mały remoncik
- MiRON
- Posty: 111
- Rejestracja: 2005-05-02 11:45
- Galeria: viewtopic.php?t=8260
- Lokalizacja: Józefów
mały remoncik
Witam wszystkich bardzo serdecznie....już nie tylko jako miłośnik Forda Probe ale jako pełnoprawny posiadacz...
kilka dni temu zakupiłem FP II 2.5 niebieski i jest śliczniutki....tylko ze...
coś stukało coś pukało...więc udałem sie do servisu pt. Shell autoserv. Przeglądzik wymiana oleju + filtry pow. i paliwa...
panowie "specjaliśi " tak zrobili przegądzik że nawet nie pomyśleli o wymianie żarówek....i o przetarciu maski...(cała w tłustych śladach rąk)...ale do rzeczy....zdjagnozowali usterki:
-lewy łącznik drązka
-stabilizator luz
-przednie i tylne wachacze
-tuleje
-osłona przegubu wew,lewa strona przerwana
i teraz pytanko czy ktoś się orientuje ile poszczególne naprawy mogą kosztować (panowie nie byli w stanie odpowiedzieć co ile kosztuje)
no i gdzie w warszawce można to zrobić jakiś sprawdzony warsztacik??
pewnie na wszystko naraz nie będzie mnie stać więc co w pierwszej kolejności wymienić??
dotego dochodzi jeszcze problem zbierzności....w 2 warsztatach nie mogą mi zrobić ponieważ "jestem za niski" (faktem jest ze probik leży dosłownie na ziemi...co już zaowocowało drobnymi pęknięciami w nakładkach przy kołach) wiecie gdzie można zrobić to ponoć laserowo??!!??
I jeszcze jaki może być koszt podniesienia probka...wygląda super niestety na polskie drogi i moje w okolicy polne drogi dojazdowe do domu sa tragiczne..wiec raczej musze go podniesc....?!?
troszke się rozpisałem....
dzieki za każde info...
pozdro
kilka dni temu zakupiłem FP II 2.5 niebieski i jest śliczniutki....tylko ze...
coś stukało coś pukało...więc udałem sie do servisu pt. Shell autoserv. Przeglądzik wymiana oleju + filtry pow. i paliwa...
panowie "specjaliśi " tak zrobili przegądzik że nawet nie pomyśleli o wymianie żarówek....i o przetarciu maski...(cała w tłustych śladach rąk)...ale do rzeczy....zdjagnozowali usterki:
-lewy łącznik drązka
-stabilizator luz
-przednie i tylne wachacze
-tuleje
-osłona przegubu wew,lewa strona przerwana
i teraz pytanko czy ktoś się orientuje ile poszczególne naprawy mogą kosztować (panowie nie byli w stanie odpowiedzieć co ile kosztuje)
no i gdzie w warszawce można to zrobić jakiś sprawdzony warsztacik??
pewnie na wszystko naraz nie będzie mnie stać więc co w pierwszej kolejności wymienić??
dotego dochodzi jeszcze problem zbierzności....w 2 warsztatach nie mogą mi zrobić ponieważ "jestem za niski" (faktem jest ze probik leży dosłownie na ziemi...co już zaowocowało drobnymi pęknięciami w nakładkach przy kołach) wiecie gdzie można zrobić to ponoć laserowo??!!??
I jeszcze jaki może być koszt podniesienia probka...wygląda super niestety na polskie drogi i moje w okolicy polne drogi dojazdowe do domu sa tragiczne..wiec raczej musze go podniesc....?!?
troszke się rozpisałem....
dzieki za każde info...
pozdro
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Trochę śmiechy warte....
To co wymienili to praktycznie całe zawieszenie
PRZÓD
wahacze przednie - jeśli gniazdo swożnia nie jest wyrobione - wystarczy wymienić swożnie - koszt 30-70zł/szt cały wahacz ze swożniem - około 400-500zł
końcówki drążków - 30-70zł
łączniki stabilizatorów - 35 zł w JC
gumki stabilizatorów - 30 zł/szt (potrzebne 2 szt) - 30zł
tuleje wahacza 30-70zł (bodajże przednia 30 a tylnia 70zł) z JC
manżeta - mam w garażu z 5 szt....
możesz mieć jeszcze drążek kierowniczy - 40-70zł
TYŁ
wahacze tylnie które? tam jest układ wielowahaczowy niezależy dla jednego i drugiego koła...
- znam tylko ceny łączników stabilizatora - ok 35zł szt (x2) oraz gume stabilizatora 25zł (x2) - źródło - JC
Jeśłi chcesz zrobić porządek z tematem zawieszenia radzę Ci zrób sobie na zicher cały przód na początek. Oprócz swożni, tulejek, układu kierowniczego zrób przegląd hamulców. Przesmarowanie na trzpieniu, przetoczenie tarcz jeśli krzywe i wymiana klocków jeśli tarcza była krzywa. Opłaci się!
Co do podnoszenia auta to powiem Ci że ja wożę w bagażniku 2 klocki na które w skrajnych sytuachach najeżdżam żeby włożyć podnośnik.
NIGDY ALE TO PRZENIGDY NIE POZWÓL BY BARANY PODNOSIŁY CI AUTO ZA PRZEDNI BŁOTNIK!!!! Jest on przykręcony tylko na górze i na dole - na całym odcinku jest nie przykręcony. Od takiego podnoszenia łatwi mieni swój profil i już nigdy nie bedzie taki idealny jak powinien być. Jeśli muszą - niech łapią za próg - TYLKO BROŃ BOŻE ZA PLASTIK!!!!
To co wymienili to praktycznie całe zawieszenie
PRZÓD
wahacze przednie - jeśli gniazdo swożnia nie jest wyrobione - wystarczy wymienić swożnie - koszt 30-70zł/szt cały wahacz ze swożniem - około 400-500zł
końcówki drążków - 30-70zł
łączniki stabilizatorów - 35 zł w JC
gumki stabilizatorów - 30 zł/szt (potrzebne 2 szt) - 30zł
tuleje wahacza 30-70zł (bodajże przednia 30 a tylnia 70zł) z JC
manżeta - mam w garażu z 5 szt....
możesz mieć jeszcze drążek kierowniczy - 40-70zł
TYŁ
wahacze tylnie które? tam jest układ wielowahaczowy niezależy dla jednego i drugiego koła...
- znam tylko ceny łączników stabilizatora - ok 35zł szt (x2) oraz gume stabilizatora 25zł (x2) - źródło - JC
Jeśłi chcesz zrobić porządek z tematem zawieszenia radzę Ci zrób sobie na zicher cały przód na początek. Oprócz swożni, tulejek, układu kierowniczego zrób przegląd hamulców. Przesmarowanie na trzpieniu, przetoczenie tarcz jeśli krzywe i wymiana klocków jeśli tarcza była krzywa. Opłaci się!
Co do podnoszenia auta to powiem Ci że ja wożę w bagażniku 2 klocki na które w skrajnych sytuachach najeżdżam żeby włożyć podnośnik.
NIGDY ALE TO PRZENIGDY NIE POZWÓL BY BARANY PODNOSIŁY CI AUTO ZA PRZEDNI BŁOTNIK!!!! Jest on przykręcony tylko na górze i na dole - na całym odcinku jest nie przykręcony. Od takiego podnoszenia łatwi mieni swój profil i już nigdy nie bedzie taki idealny jak powinien być. Jeśli muszą - niech łapią za próg - TYLKO BROŃ BOŻE ZA PLASTIK!!!!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: mały remoncik
Podpinam się pod temat MAŁY REMONCIK bo coś mi nie pasuje z przednim zawieszeniem.
Początkowo to myślałem że zimowe felgi (stalowe) dostały strzał i zaczęły bić, ale założyłem już letnie alu i jest to samo.
Bicie zaczyna się przy 120km/h i kończy przy 135km/h.
Zaglądałem w nadkole i prawdopodobnie końcówki kierownicze wołają o wymianę
Moje pytanie brzmi Czy macie jakieś wybrane i wypróbowane końcówki
Czy między prawą lub lewą są jakieś różnice typu dłuższa lub krótsza
Czy może przy moich objawach mogą istnieć inne przyczyny bicia w tych przedziałach prędkości
Początkowo to myślałem że zimowe felgi (stalowe) dostały strzał i zaczęły bić, ale założyłem już letnie alu i jest to samo.
Bicie zaczyna się przy 120km/h i kończy przy 135km/h.
Zaglądałem w nadkole i prawdopodobnie końcówki kierownicze wołają o wymianę
Moje pytanie brzmi Czy macie jakieś wybrane i wypróbowane końcówki
Czy między prawą lub lewą są jakieś różnice typu dłuższa lub krótsza
Czy może przy moich objawach mogą istnieć inne przyczyny bicia w tych przedziałach prędkości
No Probe no problem. Ufff...
Re: mały remoncik
Zbieżność możesz ustawić na ul. 3 Maja (miejscowość Mościska dojazd z Warszawy ul. Arkuszową jakies 3km od Wawy) tylko nie wiem ile taki mały warsztacik za salonem Toyoty jak się zdecydujesz daj znać to najwyżej podjade z Tobą. Cena 50 plnów, sam robiłem i jestem bardzo zadowolony oczywiście zbieżnośc ustawiona laserowo
pozdrawiam
pozdrawiam
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
czarna strzała, bi-xenon inside :]
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: mały remoncik
Bardzo przydatna rada zwłaszcza że kolega:Zbieżność możesz ustawić na ul. 3 Maja (miejscowość Mościska dojazd z Warszawy ul. Arkuszową jakies 3km od Wawy
1Pyta o coś zupełnie innego
2.Moje pytanie brzmi Czy macie jakieś wybrane i wypróbowane końcówki
Czy między prawą lub lewą są jakieś różnice typu dłuższa lub krótsza
Czy może przy moich objawach mogą istnieć inne przyczyny bicia w tych przedziałach prędkości
shimizu
Posty: 36
Dołączył(a): 2007-11-17 20:14
Lokalizacja: Warszawa
Sam chyba rozumieszcbr900
Posty: 83
Dołączył(a): 2009-02-06 01:20
Lokalizacja: Poznań
A odpowiadając na pytania kolegi cbr900
1. Nie kupuj najtańszych końcówek typu JC, średnia półka czyli np. TRW sprawdzą się napewno
2. Końcówki drążków kierowniczych są identyczne(lewa-prawa)
3. Jeżeli felgi masz proste i wyważone to przyczyny szukaj w elementach zawieszenia, skoro końcówki są zużyte to warto też się przyjrzeć wahaczą ( tuleje metalowo-gumowe i sworzeń).
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: mały remoncik
Dzięki bardzo za pomoc LISIU
SHIMIZU twoja wypowiedź totalnie wybiła mnie z tematu, ale też pewnie chciałeś pomóc więc dzięki.
SHIMIZU twoja wypowiedź totalnie wybiła mnie z tematu, ale też pewnie chciałeś pomóc więc dzięki.
No Probe no problem. Ufff...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: mały remoncik
shimizu odpowiadał MiRONowi.
MiRON zaglądał tu ostatnio 5 kwietnia 2008
MiRON zaglądał tu ostatnio 5 kwietnia 2008
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: mały remoncik
Fakt zagapiłem sięRobert pisze:shimizu odpowiadał MiRONowi.
MiRON zaglądał tu ostatnio 5 kwietnia 2008
Sorki
No Probe no problem. Ufff...
Re: mały remoncik
też miałem problem z "biciem" przy ok 120 km/h. Sprawdzałem dwa komplety kół, felg i nic.
Okazało się że tuleje metalowo-gumowe wahacza ( te większe) są wyprane. Kupiłem nowe ( polecam kupić w obudowie bo wymiana takich to 20 min ) i "bicie" ustało, dodatkowo na kierownicy nie czuć drgań.
Pozdrawiam
Okazało się że tuleje metalowo-gumowe wahacza ( te większe) są wyprane. Kupiłem nowe ( polecam kupić w obudowie bo wymiana takich to 20 min ) i "bicie" ustało, dodatkowo na kierownicy nie czuć drgań.
Pozdrawiam
DemHell FP2.5
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: mały remoncik
Myślę że to może mieć sens
Masz jakieś namiary na te tuleje? (cena, aukcja, sklep)
Dzięki
Masz jakieś namiary na te tuleje? (cena, aukcja, sklep)
Dzięki
No Probe no problem. Ufff...
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: mały remoncik
4708-12-5075P lewa
4708-12-5062P prawa
Intercars, cena w detalu ok 56zł
4708-12-5062P prawa
Intercars, cena w detalu ok 56zł
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Re: mały remoncik
Ja kupiłem w JC - chyba 69 pln sztuka.
Istotne że nie same gumy ( takie są na allegro ) tylko komplet z obudową.
Istotne że nie same gumy ( takie są na allegro ) tylko komplet z obudową.
DemHell FP2.5
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: mały remoncik
Dzięki chłopaki za pomoc
W jednym wahaczu są dwie tuleje z tego co widziałem, a czy przypadkiem jedna od drugiej się nie różni ?
Wole wiedzieć przed kupnem bo na różnych magików za kasą można trafić
W jednym wahaczu są dwie tuleje z tego co widziałem, a czy przypadkiem jedna od drugiej się nie różni ?
Wole wiedzieć przed kupnem bo na różnych magików za kasą można trafić
No Probe no problem. Ufff...
- TYGRYSEX
- Posty: 1713
- Rejestracja: 2008-03-19 15:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14841
- Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów
Re: mały remoncik
Tylna tuleja jest większa od przedniej . Proporcjonalnie tez droższa . Wymieniaj obydwie bo będziesz miał spokój na dłużej ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: mały remoncik
Tak też myślałemTYGRYSEX pisze:Wymieniaj obydwie bo będziesz miał spokój na dłużej ...
Dzięki
No Probe no problem. Ufff...
- dzidzius82
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-03-14 20:56
- Galeria: viewtopic.php?t=15449
- Lokalizacja: united kingdom
Re: mały remoncik
mam pytanko odnosnie stabilizatora z tylu.kupilem nowe i zabralem sie do roboty ale niestety wszystko bylo tak pordzewiale ze sie rozpadlo na kawalki.i teraz moje pyt,czy moge jezdzic bez jednego stabilizatora?tzn chce podjechac do sklepu zeby kupic katowke zeby poodcinac pazostalosci po stabilizatorku bo sruba tam dalej siedzi i chce ja przeciac.jak myslicie cos moze sie stac jak zrobie ok 20km bez stabilizarora?
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: mały remoncik
Stabilizator tylko zabezpiecza przed nadmiernymi przechyłami auta w zakrętach, więc nic poważnego. Tylko sprawdź, czy sam drążek się bez łącznika zbytnio nie rusza, żeby ci w coś nie przywalił od spodu
- dzidzius82
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-03-14 20:56
- Galeria: viewtopic.php?t=15449
- Lokalizacja: united kingdom
Re: mały remoncik
dzieki piekne.a tak swoja droga za dwa stabilizatory i dwie gumki + przesylka dalem £50.ile by w pl cos takiego kosztowalo?
tu daje adres sklepu w ktorym kupowalem(co prawda jest to sklep w uk,ale w swat tez wysylaja).moze sie komus przyda takie info.
http://www.fordprobestore.co.uk/store/index.php
tu daje adres sklepu w ktorym kupowalem(co prawda jest to sklep w uk,ale w swat tez wysylaja).moze sie komus przyda takie info.
http://www.fordprobestore.co.uk/store/index.php
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Re: mały remoncik
witam wszystkich i kieruje sie do was z problem na bazie zawieszenia, a mianowicie pod moja nieobecnosc w kraju ktos ladnie mowiac uzyczyl sobie mojego autka na przejazdzke a niestety byla zima, sliko i ktos z taka sila uderzyl ze prawie zlamal alusa. wymienilem juz prawie cale zawieszenie i dalej meczy mnie jeden problem. Podczas hamowania od ok 60km/h i wiecej czuc bicie na hamulcu i to nie bagatelne... jaki moze byc problem tego??
Czesci ktore wymienilem:
-tarcze
-kloczki
-piasta
-Łozyska
-przeguby
-amory
-sprezyny
-stabilizatory
Prosze jakakolwiek rade w tej sprawie. Pozdrawiam
Czesci ktore wymienilem:
-tarcze
-kloczki
-piasta
-Łozyska
-przeguby
-amory
-sprezyny
-stabilizatory
Prosze jakakolwiek rade w tej sprawie. Pozdrawiam
... New Style, New Image... Probe II 96r. 2.5v6
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: mały remoncik
a wymieniałeś przód i tył gdzieś na forum czytałem i w sumie doświadczyłem tego w probku którego rozwaliłem na części że najczęściej krzywią sie tarcze z tyłu bo zapiekają się cylinderki. Jeżeli ci wali po hamulcu to na pewno tarcze ;/.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Re: mały remoncik
ale wlasnie o o chodzi ze tyl tez jest nowy... mozna tak powiedziec ze kapitalka byla robiona;]
... New Style, New Image... Probe II 96r. 2.5v6
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: mały remoncik
czy pow wymianie od razu też tak się działo ? No ja w takim razie nie wiem jedyne co jeszcze mi do głowy przychodzi to to że mogły być fabrycznie krzywe, co raczej jest mało prawdopodobne.
Chociaż jeszcze coś wymyśliłem czy pedał nie wibruje ci czasem od ABS-u może masz gdzieś czujnik spaprany i ABS ci wibruje pedałem ??
Chociaż jeszcze coś wymyśliłem czy pedał nie wibruje ci czasem od ABS-u może masz gdzieś czujnik spaprany i ABS ci wibruje pedałem ??
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Re: mały remoncik
przed wymiana byl ten problem i po wymianie... tylko ze po wymianie o wiele mniejszy;]
... New Style, New Image... Probe II 96r. 2.5v6