Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Amortyzatory 2.2 GT

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a ja dam pytanie z innej beczki troche:
Zna ktos firme gdzie regeneruja amortyzatory z zachowaniem regulacji????? bo pisalem do kilku firm znalezionych na google ale jakos zadna nie pofatygowala sie nawet odpisac... :evil:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

waluś pisze:proszę bardzo:
334036 - tył
334035 i 334034 - przód (tylko nie pamiętam ktory lewy a który prawy :) )
Kupiłem sobie te amorki gazowe i jestem zadowolony. Miałem już dość szukania regulowanych i jeżdżenia na rozwalonych. Normalnie wchodzę teraz w zakręty, a koła nie podskakują przy ostrzejszym ruszaniu. Na allegro można tanio kupić przednie, lewy i prawy. Tyłu niestety nie ma, a przednie są bez gwarancji ale nowe. Osobiście polecam.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
lanois
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-31 21:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lanois »

Dzięki Jaapko za info nt. amorków. Chyba zrobię tak jak Ty i załążę nowe nieregulowane.
Jeżeli możesz, wspomóż NOWYCH informacjami czy zastąpienie fabrycznych regulowanych amortyzatorów tymi KYB:
334036 - tył
334035 i 334034 - przód
wymaga jakiś przeróbek? Jeżeli tak to jakich.
Jak wyłączyć komputer zawieszenia żeby niepotrzebnie nie pracował?
Srebrne Mondeo Mk III 2.0 16V Ghia Executive - 2001,
Czerwony Probe I 2.2 12V Turbo GT -1991
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Wymiana amorków nie wymaga żadnych przeróbek, pasują bez problemu. Zamiast silniczka przykręcasz tylko śrubę. Co do komputera to bezpiecznika nie odłączysz bo zasila jeszcze kilka innych rzeczy, więc pozostaje odpięcie komputera. Nie wiem tylko czy on nie jest potrzebny jeszcze do czegoś innego. Odłącz i sprawdź. Mi tam nie przeszkadza, że jest włączony i zostawiłem go w spokoju.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wystarczy odłączyć silniczki. Co za różnica, czy komputer wtedy zmienia nastawy, czy nie? 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
lanois
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-31 21:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lanois »

Jaapko i Robert dziękuję za informacje.

Panowie przeglądałem dzisiaj allegro i znalazłem amortyzatory olejowe do 626 GD (87-92) produkcji niemieckiej firmy GPD:
przód nr - MAZG25634700G 34900G
tył nr - -MAZG21128700F
Gość sprzedaje je za 75 złoty szt.
Co myślicie warto je zakupić. Maja dwuletnią gwarancję.

A propos odezwał się gość ściągający Probe z RFN na części (patrz kilka postów wcześniej). Ponoć ma amorki po 150 za szt. i daje gwarancję (nie wiem tylko, jaką?)
Srebrne Mondeo Mk III 2.0 16V Ghia Executive - 2001,
Czerwony Probe I 2.2 12V Turbo GT -1991
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

mam te amorki GPD zalozone z tylu:]
a i gosciu na aukcji nie napisal ze ta gwarancje dostajesz tylko jak kupisz conajmniej 2 amorki z kompletem odboji i gum ochronny też od niego 8) ale mimo wszystko polecam sprzedawce tych amorkow bo wyslal mi je w tepie expresowym i bez najmniejszych problemow:]
amorki wzgledem oryginalow sa nieco dluzsze:/ nie mierzylem, ale czuc ze sprezyna jest luzniej osadzona w nich;)
no i co najdziwniejsze i najgorsze: amorki trzymaja, ale jak rano wyjezdzam albo jak samochod dluzej postoi to przy wcisnieciu tylu jest tak jakby wogole amorkow nie bylo!! :shock: dopiero jak pobujam troche samochodem to amorki zaczynaja dzialac :lol:
ja je zakupilem tylko z takiego wzgledu ze chce oddac moje oryginaly do regeneracji :wink:
Obrazek
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

podpytaj Twardego z forum. Nie często się tu pokazuje ale wiem, że on regenerował swoje. 150 albo 200 zł za szt. Regulacja mu działa. Gdzieś w Krakowie :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

Panowie eureka :shock: dzwonilem do goscia z krakowa ktory regeneruje amorki i powiedzial mi ze jest mozliwosc zregenerowania zeby regulacja dzialala :shock: - dwa razy pytalem ...czy bedzie dzialac - koles daje rok gwarancji koszt jednego to 150 pln - oto numer : 0 12 262 26 47
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

pytlar pisze:mam te amorki GPD zalozone z tylu:]
a i gosciu na aukcji nie napisal ze ta gwarancje dostajesz tylko jak kupisz conajmniej 2 amorki z kompletem odboji i gum ochronny też od niego 8) ale mimo wszystko polecam sprzedawce tych amorkow bo wyslal mi je w tepie expresowym i bez najmniejszych problemow:]
amorki wzgledem oryginalow sa nieco dluzsze:/ nie mierzylem, ale czuc ze sprezyna jest luzniej osadzona w nich;)
no i co najdziwniejsze i najgorsze: amorki trzymaja, ale jak rano wyjezdzam albo jak samochod dluzej postoi to przy wcisnieciu tylu jest tak jakby wogole amorkow nie bylo!! :shock: dopiero jak pobujam troche samochodem to amorki zaczynaja dzialac :lol:
ja je zakupilem tylko z takiego wzgledu ze chce oddac moje oryginaly do regeneracji :wink:

