Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Turbinka

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Dlatego podczas uturbiania przystosowuje się do tego silnik. Przecież turbiny się nie zakłada na hop siup :)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Od czasu uturbienia zajeździłem już dwa silniki, do trzech razy sztuka.
Uwaga na wydech, seryjny się nie nadaje, koniecznie do wymiany na przelotowy, efekt cofki, gwałtowne podbicie ciśnienia i lecą korby.
Ponad to problemy z chłodzeniem, intercooler + klima + mały wlot powietrza :(
Dodatkowa moc silnika to dodatkowe ciepło do odprowadzenia.
Następnie sprzęgło, zajeździłem już nawet ceramiczne :(
Zasadniczo turbo nadaje się tylko na krótkie odcinki jazdy, ale za to jakiej :lol:
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Wuax pisze: ...Dodatkowa moc silnika to dodatkowe ciepło do odprowadzenia...
Piotrek !
... a myśleliście z Kallim nad zwiększeniem przepływu chłodziwa ?
- Chłodnica i tak nie jest wykorzystywana na maxa .
W każdym razie moje gratulacje za ilość zmian w autku :wink:
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Tomek już Kalii mi podał wymiary intercoolera i niedługo już do mnie przypłynie albo przyleci :lol:

Pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Tomasz S pisze: Piotrek !
... a myśleliście z Kallim nad zwiększeniem przepływu chłodziwa ?
- Chłodnica i tak nie jest wykorzystywana na maxa .
W każdym razie moje gratulacje za ilość zmian w autku :wink:
Tomek
Czysta termodynamika. Odprowadzenie ciepła zależy od dwóch czynników
1. Różnicy temperatur
2. Powierzchni oddającej ciepło
Na to drugie w zasadzie nie mamy wpływu, zależy od kształtu bloku silnika. Pierwszy czynnik można natomiast poprawić poprzez obniżenie temperatury chłodziwa (większa, wydajniejsza chłodnica)
Zwiększenie prędkości przepływu w zasadzie niewiele da, jednocześnie zarazem szybciej pobierając ciepło w bloku o tyleż wolniej będzie oddawać w chłodnicy -jedyna różnica może wyniknąć ze sprawności obu zespołów, (oczywiście zgadzam się, że sprawność chłodnicy jest lepsza :wink: )
Ale nie sądzę żeby zwiększenie wydajności pompy było łatwiejsze i tańsze od zmiany chłodnicy
p.s. Spróbujemy też bardziej wydajnego płynu
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Wuax pisze: p.s. Spróbujemy też bardziej wydajnego płynu
Tzn. czym chcesz "zalać" :wink: :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Ciekłym azotem :twisted:
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Szparag86
Posty: 37
Rejestracja: 2007-10-30 13:09
Galeria: viewtopic.php?t=13227
Lokalizacja: Września

2,0 16V + TURBO

Post autor: Szparag86 »

Witam! mam pytanie a wlasciwie to kilka
1 co sadzicie o tym:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-TU ... dZViewItem

2. ile mocy mozna osiagnac z 2,0 bez kucia itp :twisted:
prosze o odpowiedzi znajacych sie praktycznie na rzeczy pozdro
No Probe No Fun.
Bez młota to .... a nie robota.
Był: Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 96 rok,
Będzie:...?????
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4252
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: 2,0 16V + TURBO

Post autor: Bogdan9999 »

Szparag86 pisze:Witam! mam pytanie a wlasciwie to kilka
1 co sadzicie o tym:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-TU ... dZViewItem

2. ile mocy mozna osiagnac z 2,0 bez kucia itp:twisted:
prosze o odpowiedzi znajacych sie praktycznie na rzeczy pozdro

1.- dobra i bardzo tania sprawa ja bym brał na twoim miejscu bez wahania.
2 - ile mocy to nie wie nikt dokładnie ale bez sciagania głowicy ze 150KM powinieneś mieć ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Szparag86
Posty: 37
Rejestracja: 2007-10-30 13:09
Galeria: viewtopic.php?t=13227
Lokalizacja: Września

Re: 2,0 16V + TURBO

Post autor: Szparag86 »

Ivaho: narazie stoi uszkodzony tak kupilem (fotki w strefie zrzutu;)
http://www.fordprobe.pl/upload/index.ph ... _user=6114

BOGDAN9999 tylko obawiam sie czy za tą cenę to nie bedzie jakiś szajs ktory mi się rozpadnie i jeszcze narobi spustoszeń pod maską? ale jak tylko skonczę robic probe to po nowym roku coś takiego sobie sprawię pod spóźnioną choinkę :twisted:
No Probe No Fun.
Bez młota to .... a nie robota.
Był: Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 96 rok,
Będzie:...?????
Awatar użytkownika
witson
Posty: 19
Rejestracja: 2007-04-09 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontakt:

Post autor: witson »

z tego co czytałem na probetalk to uturbienie 2.0 wiąże się z dużymi wydatkami i przeróbkami - tylko oni mówili już o turbo które dmucha porządne ciśnienie, na temat zestawu z ebay opinie były podzielone i było ich mało, niektórzy pisali że najlepszym elementem tego zestawu jest dolot bo tam się nic nie obraca :)) inni chwalili więc wydaje mi się że zależy jak kto trafi. Ale ciekawy jestem czy ten zestaw z ebaya można w miare łatwo i tanio zainstalować do naszych aut, czy instalacja go wymaga dużej ilości przeróbek, jaki jest koszt instalacji i jaką to da wymierną korzyść, jakie ciśnienie jest w miare bezpieczne itd itp pytań jest sporo, może ktoś z forum powie coś więcej na ten temat 8)
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Wydaje mi się że KALII powinien sie wypowiedzieć, lub Gturbo lub ktoś kto to montował. Miałem takie plany ale jak sie naczytałem co i jak trzeba zrobić to sobie odpuściłem. Odpręzenie silnika, kolektor, sterowanie, intercooler... masssa rzeczy.
A zauważyłem, iz temat uturbiania powraca regularnie wraz z nowymi użytkownikami :lol: :wink:
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
witson
Posty: 19
Rejestracja: 2007-04-09 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontakt:

Post autor: witson »

troszke tych koni brakuje więc i temat powraca (może trzeba było mi kupić 2.5 a nie 2.0 ale teraz za dużo kasy właduje w auto żeby sprzedawać) pytanie jest czy można założyć ten zestaw i ustawić go na takie bezpieczne ciśnienie żeby nie trzeba było robić reszty przeróbek (czytałem że 3psi jest bezpieczne) acha i jeszcze przy odsprzedaży takiego auta chyba sporym atutem byłoby takie turbo :))
Szparag86
Posty: 37
Rejestracja: 2007-10-30 13:09
Galeria: viewtopic.php?t=13227
Lokalizacja: Września

Post autor: Szparag86 »

Ivaho: naprawdę ciekawi mnie ten temat czy da się to zamontowac i uzywac bez wielkich i kosztownych przerobek silnika, dobrze bybyło jakby się ktoś kompetentny wypowiedział bo szkoda mi wyrzucic tyle kasy na coś co po pierwszym uruchomieniu zgubi łopatki :? pozdro
No Probe No Fun.
Bez młota to .... a nie robota.
Był: Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 96 rok,
Będzie:...?????
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Witson, co do kosztów uturbiania 2.0 i efektu poinformuję Cię za jakiś czas - na dzień dzisiejszy moja niunia śpi w pięknym henrykowie i czeka .........
:wink:

Pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

el_talerzos pisze:pięknym henrykowie
Rzeklbym Uroczym :lol: :wink:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4252
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Panowie koszt przeróbek wiąże sie z tym jakich elementów chcecie użyć do danej przeróbki i od tego kto to robi a tu to wiecie najtaniej jest samemu jeśli sie potrafi i ma się czym to robić a jak nie to trzeba szukać osoby która sie tego podejmie i ile za to zaśpiewa.

