Duze spalanie 2.0 16v
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Auta nie kupuje się po to by go trzymać w garażu i pokazywać od święta że jestem super mam probe w garażu tylko by nim jeździć i cieszyć się z jazdy.
Ja wolałem wsadzić LPG do mojej Vki nie narzekam chodzi naprawdę ładnie no i nim jeżdzę. Nie muszę się martwić ile mi spali na takim odcinku, czy gdzieś pójść pieszo czy wogóle gdzieś nie pojechać lub czymś ekonomiczniejszym. Wsiadam i ciesze się z jazdy, gdzie chcę i kiedy chcę. Nawet jak czasem nie mam co robić to wsiadam nieraz w auto z kumplem i sobie jeździmy wieczorem po mieście ot tak bez celu by zobaczyć co się dzieje postać z jakimś znajomym który akurat jest na mieście.
No i na pewno nie zamieniłbym wrażeń z jazdy, wygody i frajdy z jazdy na jazdę jakimś małym dieslem. Wolę moje lpg i cieszyć się z każdego kilometra.
Tak więc przeznacz lepiej tą kase na benzyne jak nie chcesz lpg ale nie narzekaj że 2.0 jest takie drogie w utrzymaniu że trzeba go raz na miesiącd z garażu wyprowadzić bo to niepoważne
Ja wolałem wsadzić LPG do mojej Vki nie narzekam chodzi naprawdę ładnie no i nim jeżdzę. Nie muszę się martwić ile mi spali na takim odcinku, czy gdzieś pójść pieszo czy wogóle gdzieś nie pojechać lub czymś ekonomiczniejszym. Wsiadam i ciesze się z jazdy, gdzie chcę i kiedy chcę. Nawet jak czasem nie mam co robić to wsiadam nieraz w auto z kumplem i sobie jeździmy wieczorem po mieście ot tak bez celu by zobaczyć co się dzieje postać z jakimś znajomym który akurat jest na mieście.
No i na pewno nie zamieniłbym wrażeń z jazdy, wygody i frajdy z jazdy na jazdę jakimś małym dieslem. Wolę moje lpg i cieszyć się z każdego kilometra.
Tak więc przeznacz lepiej tą kase na benzyne jak nie chcesz lpg ale nie narzekaj że 2.0 jest takie drogie w utrzymaniu że trzeba go raz na miesiącd z garażu wyprowadzić bo to niepoważne
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Definicja lansu z jednej strony
Pokazywać się publicznie z jak najlepszej strony. Można lansować się w furze, albo i w klubie. Celem lansu jest wyrwanie lachona.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Ja w swoim probe 2.0 szukałem wiele przyczyn zwiększonego spalania, zmieniłem przewony, świecie, wszystkie filtry i dalej palił 1-2 litry więcej niż normalnie powinien palić,
no i Basf który nieraz mi pomógł i ostatnio poradził mi abym ustawił zapłon,
Po pierwszę:
nasze 2.0 są ustawione ECU na 87 oktanówkę i jak zalewasz 98 to wyrzucasz kasę w bloto bo komp i tak nie zdoła Ci wyprzedzić kąt zapłonu aż tyle stopni aby wykorzystac paliwko 98+, im wcześniejszy zapłon tym lepsze spalanie mieszanki, ja nie jeździłem do mechaniora bo po co, on ustawiby mi zgodnie z fabryką, postanowiłem zrobic to sam:
na oko przy rozgrzanym silniku (w trybie diagnostycznym) przekręciłem o parę mm aparat zgodnie z ruchem wskazówek zegara, w pewnym momencie przekreciłem za bardzo i zaczął dzwonić popychacz więc znaczyło że spalanie stukowe było bardzo blisko lub było, więc cofnąłem aparat o 2 mm po tej operacji okazało się że autko było bardziej żywe, lecz dalej mnie niepokoiła sprawa przyśpieszania, na 5 biegu autko nie chciało jechać szybciej niż 160 km więc zabrałem się za wstawienie test pipe zamiast kata, wyjąłem go i się przeraziłem bo 50% jego powierzchni było zelepione plecionką od łacznika elastycznego, wstawiłem test pipe i powiem wam że teraz auto chodzi miodzio auto już nie słabnie na wyższych obrotach, teraz jeżdże dynamicznie, jak zawszę i z tego co zaobserwowałem to spalanie spadło mi z 12 litrów do 10 70% miasto 30% trasa
polecam koniecznie na maxa przekręcić aparat, ale do momentu gdy nie będzie spalania stukowego, pamiętajcie wcześniej zalac 98 oktanówkę i zawszę ją wlewać
sprawdzić kata, jesli nie zapchany np plecionką i prześwituje przez kanaliki to radzę go zostawić bo test pipe to wcale nie taka fajna sprawa, auto jest głośniejsze , dosłownie ryczy no i zmienia się pojemność układu wyliczona w fabrycę, osiągi prawdopodobnie się lekko pogarszają,
ja wstawiłem jak kazdy rure o takiej średnicy do ma cały układ wydechowy w probe 2.0
Pozdr.
no i Basf który nieraz mi pomógł i ostatnio poradził mi abym ustawił zapłon,
Po pierwszę:
nasze 2.0 są ustawione ECU na 87 oktanówkę i jak zalewasz 98 to wyrzucasz kasę w bloto bo komp i tak nie zdoła Ci wyprzedzić kąt zapłonu aż tyle stopni aby wykorzystac paliwko 98+, im wcześniejszy zapłon tym lepsze spalanie mieszanki, ja nie jeździłem do mechaniora bo po co, on ustawiby mi zgodnie z fabryką, postanowiłem zrobic to sam:
na oko przy rozgrzanym silniku (w trybie diagnostycznym) przekręciłem o parę mm aparat zgodnie z ruchem wskazówek zegara, w pewnym momencie przekreciłem za bardzo i zaczął dzwonić popychacz więc znaczyło że spalanie stukowe było bardzo blisko lub było, więc cofnąłem aparat o 2 mm po tej operacji okazało się że autko było bardziej żywe, lecz dalej mnie niepokoiła sprawa przyśpieszania, na 5 biegu autko nie chciało jechać szybciej niż 160 km więc zabrałem się za wstawienie test pipe zamiast kata, wyjąłem go i się przeraziłem bo 50% jego powierzchni było zelepione plecionką od łacznika elastycznego, wstawiłem test pipe i powiem wam że teraz auto chodzi miodzio auto już nie słabnie na wyższych obrotach, teraz jeżdże dynamicznie, jak zawszę i z tego co zaobserwowałem to spalanie spadło mi z 12 litrów do 10 70% miasto 30% trasa
polecam koniecznie na maxa przekręcić aparat, ale do momentu gdy nie będzie spalania stukowego, pamiętajcie wcześniej zalac 98 oktanówkę i zawszę ją wlewać
sprawdzić kata, jesli nie zapchany np plecionką i prześwituje przez kanaliki to radzę go zostawić bo test pipe to wcale nie taka fajna sprawa, auto jest głośniejsze , dosłownie ryczy no i zmienia się pojemność układu wyliczona w fabrycę, osiągi prawdopodobnie się lekko pogarszają,
ja wstawiłem jak kazdy rure o takiej średnicy do ma cały układ wydechowy w probe 2.0
Pozdr.
- cacek
- Posty: 1378
- Rejestracja: 2006-01-12 16:54
- Samochód: Wołowina
- Galeria: viewtopic.php?t=8555
- Lokalizacja: Police
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
- cacek
- Posty: 1378
- Rejestracja: 2006-01-12 16:54
- Samochód: Wołowina
- Galeria: viewtopic.php?t=8555
- Lokalizacja: Police
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
mam mały problem, otóż mój probe pali za dużo 2 litry, czy stara lecz działająca sonda lambda może wpływać na opóźnianie w dostarczeniu informacji do ECU? zaznaczam że wcale nie są to krótkie odcinki, tzn autem nie jeżdżę na zimnym silniku 5km do pracy, mój poprzedni probe palił średnio 2 litry mniej więc mam porównanie
-świece mają 15 tys przebiegu i wyglądają ok,
-kable zapłonowe też wydają się ok( nie iskrzą)
-zapłon ustawiony na 11 stopni
-cewka i palec wyczyszczone
-katalizator wydaje się ok
-jedynie filtr paliwa jest o niewiadomym przebiegu
-świece mają 15 tys przebiegu i wyglądają ok,
-kable zapłonowe też wydają się ok( nie iskrzą)
-zapłon ustawiony na 11 stopni
-cewka i palec wyczyszczone
-katalizator wydaje się ok
-jedynie filtr paliwa jest o niewiadomym przebiegu
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
może to głupio zabrzmi, ale sprawdź ciśnienie w oponach, jaki rozmiar opon masz, filtr powietrza, jaki rodzaj paliwa lejesz, a jaki lałeś. To chyba na razie tyle, co mi do kłowy przychodzi
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Duze spalanie 2.0 16v
nom masz racje jarsonik rozmiar opon może na spalanie wpływać ;p a tak z ciekawości - ile ci pali bo nie powiedziałeś tylko że 2l za dużo ;/ mnie po mieście pali 10 po trasie 8,5-9
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
wcześniejszy palił mi 9 litrów, teraz pali mi 10,5-11,5,Sam pisze:nom masz racje jarsonik rozmiar opon może na spalanie wpływać ;p a tak z ciekawości - ile ci pali bo nie powiedziałeś tylko że 2l za dużo ;/ mnie po mieście pali 10 po trasie 8,5-9
tak Jarsonik masz rację z tym ciśnieniem w oponach
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
A uważacie, że rozmiar (szerokość) opon ni emają wpływu na spalanie??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
mają dość spory(większe opory toczenia, podobnie jest jeździ się na zimówkach) lecz ja teraz mam węższe oponki 195 zamiast 205jarsonik pisze:A uważacie, że rozmiar (szerokość) opon ni emają wpływu na spalanie??
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Duze spalanie 2.0 16v
no może nasze przytakiwanie brzmiało ironicznie ale ja też się z tym zgadzam , dużo czynników na to wpływa - mnie palił więcej jak mi się termostat zaciął ;p bo silnik się nie dogrzewał i na trasie przy szybkiej jeździe zimom temperatura mi spadała i jeździłem na ssaniu zauważyłem to dopiero jak przywaliło mrozem i ogrzewanie nie grzało ;P , poza tym sprawność czujników sond itp ma wpływ na spalanie.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- Lapeno
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-03-23 20:55
- Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
- Galeria: viewtopic.php?t=15929
- Lokalizacja: Łódź i okolice
Re: Duze spalanie 2.0 16v
Sam dobrze prawi źle działający lub uszkodzony przepływomierz również ma wpływ na większe spalanie może być też nieszczelny dolot i łyka lewe powietrze probe ma też skłonność do zacina się hamulec ręczny też nawet można nie wiedzieć że się jeździ na (P)
sonda FS 2.0 16v '94
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
lecz nie pokazuje check engine, dolot jest szczelny, hamulce nie trzymają, myślę, że mam źle ustawiony zapłon, lub coś z elementami układu zapłonowegoLapeno pisze:Sam dobrze prawi źle działający lub uszkodzony przepływomierz również ma wpływ na większe spalanie może być też nieszczelny dolot i łyka lewe powietrze probe ma też skłonność do zacina się hamulec ręczny też nawet można nie wiedzieć że się jeździ na (P)
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
A skad wiesz, ze wszystko to, co wymieniłeś jest sprawne??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
jest duże prawdopodobieństwo, że reszta jest okjarsonik pisze:A skad wiesz, ze wszystko to, co wymieniłeś jest sprawne??
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Duze spalanie 2.0 16v
[r]Wyłącz echo, ok? Dopóki odpowiadasz na poprzedni post, cytowanie go w całości jest zbędne i utrudnia czytanie, bo trzeba przeskakiwać duble.[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Duze spalanie 2.0 16v
wiesz tak jeszcze to tego check engine - powiedz mi czy widziałeś go kiedyś zapalonego podczas jazdy ? Może sam sprawdź czy on działa - wyjmij wtykę od np przepływomierza i zobacz czy ci się zapali. U mnie się nie zapala nigdy nie ważne co odepnę ;/ miałem zapchanego egr-a i też się nie palił. Są dwie wersje w jednej instalacji elektrycznej check się pali i błędy się na nim sprawdza a w drugiej wersji sprawdzić da się tylko przez złącze diagnostyczne metodą miernik wskazówkowy. Mnie się check pali tylko przed zapaleniem potem nigdy się nie zapala - no i jak mam błędy to nie wiem nawet o tym muszę się wpinać w złącze.
Sprawa druga Jeżeli nic nie daje błędów nie znaczy że jest dobre diagnoza większości czujników polega na tym że wyskakuje błąd gdy wystąpi zwarcie lub rozwarcie ;/ jeżeli wystąpi np zmiana rezystancji to wskazanie jest przekłamane i tak głupi czujnik temperatury zamiast mówić komputerowi już mi ciepło mówi jeszcze mi zimno ;P
Oczywiście to tylko sugestie każdy z nas miał różne przejścia z swoja bestią nie koniecznie musisz mieć to samo
pozdro
Sprawa druga Jeżeli nic nie daje błędów nie znaczy że jest dobre diagnoza większości czujników polega na tym że wyskakuje błąd gdy wystąpi zwarcie lub rozwarcie ;/ jeżeli wystąpi np zmiana rezystancji to wskazanie jest przekłamane i tak głupi czujnik temperatury zamiast mówić komputerowi już mi ciepło mówi jeszcze mi zimno ;P
Oczywiście to tylko sugestie każdy z nas miał różne przejścia z swoja bestią nie koniecznie musisz mieć to samo
pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Duze spalanie 2.0 16v
Nie mieszajmy do tego sprawdzania błędów - check się pali, gdy pojawią się błędy. Czym innym jest możliwość odczytania konkretnych kodów.Sam pisze:Są dwie wersje w jednej instalacji elektrycznej check się pali i błędy się na nim sprawdza a w drugiej wersji sprawdzić da się tylko przez złącze diagnostyczne metodą miernik wskazówkowy. Mnie się check pali tylko przed zapaleniem potem nigdy się nie zapala - no i jak mam błędy to nie wiem nawet o tym muszę się wpinać w złącze.
Jeśli u Ciebie kontrolka zapala się tylko na chwilę po przekręceniu kluczyka, to ktoś ją pewnie podpiął do innej, żebyś nie dociekał w trakcie kupowania.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Duze spalanie 2.0 16v
Robert, to w końcu jak działa poprawnie lampka check engine, bo ja już się pogubiłem
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Duze spalanie 2.0 16v
może i racja - a może i nie - czytałem gdzieś na forum o takich przypadkach wiec to nie tylko u mnie tak jest - ale możesz mieć rację więc się nie wtrącam mimo wszystko sprawdzić to może.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]