Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Amortyzatory 2.2 GT
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
Kupiłem sobie te amorki gazowe i jestem zadowolony. Miałem już dość szukania regulowanych i jeżdżenia na rozwalonych. Normalnie wchodzę teraz w zakręty, a koła nie podskakują przy ostrzejszym ruszaniu. Na allegro można tanio kupić przednie, lewy i prawy. Tyłu niestety nie ma, a przednie są bez gwarancji ale nowe. Osobiście polecam.waluś pisze:proszę bardzo:
334036 - tył
334035 i 334034 - przód (tylko nie pamiętam ktory lewy a który prawy )
I GT, Black & Red
Dzięki Jaapko za info nt. amorków. Chyba zrobię tak jak Ty i załążę nowe nieregulowane.
Jeżeli możesz, wspomóż NOWYCH informacjami czy zastąpienie fabrycznych regulowanych amortyzatorów tymi KYB:
334036 - tył
334035 i 334034 - przód
wymaga jakiś przeróbek? Jeżeli tak to jakich.
Jak wyłączyć komputer zawieszenia żeby niepotrzebnie nie pracował?
Jeżeli możesz, wspomóż NOWYCH informacjami czy zastąpienie fabrycznych regulowanych amortyzatorów tymi KYB:
334036 - tył
334035 i 334034 - przód
wymaga jakiś przeróbek? Jeżeli tak to jakich.
Jak wyłączyć komputer zawieszenia żeby niepotrzebnie nie pracował?
Srebrne Mondeo Mk III 2.0 16V Ghia Executive - 2001,
Czerwony Probe I 2.2 12V Turbo GT -1991
Czerwony Probe I 2.2 12V Turbo GT -1991
Wymiana amorków nie wymaga żadnych przeróbek, pasują bez problemu. Zamiast silniczka przykręcasz tylko śrubę. Co do komputera to bezpiecznika nie odłączysz bo zasila jeszcze kilka innych rzeczy, więc pozostaje odpięcie komputera. Nie wiem tylko czy on nie jest potrzebny jeszcze do czegoś innego. Odłącz i sprawdź. Mi tam nie przeszkadza, że jest włączony i zostawiłem go w spokoju.
I GT, Black & Red
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Wystarczy odłączyć silniczki. Co za różnica, czy komputer wtedy zmienia nastawy, czy nie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Jaapko i Robert dziękuję za informacje.
Panowie przeglądałem dzisiaj allegro i znalazłem amortyzatory olejowe do 626 GD (87-92) produkcji niemieckiej firmy GPD:
przód nr - MAZG25634700G 34900G
tył nr - -MAZG21128700F
Gość sprzedaje je za 75 złoty szt.
Co myślicie warto je zakupić. Maja dwuletnią gwarancję.
A propos odezwał się gość ściągający Probe z RFN na części (patrz kilka postów wcześniej). Ponoć ma amorki po 150 za szt. i daje gwarancję (nie wiem tylko, jaką?)
Panowie przeglądałem dzisiaj allegro i znalazłem amortyzatory olejowe do 626 GD (87-92) produkcji niemieckiej firmy GPD:
przód nr - MAZG25634700G 34900G
tył nr - -MAZG21128700F
Gość sprzedaje je za 75 złoty szt.
Co myślicie warto je zakupić. Maja dwuletnią gwarancję.
A propos odezwał się gość ściągający Probe z RFN na części (patrz kilka postów wcześniej). Ponoć ma amorki po 150 za szt. i daje gwarancję (nie wiem tylko, jaką?)
Srebrne Mondeo Mk III 2.0 16V Ghia Executive - 2001,
Czerwony Probe I 2.2 12V Turbo GT -1991
Czerwony Probe I 2.2 12V Turbo GT -1991
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
mam te amorki GPD zalozone z tylu:]
a i gosciu na aukcji nie napisal ze ta gwarancje dostajesz tylko jak kupisz conajmniej 2 amorki z kompletem odboji i gum ochronny też od niego ale mimo wszystko polecam sprzedawce tych amorkow bo wyslal mi je w tepie expresowym i bez najmniejszych problemow:]
amorki wzgledem oryginalow sa nieco dluzsze:/ nie mierzylem, ale czuc ze sprezyna jest luzniej osadzona w nich;)
no i co najdziwniejsze i najgorsze: amorki trzymaja, ale jak rano wyjezdzam albo jak samochod dluzej postoi to przy wcisnieciu tylu jest tak jakby wogole amorkow nie bylo!! dopiero jak pobujam troche samochodem to amorki zaczynaja dzialac
ja je zakupilem tylko z takiego wzgledu ze chce oddac moje oryginaly do regeneracji
a i gosciu na aukcji nie napisal ze ta gwarancje dostajesz tylko jak kupisz conajmniej 2 amorki z kompletem odboji i gum ochronny też od niego ale mimo wszystko polecam sprzedawce tych amorkow bo wyslal mi je w tepie expresowym i bez najmniejszych problemow:]
amorki wzgledem oryginalow sa nieco dluzsze:/ nie mierzylem, ale czuc ze sprezyna jest luzniej osadzona w nich;)
no i co najdziwniejsze i najgorsze: amorki trzymaja, ale jak rano wyjezdzam albo jak samochod dluzej postoi to przy wcisnieciu tylu jest tak jakby wogole amorkow nie bylo!! dopiero jak pobujam troche samochodem to amorki zaczynaja dzialac
ja je zakupilem tylko z takiego wzgledu ze chce oddac moje oryginaly do regeneracji
podpytaj Twardego z forum. Nie często się tu pokazuje ale wiem, że on regenerował swoje. 150 albo 200 zł za szt. Regulacja mu działa. Gdzieś w Krakowie
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
Panowie eureka dzwonilem do goscia z krakowa ktory regeneruje amorki i powiedzial mi ze jest mozliwosc zregenerowania zeby regulacja dzialala - dwa razy pytalem ...czy bedzie dzialac - koles daje rok gwarancji koszt jednego to 150 pln - oto numer : 0 12 262 26 47
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
pytlar pisze:mam te amorki GPD zalozone z tylu:]
a i gosciu na aukcji nie napisal ze ta gwarancje dostajesz tylko jak kupisz conajmniej 2 amorki z kompletem odboji i gum ochronny też od niego ale mimo wszystko polecam sprzedawce tych amorkow bo wyslal mi je w tepie expresowym i bez najmniejszych problemow:]
amorki wzgledem oryginalow sa nieco dluzsze:/ nie mierzylem, ale czuc ze sprezyna jest luzniej osadzona w nich;)
no i co najdziwniejsze i najgorsze: amorki trzymaja, ale jak rano wyjezdzam albo jak samochod dluzej postoi to przy wcisnieciu tylu jest tak jakby wogole amorkow nie bylo!! dopiero jak pobujam troche samochodem to amorki zaczynaja dzialac
ja je zakupilem tylko z takiego wzgledu ze chce oddac moje oryginaly do regeneracji
ja mam chwilowo dokładnie to samo, jeżdże na nich pare miechów i ani razu nie maiłem takiego problemu o którym mówisz
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
panowie a dalo by sie jesli juz amorek leje wyciac np boszką cienka tarcza dookola u gory kawalek z tym zimeringiem co uszczelnia - wyminic go i zaspawac spowrotem? wedlug mnie teoretycznie jest mozliwe jesli ktos posiada jakies wylane amorki luzem , móglby sprobowac i podzielic sie efektem tego pomysłu -
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Czy ktoś ma dostęp do katalogów KAYABY i mógłby sprawdzić takie:
KYB 453+7751
KYB 453+7751
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
http://www.kyb.com/catalog/2007_passenger_car.pdf Znalazłem taki ale jestem noga z angielskiego i hu.... wie co tam piszą
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Oczekujesz dokładnego tłumaczenia tych 74 stron, czy wrócisz na górę niniejszego krótkiego wątku i przeczytasz wyjaśnienie Marco?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Ja mam tak na obecną chwilę amorki Dachstein gazowe założone na tył. Jest tego od cholery na allegro i kosztują śmieszne pieniądze. Ja dałem po około 100 zł za sztukę. O dziwo sprawują się zaskakująco dobrze ale jak będę miał trochę wolnej gotówki to wymienię na Tokico lub Kayaba. Jak na razie z przodu mam regulowane oryginalne ale już mi jeden leje więc wymiana wkrótce. Z tyłu mam tamte Dachstein i stuki co nie narzekam.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Destroyer a czy te beda pasowaly:
http://allegro.pl/item277599258_amortyz ... _hit_.html
a jak wpisuje Dachstein to mi tylko buty narciarskie pokazuje
http://allegro.pl/item277599258_amortyz ... _hit_.html
a jak wpisuje Dachstein to mi tylko buty narciarskie pokazuje
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
No wydaje mi się że będą bo to mazda 626 we wszystkich wersjach nadwoziowych od roku 87 do 92 ja tak samo kupowałem.
