Ja w swoim probe 2.0 szukałem wiele przyczyn zwiększonego spalania, zmieniłem przewony, świecie, wszystkie filtry i dalej palił 1-2 litry więcej niż normalnie powinien palić,
no i Basf który nieraz mi pomógł i ostatnio poradził mi abym ustawił zapłon,
Po pierwszę:
nasze 2.0 są ustawione ECU na 87 oktanówkę i jak zalewasz 98 to wyrzucasz kasę w bloto bo komp i tak nie zdoła Ci wyprzedzić kąt zapłonu aż tyle stopni aby wykorzystac paliwko 98+, im wcześniejszy zapłon tym lepsze spalanie mieszanki, ja nie jeździłem do mechaniora bo po co, on ustawiby mi zgodnie z fabryką, postanowiłem zrobic to sam:
na oko przy rozgrzanym silniku (w trybie diagnostycznym) przekręciłem o parę mm aparat zgodnie z ruchem wskazówek zegara, w pewnym momencie przekreciłem za bardzo i zaczął dzwonić popychacz więc znaczyło że spalanie stukowe było bardzo blisko lub było, więc cofnąłem aparat o 2 mm po tej operacji okazało się że autko było bardziej żywe, lecz dalej mnie niepokoiła sprawa przyśpieszania, na 5 biegu autko nie chciało jechać szybciej niż 160 km więc zabrałem się za wstawienie test pipe zamiast kata, wyjąłem go i się przeraziłem bo 50% jego powierzchni było zelepione plecionką od łacznika elastycznego, wstawiłem test pipe i powiem wam że teraz auto chodzi miodzio
![Slon :slon:](./images/smilies/slon.gif)
auto już nie słabnie na wyższych obrotach, teraz jeżdże dynamicznie, jak zawszę i z tego co zaobserwowałem to spalanie spadło mi z 12 litrów do 10
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
70% miasto 30% trasa
polecam koniecznie na maxa przekręcić aparat, ale do momentu gdy nie będzie spalania stukowego, pamiętajcie wcześniej zalac 98 oktanówkę i zawszę ją wlewać
sprawdzić kata, jesli nie zapchany np plecionką i prześwituje przez kanaliki to radzę go zostawić bo test pipe to wcale nie taka fajna sprawa, auto jest głośniejsze , dosłownie ryczy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no i zmienia się pojemność układu wyliczona w fabrycę, osiągi prawdopodobnie się lekko pogarszają,
ja wstawiłem jak kazdy rure o takiej średnicy do ma cały układ wydechowy w probe 2.0
Pozdr.