ja mam chwilowo dokładnie to samo, jeżdże na nich pare miechów i ani razu nie maiłem takiego problemu o którym mówisz :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

panowie a dalo by sie jesli juz amorek leje wyciac np boszką cienka tarcza dookola u gory kawalek z tym zimeringiem co uszczelnia - wyminic go i zaspawac spowrotem? wedlug mnie teoretycznie jest mozliwe ;) jesli ktos posiada jakies wylane amorki luzem , móglby sprobowac i podzielic sie efektem tego pomysłu ;)-
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Czy ktoś ma dostęp do katalogów KAYABY i mógłby sprawdzić takie:
KYB 453+7751 :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Lucjan
Posty: 149
Rejestracja: 2007-03-31 17:43
Samochód: Civic VTEC
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Lucjan »

http://www.kyb.com/catalog/2007_passenger_car.pdf Znalazłem taki ale jestem noga z angielskiego i hu.... wie co tam piszą
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Oczekujesz dokładnego tłumaczenia tych 74 stron, czy wrócisz na górę niniejszego krótkiego wątku i przeczytasz wyjaśnienie Marco?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

to ja tez chyba zdecyduje sie na nieregulowane, bo te moje to juz koncza sie calkowicie, oprocz tych co pytlar i lanois napisal, ktos by mi polecil jakies w miare niezle amorki... :)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Ja mam tak na obecną chwilę amorki Dachstein gazowe założone na tył. Jest tego od cholery na allegro i kosztują śmieszne pieniądze. Ja dałem po około 100 zł za sztukę. O dziwo sprawują się zaskakująco dobrze ale jak będę miał trochę wolnej gotówki to wymienię na Tokico lub Kayaba. Jak na razie z przodu mam regulowane oryginalne ale już mi jeden leje więc wymiana wkrótce. Z tyłu mam tamte Dachstein i stuki co nie narzekam.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

Destroyer a czy te beda pasowaly:
http://allegro.pl/item277599258_amortyz ... _hit_.html
a jak wpisuje Dachstein to mi tylko buty narciarskie pokazuje :roll:
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

No wydaje mi się że będą bo to mazda 626 we wszystkich wersjach nadwoziowych od roku 87 do 92 ja tak samo kupowałem.

Tutaj masz wszystko co nadaje się do mazdy: http://www.allegro.pl/search.php?string ... egory=8684
tylko szukaj GD od roku właśnie 87 do 92 albo w tych granicach +/- 1 rok.

A ja mam to u siebie z tyłu: http://www.allegro.pl/item277851143_amo ... a_626.html od tego właśnie użytkownika kupione "vi-max" i pasowały bez żadnego problemu, dodatkowo koleś jest na tyle spoko że dogadałem się z nim w kwestii, jakby amortyzatory nie pasowały. Powiedział że kasę spokojnie mi zwróci tylko oddam mu sam koszt przesyłki i amory w nienaruszonym stanie. Na szczęście wszystko było ok i sprawuje się dobrze.

Jeżeli byś się zdecydował na to, to te pasują na przód: http://www.allegro.pl/item276995454_amo ... a_626.html
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

No ja musze zakupic nowe, bo te regulowane to tak tluka ze szok, a do tego co chwila sprezyny mi pekaja, tragedia jednym slowem :(

amortyzatory gazowe firmy Dachstein - a tak szczerze zadowolony jestes z tych amorkow, bo jak cos to bym kupil 4 sztuki
albo narazie 2 sztuki tych tokico bo sa po 210(szt) a na wiecej, w tej chwili mnie nie stac :?
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Powiem ci że te dachstein są całkiem przyzwoite. Też funkcjonują u mnie na razie jako takie chwilowe rozwiązanie bo jak będę miał jakąś nadwyżkę kasy to poszukam regulowanych ewentualnie jakiś takich bardziej usportowionych. Jak na razie mam tamte i nie narzekam. Serio. Prawdopodobnie wkrótce wymienię też przód bo jak jadę szybko po poprzecznych nierównościach to mało mi sie chałupa nie rozleci :D A że jak na razie nie mam zbyt dużo wolnej kasy na amorki, tak więc na przód poleca znowu te dachstainy. I wydaje mi się że to już w najbliższej przyszłości.

Jeśli to ma być takie chwilowe rozwiązanie to wal śmiało cztery. Jak sie dorobisz kupisz coś lepszego. Zupełnie tak jak ja :D
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

Pytalem sie w sklepie i jeden amorek monroe kosztuje 225 zł. Lewy i prawy taki sam a w katalogu kayaby wyskoczylo ze lewy jest inny i prawy inny :roll: wiec jak to jest wkoncu :?:(chodzi oczywiscie o mazde 626 gd)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

tylne niczym sie nie róznia , przednie są inne

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Tak jak David napisał wyżej. Przednie są inne czyli prawy od lewego się różni. Nawet te dachsteiny które tam są na aukcji i o których ci pisałem też rozróżnia się na prawy i lewy. Sprawdź dobrze zanim zakupisz.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

zastanawiam się czy przednie nie różnią się tylko mocowaniem przewodu hamulcowego
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”