Tutaj masz wszystko co nadaje się do mazdy: http://www.allegro.pl/search.php?string ... egory=8684
tylko szukaj GD od roku właśnie 87 do 92 albo w tych granicach +/- 1 rok.
A ja mam to u siebie z tyłu: http://www.allegro.pl/item277851143_amo ... a_626.html od tego właśnie użytkownika kupione "vi-max" i pasowały bez żadnego problemu, dodatkowo koleś jest na tyle spoko że dogadałem się z nim w kwestii, jakby amortyzatory nie pasowały. Powiedział że kasę spokojnie mi zwróci tylko oddam mu sam koszt przesyłki i amory w nienaruszonym stanie. Na szczęście wszystko było ok i sprawuje się dobrze.
Jeżeli byś się zdecydował na to, to te pasują na przód: http://www.allegro.pl/item276995454_amo ... a_626.html
Tutaj masz wszystko co nadaje się do mazdy: http://www.allegro.pl/search.php?string ... egory=8684
tylko szukaj GD od roku właśnie 87 do 92 albo w tych granicach +/- 1 rok.
A ja mam to u siebie z tyłu: http://www.allegro.pl/item277851143_amo ... a_626.html od tego właśnie użytkownika kupione "vi-max" i pasowały bez żadnego problemu, dodatkowo koleś jest na tyle spoko że dogadałem się z nim w kwestii, jakby amortyzatory nie pasowały. Powiedział że kasę spokojnie mi zwróci tylko oddam mu sam koszt przesyłki i amory w nienaruszonym stanie. Na szczęście wszystko było ok i sprawuje się dobrze.
Jeżeli byś się zdecydował na to, to te pasują na przód: http://www.allegro.pl/item276995454_amo ... a_626.html
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
No ja musze zakupic nowe, bo te regulowane to tak tluka ze szok, a do tego co chwila sprezyny mi pekaja, tragedia jednym slowem
amortyzatory gazowe firmy Dachstein - a tak szczerze zadowolony jestes z tych amorkow, bo jak cos to bym kupil 4 sztuki
albo narazie 2 sztuki tych tokico bo sa po 210(szt) a na wiecej, w tej chwili mnie nie stac
amortyzatory gazowe firmy Dachstein - a tak szczerze zadowolony jestes z tych amorkow, bo jak cos to bym kupil 4 sztuki
albo narazie 2 sztuki tych tokico bo sa po 210(szt) a na wiecej, w tej chwili mnie nie stac
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Powiem ci że te dachstein są całkiem przyzwoite. Też funkcjonują u mnie na razie jako takie chwilowe rozwiązanie bo jak będę miał jakąś nadwyżkę kasy to poszukam regulowanych ewentualnie jakiś takich bardziej usportowionych. Jak na razie mam tamte i nie narzekam. Serio. Prawdopodobnie wkrótce wymienię też przód bo jak jadę szybko po poprzecznych nierównościach to mało mi sie chałupa nie rozleci A że jak na razie nie mam zbyt dużo wolnej kasy na amorki, tak więc na przód poleca znowu te dachstainy. I wydaje mi się że to już w najbliższej przyszłości.
Jeśli to ma być takie chwilowe rozwiązanie to wal śmiało cztery. Jak sie dorobisz kupisz coś lepszego. Zupełnie tak jak ja
Jeśli to ma być takie chwilowe rozwiązanie to wal śmiało cztery. Jak sie dorobisz kupisz coś lepszego. Zupełnie tak jak ja
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Tak jak David napisał wyżej. Przednie są inne czyli prawy od lewego się różni. Nawet te dachsteiny które tam są na aukcji i o których ci pisałem też rozróżnia się na prawy i lewy. Sprawdź dobrze zanim zakupisz.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM