Chyba nie będzie jeździł na 18" zimówkach.

Ale muszę przyznać ze fajnie wygląda...
Ale widziałeś pełną tarczę "wielkości praktycznie felgi", w której "powierzchnia tarcia ma szerokość ok 30-40mm"? W życiu. Tam właściwa tarcza jest pierścieniem kołowym. I wcale nie chodzi tylko o zmniejszenie masy, ale głównie, by cała tarcza chłodzona była równomiernie.inzynierek1982 pisze:- pytanie dlaczego w motorach typu scigacz robi sie tarcze wielkosci praktycznie felgi natomiast powierzcznia tarcia ma szerokosc ok 30- 40 mm????
Robert pisze:...szkoda zatrzymywać się w pół kroku, skoro można uzyskać dużo lepszy efekt.
Owszem - ale jest to zależność proporcjonalna do prędkości liniowej, czyli do średnicy. Po to właśnie wentylacja tarczy, by zewnętrzna część była lepiej chłodzona i w ten sposób wyrównać temperaturę.inzynierek1982 pisze:- hehe nagrzewanie tarczy jest zawsze nierowne i jest skierowane do osi nie tylko w tym przypadku -![]()
Tak - jak zauważyłeś teoretycznie niby masz rację.inzynierek1982 pisze:- wieksze tarcze = wieksza pojemnosc cieplana co za tym idzie wiecej ciepla moge zgromadzic w tarczy nie przegrzewajac jej granicznie a potem rozproszyc chyba oczywiste
- musle ze to tyle teorii wazna praktyka ktora poprawia teorie![]()
![]()
inzynierek1982 pisze:- w praktyce hamulce spisuja sie ok !!!! wiec nie wiem po co jakies teoretyczne dyskusje ;pozdro
Ferrodo to wcale nie jest dobra firma, tak samo jak brembo przynajmniej te powszechnie dostępne na polskim rynkuAstro pisze:No deal 3 tyś ale masz zaciski 6 tłoczkowe na dedykowanej tarczy z dobrymi klockami ferrodo.
w sumie ja też...samo zło pisze:Zestawy z firmy Tarox wyglądają dość ciekawie min. zestaw sport... a jakie są ceny ? bo nigdzie nie widzę...
Jeśli taki zestaw ma być niewiele lepszy niż w serii to wole dalej wyciągać spadochron i skrzydła jak hamujepawelc pisze:zimermman +ebc -będzie to hamować ale rewelacji się nie spodziewaj -brat ma