Kołeczki, spinki, zaślepki
Kołeczki, spinki, zaślepki
Mógłby ktoś napisać, które kołeczki, spinki, zaślepki (i w jakiej ilości) są do czego i czym ewentualnie można je zastąpić?
Chodzi mi zarówno o elementy zewnętrzne (listwy, spojlery) jak i wewnętrzne (przeróżne plastiki, osłony, maskownice) i to najlepiej do 2.2 GT
Mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
1. Nazwa elementu (np. dolna listwa drzwi)
2. Zdjęcie elementu (oczywiste)
3. Lista kołeczków/spinek/zaślepek (producent, oznaczenia itd.)
4. Zdjęcia lub rysunki kołeczków/spinek/zaślepek
5. Cena (w różnych sklepach)
6. Czym to można zastąpić (np. dwustronna taśma samoprzylepna)
Prędzej czy później (zważywszy na wiek naszych autek) każdego z Was to czeka, dlatego zachęcam do pisania.
P.S. Wiem, że można wszystko na silikonie, ale niektórzy (w tym ja) planują wyhodować egzemplarz kolekcjonerski i chcą mieć to zrobione dobrze.
Chodzi mi zarówno o elementy zewnętrzne (listwy, spojlery) jak i wewnętrzne (przeróżne plastiki, osłony, maskownice) i to najlepiej do 2.2 GT
Mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
1. Nazwa elementu (np. dolna listwa drzwi)
2. Zdjęcie elementu (oczywiste)
3. Lista kołeczków/spinek/zaślepek (producent, oznaczenia itd.)
4. Zdjęcia lub rysunki kołeczków/spinek/zaślepek
5. Cena (w różnych sklepach)
6. Czym to można zastąpić (np. dwustronna taśma samoprzylepna)
Prędzej czy później (zważywszy na wiek naszych autek) każdego z Was to czeka, dlatego zachęcam do pisania.
P.S. Wiem, że można wszystko na silikonie, ale niektórzy (w tym ja) planują wyhodować egzemplarz kolekcjonerski i chcą mieć to zrobione dobrze.
Ostatnio zmieniony 2007-09-07 20:47 przez pureopium, łącznie zmieniany 4 razy.
Red 2.2 GT '91
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Racja.
Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że takie kołeczki, spinki itd. są jednorazowe w sensie, że każde ich zdjęcie grozi trzeszczeniem plastików i innych elementów.
Temat uważam za troszkę bezsensowny, bo takie nowe kołeczki można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym. Ewentualnie z dobraniem koloru może być problem, ale czy warto?
Jeżeli już chodzi o ilość takich elementów w każdej z części, to myślę, że ludzie mają większe problemy z autami niż ilość i jakość kołeczków.
Aczkolwiek poczekam na wypowiedzi innych, maże jak ktoś złoży to w całość nada się do działu F.A.Q.
Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że takie kołeczki, spinki itd. są jednorazowe w sensie, że każde ich zdjęcie grozi trzeszczeniem plastików i innych elementów.
Temat uważam za troszkę bezsensowny, bo takie nowe kołeczki można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym. Ewentualnie z dobraniem koloru może być problem, ale czy warto?
Jeżeli już chodzi o ilość takich elementów w każdej z części, to myślę, że ludzie mają większe problemy z autami niż ilość i jakość kołeczków.
Aczkolwiek poczekam na wypowiedzi innych, maże jak ktoś złoży to w całość nada się do działu F.A.Q.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Pnowie, Robert w dziale FAQ w temacie o sklepach umiescil info o miejscu gdzie mozna dostac takowe rzeczy. Mozliwe ze nie wszystkie, lecz czy czasem (a chyba o to chodzi) nie bylby to przejaw dobrej woli by samemu cos zapoczatkowac. Osoba zainteresowana moglaby poswiecic troche czasu i poszukac tam takich zapinek jakie potrzebuje. Nastepnie wg. wlasnego pokazanego juz wczesniej wzoru opisac znane juz sobie plasticzki i tym samym da to mozliwosc uzupelniania listy wraz z sukcesywnym odkrywaniem i/badz wymienianiem tychze przez innych uzytkownikow.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Jaką proponujesz alternatywę?Sqad pisze:Dobrze znaczy fabrycznie, bo w moim rozumieniu zapinki w probach nie są najszczęśliwszym wynalazkiem.
Nikogo nie namawiam żeby coś u siebie specjalnie demontował w tym celu, tylko przy okazji różnych napraw, prac blacharskich i lakierniczych czy innych, zobaczył gdzie co jest.OLEY pisze:Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że takie kołeczki, spinki itd. są jednorazowe w sensie, że każde ich zdjęcie grozi trzeszczeniem plastików i innych elementów.
Ja pytam jakie, a Ty na to "takie"...OLEY pisze:Temat uważam za troszkę bezsensowny, bo takie nowe kołeczki można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym.
I co z tego, że Robert wstawił link do sklepu, w którego ofercie są te rzeczy jak ja (i nie tylko) nie wiem co do czego.wingerman pisze:Pnowie, Robert w dziale FAQ w temacie o sklepach umiescil info o miejscu gdzie mozna dostac takowe rzeczy. Mozliwe ze nie wszystkie...
Chciałbym, ale jest pewien problem bo u mnie 99% tych elementów było montowane na silikonie, lepiku, taśmie i tym podobnym szicie. Dodając fakt, że połowy plastików ze środka nie miałem od kupna samochodu, rozwinięcie przeze mnie tego tematu będzie co najmniej trudne.wingerman pisze:...lecz czy czasem (a chyba o to chodzi) nie bylby to przejaw dobrej woli by samemu cos zapoczatkowac. Osoba zainteresowana moglaby poswiecic troche czasu i poszukac tam takich zapinek jakie potrzebuje. Nastepnie wg. wlasnego pokazanego juz wczesniej wzoru opisac znane juz sobie plasticzki i tym samym da to mozliwosc uzupelniania listy wraz z sukcesywnym odkrywaniem i/badz wymienianiem tychze przez innych uzytkownikow.
W każdym bądź razie będę niedługo składał swojego potwora (wydech kończy się na kacie ) i postaram się opisać szczegółowo to co się da.
Red 2.2 GT '91
- domo
- Posty: 745
- Rejestracja: 2006-04-08 20:45
- Galeria: viewtopic.php?t=11027
- Lokalizacja: Gubin
plastiki w środku bagażnika da się zamocować kołkami od Malucha, takie dwuczęściowe, są szare i czarne
jedyny problem to powiększyć dziure z 5 na 6 mm
jak potrzeba zdjęcie to zrobie i wrzuce
jedyny problem to powiększyć dziure z 5 na 6 mm
jak potrzeba zdjęcie to zrobie i wrzuce
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
pureopium
Nizej Twoja odpowiedz na to o wlasnie wyzej napisalem.
W ten sposob postanie katalog ktry pewnie wielu z nas sie przyda.
Ano to z tego, ze jesli cos chcesz z tego kupic, to bierzesz wzor przed monitor badz do sklepu i szukasz zamiennika.I co z tego, że Robert wstawił link do sklepu, w którego ofercie są te rzeczy jak ja (i nie tylko) nie wiem co do czego
Nizej Twoja odpowiedz na to o wlasnie wyzej napisalem.
W takiej sytuacji dobrze bedzie jesli osoby ktore beda cos rozbierac badz skladac zapodali nam tu fotki takowych zapinek i podali ich wymiary oraz miejsce w ktrym sa stosowane.Chciałbym, ale jest pewien problem bo u mnie 99% tych elementów było montowane na silikonie, lepiku, taśmie i tym podobnym szicie. Dodając fakt, że połowy plastików ze środka nie miałem od kupna samochodu, rozwinięcie przeze mnie tego tematu będzie co najmniej trudne.
W ten sposob postanie katalog ktry pewnie wielu z nas sie przyda.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
A na co są montowane te szerokie listwy przy drzwiach? Te od połowy do samego dołu z napisem turbo? Chodzi mi o tą część drzwiową bo przez nieuwagę oderwałem tą listwę i mi teraz odstaje, nie chce ściągać całej bo jak nigdzie tego nie dostane to nie będę jeździł z takimi drzwiami. Jak to wygląda i wogóle (wymiary itp)
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Dotyczy to również części drzwiowej.
Moulding, Body Side Protection -- Stick-on Type
Removal
1. Completely clean the sheet metal surface area around the moulding with isopropyl alcohol and a clean soft cloth.
2. Before removing the moulding or nameplate, mark its location on top and at each end using masking tape.
NOTE:
Heating the moulding nameplate or sheet metal will increase adhesion making it hard to remove. Cold temperatures of zero and below allow easier removal.
3. When removing mouldings, use a nylon wedge. Position the nylon wedge between the moulding and sheet metal and pull the moulding away with steady tension.
4. Remove and replace one moulding at a time.
5. Once a few inches of moulding are free, grip it with both hands and pull it slowly toward the front of the vehicle. Be careful not to damage the paint or sheet metal.
6. All of the adhesive tape will not come off with the moulding. White or gray acrylic tape can be removed by gently stretching it.
7. Grip tape at one end, lifting and pulling away slowly about 1/2 inch at a time. Small pieces can be removed by rolling with your thumb across the sheet metal surface.
Installation
1. When all tape is removed, wipe area with isopropyl alcohol and a clean soft cloth. Make sure that all tape residue and road dirt is removed. Use soap and water to finish cleaning the surface prior to installing the tape or moulding.
2. If paint surface is damaged during moulding removal, repair as required.
3. Apply the new moulding by pulling back adhesive tape protective cover about 3 to 4 inches at the front edge of the moulding. Do not touch or contaminate tape surface.
4. Align the new moulding with the masking tape applied during the removal procedure and gently press, removing the protective cover as you proceed forward.
5. Be sure that the moulding is lined up correctly; once the tape sticks the moulding cannot be removed.
NOTE:
Mouldings should not be installed on vehicles unless sheet metal surface temperatures exceed 80°F (27°C) and the moulding is at 70°F (21°C) minimum.
6. Remove the masking tape and wipe the area under the masking tape with isopropyl alcohol to remove residue.
7. Press the moulding on with a hand roller applying a minimum of 20 psi pressure to make sure of proper adhesion.
Źródło: Ford Technical Service Information - Electronic Publications
Moulding, Body Side Protection -- Stick-on Type
Removal
1. Completely clean the sheet metal surface area around the moulding with isopropyl alcohol and a clean soft cloth.
2. Before removing the moulding or nameplate, mark its location on top and at each end using masking tape.
NOTE:
Heating the moulding nameplate or sheet metal will increase adhesion making it hard to remove. Cold temperatures of zero and below allow easier removal.
3. When removing mouldings, use a nylon wedge. Position the nylon wedge between the moulding and sheet metal and pull the moulding away with steady tension.
4. Remove and replace one moulding at a time.
5. Once a few inches of moulding are free, grip it with both hands and pull it slowly toward the front of the vehicle. Be careful not to damage the paint or sheet metal.
6. All of the adhesive tape will not come off with the moulding. White or gray acrylic tape can be removed by gently stretching it.
7. Grip tape at one end, lifting and pulling away slowly about 1/2 inch at a time. Small pieces can be removed by rolling with your thumb across the sheet metal surface.
Installation
1. When all tape is removed, wipe area with isopropyl alcohol and a clean soft cloth. Make sure that all tape residue and road dirt is removed. Use soap and water to finish cleaning the surface prior to installing the tape or moulding.
2. If paint surface is damaged during moulding removal, repair as required.
3. Apply the new moulding by pulling back adhesive tape protective cover about 3 to 4 inches at the front edge of the moulding. Do not touch or contaminate tape surface.
4. Align the new moulding with the masking tape applied during the removal procedure and gently press, removing the protective cover as you proceed forward.
5. Be sure that the moulding is lined up correctly; once the tape sticks the moulding cannot be removed.
NOTE:
Mouldings should not be installed on vehicles unless sheet metal surface temperatures exceed 80°F (27°C) and the moulding is at 70°F (21°C) minimum.
6. Remove the masking tape and wipe the area under the masking tape with isopropyl alcohol to remove residue.
7. Press the moulding on with a hand roller applying a minimum of 20 psi pressure to make sure of proper adhesion.
Źródło: Ford Technical Service Information - Electronic Publications
Red 2.2 GT '91
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Ale nie o to mi chodziło. Właśnie tak dwuznacznie napisałem. Chodzi mi o te plastiki szerokie które przykrywają drzwi od połowy do samego dołu, na których znajduje się ta czarna cieniutka listewka. Może teraz będzie jaśniej.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
no właśnie ja mam takie '89 ale chyba znalazłem już coś o tym na forum. Oto link: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=11936 Tam jest to co służy do montażu właśnie tych szerokich plastików.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Kołeczki, spinki, zaślepki
Orientuje się ktoś co to za publikacja z której pochodzą te schematy i gdzie ją można znaleźć?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