](http://img411.imageshack.us/img411/9365/pict4128ye3.th.jpg)
Proponuję przeczytać również to:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Tylko przeczytaj wszystkie trzy strony.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Musisz się dostać do tego [ciach]:
![Obrazek](http://img394.imageshack.us/img394/6899/pict4124jz8.th.jpg)
![Obrazek](http://img49.imageshack.us/img49/9616/pict4125mx5.th.jpg)
![Obrazek](http://img104.imageshack.us/img104/534/pict4126nx6.th.jpg)
![Obrazek](http://img411.imageshack.us/img411/9365/pict4128ye3.th.jpg)
Proponuję przeczytać również to:
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Ach te aparaty, Robią zdjęcia nie tym obiektom, o które nam chodzi.
Ten zielony przewód pełni zadanie zworki.
Obejrzałeś dokładnie te sprężynki? Żadna z nich nie jest przepalona,
pęknięta, czy coś w tym rodzaju? Obejrzyj je dokładnie, bo najczęstszą
przyczyną nie działania dwóch pierwszych biegów jest przepalenie
drutu oporowego.
Ewentualnie zrób sobie taką zworkę. Krótki przewód, dwie spinki
i gotowe.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Możesz też na próbę zewrzeć te dwa bolce czymś metalowym
( śrubokręt itp.) i zobaczyć, czy będą działać biegi. Tylko nie trzymaj
za długo całego elementu nie zamontowanego, bo wszystko
jest tak skonstruowane, że nagrzewające się
sprężynki są studzone przez obracający się wiatrak.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ten zielony przewód pełni zadanie zworki.
Obejrzałeś dokładnie te sprężynki? Żadna z nich nie jest przepalona,
pęknięta, czy coś w tym rodzaju? Obejrzyj je dokładnie, bo najczęstszą
przyczyną nie działania dwóch pierwszych biegów jest przepalenie
drutu oporowego.
Ewentualnie zrób sobie taką zworkę. Krótki przewód, dwie spinki
i gotowe.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Możesz też na próbę zewrzeć te dwa bolce czymś metalowym
( śrubokręt itp.) i zobaczyć, czy będą działać biegi. Tylko nie trzymaj
za długo całego elementu nie zamontowanego, bo wszystko
jest tak skonstruowane, że nagrzewające się
sprężynki są studzone przez obracający się wiatrak.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
tzn ta zworka jest za cos odpowiedzialna jaka ona pelni funkcje(heh zworka jedynie mi sie z dyskiem twardym kojarzy
)
tak Oley masz racje druga sprezynka czyli ten opornik jest popekany w ciul, teraz z czego to mam zrobic czy jak, bo czytalem wczesniejsze posty ale dokladnie odpwiedzi nie uzyskalem,
dzieki za info bo nikt procz Ciebie mnie tu nie chce wesprzec![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
tak Oley masz racje druga sprezynka czyli ten opornik jest popekany w ciul, teraz z czego to mam zrobic czy jak, bo czytalem wczesniejsze posty ale dokladnie odpwiedzi nie uzyskalem,
dzieki za info bo nikt procz Ciebie mnie tu nie chce wesprzec
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
![Obrazek](http://i3.tinypic.com/zl6psp.gif)
![Obrazek](http://i3.tinypic.com/zl6psp.gif)
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Powiedz, czy na pewno pęknięta jest sprężynka (drut), czy tylko
ten lak (szary), którym są oblane druty? Jeżeli lak, to nie ma się
czym przejmować, to w niczym nie przeszkadza. Jeżeli jednak
przerwany jest drut, to pozostaje wymiana.
Skąd wziąć i jak wymienić ten drut, już kiedyś gdzieś pisałem.
Zaraz znajdę, to Ci wrzucę link.
Edit:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=farelki
Tutaj masz oryginalne oporności drutów dla poszczególnych biegów:
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
ten lak (szary), którym są oblane druty? Jeżeli lak, to nie ma się
czym przejmować, to w niczym nie przeszkadza. Jeżeli jednak
przerwany jest drut, to pozostaje wymiana.
Skąd wziąć i jak wymienić ten drut, już kiedyś gdzieś pisałem.
Zaraz znajdę, to Ci wrzucę link.
Edit:
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Tutaj masz oryginalne oporności drutów dla poszczególnych biegów:
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Spalony rezystorek przerywa obwód i unieruchamia również wszystkie niższe biegi.
