Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Hmm coś pod wiosnę jest jeszcze sporo do zrobienia a wszystko przeplata mi sie ze szkołą i rzecz jasna z pracą A tą fotką sie nie sugeruj To fotka z wakacji
witam.
tak czytam ten temat i dochodze do wniosku ze kazdy chciałby takiego coolera sobie załozyc ale ok pierwsza sprawa jak juz wiemy powstanie tzw turbo dziura natomiast nikt nie napisał jakie korzysci to daje jaki prezyrost mocy na seryjnej turbawce,
Większy Cooler = niższa temperatura sprężonego powietrza, głównie chodzi tu o tlen który w niższych temperaturach lepiej się spala (czyli produkowane jest więcej mocy). Co do turbo dziury to ja uważam że na seryjnym dolocie jest ona dość duża, dlatego między innymi robi się cały dolot żeby powietrze miało jak najkrótszą drogę. Druga ważna sprawa to srednica dolotu, bo im więcej powietrza tym lepiej. Ja osobiście jak będe robił dolot to z rur o średnicy 76mm (bo większość IC ma wejścia o takiej średnicy) jest ona wystarczająca żeby dotlenić odpowiednio silnik. Oczywiście wszystko będzie łącznone za pomocą łączników w oplocie. Jeśli chodzi o przyrost mocy to nie dysponuję dokładnymi danymi (i wątpie żeby ktoś dysponował, bo musiałby hamować auto po każdym etapie prac ), ale myślę że ~15kuni i ~20 Nm jest całkiem realnym wynikiem.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
wojtas89 pisze:Większy Cooler = niższa temperatura sprężonego powietrza, głównie chodzi tu o tlen który w niższych temperaturach lepiej się spala (czyli produkowane jest więcej mocy).
No nie do końca tak, im chłodniejsze powietrze, tym więcej tlenu w tej samej objętości. A co do reszty wypowiedzi to ok. Byleby czasami z ilością i jakością przeróbek nie przegiąć i nie zwiększyć oporów przepływu w dolocie.
wojtas89 pisze:Ja osobiście jak będe robił dolot to z rur o średnicy 76mm (bo większość IC ma wejścia o takiej średnicy) jest ona wystarczająca żeby dotlenić odpowiednio silnik.
hmm a czy po daniu takiej srednicy rur i duzego colera turbo dziura sie nie zwiekszy zbyt mocno ??
ja pozostawiam srednice 55mm na chwile obecna od turbo do ic i od ic do kolektora
aha ma ktos moze info o wydajnosci colerow z bmw tds??
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Lepiej kupić używkę wspomnianego BMW. Wymiarami jest identyczny z kratką w zderzaku tak więc jest sporo większy od oryginału i montaż powinien być łatwiejszy bez cięcia belki
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
Przecież są uniwersalene IC, nie są wcale takie drogie. Masz tu przykład: http://cgi.ebay.pl/HUGE-4-100MM-THICK-F ... 286.c0.m14
Dokładnie taki sam IC w polsce kosztuje 1200zł!
Ostatnio przeglądałem Ebaya i bardzo tanio są graty z UK więc jak będe kupował to pewnie z UK.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
wojtas89 pisze:Przecież są uniwersalene IC, nie są wcale takie drogie. Masz tu przykład: http://cgi.ebay.pl/HUGE-4-100MM-THICK-F ... 286.c0.m14
Dokładnie taki sam IC w polsce kosztuje 1200zł!
Ostatnio przeglądałem Ebaya i bardzo tanio są graty z UK więc jak będe kupował to pewnie z UK.
Szukaj! W galerii Dzymka ,Bodzia i w wielu tuning projektach. A jeśli wydaje ci się że ten IC jest zbyt wielki to wymierz sobie jaki wejdzie i po sprawie. Nie ze wszystkim trzeba lecieć na forum. Ja wymierzyłem że od jednego do drugiego halogena w zderzaku jest 77cm. Wiec będę szukał czegoś o max takich wymiarach.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Cooler od BMW tds ma tą zaletę wykorzystuje maksymalnie kratkę w zderzaku pozostaje belka, klima i lampy czyli mamy łatwy montaż i tanie koszty. Dobre rozwiązanie jak nie chcę się rzeźbić za bardzo. A jak się spisze zobaczymy. Na razie czekamy na paczkę i będzie relacja z montażu.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie