Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Brak zasilania pompy paliwa - problem z przekaźnikiem?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2007-05-22 21:32
- Samochód: Probe GT V6 USA 94
- Lokalizacja: Wrocek-Legnica
Brak zasilania pompy paliwa - problem z przekaźnikiem?
Witam
Mam taki problem z probe 2,5V6 GT USA 1994
Po pzekręceniu stacyjki nie załącza sie pompa paliwa
Sprawdziłem przekaźnik jest dobry, natomiast nie dochodzi sterowanie masą (przekaźnika) ze sterownika slnika moze ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie co jest przyczyną??
Przewód sterownik-przekaźnik jest dobry.
Dodam że po zwarciu przekażnika na "krótko" wszystko chodzi bez problemu.
Czy winny jest uszkodzony sterownik czy zupełnie jakis inny element??
pozdrawiam wszystkich
Marcin
Mam taki problem z probe 2,5V6 GT USA 1994
Po pzekręceniu stacyjki nie załącza sie pompa paliwa
Sprawdziłem przekaźnik jest dobry, natomiast nie dochodzi sterowanie masą (przekaźnika) ze sterownika slnika moze ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie co jest przyczyną??
Przewód sterownik-przekaźnik jest dobry.
Dodam że po zwarciu przekażnika na "krótko" wszystko chodzi bez problemu.
Czy winny jest uszkodzony sterownik czy zupełnie jakis inny element??
pozdrawiam wszystkich
Marcin
probe II GT USA 1994 2,5V6
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- swider
- Posty: 155
- Rejestracja: 2005-09-17 19:11
- Galeria: viewtopic.php?t=8393
- Lokalizacja: Nowy Sącz Wielogłowy
Pompa paliwa
Witam. od jakiegos czasu jedzilem tylko na gazie gdyz myslalem ze siadla mi pompa paliwa-wszystko na to wskazywalo, dzies kupilem nowa pompe i ja wymienilem i okazalo sie stara jest dobra a przyczyna ze nie dziala jest brak zasilania na niej.Gdzie mam szukac przyczyny braku zasilania na pompie?
Probe 2.2 GL & 2,5 V6 KLZE
obydwa RED:D
obydwa RED:D
- swider
- Posty: 155
- Rejestracja: 2005-09-17 19:11
- Galeria: viewtopic.php?t=8393
- Lokalizacja: Nowy Sącz Wielogłowy
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
czujnik uderzeniowy znajduje sie w bagażniku po lewej stronie, trzeba ściagnąc boczek i na samym dole bedzie takie pudełko z czerwonym gumowym kółkiem, trzeba to wcisnąc
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- swider
- Posty: 155
- Rejestracja: 2005-09-17 19:11
- Galeria: viewtopic.php?t=8393
- Lokalizacja: Nowy Sącz Wielogłowy
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Może to Ci się przyda http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=#159332
Let The Galaxy Burn....
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
sprawdz przekazniki , sa pod maska po stronie kierowcy nad zbiorniczkiem na plyn hamulcowy zdejmij taka plastikowa obudowe i pierwszy przekaznik od lewej jesli nie masz nic namieszane jest od pompy paliwa.
EDIT : SORRY NIE ZAUWAZYLEM ZE TO II GEN ) ale i tak sprawdz przekaznik
EDIT : SORRY NIE ZAUWAZYLEM ZE TO II GEN ) ale i tak sprawdz przekaznik
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z .... - JEsttttttttttt
e46 z .... - JEsttttttttttt
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Heh Swiderku, najlepiej tutaj:swider pisze:gdzie tego szukac gdzie sie znajduja?
http://www.fordprobe.pl/forum/search.php
Wystarczy wpisać dwa słowa z Twojego tematu czyli "pompa paliwa"
i już masz trzy strony lektury:
I po co nowy temat zakładać?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
pompa paliwa
witam , mam problem ze wskaznikiem paliwa może ktoś mi powie jak wyjać pompe paliwa w probe 96r 2.5l euro bo napewno nie mam dojścia pod tylna kanapa ani w bagazniku . z góry dzieki POZDRO
probeII(96r) 2.5 24v
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
A co gdy auto jest jakieś inne ?
A co gdy auto jest jakieś inne ?
... i nie chodzi mi o orientację seksualną
Zaczęło się jakiś tydzień temu ...
Przy próbie odpalania wszystko na pozór jak zawsze , tyle , że motorek zagadać nie ma nastroju
Po głębszym wsłuchaniu doszedłm do wniosku , że gdy tak się dzieje - nie słychać pompy paliwa .
... ale po jakimś czasie (10 - 20 min) odpala .
Przeanalizowałem wypowiedzi na forum/forach i doszedłem do wniosku , że warto sprawdzić przekaźnik C152 ("fuel pump relay")
zgodnie ze schematem/rysunkiem na http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 .
Niestety , w Fuse Box'ie mam najwyraźniej nieco inaczej poukładane Nie ma C160 ani żadnego innego przekaźnika na jego miejsce (miejsce jest puste)
a przekaźnik który miałby być od pompy paliwa ma inną nazwę i inne oznaczenie .
Patrząc po nazwach na odwrocie klapki "Fuse Box", a nie ma żadnego napisu kojarzącego się z Full'em czy Pump'em
Moje pytanie :
Gdzie ten qureski przekaźnik ? , bo się %^*$%^&$#R^*((*&^%$ !!! to chyba dziś go @@#@$##$#$@%^@& !
Pewnie w różnych rocznikach jest inaczej , i pewnie akurat w tym co mam "cosik" uległo "modernizacji" .
Panowie !
Jeśli ktoś ma pomysła gdzie szukać tego cholernego przekaźnika (tzn. ani nie w sklepie , ani na szrocie - tylko w samochodzie) , niechaj z łaski swojej napisze ,
bo autko nadwątla mój i tak rozdygotany stan emocjonalny .
Z góry dzięki
Tomek
... i nie chodzi mi o orientację seksualną
Zaczęło się jakiś tydzień temu ...
Przy próbie odpalania wszystko na pozór jak zawsze , tyle , że motorek zagadać nie ma nastroju
Po głębszym wsłuchaniu doszedłm do wniosku , że gdy tak się dzieje - nie słychać pompy paliwa .
... ale po jakimś czasie (10 - 20 min) odpala .
Przeanalizowałem wypowiedzi na forum/forach i doszedłem do wniosku , że warto sprawdzić przekaźnik C152 ("fuel pump relay")
zgodnie ze schematem/rysunkiem na http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 .
Niestety , w Fuse Box'ie mam najwyraźniej nieco inaczej poukładane Nie ma C160 ani żadnego innego przekaźnika na jego miejsce (miejsce jest puste)
a przekaźnik który miałby być od pompy paliwa ma inną nazwę i inne oznaczenie .
Patrząc po nazwach na odwrocie klapki "Fuse Box", a nie ma żadnego napisu kojarzącego się z Full'em czy Pump'em
Moje pytanie :
Gdzie ten qureski przekaźnik ? , bo się %^*$%^&$#R^*((*&^%$ !!! to chyba dziś go @@#@$##$#$@%^@& !
Pewnie w różnych rocznikach jest inaczej , i pewnie akurat w tym co mam "cosik" uległo "modernizacji" .
Panowie !
Jeśli ktoś ma pomysła gdzie szukać tego cholernego przekaźnika (tzn. ani nie w sklepie , ani na szrocie - tylko w samochodzie) , niechaj z łaski swojej napisze ,
bo autko nadwątla mój i tak rozdygotany stan emocjonalny .
Z góry dzięki
Tomek
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
Cześć . Ja też mam ten sam problem . Wczoraj dałem po raz pierwszy dziewczynie autko bo byłem troszkę po spożyciu . Wszystko było dobrze do stuki jej nie zgasł . Na paliwie nie dało się odpalić . Dopiero na gazie zaskoczył . Myślałem że się zalał a tu niespodzianka rano . Zero reakcji na paliwie . Kręci ale zaskoczyć nie chce . No to padło na alarm . Sprawdzam całą drogę do kostki przy baku paliwa wszystko oki. Myślę pompa padła . Podłączyłem na krótko pompę ,słucham pompa chodzi . Sprawdzam kostkę przy baku . Z czterech pinów dwa mają napięcie po włączeniu zapłonu trzy mają . Ale dalej masy nie widzę . Pytanie jest czy to może być ten zielony przekaźnik od pompy NF 02 czy raczej brak masy w kufrze pod plastikiem z prawej strony . Zagadka jest . I gdzie mogę w razie czego kupić ten przekaźnik w warszawie . Z góry dziękuje
Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert
A tak nie dodałem że 2,5 V6 rok 93 USA
Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert
A tak nie dodałem że 2,5 V6 rok 93 USA
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
To dodaj to do poprzedniego postu używając funkcję "edit" bo za moment chłopaki dadzą CiTrasecom pisze:A tak nie dodałem że 2,5 V6 rok 93 USA
Co do pozostałości :
Na dzień dzisiejszy moje autko przestało się dąsać czy obrażać - zapala za każdym razem .
Jeśli chodzi o przekaźnik to jak na fotce :
Najlepiej wyjąć , rozebrać , przeczyścić styki (delikatnie - jak by to była twoja nieletnia siostra ) , sprawdzić czy działa , ew. wymień na nowy .
Warto też zobaczyc co słychać w bagażniku (wyłącznik wstrząsowy)
Gdy już to uczynisz będziemy kombinować dalej...
U mnie podejrzewam , że coś popuściło na jakiejś złączce ; tak , że gdy się ociepli będę miał ubaw
Chyba , że wcześniej padnie - wtedy będę się hartował w nieogrzewanym garażu
Tomek
ps. może będzie ci to potrzebne . po zwarciu styków pompa powinna zadziałać (jeśli dobrze przetłumaczyłem z angielskiego)
Ostatnio zmieniony 2009-02-03 16:46 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
Dzisiaj dalsze szukanie usterki . Przekaźnik sprawdziłem i jest oki . Sprawdzam zasilanie przekaźnika i się okazało że nie dochodzi plus z tego co pamiętam . Zasiliłem go na "lewo" zaskoczył ale probe dalej się dławi jak by wtryski nie podawały . Na gazie oki na paliwie dupa . Padło na to zabezpieczeni w bagażniku . Wcisnąłem i dalej to samo . Trochę tam przy nim morko więc jeżeli mi ręce nie zamarzną to spróbuje go wyjąć i sprawdzić . Może woda się dostała . Pytanie mam następujące czy to zabezpieczenie odłącza układ wtryskowy i pompę czy tylko pompę ??
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
Tylko odłącza pompę i zapala kontrolkę odcięcia.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
Sprawa się wyjaśniła . Dziękuję wszystkim za pomoc . Okazało się że w tym wyłączniku bezpieczeństwa w bagażniku przerdzewiały przewody . Znaczy wypadły przewody z niego . Wilgoć pokonała Probiaka . Dla tych którzy mają podobny problem kilka porad. Wyjąć przekaźnik od pompy i sprawdzić czy dostaje + . U mnie nie było . Podać na "lewo " plusa do przekaźnika . Jeżeli dalej nie odpala na 200 % zabezpieczenie . Zabezpieczenie odcina i pompę i wtryski . Więc jeżeli pompę uruchomimy na krótko to i tak nie odpalisz auta . . Tyle mogę poradzić . Mam tylko pytanie do posiadaczy większej wiedzy . Do tego zabezpieczenia idą trzy przewody . Po środku w złączce jest masa . Po jednej stronie przewód który po zwarciu z tym od masy uruchania pompę i wtryski .Ale pozostaje jeszcze jeden . Od czego on jest . W pozycji załączonego zabezpieczenia znaczy po wypadku zwiera masę i ten drugi . Do czego to ma służyć ?? Tak sobie myślę czy przypadkiem nie powoduje zwarcia na głównym bezpieczniku w komorze silnika . Jak rozbiorę zabezpieczenie to fotki zamieszczę . Pozdrowienia
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
Czekamy z niecierpliwością na te fotki !Trasecom pisze:... Jak rozbiorę zabezpieczenie to fotki zamieszczę . Pozdrowienia
Własnie po jednodniowym bezawaryjnym działaniu moje Probe znów nie chce zagadać
U mnie też przekaźnik jest sprawny , ale niestety charakterystycznego buczenia pompy paliwa "niet"
Zobaczymy gdy zapodam "lewy" plus skoro to 200% to pewnie masz rację .
Najgorsze , że stanął pod blokiem - to będzie jego pierwsza noc po za garażem
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
No patrz - a na schematach pompa jest podłączona na stałe do masy, a zabezpieczenie jest na plusie pomiędzy nią a przekaźnikiem.Trasecom pisze:Do tego zabezpieczenia idą trzy przewody . Po środku w złączce jest masa . Po jednej stronie przewód który po zwarciu z tym od masy uruchania pompę i wtryski .
Patrz tuż nad Twoim postem.Trasecom pisze:Ale pozostaje jeszcze jeden . Od czego on jest . W pozycji załączonego zabezpieczenia znaczy po wypadku zwiera masę i ten drugi . Do czego to ma służyć ??
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
Hyyym . Faktycznie tak wynika według schematu . Jeszcze jutro jak będę robił porządki po rozbiurce to sprawdze aby mieć pewność i w błąd nie wprowadzać . Fotki będą na 100 % . Już rozpołowiłem skurczybyka . Możę coś było wcześniej grzebane . Ale raczej wątpię bo wszystko zalakowane fabrycznie było . Sprawdzę . Ważne że odpala
- Lapeno
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-03-23 20:55
- Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
- Galeria: viewtopic.php?t=15929
- Lokalizacja: Łódź i okolice
Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa
temat jest odnosnie 2.5 v6 a jak będzie w 2.0 16v ???
Kupiłem oryginal używke działa na 100% sprawdzałem, tylko zanim zabraliśmy się do wymiany sprawdzilismy czy jest (działa) sterowanie pompą no i okazuje się że na kablach (do pompy) nie ma żadnego zasilania (padło sterowanie pompą).
Kręciliśmy stacyjką mierzyliśmy czy jest coś na kablach nic...
Sprawdziłem bezpieczniki (w kokpicie i fuse box) wszystkie całe. Co może byc przyczyną braku sterowaia pompą paliwa? Może immo? Na gazie odpala za każdym razem. Gdzie szukac tego zabezpieczenia w bagażniku??
Kupiłem oryginal używke działa na 100% sprawdzałem, tylko zanim zabraliśmy się do wymiany sprawdzilismy czy jest (działa) sterowanie pompą no i okazuje się że na kablach (do pompy) nie ma żadnego zasilania (padło sterowanie pompą).
Kręciliśmy stacyjką mierzyliśmy czy jest coś na kablach nic...
Sprawdziłem bezpieczniki (w kokpicie i fuse box) wszystkie całe. Co może byc przyczyną braku sterowaia pompą paliwa? Może immo? Na gazie odpala za każdym razem. Gdzie szukac tego zabezpieczenia w bagażniku??
sonda FS 2.0 16v '94