Co do tej turbiny to podejrzewam że nikt nie napisze ile to wytrzyma no chyba ze sm to miał itd.
Osobiście powiem że uturbiałem 2.0 swoje FE3 i niefart sprawił że nie pojechałem na hamownie i nie sprawdziłem ile ma KM.
Ale myślę że 5psi bez dotyku silnika to max ile można pompować. Pozdro i kto pierwszy ten lepszy panowie :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Co do tej turbiny i zwiększaniu mocy to lepiej kupić sobie Vke niż kupowadziać coś za 200$ co nawet nie wiadomo czy będzie działać.

Ja bym przeznaczył kasę w remont probka, i doprowadznie go do ideału na poczatek, chyba że piorytetem po zakupie probe jest odjeżdzanie wspomnianych ... i to jak najtaniej :)
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Informuję, że jak się pojawi jeszcze jakiś durny tekst o taczkach i o objeżdżaniu pewnego auta, to wyczyszczę z tego tematu jeszcze więcej postów :evil:
Dajcie sobie już z tym spokój.



EDIT:
No i posprzątałem :!:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Voodoo ma rację najfajniej killuje się drugiego probka a nie jakieś tam taczki i inne :twisted: :twisted: Killując drugie auto tej samej marki i jeszcze najlepiej z tym samym silnikiem są 2 możliwości masz autko w lepszym stanie albo jesteś lepszy kierowca, a nie jest 3 wariant to i to :D
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

wiem że zaraz wiele posypie się postów typu kup v6 zamiast robić soft turbo, ok ale to jest pójście na latwiznę, nie masz tego bajecznego pssss, można jeździć ekonomicznie aby turbinka spała, przy 0,5 bara są dość dobre efekty, moment obrotowy się bardzo zwiększa, nie jestem takim typem człowieka że kupuje autko i tylko nim jeździ do warsztatów na zmianę oleju, lubie grzebać pod maską, coś ulepszać itp
mam pytania odnośnie silnika, ile kosztują modyfikacje typu polerowanie gniazd zaworowych itp(nie znam się na tym kompletnie) silnik ma 234 tys przebiegu raczej nie kręcony, wiem że jak bawiłem się kątem zapłonu to dzwonił mi jeden popychacz, ewentalnie wymiana popychaczy
ktoś z klubu może się podjąć instalacji soft turbo? ewentualnie pomóc? oczywiście nie za darmo, sam mogę zainstalować graty lecz problem z wykonaniem np kolektoru i smarowania turbinki
jaka turbinka podpasuje do 2.0? jest za 1 tys nowa T3 niby doskonała do 2 litrówek, ewentualnie regenerowana lecz wile osób mówi że się sypią po 10 tys km :roll:
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

Odezwij się do Kaliiego. Stoi u niego 2.0 na uturbianie więc na pewno temat jest rozeznany. Soft turbo to doskonałe rozwiązanie, wszystko da się zrobić - na przeszkodzie zawsze stoi tylko jedno - koszty. Jak Cię stać - rób bo warto.

Ciągle u nas nikt się poważnie nie bawił w nitro, szkoda - najprostsza, najtańsza droga i przy małych strzałach i komplecie dobrych budzików bezpieczna.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

RX pisze:
...Ciągle u nas nikt się poważnie nie bawił w nitro...
A Quaki ? :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Poczytać mogliśmy, ale na żadnym zlocie nie było widać :(

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

RX powiedz mi ile taka instalacja kosztuje i czy na pewno nitro jest bezpieczne dla silnika, w ogóle na ile wystarczy mi mała butla której podobno nabicie kosztuje 300zł
sam nie wiem koszt napełniania jest duży i jakoś tak żal tyle kasy walić w coś co będziemy mieć na kilkadziesiąt sekund, turbo to turbo, wiesz że coś masz, a turbinkę zawsze można z całym kolektorem odsprzedać dla innego posiadacz 2.0
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”