Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Tarcze hamulcowe
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
- stingu
- Posty: 257
- Rejestracja: 2006-12-10 17:38
- Samochód: 2022 Camaro LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=14533
- Lokalizacja: Waterloo, ON
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Witam!
Czy te tarcze ATE 24.0110-0234.1 nadadzą się do dwójeczki na tył? Bo zamówiłem takie ale chciałbym jeszcze zweryfikować.
Czy te tarcze ATE 24.0110-0234.1 nadadzą się do dwójeczki na tył? Bo zamówiłem takie ale chciałbym jeszcze zweryfikować.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside

Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM



Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya

Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM

- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Mitsu ma ten sam roztaw srubek co nasze probe i nawet niektore mdele ten sam otwor srodkowy
kwestia adapterow i dystansow
dystanse juz mam wiec tylko adaptery by mi zostaly do takich tarcz
PS ile kosztowaly cie te tarczki???


dystanse juz mam wiec tylko adaptery by mi zostaly do takich tarcz

PS ile kosztowaly cie te tarczki???
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
Ero jeszcze ich nie kupiłem bo nie chciałem się pakować w niepotrzebne koszty, ale jak mówicie że będą pasować to możliwe że je wezmę.Ero pisze:PS ile kosztowaly cie te tarczki???
Tylko teraz kwestia tych adapterów, da radę je gdzieś dostać ? czy to samemu można zrobić ?

Załóżmy ze mam felge 18 cali to też musze pakować dystanse ?
Co do ceny to gość chce za nie tysiaka (2szt) ale podejrzewam że by trochę zszedł z ceny

FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
- Zolak
- Posty: 517
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
wejdzcie na forum mazdaspeed, tam jest wrzucony link do strony gdzie jest opisany swap hamulcy z przodu od mazdy 6 . Podobno wszytsko pasuje i nie trzeba zadnych adapterow a tarcze sa duzo wieksze
Pozdro
Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Może gdzieś dostaniesz, ale adaptery są na konkretne rozstawy, czyli musiałbyś znaleźć "adapter zacisków z Mitsu 3000GT do Probe" - jak widać mało prawdopodobneS.H.A.R.K pisze:Tylko teraz kwestia tych adapterów, da radę je gdzieś dostać ? czy to samemu można zrobić ?

Dystanse nie powiększają ci średnicy felgi, a "wypychają" ją bardziej na zewnątrz. Zaciski z Mitsu pewnie są grubsze i mogą się nie zmieścić na seryjnym ET - dlatego być może potrzebne będą dystanse albo inne felgi.S.H.A.R.K pisze:i czemu potrzebne są dystanse ?
Załóżmy ze mam felge 18 cali to też musze pakować dystanse ?
Tyle teoria. Poszukaj kogoś kto to już robił, pomierz i będziesz wiedział co pasuje a co nie.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2008-07-03 08:19
- Galeria: viewtopic.php?t=14109
witam; jesli ktos by byl zaintresowany to przerobilem wlasnie tamat hamulcow w swoim probe; tarcze 300 mm zamiast 258; wiercone robione na zamowienie (roczna gwarancja); adaptery blacha 10 mm robione u znajomego mechanika w zakladzie; koszt ok 600 zl + jezdzenie i czas;felgi mam 18 "





Ostatnio zmieniony 2008-07-08 13:36 przez inzynierek1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2008-07-03 08:19
- Galeria: viewtopic.php?t=14109
Ostatnio zmieniony 2008-07-08 13:27 przez inzynierek1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
kolego dales dupy ze tak powiem.Dlaczego ??? bo zalozyles fajne tarcze wieksze i wogole a zalozyles seryjne zaciski ktore w dodatku nie zaciskaja sie na calej szerokosci tarczy. takie rozwiozanie jest SKRAJNIE NIEBEZPIECZNE
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
niezła wajcha
zapytam tak - co dają większe średnice tarcz hamulcowych czyli 300mm przy takiej samej powierzchni hamowania klocka hamulcowego i nacisku zacisku jak na tarczy seryjnej czyli 258mm..
do tego zacisk wystawiony na adapterach..
na + :
-większa średnica + nawiercane czyli lepsze chłodzenie/odprowadzanie ciepła (teoretycznie)
na - :
- zakres pracy klocka i jego powierzchnia nacisku juz jest nie teges,a siły w stosunku do powierzchni tej tarczy nie beda się rozkładały na całej powierzchni tarczy..
- obciążenie tarczy w zakresie takim jak seria co mija sie z celem
praktycznie i teoretycznie powinna byc lepsza droga hamowania na takich tarczach lecz aby to uzyskać nie wystarczą tylko tarcze wielkości koła,od traktora ale istotna jest też powierzchnia tarcia czyli wyhamowująca nam pęd..
czyli im większa powierzchnia tarcia tym skuteczniejsze wywieranie siły na wyhamowanie/zatrzymanie..,a im większy nacisk tym skuteczniejszy efekt hamowania..
dlatego po cos wymyślono wspomaganie hamulców czy tez zaciski 2 czy 4 tłoczkowe itd..
Hamowanie, to zamiana energii kinetycznej w energię cieplną. W procesie hamowania grzeje się wszystko. Najbardziej tarcze hamulcowe, które przejmują blisko 90% wytworzonego ciepła..
Ile takie tarcze w tej konfiguracji przejma ciepła zgodnie ze swoimi możliwościami
dla mnie lipa..
Pzdr. & c ya..

zapytam tak - co dają większe średnice tarcz hamulcowych czyli 300mm przy takiej samej powierzchni hamowania klocka hamulcowego i nacisku zacisku jak na tarczy seryjnej czyli 258mm..

do tego zacisk wystawiony na adapterach..
na + :
-większa średnica + nawiercane czyli lepsze chłodzenie/odprowadzanie ciepła (teoretycznie)
na - :
- zakres pracy klocka i jego powierzchnia nacisku juz jest nie teges,a siły w stosunku do powierzchni tej tarczy nie beda się rozkładały na całej powierzchni tarczy..
- obciążenie tarczy w zakresie takim jak seria co mija sie z celem
praktycznie i teoretycznie powinna byc lepsza droga hamowania na takich tarczach lecz aby to uzyskać nie wystarczą tylko tarcze wielkości koła,od traktora ale istotna jest też powierzchnia tarcia czyli wyhamowująca nam pęd..
czyli im większa powierzchnia tarcia tym skuteczniejsze wywieranie siły na wyhamowanie/zatrzymanie..,a im większy nacisk tym skuteczniejszy efekt hamowania..
dlatego po cos wymyślono wspomaganie hamulców czy tez zaciski 2 czy 4 tłoczkowe itd..
Hamowanie, to zamiana energii kinetycznej w energię cieplną. W procesie hamowania grzeje się wszystko. Najbardziej tarcze hamulcowe, które przejmują blisko 90% wytworzonego ciepła..
Ile takie tarcze w tej konfiguracji przejma ciepła zgodnie ze swoimi możliwościami

dla mnie lipa..
Pzdr. & c ya..

- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Statyczna powierzchni styku klocka i tarczy jest ta sama, ale dynamiczna powierzchnia hamowania jest odrobinę większa (powierzchnia tarczy uczestnicząca w hamowaniu przy pełnym obrocie koła). Czyli, nawet bez uwzględniania większej powierzchni chłodzenia, będzie się wolniej rozgrzewać.
Do tego, dzięki pozostawieniu dotychczasowej wielkości klocka, nie trzeba zwiększać nacisku. Wystarczy odsunięcie klocka na zewnątrz po promieniu, by - przy tej samej sile - mocniej hamował (na zasadzie dźwigni, jak zauważył 2Ya: "niezła wajcha
").
Tyle na plus.
Na minus:
Częsta wymiana pogiętych tarcz - nie tyle będą się nierównomiernie zużywać tam, gdzie trą klocki, ale - z powodu nierównomiernego nagrzewania - będą się odkształcać i pewnie szybko zaczną bić (o możliwości - odpukać - pęknięcia nie wspominając).
I - jak wspomnieli przedmówcy - szkoda zatrzymywać się w pół kroku, skoro można uzyskać dużo lepszy efekt.
Do tego, dzięki pozostawieniu dotychczasowej wielkości klocka, nie trzeba zwiększać nacisku. Wystarczy odsunięcie klocka na zewnątrz po promieniu, by - przy tej samej sile - mocniej hamował (na zasadzie dźwigni, jak zauważył 2Ya: "niezła wajcha

Tyle na plus.
Na minus:
Częsta wymiana pogiętych tarcz - nie tyle będą się nierównomiernie zużywać tam, gdzie trą klocki, ale - z powodu nierównomiernego nagrzewania - będą się odkształcać i pewnie szybko zaczną bić (o możliwości - odpukać - pęknięcia nie wspominając).
I - jak wspomnieli przedmówcy - szkoda zatrzymywać się w pół kroku, skoro można uzyskać dużo lepszy efekt.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade




