
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Kody błędów - II generacja.
Kody błędów - II generacja.
Mam Probe 2.0 16V 93r. USA. Nie mogę dojść jak odczytać kody błędów. Mniej więcej wiem jak to zrobić, ale brakuje mi we wtyczce dwóch przewodów. Byłem u diagnosty i stwierdził, że w wersji USA nie wie jak odczytać. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuje za fachową podpowiedź.


To powiedz temu diagnoście, żeby do szkoły poszedł.
Koło akumulatora znajdziesz czarną puszkę z napisem DIAGNOSE. Otwórz ją weż drucik, zewrzyj styki TEN i GND, przekręć kluczyk na zapłon i odczytuj kody.
Odczytujesz z migania lampki "CHECK ENGINE" podaje ona kody błędów sekrencyjne, Dłuższe zapalenie lampki (jakieś 2 s) to są dziesiątki, krótkie to jedości.
Przykład
pi - krótki sygnał,
piiiii - długi sygnał
_ przerwa
___ dłuższa przerwa
pi_pi_pi_pi_pi_pi_pi_pi___piiii_pi_pi_pi_pi_pi_pi____piiii_piiii_pi_pi_pi_pi_____ i od początku w kółko
kody błędów: 8, 16,24
Koło akumulatora znajdziesz czarną puszkę z napisem DIAGNOSE. Otwórz ją weż drucik, zewrzyj styki TEN i GND, przekręć kluczyk na zapłon i odczytuj kody.
Odczytujesz z migania lampki "CHECK ENGINE" podaje ona kody błędów sekrencyjne, Dłuższe zapalenie lampki (jakieś 2 s) to są dziesiątki, krótkie to jedości.
Przykład
pi - krótki sygnał,
piiiii - długi sygnał
_ przerwa
___ dłuższa przerwa
pi_pi_pi_pi_pi_pi_pi_pi___piiii_pi_pi_pi_pi_pi_pi____piiii_piiii_pi_pi_pi_pi_____ i od początku w kółko
kody błędów: 8, 16,24
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:

Zmieniłem tytuł wątku, przeniosłem do FAQa i wkleiłem skan wrzucony dawno temu przez kogoś do strefy.
--- (dopisane 2009.07.09) ---
Ostrożniej podchodziłbym teraz do kodów z powyższego obrazka, gdyż nie potwierdzają ich inne źródła.
Proponuję opierać się jednak na tych z performanceprobe (odsyłacz 2 posty niżej).
- zyziol
- Posty: 6
- Rejestracja: 2007-04-16 23:00
- Galeria: viewtopic.php?t=11286
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Kody błędów - II generacja.
Odpowiadając na niezadane pytanie (Czy w roczniku 1997 też można w ten sposób sprawdzić kody błędów?):
To zależy, czy rocznik '96 lub '97 wynika wyłącznie z widzimisię właściciela (poparte być może jakimiś papierami z różnymi pieczątkami), czy z VINu.
Jeśli z VINu, to nie da się - więcej na ten temat znajdzie wyszukiwarka po wpisaniu OBD2 lub OBDII.
http://www.performanceprobe.com/doityou ... /index.php
To zależy, czy rocznik '96 lub '97 wynika wyłącznie z widzimisię właściciela (poparte być może jakimiś papierami z różnymi pieczątkami), czy z VINu.
Jeśli z VINu, to nie da się - więcej na ten temat znajdzie wyszukiwarka po wpisaniu OBD2 lub OBDII.

- fly_man
- Posty: 86
- Rejestracja: 2008-05-20 02:43
- Samochód: Ford Probe 2.0 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=13781
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kody błędów - II generacja.
z tym OBDII w 96' 97' tez bym uwazal, ja mam 97' wedlug VIN'u wszystko gra, a mam OBDI i da sie odczytac bledy dioda, znalazlem info, ze OBDII byl faktycznie w rocznikach 96' 97', ale tylko USA. z tego co czytalem po forach to jest kilka osob z rocznikami 96' 97' i nie maja OBDII, mysle, ze jedyny sposob na potwierdzenie OBDII to wtyczka pod kierownica, w koncu system jest u standaryzowany, wtyczka wyglada nastepujaco
http://www.fordprobe.pl/upload/files/ob ... rzezwo.jpg
http://www.fordprobe.pl/upload/files/ob ... rzezwo.jpg
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 2007-06-05 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11707
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kody błędów - II generacja.
Widzę że filozofów nie brakuje. chyba by sie wam krzywda stała gdyby ktoś naprawde napisał coś od siebie w tym kierunku. Co z tego że wiemy jak zczytac kody !!!!!!! Jeszcze trzeba wiedzieć co dany kod oznacza. Wiem że kiedyś na stronie ford probe net była cała tabelka na temat kodów wszystko legancko rozrysowane i opisane co który kod znaczy- teraz ta strona już nie działa. Gówniane te fora sie zaczynają robic. Pewnie gdyby wam zapłacić dopiero byscie sie wysilili. Własnie mi Probek nie odpala i nigdzie nie moge znależc konkretnych informacji na temat tych kodów. Dobrze że mam kolege który mi przedstawi całą tabelke z kodami i sposób podłączenia. Tyle z mojej strony.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Kody błędów - II generacja.
Cała reszta tego "gównianego forum" - jak widać - nie ma problemów z przeczytaniem i zrozumieniem, to musisz na nich wyładować swoją frustrację? Przecież zarówno "jak sczytać kody", jak i "co dany kod oznacza" wyjaśnione jest w linku, który dawałem rok temu.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kody błędów - II generacja.
Robert, tłumaczenie krowie na rowie nie ma sensu.
Jeżeli dla kogoś to forum jest gówniane, to niech sobie stąd idzie...
1. - lenistwo.
2. - ułomność.
Ale dla Ciebie mamy promocję i nie weźmiemy opłaty za Twoje pożal się Boże wywody.
A co Ty zrobiłeś za darmo dla tego forum?
Idź Ty lepiej do mechanika i powiedz mu, żeby Ci sprawdził kody za darmo i wytłumaczył
co dany kod oznacza, a jak Cię już wyśmieje, to powiedz mu, że jest gówniany.
Nie umiesz nic znaleźć, to wytęż odrobinę mózgownicę i znajdziesz, a nie tu fochy strzelasz.
Patrzcie no. Jaśnie Pan ma problem i zaczyna rugać plebs, że nikt mu nie chce na tacy podać informacji, bo sam tego nie potrafi znaleźć.
No to już jest szczyt lenistwa, albo tego drugiego...
Żegnam.
Jeżeli dla kogoś to forum jest gówniane, to niech sobie stąd idzie...

Ale Ty swoją wypowiedzią pobijasz ich na głowę.bicker pisze:Widzę że filozofów nie brakuje
Są dwie rzeczy, które nie pozwalają takich rzeczy tu odnaleźć:bicker pisze:Jeszcze trzeba wiedzieć co dany kod oznacza
1. - lenistwo.
2. - ułomność.
No baaa.bicker pisze:Pewnie gdyby wam zapłacić dopiero byscie sie wysilili.

Ale dla Ciebie mamy promocję i nie weźmiemy opłaty za Twoje pożal się Boże wywody.
A co Ty zrobiłeś za darmo dla tego forum?
Idź Ty lepiej do mechanika i powiedz mu, żeby Ci sprawdził kody za darmo i wytłumaczył
co dany kod oznacza, a jak Cię już wyśmieje, to powiedz mu, że jest gówniany.

No to powtarzam Ci, jedź do warsztatu, albo serwisu i tam im się wypłacz za darmo, a nie tu.bicker pisze:Własnie mi Probek nie odpala i nigdzie nie moge znależc konkretnych informacji na temat tych kodów.
Nie umiesz nic znaleźć, to wytęż odrobinę mózgownicę i znajdziesz, a nie tu fochy strzelasz.

Patrzcie no. Jaśnie Pan ma problem i zaczyna rugać plebs, że nikt mu nie chce na tacy podać informacji, bo sam tego nie potrafi znaleźć.
No to już jest szczyt lenistwa, albo tego drugiego...
Z mojej też.bicker pisze:Tyle z mojej strony.

Żegnam.