Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Mój wskaźnik dy go odpalę na biegu jałowym pokazuje połowę skali lub często jest na O. Gdy jadę nie ważne czy to 2 czy 5 tyś rpm to podnosi się na N. Odkręcę korek wlewu oleju to dmucha i po wyjęciu bagnetu (miarki od stanu oleju) też tam dmucha. Czy to objaw uszkodzonego czegoś przy silniku (pierścienie zawory)? Auto przerywa na wolnych obrotach lekko i słychać dziwny przedmuch w tłumik... Olej 10w40 (4L) ELF przebieg 197 tyś oczywiście 2,2 T.
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Często pod miejscem wlewu oleju w autach jest akurat krzywka, która automatycznie po odkręceniu korka wyrzuca Ci olej na zewnątrz, sprawdź to. A z bagnetem nie wiem jak jest.
- tomasso
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-04-17 19:58
- Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
- Lokalizacja: Piła
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
adrian_seki pisze:Mój wskaźnik dy go odpalę na biegu jałowym pokazuje połowę skali lub często jest na O. Gdy jadę nie ważne czy to 2 czy 5 tyś rpm to podnosi się na N. Odkręcę korek wlewu oleju to dmucha i po wyjęciu bagnetu (miarki od stanu oleju) też tam dmucha. Czy to objaw uszkodzonego czegoś przy silniku (pierścienie zawory)? Auto przerywa na wolnych obrotach lekko i słychać dziwny przedmuch w tłumik... Olej 10w40 (4L) ELF przebieg 197 tyś oczywiście 2,2 T.
Myślę ,że z ciśnieniem oleju masz wszystko w porządku ważne ,że ciśnienie się podnosi podczas jazdy. Jeśli chodzi o 'kulejący' silnik ,przyczyną może być nieszczelny dolot, lub świece i przewody
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
W innym wątku opisane jest - wymienione świece na NGK co zaleca katalog, przewody nowe 5 szt, układ dolotowy raczej szczelny (cały rozbierałem i nic) teraz tylko pytanie co jeszcze. podobno chłodnica zapowietrzona ale niby odpowietrzyłem - gdzieś sie śróbę odkręca dlatego koło kolektorów dolotowych ale jeszcze nikt nie komentował gdzie ona jest więc czekam.
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
W kolektrze ssącym masz kwadratową śrubę , i jeszcze przy przepustnicy jest wężyk który podaje wodę do tego śmiesznego silniczka regulującego obroty (najlepiej odpiąć ten wężyk , podpiąć do niego strzykawkę 50ml wstrzyknąć płyn ze 2-3x i patrzeć aż z króćca zacznie lecieć woda, ) 

Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
A jak odpalę go i zdejmę ten wężyk to nie da rady się sam odpowietrzyć bez strzykawki? Kolektor ssący jest duży. więcej szczegółów gdzie ta śrubka ( przy wtryskach w bloku gdzieś) czy przy ssaniu?
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
sruba jest widoczna, w tej płaskiej częsci kolektora blisko wtrysków, zobaczysz kwadratową główkę śruby. Jak zdejmiesz ten wężyk to on da rade się sam odpowietrzyć, ale muszisz nonstop pilnować płynu w chłodnicy, jak będzie za mało to znowu dostanie powietrze, dlatego najlepszy sposób jest ze strzykawką 

Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Zastanawiam się co jest nie tak że u mnie silnik na odkręconym korku wlewu oleju nie gaśnie i wcale nic nie dmucha powietrzem z otworu ? Auto jeździ normalnie nie dymi zbytnio wiadomo że przy ok 300 tys coś tam oleju bierze ???
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
-- oryginalny post 2010-09-06 19:01 --
nie moge pieronicy znalezc a szukam juz kawal czasu i jak dalej tak pojdzie to skonczy sie to rozebraniem calego kolektora
-- dodano 2010-09-06 19:06 --
nie moge pieronicy znalezc a szukam juz kawal czasu i jak dalej tak pojdzie to skonczy sie to rozebraniem calego kolektora
bo u mnie sa dwie i ta druga dynda sobie kolo filtra oleju
uciąć - zostawic czy gdzies to podlaczyć?
czy ktos mogłby zrobic tej srubki zdjeciewojtas89 pisze:sruba jest widoczna, w tej płaskiej częsci kolektora blisko wtrysków, zobaczysz kwadratową główkę śruby. Jak zdejmiesz ten wężyk to on da rade się sam odpowietrzyć, ale muszisz nonstop pilnować płynu w chłodnicy, jak będzie za mało to znowu dostanie powietrze, dlatego najlepszy sposób jest ze strzykawką
nie moge pieronicy znalezc a szukam juz kawal czasu i jak dalej tak pojdzie to skonczy sie to rozebraniem calego kolektora

-- dodano 2010-09-06 19:06 --
czy ktos mogłby zrobic tej srubki zdjeciewojtas89 pisze:sruba jest widoczna, w tej płaskiej częsci kolektora blisko wtrysków, zobaczysz kwadratową główkę śruby. Jak zdejmiesz ten wężyk to on da rade się sam odpowietrzyć, ale muszisz nonstop pilnować płynu w chłodnicy, jak będzie za mało to znowu dostanie powietrze, dlatego najlepszy sposób jest ze strzykawką
nie moge pieronicy znalezc a szukam juz kawal czasu i jak dalej tak pojdzie to skonczy sie to rozebraniem calego kolektora

Maciucha pisze:Troszeczkę odświeżę ten temat.
Orientuje się ktokolwiek z Was, jaki kolor ma kabelek, podłączony do czujnika ciśnienia oleju?
A ile macie zakutych koncowek na tym kabelku?Robert pisze:Żółto - czerwony (Y/R)
Strona 60-2 (Instrument Cluster, Analog, GL/GT)
bo u mnie sa dwie i ta druga dynda sobie kolo filtra oleju
uciąć - zostawic czy gdzies to podlaczyć?
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
A więc odnośnie kwadratowej śruby w kolektorze dolotowym - jest na pewno bo ja też jej szukałem
Nie da się tego inaczej opisać jak:
Otwórz maskę, pochyl się nad silnikiem tak abyś na wysokości czoła miał napis 2,2L Turbo (lub bez turbo nie wiem bo ja mam akurat) teraz odlicz dwa wtryski obojętnie z jakiej strony i obok niego patrząc w stronę trzeciego masz kwadratowy łeb śruby.
Masz tu w kółku sorki za jakość ale takie mam z remontu akurat. Ja nie ruszałem śróby i chyba sam się odpowietrzył tylko musisz mieć płyn w zbiorniczku wyrównawczym tam obok spryskiwaczy.
Jeżeli chodzi o kabelek od oleju coś. Jest on żółty z czerwonym paskiem i jest zakuty tak że wchodzi do czujnika ciśnienia oleju i też z tego samego miejsca idzie w strone alternatora do takiego kondensatora (wyglądał na jakiś ceramiczny/poliestrowy chyba 0,47uF w każdym razie kwadratowy) jest on przykręcony do bloku silnika

Nie da się tego inaczej opisać jak:
Otwórz maskę, pochyl się nad silnikiem tak abyś na wysokości czoła miał napis 2,2L Turbo (lub bez turbo nie wiem bo ja mam akurat) teraz odlicz dwa wtryski obojętnie z jakiej strony i obok niego patrząc w stronę trzeciego masz kwadratowy łeb śruby.
Masz tu w kółku sorki za jakość ale takie mam z remontu akurat. Ja nie ruszałem śróby i chyba sam się odpowietrzył tylko musisz mieć płyn w zbiorniczku wyrównawczym tam obok spryskiwaczy.

Jeżeli chodzi o kabelek od oleju coś. Jest on żółty z czerwonym paskiem i jest zakuty tak że wchodzi do czujnika ciśnienia oleju i też z tego samego miejsca idzie w strone alternatora do takiego kondensatora (wyglądał na jakiś ceramiczny/poliestrowy chyba 0,47uF w każdym razie kwadratowy) jest on przykręcony do bloku silnika
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
No to u mnie nie ma 
Tam gdzie pokazywales na zdjeciu u mnie jest potezny czujnik -chyba od plynu chlodniczego
nie mialem mnajmniejszych szans na odnalezienie magicznej srubeczki

Tam gdzie pokazywales na zdjeciu u mnie jest potezny czujnik -chyba od plynu chlodniczego

nie mialem mnajmniejszych szans na odnalezienie magicznej srubeczki
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Podepnę moje zapytanie tutaj. Czytałem o tym odkręcaniu korka wlewu oleju w trakcie pracy silnika i dzisiaj przy okazji mierzenia ciśnienia na cylidrach pomyślałem sobie, że po złożeniu wszystkiego stestuję to. Odpaliłem silnik i odkręciłem korek - samochód dostał odczuwalnych drgań, ale wskazówka obrotów się nie ruszyła i auto nie zgasło. Tak samo się zachował jak zdjąłem mu odmę z pokrywy ( ta która łączy się z kolektoremn ssącym ). ALE, jak ostatnio grzebałem przy silniku to odpiąłem tę odmę bo mi przeszkadzała i zapomniałem jej podłączyć - auto w ogóle nie chciało odpalić. Jak ją podłączyłem to było już ok. Więc ciekawi mnie najbardziej czy coś jest nie tak z autem skoro nie zgasł jak odkręciłem korek - bo zdania na forum widzę, że są podzielone? Dodam, że ciśnienie na mocno rozgrzanym silniku miałem równe 9 atmosferom na każdym cylindrze ( odpięta cewka i zdjęte kolanko dolotu, gaz w podłodze ) Wody nie ubywa, oleju trochę turbo wcina,nigdy się nie zagrzał silnik, zawsze równiótko chodzi.
Taka sytuacja...
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
W n/a w automacie odpięcie tej odmy o której wspominasz to gwarancja wyłączenia silnika.
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Dzisiaj od rana trochę czytałem na innych forach i np.na forum BMW dowiedziałem się, że niektóre bumy mają zabezpieczenie elektroniczne, które zapobiega wywalaniuu oleju poprzez odkręcony korek wyłączając silnik. Z kolei na forum forda jest napisane, że nie powinny silniki gasnąć. I tak sobie dochodzę do wniosku, że chyba faktycznie jakby zgasł to wtedy był by problem - no bo przecież przez korek oleju nie jest zasysane powietrze wieć nieszczelność przy nim nie ma jako takiego wpływu na prace ( może mieć przy wyższych obrotach, ale tego nie sprawdzałem ) Z moim autem jest wszystko ok więc chyba tak ma być - no chyba że ma ktoś mądrą książkę ( czyt. serwisówka - o której z resztą marzę
) i gdzieś w niej jest napisane co się powinno dziać?

Taka sytuacja...
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Żaden z moich GT nigdy nie gasł po odkręceniu korka...Luna pisze: Z moim autem jest wszystko ok więc chyba tak ma być
Marzenia się spełniają.Luna pisze:no chyba że ma ktoś mądrą książkę ( czyt. serwisówka - o której z resztą marzę)

Przyjedź na najbliższy zlot, a "mądra książka" będzie Twoja.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Chętnie bym wybrał się na rozpoczęcie w Borkach, ale jak tylko zrobi się troszkę cieplej to Probe zostanie rozebrany do gołej blachy i robiony od podstaw, łącznie z nowym lakierem ( mam w głowie Proba w czarnym macie ) regeneracja turbo, głowica ( już mam drugą ) wydech itd. Jak zacznę go robić to wtedy założę galerię i będę pokazywał postępy w pracy
Co do korka to właśnie tak mi się wydawało - dzięki za podpowiedź.

Taka sytuacja...
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
To może przed tą wielką reanimacją przyjedź i się pokaż autem a potem przyjedziesz kiedyś już zrobionym tak żebyśmy mogli namacalnie porównac te zmiany
. A co do tego korka to mój też nie gaśnie po odkręceniu.

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
No nie wiem, jestem na etapie "dorabiania się"
Dużo jeżdżę i do tego za niedługo zacznę systematycznie jeździć za granicę więc raczej ciężko będzie. A szczerze wolałbym "pokazać się" w pełnej okazałości. "Mądra książka" - no cóż, na razie pozostaje mi tylko pomarzyć 


Taka sytuacja...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Z Łodzi to możesz i na piechotę na zlot przyjść - gdybyś tylko chciał, bo nic na siłę 

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Zależy jak traktujesz "za granicę" - bo faktycznie Tomaszów Mazowiecki jest za granicą Miasta Łodzi, ale juz za województwo nie musisz wyjeżdżać.
A kilku takich co to "chcieli się pokazać jak wszystko skończą" już mieliśmy - niektórzy do tej pory na żaden zlot nie dotarli
Patryk też, przyjechał w końcu PKPem na urodziny OLEYa i przybył mu drugi Probek do robienia - więc prawie na pewno przez najbliższy rok nie zobaczymy go "zrobionym" autem. Ale człowiek jest, żyje, bawi się, przyjeżdża - czego i Tobie życzę 
A kilku takich co to "chcieli się pokazać jak wszystko skończą" już mieliśmy - niektórzy do tej pory na żaden zlot nie dotarli


Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Hmm... latam teraz do Niemiec z towarem więc wydaje mi się że jest to za granicą... Polski
Pochwalę się, że mądra książka w wersji elektronicznej jest już w moim posiadaniu 


Taka sytuacja...
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
A taką masz?
)
Jak przyjedziesz to może podobną dostaniesz.. ( na płytce oczywiście 
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Nie wiem jak moja się nazywa ale jak otwieram cały program to mam taki ... niebieski kolor z napisem ford. Tylko, że to nie jest właśnie skan książki tylko cały program ze schematami i opisami ( z tego co przeglądałem to jest po prostu wszystko )
Taka sytuacja...
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
Przeczytałem temat ale przyznam się, że nadal mam wątpliwości. Może ktoś potrafi je rozwiać.
Od kilku dni co jakiś czas, podczas spokojnej jazdy zaświeca mi się kontrolka LOW OIL. Oczywiście oleju jest tyle ile powinno - sprawdzane na bagnecie. Wskazówka oleju jest w górnym położeniu tzn. między N a R. Dzisiaj zauważyłem niepokojącą rzecz. Po przełączeniu na luz - wskazówka od ciśnienie oleju cały czas wskazywała N.
Teraz pytanko - czy sądzicie, że to jest wina zaworku w pompie, czy raczej uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ?
Od kilku dni co jakiś czas, podczas spokojnej jazdy zaświeca mi się kontrolka LOW OIL. Oczywiście oleju jest tyle ile powinno - sprawdzane na bagnecie. Wskazówka oleju jest w górnym położeniu tzn. między N a R. Dzisiaj zauważyłem niepokojącą rzecz. Po przełączeniu na luz - wskazówka od ciśnienie oleju cały czas wskazywała N.
Teraz pytanko - czy sądzicie, że to jest wina zaworku w pompie, czy raczej uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa