chlodzenie

1989..1992

Postprzez Gość » 2005-03-24 00:37

Robert napisał(a):Czyli jeśli już rozgrzałem turbinę to muszę piłować ile wlezie, żeby jej przypadkiem nie wyłączyć. A może masz specjalny obwód podtrzymujący załączone turbo, dopóki się nie schłodzi. :lol:
(żartowałem jak najbardziej)


nie rozumiem Twojego toku rozumowania tym razem.
Jeśli rozgrzejesz turbo po rozruchu to możesz bez obaw używać. Lecz jeśli chcesz wyłączyć silnik po ostrej jeździe to lepiej odczekać na niskich obrotach aż troche się ostudzi. Wraz z prędkością obrotową silnika rośnie prędkość i ciśnienie spalin czyli też wirnik w kolektorze szybciej sie kręci.
Jeśli nie wiesz kiedy możesz już szybciej sobie pojechać, a po ostrej jeździe nie wiesz kiedy wyłączyć samochód bez szkody dla turbiny proponuje zainwestować w Turbo Timer. Widzialem gdzieś na jakiejś polskiej stronie tuningowej do kupienia Turbo Timer GReddy, za 500 zł czyli jeszcze bez tragedii, lecz ma bardzo ograniczone funkcje.
Gość
 

Postprzez Robert » 2005-03-24 15:03

Sqad napisał(a):Jeśli turbina jest mocno rozgrzana i wyłączymy to zbyt szybko stygnie
(jak zwykle się czepiam, więc OLEY to) :wink:
Sqad napisał(a):Nie rozumiem ... tym razem
:lol: :lol: :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Avatar użytkownika
Robert
Klubowicz
 
Posty: 12615
Dołączył(a): 2004-10-21 19:12
Lokalizacja: Leszno (maz)
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900

Postprzez Gość » 2005-03-24 22:32

Powiem najprościej jak się da.

Zbyt szybkie stygnięcie metalu powoduje jego odkształcenie.
Gość
 

Postprzez Mariano » 2006-04-17 20:12

a gdyby tak jakiś dodatkowy nawiew( koło coolera jest puste miejsce ) coś w stylu nawiewu na tarcze hamulcowe :?:
1 gen 2.2 turbo
Mariano
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2006-04-14 18:14
Lokalizacja: Olkusz

Postprzez Drzymek » 2006-07-16 09:25

Panowie, męczy mnie taka rzecz:
Wczoraj jechałem spokojnie, nie używałem turbinki, ot taki spokojny i oszczędny, wieczorny powrót do domku. No i trzeba było wyprzedzić cieńkasa pod górę, bo się wlókł 40km. No to 2, gaz w podłogę 5500obr, zmiana biegu, syk zaworu upustowego. I już dalej jechałem bez używania turbo.
I tak przez 1 km, potem zjazd z góry i chamowanie silnikiem. Zatrzymałem się na poboczu i wyłączyłem od razu auto. Nie odczekałem nic na postoju. Poszedłem do sklepu i po ok 2min wróciłem. Zapaliłem, pojechałem dalej spokojnie.

Jak myślicie, czy to że po tym jednym przyspieszeniu z pedałem w podłodze (turbo mi pompuje 7PSI) i po 1km jazdy i wyłączeniu silnika bez odczekania miało zły wpływ na turbinę?

Może stwarzam sobie problemy i utrudniam życie takimi pytaniami, ale lepiej wiedzieć i na przyszłość pamiętać.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Avatar użytkownika
Drzymek
 
Posty: 4374
Dołączył(a): 2004-12-30 21:21
Lokalizacja: Nowy Sącz
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501

Postprzez pytlar » 2006-07-16 13:03

Nie powinno Drzymek sie raczej nic stac :lol: ja mowisz, ze pozniej jechales spokojnie to turbina powinna troche wychamowac... wogole na krotko wylaczyles:P

a co do wlaczajacego sie wentylatora:
ostatnio sam sie nad tym zastanawialem!! pojezdzilem troche, odstawilem samochod. A jak wlacze zaplon to wentylator sie wlacza!! A jest tak poprostu dlatego, ze jak zgasimy silnik to niema obiegu cieczy chlodzacej i wszystko sie nagrzewa przez chwile jeszcze!!
Obrazek
Avatar użytkownika
pytlar
 
Posty: 951
Dołączył(a): 2006-06-05 11:04
Lokalizacja: Prabuty
Galeria: viewtopic.php?t=8824

Postprzez Flyke » 2007-05-27 16:22

Witam, dzisiaj jade sobie spokojnie , patrze a tu temperaturka prawie na max tj jeszcze w norm ale juz na samej gorze to podjezdzam do domu otwieram maske , wentylator sie nie wlacza:( wczesniej chodzil non-stop ... co padlo i ile to kosztuje:)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Avatar użytkownika
Flyke
 
Posty: 712
Dołączył(a): 2006-10-18 22:00
Lokalizacja: Jelenia Góra
Galeria: viewtopic.php?t=10424

Postprzez Maciucha » 2007-05-27 17:26

flyke napisał(a):Witam, dzisiaj jade sobie spokojnie , patrze a tu temperaturka prawie na max tj jeszcze w norm ale juz na samej gorze to podjezdzam do domu otwieram maske , wentylator sie nie wlacza:( wczesniej chodzil non-stop ... co padlo i ile to kosztuje:)


Najprawdopodobniej to:

:arrow: czujnik temperatury:
Obrazek

oznaczenie wg:
mazda - N 350-18-840
EPS - 1 850 189
denso - 071 400-4881

cena około 30zł.


Ściągnij wtyczkę z tego czujnika (znajduje się przy termostacie) i zewrzyj ją do masy. Jak wentylator ruszy to padł ten czujniczek.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Avatar użytkownika
Maciucha
 
Posty: 1564
Dołączył(a): 2004-08-26 22:11
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836

Postprzez Flyke » 2007-05-27 17:43

hmm czyli dopoki nie kupie to moge jezdzic z przytknietym do masy?:)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Avatar użytkownika
Flyke
 
Posty: 712
Dołączył(a): 2006-10-18 22:00
Lokalizacja: Jelenia Góra
Galeria: viewtopic.php?t=10424

Postprzez Mr. Cynk » 2007-05-27 19:58

nie rób sobie kłopotów, przegrzanie silnika to nic fajnego :) po prostu najpierw kup a potem jeździj. :)
Avatar użytkownika
Mr. Cynk
 
Posty: 3325
Dołączył(a): 2003-09-14 22:41
Lokalizacja: W-M UE
Samochód: Pontiac TransAM 350'

Re: chlodzenie

Postprzez K4mil » 2010-02-20 11:19

kopie kopie i mam temat :lol:

Mam taki problem z wentylatorem... a mianowicie , włącza się chyba za szybko bo w poprzednim probku włączał się między O-R , a teraz dużo szybciej i wyłącza się po całkowitym spadku temp. Czy to ten czujnik temperatury uwalony czy te przekaźniki Cool Fan Relay :?: :roll:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Avatar użytkownika
K4mil
 
Posty: 357
Wiek: 27
Dołączył(a): 2008-12-13 12:10
Lokalizacja: Legnica/Głogów
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213

Re: chlodzenie

Postprzez Maciucha » 2010-02-20 11:42

Czujnik, chyba że wskaźnik Cię oszukuje a czujnik załącza się w odpowiedniej temperaturze.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Avatar użytkownika
Maciucha
 
Posty: 1564
Dołączył(a): 2004-08-26 22:11
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836

Re: chlodzenie

Postprzez adrian_seki » 2010-02-20 16:40

Ja ci powiem że kupiłem też nowy czujnik wentylatora ESP i mi się załącza tak na połowie skali a wyłącza się jak opadnie poniżej M tak równo Dolnych nóżek M xD
adrian_seki
 
Posty: 706
Wiek: 26
Dołączył(a): 2009-05-21 22:31
Lokalizacja: Konin (WLKP) --- Poznań
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334

Re: chlodzenie

Postprzez K4mil » 2010-02-20 19:40

no wlaśnie w połowie skali a nie jak wejdzie tylko no na Norm'a a jak sprawdzić czujnik temperatury w układzie chłodzenia i który to?
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Avatar użytkownika
K4mil
 
Posty: 357
Wiek: 27
Dołączył(a): 2008-12-13 12:10
Lokalizacja: Legnica/Głogów
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213

Re: chlodzenie

Postprzez adrian_seki » 2010-02-21 15:00

jedno pinowy czujnik na klucz chyba 17 (bo są dwa jednopinowe to ten większy). Powinien mieć taki plastikowy kołnierz. Jak go wykręcisz to ci się wyleje płyn :P

Najlepiej go wykręć i podłacz miernik i zagotuj go w wodzie w domu (Albo w aucie) sprawdz przy jakiej rezystancji (napięciu) się załącza i puszcza.

Jak chcesz kombinować to dodajesz szeregowo lub równolegle rezystory aby podnieść lub odpowiednio obniżyć próg, Wtedy komparator w kompie zostanie lekko wykiwany i będzie załączał tak jak ustawisz (no ale czy ci sie chce). Moc rezystora zależy czy on załącza bezpośrendnio wentylator do masy (wtedy ci rezystory nie pomogą) natomiast gdy tylko rezystancję zmienia i załacza przekaźnik to dasz radę

Sorki za poprawną składnie no ale ....
adrian_seki
 
Posty: 706
Wiek: 26
Dołączył(a): 2009-05-21 22:31
Lokalizacja: Konin (WLKP) --- Poznań
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334

Re: chlodzenie

Postprzez Robert » 2010-02-21 17:35

Jedyna wada powyższego rozumowania, że wentylator włącza "switch" a nie "sensor", tylko czyli zwarty / rozwarty.
chlodzenie.gif


Ale za to wskaźnik na tablicy da się w ten sposób oszukać.
K4mil napisał(a):no wlaśnie w połowie skali a nie jak wejdzie tylko no na Norm'a a jak sprawdzić czujnik temperatury w układzie chłodzenia i który to?
Wystarczy pokombinować z opornością czujnika C171. :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Avatar użytkownika
Robert
Klubowicz
 
Posty: 12615
Dołączył(a): 2004-10-21 19:12
Lokalizacja: Leszno (maz)
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900

Re: chlodzenie

Postprzez rochmin6013 » 2010-05-04 23:52

ja chcialbym tylko zapytac czy turbo grzeje sie wam tak samo jak mi, ze w nocy jest one widoczne na czerwono ??
Czytalem specjanie caly temat i duzo sie dowiedzialem, sam nie przestrzegalem zasady studzenia turbo tewraz bede tak robic, i przy okazji do ilu mozna turbo podkrecic by sie nie rozsypalo ?? ma do 0,6 bar
rochmin6013
 
Posty: 6
Wiek: 24
Dołączył(a): 2010-05-03 23:00
Lokalizacja: Olsztyn
Samochód: probe 2.2 turbo 1G

Re: chlodzenie

Postprzez Prezes » 2010-05-05 09:05

Jak nie masz tych osłonek na turbo i kolektor wydechowy to może i widzisz jak Ci się tam jarzy pod maską, ja osobiście nie zaobserwowałem tego. A co do podkręcania turbo to już było omawiane w niejednym temacie, wystarczy trochę poszukac :wink: .
ObrazekObrazek
Obrazek

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Avatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
 
Posty: 1720
Wiek: 28
Dołączył(a): 2008-09-27 13:31
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588

Re: chlodzenie

Postprzez wojtas89 » 2010-05-05 10:03

Prezes napisał(a):. . . ja osobiście nie zaobserwowałem tego. . .

Widocznie nie postarałeś się zbytnio. Ja rozgrzałem kolektor do czerwoności a przynajmniej jego część :twisted:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Avatar użytkownika
wojtas89
Klubowicz
 
Posty: 2193
Dołączył(a): 2006-09-21 21:43
Lokalizacja: Illinois - Chicago
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148

Re: chlodzenie

Postprzez adrian_seki » 2010-07-16 21:59

nie wiedziałem gdzie napisać a więc napiszę tutaj:

Moje probe dziś zaczęło falować obrotami tak od 500 do 1000 obr/min bez mojego zezwolenia :D Mrugała kontrolka check-engine (dokładnie mrugnęła szybko 2 razy). Wiem że mam mało płynu w chłodnicy i jutro doleję ale czy to może być również EGR?
adrian_seki
 
Posty: 706
Wiek: 26
Dołączył(a): 2009-05-21 22:31
Lokalizacja: Konin (WLKP) --- Poznań
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334

Re: chlodzenie

Postprzez wojtas89 » 2010-07-20 12:17

Zacznij od sprawdzenia kodów błędów.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Avatar użytkownika
wojtas89
Klubowicz
 
Posty: 2193
Dołączył(a): 2006-09-21 21:43
Lokalizacja: Illinois - Chicago
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148

Poprzednia strona

Powrót do I Generacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron