Sygnał prędkości w I gen.
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Sygnał prędkości w I gen.
Witam.
Jak jest realizowany sygnał prędkości w I ?
Są to impulsy tak jak w II gen? czy inaczej?
Domyślam się że jest to przewód podłączony do kompa od wspomagania (kabelek zielony z czerwonym).
Tylko czy są to impulsy i na ich podstawie komp zlicza prędkość i dystans? Czy w I jest jakiś inny system przesyłania tych informacji?
Pozdr/
Jak jest realizowany sygnał prędkości w I ?
Są to impulsy tak jak w II gen? czy inaczej?
Domyślam się że jest to przewód podłączony do kompa od wspomagania (kabelek zielony z czerwonym).
Tylko czy są to impulsy i na ich podstawie komp zlicza prędkość i dystans? Czy w I jest jakiś inny system przesyłania tych informacji?
Pozdr/
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Na pewno impulsy, z tego co pamiętam do zegarów podawany mechanicznie za pomocą linki, w zegarach przetwarzany i potem już leci przewodami do innych urządzeń.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
zdecydowanie za pomocą linki do prędkościomierza, a z tamtąd dalej. Przerabiałem na własnej hmmmm maździe i do tej pory tego nie mogę pojąć. Nasza linka jest dwuczłonowa i mam kłopoty ze wspomaganiem i tempomatem, natomiast jak założyłem starą linką od starszej miazgi jednoelementową to pracuje pięknie. Dodam że licznik działa w obu przypadkach. Wynika z tego że oprócz przekazywania mechanicznego obrotów linki w pancerzu przekazuje jeszcze jakiś sygnał masowy od skrzyni do licznika i tenże dopiero razem z prędkością podawany jest dalej.
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
nie upieram się nie nie mam pojęcia o tym hehe opisałem tylko moje hmmm błędne spostrzeżenia Acz też mi wydało się to dziwne, przecież pancerz jest stalowy więc generalnie styk jest na całej długości.
Wątpię aby było cokolwiek w lince ze względu na to że obezna linka pochodzi z mazdy z 86 roku hehe ja nawet nie wiem czy wtedy już w ogóle wspomaganie montowali w tych modelach a już o elektronice nie wspominam (silniki gaźnikowe) aczkolwiek Mazda 929 coupe z 84 roku miała regulowany zawias jak nasze i kilka innych bajerów
Wątpię aby było cokolwiek w lince ze względu na to że obezna linka pochodzi z mazdy z 86 roku hehe ja nawet nie wiem czy wtedy już w ogóle wspomaganie montowali w tych modelach a już o elektronice nie wspominam (silniki gaźnikowe) aczkolwiek Mazda 929 coupe z 84 roku miała regulowany zawias jak nasze i kilka innych bajerów
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Sama linka z masą nie może mieć nic wspólnego w tym wypadku.
Auto jest umasowione jedną masą całe i w liczniku na pewno nie bierze się ona z linki
Ewentualnie tak jak mówi Cynk może mieć jakiś magnesik czy coś podobnego.
Dzięki wszystkim, tak więc są to impulsy jak w II....
Pięknie.
Auto jest umasowione jedną masą całe i w liczniku na pewno nie bierze się ona z linki
Ewentualnie tak jak mówi Cynk może mieć jakiś magnesik czy coś podobnego.
Dzięki wszystkim, tak więc są to impulsy jak w II....
Pięknie.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
W liczniku nie, ale (mały off) np. radio bierze masę z kabla antenowego.raven pisze:Auto jest umasowione jedną masą całe i w liczniku na pewno nie bierze się ona z linki
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Nie koniecznie musi mieć to związek z samą linką lub czymś przy skrzyni.
Może zaistnieć taka sytuacja, że w budowie samego licznika został umieszczony czujnik znajdujący się blisko miejsca obracania linki, który to zlicza wykonane obroty. Często stosuje się tam wtedy elementy zwane hallotronami, które reagują na przerwy w polu magnetycznym w którym są umieszczane.
Może zaistnieć taka sytuacja, że w budowie samego licznika został umieszczony czujnik znajdujący się blisko miejsca obracania linki, który to zlicza wykonane obroty. Często stosuje się tam wtedy elementy zwane hallotronami, które reagują na przerwy w polu magnetycznym w którym są umieszczane.
