2,5 v6 brak mocy kl

gloglo
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-23 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: skoczów / śląsk

2,5 v6 brak mocy kl

Post autor: gloglo »

wlozylem silnik z probe 2 2,5 v6 do mazdy mx3.. mam pare pytań/problemów

- w probe po stronie pasażera jest taka czarna puszka z ktorej idzie jeden wężyk do kabiny a drugi gdzies do silnika (co to jest i czy to musi byc podlaczone i jak ma byc podlaczone)
- nie rusza mi sie jeden vris(ten blizej przepływki), na poczatku oba nie dzialaly ale podlaczylem to inaczej i jeden działa - tutaj pytanie jak mam podlaczyc te wszystkie węzyki od vrisów
- silnik nie ma mocy (czy to moze byc spowodowane tym ze nie działaja vris lub mam pomieszane te węzyki od vrisów)
- czy sondy lambda sa identyczne w mx3 1,8 v6 (zostawilem z mx3 bo wygladały na nowsze)


gg 1920442
Ostatnio zmieniony 2009-10-02 12:01 przez gloglo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: basco1984 »

Witam
A co z ciśnieniem paliwa ??
Pompa paliwa jest od MX-3 czy od Probe ?
Tak samo węże paliwowe ??
Sądy to raczej też nie mogą być od mazdy z powodu różnicy pojemności.
Pozdrawiam
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: Kocureq »

Ta puszka to nie przypadkiem podciśnienia?

Wężyki od VRISów - łopatologicznie - mają być podpięte tak, że przez solenoid podciśnienie z silnika podłączasz do siłownika (pompki czy jak to zwać). Lewy solenoid do lewego siłownika, prawy do prawego ;).

W Probku dużo rzeczy jest sterowanych podciśnieniami, popatrz czy dobrze je podłączyłeś.
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: pawelc »

a co to za rozwiercany silnik? ...a tak na poważnie sondy mogą być i od 1,8v6 o ile są sprawne ,tak samo pompa powinna bez problemu dać radę :wink:
podciśnienia
podciśnienia
gloglo
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-23 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: skoczów / śląsk

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: gloglo »

dzisiaj otworzylem recznie vris2 i autko inaczej jedzie. wiec musze te vrisy podlaczyc tak zeby dzialaly to powinno wtedy byc ok
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: Kocureq »

Poczytaj to: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 9&p=240117 i daj znać, czy mogę Twój temat podłączyć do tamtego, jeśli chodzi tylko o VRISy
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: pawelc »

vrisy możesz mieć odłączone i na pewno nie będzie to skutkowało całkowitym brakiem mocy -samochód będzie przyspieszał około sekundy gorzej do setki ,sprawdzałem to u siebie
gloglo
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-23 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: skoczów / śląsk

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: gloglo »

filmiki pokazujące jak to działa
- http://www.youtube.com/watch?v=VPeGZdpxjIg
- http://www.youtube.com/watch?v=nA7IhmQAlg4

coś to nie chce jechać tak jak powinno....
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: seru »

gloglo pisze:- w probe po stronie pasażera jest taka czarna puszka z ktorej idzie jeden wężyk do kabiny a drugi gdzies do silnika (co to jest i czy to musi byc podlaczone i jak ma byc podlaczone)
ta czarna puszka gromadzi podciśnienie sterujące nawiewem wewnątrz samochodu - przełączasz gdzie ma wiać, czy na nogi, szybę itp.
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: Basf_Wrocław »

Obejrzałem filmy i jak dla mnie to jedzie normalnie.
Podłącz odwrotnie wtyczki od Vrisów. Ten po lewej czyli pierszy ma być cały czas otwarty. Sprawdź selenoidy i kable od kompa do wtyczki selenoidu.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: Mardok »

yyy...no ten drugi filmik pokazujący jak pocina na 2 biegu to faktycznie dla mnie on nie idzie tak jak powinien, ale vrisy nie mają chyba nic do tego bo aż takiego muła przez to by nie miał, ja mam zawieszające się sondy lambda, walnięte świece i kable a też odłączone obydwa vrisy i przyspiesza podobnie jak na filmiku a powinien szybciej.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: Basf_Wrocław »

Ok mój błąd. Nie zwróciłem uwagi na obroty, myślałem, że na drugim filmie z 5 jechał :P
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
gloglo
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-23 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: skoczów / śląsk

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: gloglo »

czy nie działające vrisy moga az tak pogorszyc osiagi??

gdzie jeszcze mam szukac przyczyny tego ze kl nie jedzie...
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: Mardok »

kable, świece, filtry w tym przypadku zapchany paliwa i łapie niezłego muła, też tak miałem, od tego się sprawdza, vrisy nie powinny aż tak pogarszać osiągów, jeśli to wszystko jest git to ja już nie wiem.
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy powyżej 3300obrotów

Post autor: pawelc »

gloglo pisze:czy nie działające vrisy moga az tak pogorszyc osiagi??

gdzie jeszcze mam szukac przyczyny tego ze kl nie jedzie...

a czy potrafisz czytać ze zrozumieniem?,czy chcesz aby Ci napisało kilkadziesiąt osób że Vrisy nie pogarszają osiągów aż w takim stopniu,silnik w ogóle był sprawdzany ? jakie ciśnienie ,zapłon ustawiony?,kody błędów sprawdzone?,sondy lambda żyją (jak nie to odepnij je całkiem najwyżej wzrośnie trochę spalanie) ,rozrząd prawidłowo ustawiony? ,podciśnienia już ogarnąłeś ? ,widzę że my się tutaj produkujemy a Ty oczekujesz że ktoś powie Ci bez diagnostyki co jest nie tak ....
gloglo
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-23 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: skoczów / śląsk

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: gloglo »

podciśnienia opanowane, vrisy śmigają.

auto jedzie już o wiele lepiej, ale to jeszcze nie jest to

samochód przyspiesza nie równomiernie. odczuwalne jest tak jakby falowanie...

na co mam zwrócić uwagę ?
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: Basf_Wrocław »

Poustawiaj wszystko. Bardzo ważne jest ustawienie przepustnicy i odpowietrzony układ. Zapłon ma być na tip top. Czy na zimnym siniku też tak kiepsko jedzie ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
gloglo
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-23 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: skoczów / śląsk

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: gloglo »

zimny tak jakby lepiej jechał, jak sie ustawia przepustnice ??
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: Mardok »

I jak, rozwiązałeś problem?
GabeekKL
Posty: 6
Rejestracja: 2010-02-09 22:29

Problem z praca silnika 2,5 V6

Post autor: GabeekKL »

Witam. Od razu przepaszam ze piszę u was na forum ale piszę wszedzie gdzie tylko moze ktos miec o tym pojecie bo juz szlag mnie trafia. Problem dotyczy Mazdy 626 z silnikiem 2,5 KL takim jak w Probaskach II gen. Z problemem walcze juz 3 tyg i nadal nie znalazlem lekarstwa mimo ze przerzucilem juz cala siec zjeździlem cale miasto po mechanikach, kazdy mowi co innego. Ale do rzeczy. Moja mazda nagle przestala palic. Tzn odpala od kopa ale nie dziala prawidlowo starsznie szarpie i gasnie na zimnym i na cieplym. Silnik reci sie tylko do 6,5 tyś podczas jazdy, na postoju mozna dokrecic do odcinki ale trwa to wieki, auto nie ma mocy. Wymienilem przeplywomierz, aparat zaplonowy, nawet ECU przelozylem z innego KL'a. Ostatnio zauwazylem ze auto reaguje na odpiecie czujnika polozenia walu. Gdy odepne czujnik auto chodzi rowniutko na biegu jalowym. Jak go podlacze (oczywiscie po uprzednim zgaszeniu auta bo na odpalonym nie ma znaczenia) zaczyna sie cyrk, auto wariuje obroty skacza od 0 do 1000 ciezko sie wkreca na obroty nawet na postoju i gaśnie. Zdecydowalem sie wymienic ten czujnik jednak nic to nie dalo, auto jak gaslo tak gaśnie. Postanowilem sprawdzic rozrzad, bo ewidentnie nie ma synchronizacji miedzy czujnikami w aparacie a czujnikiem indukcyjnym polozenia walu. Po rozebraniu rozrządu okazalo sie ze pasek jest mega wyciagniety, jakies 2 cm dluzszy od nowego :| Myslalem, ze jestem juz w domu po tym odkryciu jednak po zalozeniu nowego paska auto nadal nie dziala. Juz nie wiem co jeszcze moge sprawdzic bo nie przychodzi mi do glowy. Napiszcie co jeszcze moze miec wplyw na brak mocy w aucie i strasznie wariujące wolne obroty tymbardziej ze wymienilem juz wszystko co wydawalo mi sie odpowiedzialne za ten cyrk.
Czy to silniczek krokowy?? moze czujnik przepustnicy?? ale czy odpinanie czujnika walu mialby wplyw na prace silnika mimo ze uszkodzone bylby krokowiec?? Pierwszy raz spotkalem sie z takimi czarami i rece juz mi opadly. Aha auto nie ma instalacji gazowej i nigdy nie mialo.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: Kocureq »

Po ustawieniu rozrządu nadal odpięcie czujnika wału robi taką różnicę?

Ustawiałeś zapłon?
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: 2Ya »

Sprawdź zapłon tak jak napisał Kocureq.
Po odpięciu czujnika ecu wchodzi w tryb awaryjny i może stąd ta poprawa,a wpięcie ponowne na pracującym silniku nic nie zmienia,bo ecu to nie koncert życzeń ;)
Najprawdopodobniej ten zapłon jest rozbiegany i pamiętaj by wprowadzić ecu w tryb diagnostyczny i dopiero ustawiać zapłon i oczywiście lampą stroboskopową.
Na dobry początek sczytaj też błędy z ecu.


Pzdr. & c ya..
Obrazek
GabeekKL
Posty: 6
Rejestracja: 2010-02-09 22:29

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: GabeekKL »

Ale tak bez powodu mogl sie rozbiegac zaplon?? Rano autem jeździlem bylo wszystko w porzadku odpowietrzalem tylko chlodnice i troche plynu wylalo mi się na ta kostke od czujnika walu ale po odpowietrzeniu tego samego dnia jeździlem bylo ok. Postawilem auto na kilka godzin wieczorem wsiadam chce odpalic a tu jedna wielka szarpanina. Aparat zalozylem z drugiego auta ktore mam a ten co byl wlozylem do tamtego i wszyskto tam jest dobrze aparaty oznaczylem w tym samym miejscu wiec sa wlozone tak jak byly przed demontażem. Tak jak mowisz ze po odpieciu tego czujnika auto wchodzi w tryb serwisowy bo gdy wloze zworke w GND i TEN to auto z podlaczonym czujnikiem tez chodzi dobrze. Wina moze lezec zupelnie po innej stronie niz ten czujnik? Jesli jest tak jak mowisz ze po odpieciu tego czujnika wprowadzam ECU w tryb serwisowy to moze jak odepne jakis inny czujnik ktory tez wprowadzi komp w serwis a podlacze wtedy czujnik walu? auto bedzie chodzic? Jeśli tak to odpiecie jakiego czujnika spowoduje wprwadzenie kompa w ten tryb?? Co do sprawdzenia bledow to niestety domowa metoda na diode sie nie sprawdza bo dioda raz mignie po wlaczeniu zaplonu czyli prawidlowo a potem zapala sie i swieci ciaglym swiatlem zamiast wymrugiwac kody. Podlaczam na 100% prawidlowo.

-- dodano 2010-02-10 17:52 --

Dzisiaj odpiąlem kilka czujnikow: czujnik temperatury silnika, TPS, przeplywomierz, po ich podlaczeniu jakims dziwnym trafem komputer wymrugal bledy. Byly to bledy wszystkich kostek jakie odpiąłem ale wyskoczyl tez blad numer 22-Sygnał zapłonu na wejściu EMS* co to jest za bląd?? Po zresetowaniu komputera i przejchaniu kawalka drogi znowu nie mozna bylo sprawdzic bledow mimo ze odpinalem jeszcze raz te same czujniki. Dodam jeszcze ze otwozylem pod maska to czarne pudelko z przekaźnikami i bezpiecznikami i jeden bezpiecznik o oznaczeniu 100A mial roztrzaskana calą obudowe byl tylko szkielet z drucikiem. Nie moglem tego wydlubac bo sie kruszyl jeszcze bardziej. Drut nie przepalony, ktos wie do czego jest ten bezpiecznik?? Aha jeszcze jedno. Po kontakcie z wieskiem dowiedzielam sie ze silnik po odpieciu czujnika walu nie powinien wogole zapalic. Sprawdzilem wiec w 323F BA 2,0V6 i rzeczywiscie silnik nawet nie jeknął. Jednak w K8(mx3 1,8 V6) gdzie jest taki sam aparat zaplonowy jak w KL silnik pali bez tego czujnika i chodzi ruwniutenko na wolnych obrotach u mnie zas auto mimo ze go odepne to kuleje jakby wypadaly zaplony. Moze ktos sprawdzic to u siebie czy odpali silnik po odpieciu czujnika polozenia walu? czy tylko u mnie sa takie jaja??

Kolejne niusy jakie wydobylem z komory silnika mojej GE to takie ze świece w glowicy od strony chlodnicy sa cale zakopcone na czarno natomiast w drugiej sa ladne opalone. Czy sa dwa serowniki wtryskow? jeden na pierwsza i jakis inny na druga glowice?? Bo nie chce mi sie wierzyc ze akurat wszystkie 3 swiece w pierwszej glowicy szwankuja. Ktos ma jakis pomysl dlaczego tak sie dzieje?? Aha silnik oczywiscie z odpietym czujnikiem walu poszarpuje podczas jazdy tak jakby przebijaly przewody ten sam objaw ale przewody nie swieca w ciemnosci nie widac zeby iskra skakala. Na wolnych pobrotach strzela w wydech co jakis czas jest takie pukniecie. Gdybym nie wymienial wczesniej aparatu to wlasnie jego bym podejrzewal a teraz to juz nie wiem co to moze byc.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: Robert »

W Probe nie ma kodu 22 (tzn. jest w pierwszej generacji, ale tu nie ma zastosowania).
100A zabezpiecza "wszystko" i jest przykręcony:
Mazda 626 GE - bezpiecznik 100A.PNG
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: 2,6 v6 brak mocy kl

Post autor: 2Ya »

O dzizzz,żeś namotał chłopie :D
Spać idę ,więc krótko - jaki masz rok madzi ? aparat zapłonowy to kf34 ?
Ustaw ten zapłon,zresztą te świece o czymś świadczą..
Jeśli kontrolka/dioda mrugnie i zgasnie i nic to czyli raczej,że błędów żadnych nie ma.
A może to nie czujnik przy wale jest odpowiedzialny za to,że auto zgaśnie i nie pojedzie - może to ecu,może ten hall w aparacie tym nowszym tam jest jednak..może jest nadal tak jak w roku 93 jak w kl01 tylko zastosowano oszukane ecu z nowym softem :D Hipotetycznie się rozzerzwinłem ale jak robisz takie tricki porównawcze to sprawdzaj na takich samych autach,a przynajmniej z takimi samymi sterownikami.

Ford Probe 97 2.5V6 KLDE ,aparat zapłonowy KF34,ecu KLC 011C,w sobote robiłem pomiary czujnika ckp czyli położenia wału korbowego i sprawdzałem jego przebiegowość oporności w celach porównawczo badawczych powiedzmy ale nie odbiegając dalece ,od tematu to po odpięciu czujnika ckp auto nie odpalało ,więc masz odpowiedź (poniekąd).

Listwy wtryskowe są osobno zasilane ale sumarycznie wszystkimi wtryskami oraz obydwiema listwami steruje ecu na podstawie danych z aparatu zapłonowego oraz czujnika i innych pierdół.
Może wcale nie dostaje paliwa na tej 1 listwie..ale wtedy powinien chodzić jak maluch i praktycznie nie jechać,można odpiąć wtyczki i sprawdzić..

Na logike: dolewałeś płynu,było ok i po kilku godzinach już nie było ok,zalana wtyczka..sprawdź dokładnie czy na pewno oba aparaty sa w pełni identyczne modelowo..

Aha i używaj trochę klawiusza "enter" ,bo mnie oczy bolą ;)



Pzdr. & c ya..
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”