Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Witam mam kilka pytań odnosnie działania wycieraczek
1 wycieraczki zatrzymują sie w dowolnym punkcie po wyłączeniu nie wracają na dół
2 jak właczyc wycieraczki czasowe jest taka pocja
Dodam ze tak samo jest na pozycji lato i zima gdy wyłącze je na dole chowają się pod maske jaka moze być przyczyna ?
ad.1 najprawdopodobniej uszkodzoną masz przekładnie przy silniczku wycieraczek
ad.2 tryb czasowy włączasz przekrecając pokrętło od wycieraczek o jedną pozycję w górę, mniejszym pokretłem wystającym z przełącznika wycieraczek regulujesz częstotliwość pracy w trybie czasowym
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
dzięki ale u mnie na pierwszej pozycji działają cały czas tylko wolniej na drugiej szybciej itd a że małe sie obraca tego nie wiedziałem a co do przekładni to chyba nie jest usterka mechaniczna myśle ze to coś z elektryką bo wyglada to tak jakby po wyłączeniu na zero odrazu odcinało napiecie i wycieraczki stają nie ma pradu w przewodach do silniczka aby cofnoł je na swoje miejsce
Rozłącz silnik od kostki pod maską. A zamiast bezpiecznika, żeby się nie palił wstaw żarówkę 21W.
Teraz włącz wycieraczki. Jeżeli żarówka się zapali to masz zwarcie gdzieś we włączniku lub za nim. Przy prawidłowej pracy nie powinna się świecić.
Jeżeli się nie świeci to już musisz szukać gdzieś przy silniku.
Jak włączasz spryskiwacze tą prąd płynie przez pompkę dlatego żarówka świeci. Czyli włącznik nie robi nigdzie zwarcia, aż do kostki pod maską jest OK. Zostaje Ci silnik, ale to już trochę trudniej obadać.
a nie da go wlaczyc na krotko czy cus ?? i nie wiem czy to ma cos wspolnego bo jezdzilem przez jakis czas bez bezpiecznika od podnoszenia swiatel i swiatla swiecily a teraz jezeli go nie ma to nie swieca ??
W moim probku zauwazylem podobny problem z wycieraczkami:( . Dzialaja w kazdej pozycji, czasomierz, spryskiwacz, problem pojawia sie przy wylaczaniu - nie chowia sie pod maske...
Zeby je schowac wyciagam kabelek lato /zima zmieniam pozycje na zime <i wtedy chowia sie:(>
co moze byc przyczyna, moze ktos mial taka sytuacje:(
częsta awaria w I GT
nikt nie znalazł rozwiązania tego problemu, jedynie wymiana przekładni silnika wycieraczek pomaga
Trzeba jezdzić z przełącznikiem w pozycji winter
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
W moim probku zauwazylem podobny problem z wycieraczkami:( . Dzialaja w kazdej pozycji, czasomierz, spryskiwacz, problem pojawia sie przy wylaczaniu - nie chowia sie pod maske...
Zeby je schowac wyciagam kabelek lato /zima zmieniam pozycje na zime <i wtedy chowia sie:(>
co moze byc przyczyna, moze ktos mial taka sytuacje:(
Chyba czegos tu nie kumam.
Wycieraczki chowaja sie wylacznie wtedy gdy przestawisz je na pozycje lato (nie pamietam czy to ta zlaczka wyzej czy nizej) wiec nie bardzo widze problem (jesli pomylilas oznaczenia lato z zima) poniewaz w jednym z ustawienchowaja sie pod maske.
W moim probku zauwazylem podobny problem z wycieraczkami:( . Dzialaja w kazdej pozycji, czasomierz, spryskiwacz, problem pojawia sie przy wylaczaniu - nie chowia sie pod maske...
Zeby je schowac wyciagam kabelek lato /zima zmieniam pozycje na zime <i wtedy chowia sie:(>
co moze byc przyczyna, moze ktos mial taka sytuacje:(
Chyba czegos tu nie kumam.
Wycieraczki chowaja sie wylacznie wtedy gdy przestawisz je na pozycje lato (nie pamietam czy to ta zlaczka wyzej czy nizej) wiec nie bardzo widze problem (jesli pomylilas oznaczenia lato z zima) poniewaz w jednym z ustawienchowaja sie pod maske.
o co kaman?
pewnie o to że gdy mechanizm wycieraczek jest uszkodzony to po wyłączeniu, ramiona stają w poprzek szyby, a po przełączeniu na tryb zimowy zjeżdżają "prawie" pod maskę
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
to tak u mnie nie bylo zwarcia tylko zawiesil sie ten plastik ktory chowa wycieraczki pod maske i przzez to silnnik mial opor i bezpieczniki siaddaly jest to malo intelligetnie zrobione bo po podlaczeniu na krutko po jakims czasie sprawdzzania mechanizm zachaczyl o ten plastik i silnik stanol...
tak napisal Lisiu, czesto po wylaczeniu zostawaly w roznej pozycji,
a po przełączeniu na tryb zimowy zjeżdżają "prawie" pod maskę :( troche mnie to denerwuje i chcialbym zeby wszystko mi dziala a tylko z tym mam problem:D
pelot pisze:Mi tez działa
ale co najlepsze to zaczeły one działać same z siebie ponieważ ,kiedyś się bawiłem wycieraczkami i jak przełączyłem na sumer to stawały dęba teraz jest ok i działają heh te wycieraczki to odwieczny problem...i jena wielka zagadka..
hej.
przestaly mi dzialac wycieraczki.
bylo tak.dzialaly normalnie,po chwili gdy je chcialem znowu wlaczyc to juz nie chodzily.gdy zostawilem je wlaczone,to po jakims czasie znowu jakby cos zaskoczylo i zaczely dzialac.i tak przez dluzszy czas jezdzilem.ale wkoncu calkiem siadlo... nie dziala nawet spryskiwacz. jak myslicie?bezpiecznik spalilo?ktory trzeba wmienic?ten wiper 20A czy real wiper15 A? a moze to cos innego?
Xp pisze: :
hej.
przestaly mi dzialac wycieraczki.
bylo tak.dzialaly normalnie,po chwili gdy je chcialem znowu wlaczyc to juz nie chodzily.gdy zostawilem je wlaczone,to po jakims czasie znowu jakby cos zaskoczylo i zaczely dzialac.i tak przez dluzszy czas jezdzilem.ale wkoncu calkiem siadlo...
......
a jak wycieraczki i spryskiwacze nie dzialaja to jest jedna tego przyczyna?
a na to ktos zna odpowiedz?
i jeszcze jedno.jakby ktos mogl zobaczyc do swojego probka i podac mi ktory to bezpiecznik od wycieraczek bo ja nie mam tej obudowy a tam chyba wszystko pisze;/