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/dmuchawa1gen.gif)
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/dmuchawa1gen.gif)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)
![Obrazek](http://robert.w.interia.pl/bs_88_31_ani.gif)
'89 2.0 Turbo downgrade
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Obrazek](http://img528.imageshack.us/img528/3311/dn9ar.png)
![Obrazek](http://robert.w.interia.pl/bs_88_31_ani.gif)
![Obrazek](http://www.fordprobe.pl/upload/files/turbo1.gif)
to ja mam trochę inne pytanie...dmuchawa mi grzeje tylko że słabo za to jak pokręcę trochę pokrętłem skąd ma wiać i ustawie ją na maksa to można się ugotować a jak dam żeby słabo wiała to znowu ledwo co grzeję...grzeję mocno tylko na najwyższych obrotach a na niższych słabo czego to wina?
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Red Rocket
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
sprawdzales te rezystorki w jakim sa stanie, masz to nad nogami pasazerastiv pisze:to ja mam trochę inne pytanie...dmuchawa mi grzeje tylko że słabo za to jak pokręcę trochę pokrętłem skąd ma wiać i ustawie ją na maksa to można się ugotować a jak dam żeby słabo wiała to znowu ledwo co grzeję...grzeję mocno tylko na najwyższych obrotach a na niższych słabo czego to wina?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
![Obrazek](http://i3.tinypic.com/zl6psp.gif)
![Obrazek](http://i3.tinypic.com/zl6psp.gif)
rezystorków jeszcze nie sprawdzałem ale postaram się to zrobić w weekend
a chodzi mi oto ze dmuchawa grzeje tak jak powinna tylko przy ustawieniu na Max AC i maksymalnych obrotach na każdym innym ustawieniu grzeje tak samo:mizernie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Red Rocket
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Oley, ale jazdy, sluchaj, jak napisalem wczesniej ten drugi oporniczek rozsypal mi sie w rekach, czyli zostal caly tylko 1,3,4 dmuchawa dalej dzialala na 3 i 4 biegu, jakies 4 dni temu robilem te zaroweczki w przelaczniku zawieszenia(stwierdzilem ze ten pstryczek jest nie dobry) i zaczalem przelaczac zawieszenie srubokretem, wlaczam samochod i pach dmuchawa dziala na wszystkich biegach
i teraz nasuwa sie pytanie, czy aby na pewno od tych rezystorow zalezalo napedzanie dmuchawy na wszystkich biegach
wiem ze to niemozliwe, ale jak inaczej mozna to wywnioskowac![Obrazek](http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/p040.gif)
![Obrazek](http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a015.gif)
i teraz nasuwa sie pytanie, czy aby na pewno od tych rezystorow zalezalo napedzanie dmuchawy na wszystkich biegach
![Obrazek](http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/d070.gif)
wiem ze to niemozliwe, ale jak inaczej mozna to wywnioskowac
![Obrazek](http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/p040.gif)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
![Obrazek](http://i3.tinypic.com/zl6psp.gif)
![Obrazek](http://i3.tinypic.com/zl6psp.gif)
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
sam jestem w szokuskorik pisze:Jeżeli zepsuty miałeś ten drugi rezystor 0,62 Ohm to nie działał Ci pierwszy i drugi bieg, a reszta powinna działać. Czyli twierdzisz o ile dobrze zrozumiałem, że nadal nie masz tego drugiego rezystora a dmuchawa zaczęła ci działać na I i II biegu? Wtedy to naprawdę dziwne...
![Obrazek](http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/n010.gif)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
![Obrazek](http://i3.tinypic.com/zl6psp.gif)
![Obrazek](http://i3.tinypic.com/zl6psp.gif)
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Heh.
No to żeś mnie teraz zaskoczył.
Kurcze, aż nie wierzę.
A może tak namieszałeś w tych sprężynkach, że się gdzieś "postykały" i zamknęły obwód?
Zresztą nie wiem, to naprawdę ciekawe zjawisko.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kurcze, aż nie wierzę.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
A może tak namieszałeś w tych sprężynkach, że się gdzieś "postykały" i zamknęły obwód?
Zresztą nie wiem, to naprawdę ciekawe zjawisko.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ostatnio zmieniony 2007-03-02 06:46 przez OLEY, łącznie zmieniany 1 raz.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]