Zapłon 2.2 GT --> Ustawianie i regulacja
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Zapłon 2.2 GT --> Ustawianie i regulacja
Tym razem objaśnię jak ustawić zapłon w 2.2 GT. Przyda się laikom i nie tylko.
Potrzebne narzędzia:
- klucz nasadowy 12mm
- klucz płaski 12mm
- lampa stroboskopowa
- kawałek kabla
1. Zanim zabierzemy się do pracy trzeba objaśnić kilka ważnych aspektów. Ustawianie zapłonu opiera się na delikatnym manewrowaniu aparatem zapłonowym.
Aparat zapłonowym widać poniżej na zdjęciu:
2. Przed przystąpieniem do prac należy upewnić się że komputer nie generuje żadnych błędów. (nie jest to konieczne ale zapewnia to prawidłowe wykonanie pomiaru). Należy wyłączyć wszystkie zbędne urządzenia korzystające z akumulatora. Można opuścić szybę kierowcy i zamknąć drzwi dzięki temu będziemy mieli wgląd w kontrolki a oświetlenie wnętrza pojazdu będzie wyłączone.
3. Należy przygotować kawałek kabla tak aby sięgnął z gniazda diagnostycznego (STI) do minusowego bieguna akumulatora. Można podlutować na jeden koniec wsuwkę. Ułatwi to podłączenie oraz gotowy kabel przyda się przy innych pracach. Można zobaczyć gotowy i podłączony kabel na poniższych zdjęciach:
4. Nie podłączamy jeszcze całego kabla. Następnie należy poluzować obydwie śruby aparatu zapłonowego. Jedną poluzować całkowicie a drugą w taki sposób aby była dokręcona lecz można by ją odkręcić ręką. Zapobiegnie to ewentualnym ruchom aparatu i pomoże przy regulacji. Poniżej zdjęcie:
5. Następnie podłączamy lampę stroboskopową. do odpowiednich biegunów akumulatora:
6. Sondę lampy stroboskopowej należy podłączyć na tłok który jest pierwszy w kolejności zapłonu. W naszym wypadku będzie to pierwszy tłok:
7. Po dokonaniu wszystkich czynności uruchamiamy silnik. Ustawiania zapłonu należy dokonać na gorącym silniku. W przypadku uruchomienia wentylatora chłodnicy należy odczekać do momentu jego wyłączenia. Gdy silnik osiągnie określoną temperaturę podłączamy kabel łączący gniazdo STI i minusowy biegun akumulatora. Odkręcamy śrubę kontrującą.
8. Błyskami z lampy stroboskopowej należy oświetlić obudowę rozrządu. W widocznym miejscu na zdjęciu(lewa strona silnika w okolicach paska pompy wspomagania):
Na kole pasowym znajduje się małe przecięcie. Na wskutek cyklicznych błysków z lampy małe przecięcie będzie stać w miejscu i wskazywać kąt wyprzedzenia zapłonu. Skala znajduje się na obudowie rozrządu. Dostęp jest ciężki ale da się ustawić.
9. Regulując zapłonem należy tak ustawić małe przecięcie aby wskazywało 9. To 9 to 9 stopni czyli prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu. Po ustawieniu należy dokręcić delikatnie aparat zapłonowy, zgasić silnik i ponownie zapalić, zweryfikować ustawienie zapłonu. Jeżeli wskazanie jest nie prawidłowe ustawić ponownie. UWAGA należy pamiętać o podłączeniu złącza STI do minusowego bieguna akumulatora tylko w momencie sprawdzania i regulacji aparatu zapłonowego
10. Wszystkie śruby należy dokręcić a kabel łączący STI z minusem odłączyć. Na koniec zaleca się sprawdzenie czy komputer nie generuje kodów błędów.
Potrzebne narzędzia:
- klucz nasadowy 12mm
- klucz płaski 12mm
- lampa stroboskopowa
- kawałek kabla
1. Zanim zabierzemy się do pracy trzeba objaśnić kilka ważnych aspektów. Ustawianie zapłonu opiera się na delikatnym manewrowaniu aparatem zapłonowym.
Aparat zapłonowym widać poniżej na zdjęciu:
2. Przed przystąpieniem do prac należy upewnić się że komputer nie generuje żadnych błędów. (nie jest to konieczne ale zapewnia to prawidłowe wykonanie pomiaru). Należy wyłączyć wszystkie zbędne urządzenia korzystające z akumulatora. Można opuścić szybę kierowcy i zamknąć drzwi dzięki temu będziemy mieli wgląd w kontrolki a oświetlenie wnętrza pojazdu będzie wyłączone.
3. Należy przygotować kawałek kabla tak aby sięgnął z gniazda diagnostycznego (STI) do minusowego bieguna akumulatora. Można podlutować na jeden koniec wsuwkę. Ułatwi to podłączenie oraz gotowy kabel przyda się przy innych pracach. Można zobaczyć gotowy i podłączony kabel na poniższych zdjęciach:
4. Nie podłączamy jeszcze całego kabla. Następnie należy poluzować obydwie śruby aparatu zapłonowego. Jedną poluzować całkowicie a drugą w taki sposób aby była dokręcona lecz można by ją odkręcić ręką. Zapobiegnie to ewentualnym ruchom aparatu i pomoże przy regulacji. Poniżej zdjęcie:
5. Następnie podłączamy lampę stroboskopową. do odpowiednich biegunów akumulatora:
6. Sondę lampy stroboskopowej należy podłączyć na tłok który jest pierwszy w kolejności zapłonu. W naszym wypadku będzie to pierwszy tłok:
7. Po dokonaniu wszystkich czynności uruchamiamy silnik. Ustawiania zapłonu należy dokonać na gorącym silniku. W przypadku uruchomienia wentylatora chłodnicy należy odczekać do momentu jego wyłączenia. Gdy silnik osiągnie określoną temperaturę podłączamy kabel łączący gniazdo STI i minusowy biegun akumulatora. Odkręcamy śrubę kontrującą.
8. Błyskami z lampy stroboskopowej należy oświetlić obudowę rozrządu. W widocznym miejscu na zdjęciu(lewa strona silnika w okolicach paska pompy wspomagania):
Na kole pasowym znajduje się małe przecięcie. Na wskutek cyklicznych błysków z lampy małe przecięcie będzie stać w miejscu i wskazywać kąt wyprzedzenia zapłonu. Skala znajduje się na obudowie rozrządu. Dostęp jest ciężki ale da się ustawić.
9. Regulując zapłonem należy tak ustawić małe przecięcie aby wskazywało 9. To 9 to 9 stopni czyli prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu. Po ustawieniu należy dokręcić delikatnie aparat zapłonowy, zgasić silnik i ponownie zapalić, zweryfikować ustawienie zapłonu. Jeżeli wskazanie jest nie prawidłowe ustawić ponownie. UWAGA należy pamiętać o podłączeniu złącza STI do minusowego bieguna akumulatora tylko w momencie sprawdzania i regulacji aparatu zapłonowego
10. Wszystkie śruby należy dokręcić a kabel łączący STI z minusem odłączyć. Na koniec zaleca się sprawdzenie czy komputer nie generuje kodów błędów.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
nie ale wiosna idzie więc probek przejdzie kontrolę ustawień zapłonu i zrobię specjalnie dla was nowe zdjęcia, żeby coś po mnie zostało. Już niedługo zmieniam autko a właściwie sprzedaję probka i przesiadam się na swoją 929 HD.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
ZENiTH po co trzeba podlączyć złącze STI do minusowego bieguna akumulatora?
Jesli kolega tego nie zauwazyl to pragne zwrocic uwage, ze jest to dzial FAQ i w nim nie prowadzimy dyskusji!
Zapoznaj sie z tymi kilkoma punktami a ulatwisz sobie zycie na forum.
Jesli kolega tego nie zauwazyl to pragne zwrocic uwage, ze jest to dzial FAQ i w nim nie prowadzimy dyskusji!
Zapoznaj sie z tymi kilkoma punktami a ulatwisz sobie zycie na forum.
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Raczej kąt zapłonu się zmieni tylko ECU nie zapamięta właściwego odniesienia / ustawienia i po każdym odpaleniu będzie dyskoteka z zapłonem
A jesli ktoś chce troche rysunków i więcej na temt zapłonu w Probiaku Jedynaku
USTAWIENIE ZAPŁONU
Pzdr. & c ya..
A jesli ktoś chce troche rysunków i więcej na temt zapłonu w Probiaku Jedynaku
USTAWIENIE ZAPŁONU
Pzdr. & c ya..