Ford Probe 2.0 '94r.
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Czyli ma związek z linkąVoodoo pisze:Nie koniecznie musi mieć to związek z samą linką lub czymś przy skrzyni.
Może zaistnieć taka sytuacja, że w budowie samego licznika został umieszczony czujnik znajdujący się blisko miejsca obracania linki, który to zlicza wykonane obroty. Często stosuje się tam wtedy elementy zwane hallotronami, które reagują na przerwy w polu magnetycznym w którym są umieszczane.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
rzeczywiście może być taka sytuacja jak opisuje Voodoo. Linka którą dostałem od forda jest minimalnie krótsza od mojej orginalnej (chodzi o element obrotowy w pancerzu) być może poprostu problem mój wynika z różnic budowy (wymiary) samego licznika Mazda a Ford i podobnie linki.
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Zrób tak jak ja, skróć pancerz o jakieś 5mm. Da się to zrobić bez większego problemu zwykłą piłką do metalu. Najpierw tylko ściągasz taki "gumowy kondonik" i możesz już wyciągnąć linkę z pancerza.waluś pisze:rzeczywiście może być taka sytuacja jak opisuje Voodoo. Linka którą dostałem od forda jest minimalnie krótsza od mojej orginalnej (chodzi o element obrotowy w pancerzu) być może poprostu problem mój wynika z różnic budowy (wymiary) samego licznika Mazda a Ford i podobnie linki.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Sygnał prędkości w I gen.
witatam mam pytanie w sprawie licznika w probe 1gen 2.2gt
wsiadam dzisiaj do samochodu normalnie odpalam i ruszam po przekroczeniu ok45 km słychać taki dziwny dźwiek z licznika (dziwnie rzęzi ) i od mniejwiecej tej predkości wskazówka licznik niepodnosi sie płynnie tylko drga i wogole jakoś wydaje mi sie ze żle wskazuje....co się mogło stać??bo gdyby sie linka ukrecila to chyba by wogole niechodziła?? prosze o pomoc
wsiadam dzisiaj do samochodu normalnie odpalam i ruszam po przekroczeniu ok45 km słychać taki dziwny dźwiek z licznika (dziwnie rzęzi ) i od mniejwiecej tej predkości wskazówka licznik niepodnosi sie płynnie tylko drga i wogole jakoś wydaje mi sie ze żle wskazuje....co się mogło stać??bo gdyby sie linka ukrecila to chyba by wogole niechodziła?? prosze o pomoc
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Sygnał prędkości w I gen.
Linka nie ukręciła się jeszcze ale pewnie końcówka w liczniku się wyrobiła i przeskakuje.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Sygnał prędkości w I gen.
to czyli co musze licznik wymienić??
a i czy dużo roboty jest żeby dostać sie do tylnej strony licznika??
a i czy dużo roboty jest żeby dostać sie do tylnej strony licznika??
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Sygnał prędkości w I gen.
Licznika wymieniać nie musisz. Wystarczy linkę.
linka od licznika
Musisz go wykręcić.alfik pisze:czy dużo roboty jest żeby dostać sie do tylnej strony licznika??
linka od licznika
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- TOMEK
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-01-08 10:05
- Galeria: viewtopic.php?t=15028
- Lokalizacja: Krosno
- Kontakt:
Re: Sygnał prędkości w I gen.
Albo ślimak w skrzyni bo jest teflonowy, jak się wyrobił to też może przez linkę drgania i zgrzyty przenosic. Ale pewnie linka wyrobiła gniazdo w liczniku...Tak czy owak musisz zaglądnac,.....
Tomek- Ford-Probe- 2.2- TURBO -USA--Siła Marki--
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: Sygnał prędkości w I gen.
w jakims poscie napisano o demontazu licznika wiec poszukaj, ale to raczej latwa sprawa tylko od tylu kierownicy odkrecasz krzyzakiem srubki zdejmujesz pokrywe kiery i masz dostep do sruby kierownicy, potem plastiki no i masz dostep do srub od licznika.
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Sygnał prędkości w I gen.
z silnika nie...to słychać ewidentnie z licznika...na początku myślałem że to coś z nawiewów na szybe w tygodniu sprawdze bo oddalem do wymiany szybe ....
juz poprawlem nieszyby tylko szybe
To popraw jeszcze to, co zaznaczyłem na czerwono.
juz poprawlem nieszyby tylko szybe
To popraw jeszcze to, co zaznaczyłem na czerwono.
Ostatnio zmieniony 2009-01-05 20:04 przez Patryk-, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Sygnał prędkości w I gen.
Wow! Twój Probas to ma dobrze. Coś "tyrka" z nawiewów na szybę, to od razu, bez oglądania się na koszty, nówki szyby w prezencie!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Sygnał prędkości w I gen.
tylko strasznie drogie te usługi żeby nietrykało
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
Re: Sygnał prędkości w I gen.
hehe mam to samo od jakiegos czasu- tez mi "tyrka" [;
lecz nie z nawiewów
ale zawsze wedlug takiego dziwnego schematu, ze jesli na dworze jest powyzej 5st celsjusza to jest ok nic nie "tyrka". Jak temp na zewnatrz bedzie miedzy -5 a 5 st celsjusza to przy ok 45km/h zaczyna "tyrkac", a po przekroczeniu 90km/h predkosciomierz wskazuje duzo za duzo (np. przy 130 wskazuje ok 200). W trakcie tego calego "tyrkania" podczas jazdy powyzej 60km/h wskazowka predkosciomierza drzy bardzo mocno (wychylenie 10 do 15km/h). Jesli na zewnatrz jest ok -10st celsjusza to caly czas "tyrka", a po przekroczeniu ok 70km/h wychyla sie do 220.
Wszystko to co opisalem powyzej dzieje sie tylko do czasu az samochod sie nagrzeje do ok 180st fahrenheita. W miare rozgrzewania sie autka "tyrkanie" i wychylanie wskazowki ustepuja. Poza tym wskazowka predkosciomierza zawsze delikatnie drzy.
Jeszcze nie dobieralem sie do linki bo nie mialem czasu, ale czy temperatura moze miec wplyw na linkę??
lecz nie z nawiewów
ale zawsze wedlug takiego dziwnego schematu, ze jesli na dworze jest powyzej 5st celsjusza to jest ok nic nie "tyrka". Jak temp na zewnatrz bedzie miedzy -5 a 5 st celsjusza to przy ok 45km/h zaczyna "tyrkac", a po przekroczeniu 90km/h predkosciomierz wskazuje duzo za duzo (np. przy 130 wskazuje ok 200). W trakcie tego calego "tyrkania" podczas jazdy powyzej 60km/h wskazowka predkosciomierza drzy bardzo mocno (wychylenie 10 do 15km/h). Jesli na zewnatrz jest ok -10st celsjusza to caly czas "tyrka", a po przekroczeniu ok 70km/h wychyla sie do 220.
Wszystko to co opisalem powyzej dzieje sie tylko do czasu az samochod sie nagrzeje do ok 180st fahrenheita. W miare rozgrzewania sie autka "tyrkanie" i wychylanie wskazowki ustepuja. Poza tym wskazowka predkosciomierza zawsze delikatnie drzy.
Jeszcze nie dobieralem sie do linki bo nie mialem czasu, ale czy temperatura moze miec wplyw na linkę??
Ostatnio zmieniony 2009-01-07 22:26 przez cobra, łącznie zmieniany 1 raz.
FORD PROBE 2.2 GT Turbo '92
Limited Edition 011/140
Limited Edition 011/140
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sygnał prędkości w I gen.
A podobno w stanie idealnym
Re: Sygnał prędkości w I gen.
ciezko zeby w aucie z '92 wszystko bylo ok --> przeciez to błahostka
FORD PROBE 2.2 GT Turbo '92
Limited Edition 011/140
Limited Edition 011/140
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Sygnał prędkości w I gen.
Taa.
Uszkodzony silnik, to też błahostka.
Wystarczy przecież tylko wymienić prawda?
Co do Twojej linki, to przypuszczam, że w pancerzu może być woda, która zamarza
i przez to są jajca.
Do tego końcówki linek są już lekko wyrobione i przez to tyrka.
Uszkodzony silnik, to też błahostka.
Wystarczy przecież tylko wymienić prawda?
Co do Twojej linki, to przypuszczam, że w pancerzu może być woda, która zamarza
i przez to są jajca.
Do tego końcówki linek są już lekko wyrobione i przez to tyrka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]