
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Problem z dmuchawą
- zuku19
- Posty: 117
- Rejestracja: 2008-12-03 15:06
- Galeria: viewtopic.php?t=14932
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dmuchawą
Coś mi się wydaje że czeka cię wymiana nagrzewnicy, a te specyfiki do udrożnienia ? coś wiem na ten temat 

- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Problem z dmuchawą
specyfik bede chciał zastosować ale na wiosne bo teraz szkoda mi płunu chłodniczego, a jak bedzie ciepło to z wodą destylowaną go rozrobie i wyczyszcze, może pomoże? a jak nie to nagrzewnica do wymiany
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- zuku19
- Posty: 117
- Rejestracja: 2008-12-03 15:06
- Galeria: viewtopic.php?t=14932
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dmuchawą
Powiem tak, kiedyś użyłem specyfiku i potem miałem do wymiany, pompę wody termostat, zaczął się grzać silnik i sprzedałem, a klientowi strzeliła uszczelka pod głowicą .Rozmawiałem z mechanikiem na ten temat, odpowiedż jest prosta specyfik oczyścił układ aż za dobrze, po odrywały się różne syfy ze ścian układu chłodzenia i zatkały inne kanały wodne,a było to w pasacie 2.0 16V .
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Problem z dmuchawą
w takim razie mam plan B mianowicie odczepić węze od nagrzewnicy i spróbować ją przepłukać kilkaktornie jakims środkiem czyszczącym żeby syf nie leciał do układu tyko na glebe
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- zuku19
- Posty: 117
- Rejestracja: 2008-12-03 15:06
- Galeria: viewtopic.php?t=14932
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z dmuchawą
Oby to wystarczyło 

- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Problem z dmuchawą
Oby bo inaczej to zaleje cały układ płukanką
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z dmuchawą
Shon.
Zdejmij wąż doprowadzający płyn do nagrzewnicy, czyli ten dolny i sprawdź z jakim ciśnieniem
przelewa się płyn na wolnych obrotach.
Jeżeli przelewa się tak od niechcenia, to przyczyny mogą być dwie.
Albo pompa już nie domaga, albo zasyfił się otwór w bloku wyprowadzający płyn do nagrzewnicy.
Jeśli płyn zasuwa zdrowo, to możesz mieć problem z nagrzewnicą.
Posprawdzaj wszystko, zanim zdecydujesz się na wyjęcie nagrzewnicy, bo można przy tym jajo znieść czasami.
Zdejmij wąż doprowadzający płyn do nagrzewnicy, czyli ten dolny i sprawdź z jakim ciśnieniem
przelewa się płyn na wolnych obrotach.
Jeżeli przelewa się tak od niechcenia, to przyczyny mogą być dwie.
Albo pompa już nie domaga, albo zasyfił się otwór w bloku wyprowadzający płyn do nagrzewnicy.
Jeśli płyn zasuwa zdrowo, to możesz mieć problem z nagrzewnicą.
Posprawdzaj wszystko, zanim zdecydujesz się na wyjęcie nagrzewnicy, bo można przy tym jajo znieść czasami.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Problem z dmuchawą
Oley, nie mam zamiaru sciągać nagrzewnicy, bo wiąże się to z unieruchomieniem auta na pare ładnych dni, a ja narazie nie moge sobie na to pozwolić, ale częściowo poradziłem sobie z problemem , co się okazało miałem gdzieś zapowietrzony układ, (odziwo nie chodził na ssaniu), ale teraz juz jest gicior leci ciepłe powietrze więc jest dobrze
Podstawą jest prawidłowe odpowietrzenie układu- nie powiem żeby było to łatwe a już napewno jest wkur. . . . . ce 


Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- towarzysz
- Posty: 102
- Rejestracja: 2007-11-29 12:15
- Samochód: Ford Probe GL 1991 wersja USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14578
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Problem z dmuchawa
Panowie i panie. Mam problem. Nagle po wyjęcie akumulatora przestała działać dmuchawa. tzn nie załącza się na zadnym trybie. Prąd chyba dochodzi podświetla się cała deska od regulacji. sprawdziłem bezpieczniki wszystkie ok. Moje pytanie brzmi co zrobić.
F.Probe 91" GL 2.2. wersja USA!
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: Problem z dmuchawa
tam za akumulatorem jest przekaźnik od dmuchawy może go uszkodziłeś lub wypięła się wtyczka?!
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
- towarzysz
- Posty: 102
- Rejestracja: 2007-11-29 12:15
- Samochód: Ford Probe GL 1991 wersja USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14578
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Problem z dmuchawa
hello
u mnie to samo - gdy wkładałem aku, przez nieuwagę zwarłem plusa z obudową skrzynki bezpieczników dokręcając śrubę od plusowej klemy kluczem.
No i nie działa dmuchawa na żadnym biegu (klima się załącza). Wątpię aby to rezystor przy dmuchawie (przerabiałem to gdy 2 biegi nie działały), bezpieczniki pod maską ok, bezpieczniki pod nogami kierowcy też ok.
Wymontowałem przekaźnik między aku a lampą (przykręcony na śrubę w gumowej pochewce) - znajomy elektryk sprawdził ten przekaźnik i ponoć dobry-nawet styki ładne nie pordzewiałe, jedynie umazane jakby białym smarem-ale pewnie ma tak być.
W takim razie co mogło się stać? co mogłem uszkodzić tym zwarciem? Bez dmuchawy ani rusz....ech..
pozdro to all
u mnie to samo - gdy wkładałem aku, przez nieuwagę zwarłem plusa z obudową skrzynki bezpieczników dokręcając śrubę od plusowej klemy kluczem.
No i nie działa dmuchawa na żadnym biegu (klima się załącza). Wątpię aby to rezystor przy dmuchawie (przerabiałem to gdy 2 biegi nie działały), bezpieczniki pod maską ok, bezpieczniki pod nogami kierowcy też ok.
Wymontowałem przekaźnik między aku a lampą (przykręcony na śrubę w gumowej pochewce) - znajomy elektryk sprawdził ten przekaźnik i ponoć dobry-nawet styki ładne nie pordzewiałe, jedynie umazane jakby białym smarem-ale pewnie ma tak być.
W takim razie co mogło się stać? co mogłem uszkodzić tym zwarciem? Bez dmuchawy ani rusz....ech..
pozdro to all

Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Problem z dmuchawa
Oprócz akumulatora, klucza i obudowy bezpieczników nic nie mogłeś uszkodzić (chyba, że iskra wywołałaby pożar) 
Na Twoim miejscu przyjrzałbym się wtyczce przekaźnika i przewodom w nią wpiętym. Potrafią być tak zmurszałe, że nie przewodzą prądu.

Na Twoim miejscu przyjrzałbym się wtyczce przekaźnika i przewodom w nią wpiętym. Potrafią być tak zmurszałe, że nie przewodzą prądu.
Re: Problem z dmuchawa
-- oryginalny post 2010-03-03 18:25 --
sprawdziłem dzisiaj przekaźnik i bezpieczniki. Przekaźnik działa bo przy przełączaniu trybu zawieszenia słychać jak pracują silniczki w amortyzatorach. Bezpieczniki pod maską wszystkie sprawne, w kabinie pod nogami kierowcy też wszystkie sprawne.
Wszystko w aucie działa tzn wszystkie układy elektryczne, klima, radio, zamek, szyby, lusterka, wycieraczki, auto normalnie pali, żadnych błędów check engine - jednym słowem zachowuje się normalnie oprócz właśnie dmuchawy. Nie działa na żadnym biegu......
Jutro planuje dostać się do dmuchawy i rezystora biegów pod nogami pasażera- może tam coś znajdę.
Panowie pomóżcie....może jest coś co pominąłem w sprawdzaniu.
pozdrawiam!!
-- dodano 2010-03-04 19:43 --
Dostałem się do dmuchawy i rezystora biegów. Rezystor okazał się w porządku. Postanowiłem wykręcić dmuchawę (3 śrubki). Odłączyłem wszystkie kostki, wtyczki. Wymontowaną dmuchawę (bajecznie się demontuje) podłączyłem na krótko pod aku - działa. I teraz myślałem że może coś gdzieś w stacyjce i prawie się załamałem. Wyczyściłem wszystkie styki przy gniazdach w rezystorze, troszeczkę WD40, wszystkie wtyczki, gniazda, też przy samym silniczku dmuchawy. Spinam do kupy wszystko i......działa.
Problem rozwiązany.
Wg mnie powodem były zaśniedziałe wtyki i gniazda przy rezystorze odpowiedzialnym za biegi dmuchawy.
Pozdrawiam!!
sprawdziłem dzisiaj przekaźnik i bezpieczniki. Przekaźnik działa bo przy przełączaniu trybu zawieszenia słychać jak pracują silniczki w amortyzatorach. Bezpieczniki pod maską wszystkie sprawne, w kabinie pod nogami kierowcy też wszystkie sprawne.
Wszystko w aucie działa tzn wszystkie układy elektryczne, klima, radio, zamek, szyby, lusterka, wycieraczki, auto normalnie pali, żadnych błędów check engine - jednym słowem zachowuje się normalnie oprócz właśnie dmuchawy. Nie działa na żadnym biegu......
Jutro planuje dostać się do dmuchawy i rezystora biegów pod nogami pasażera- może tam coś znajdę.
Panowie pomóżcie....może jest coś co pominąłem w sprawdzaniu.
pozdrawiam!!

-- dodano 2010-03-04 19:43 --
Dostałem się do dmuchawy i rezystora biegów. Rezystor okazał się w porządku. Postanowiłem wykręcić dmuchawę (3 śrubki). Odłączyłem wszystkie kostki, wtyczki. Wymontowaną dmuchawę (bajecznie się demontuje) podłączyłem na krótko pod aku - działa. I teraz myślałem że może coś gdzieś w stacyjce i prawie się załamałem. Wyczyściłem wszystkie styki przy gniazdach w rezystorze, troszeczkę WD40, wszystkie wtyczki, gniazda, też przy samym silniczku dmuchawy. Spinam do kupy wszystko i......działa.
Problem rozwiązany.
Wg mnie powodem były zaśniedziałe wtyki i gniazda przy rezystorze odpowiedzialnym za biegi dmuchawy.
Pozdrawiam!!

Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-01-30 09:12
- Galeria: viewtopic.php?t=17312
Niedzialajacy nawiew - Igen
ja też mam ten problem tylko mi 1 i 2 nie działa i w tym KLIMA 

- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z dmuchawą
[o]Gadzie - przeniosłem Twój post tutaj.
Przeczytaj sobie temat i będziesz wszystko wiedział.[/o]
Przeczytaj sobie temat i będziesz wszystko wiedział.[/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-01-30 09:12
- Galeria: viewtopic.php?t=17312
Re: Problem z dmuchawą
-- oryginalny post 2010-05-01 15:49 --
dzieki dzieki
byłem szybszy i od godz 6 rano dorwałem sie do instalacji w pełnej niewiedzy i zrobiłem 
-- dodano 2010-05-01 16:47 --
Moja zabawa polegała na lekkim tuningu tego zas....naego ustrojstwa
3 godzinki i nie przespana noc jak to zrobic
UDAŁO MI SIE ! ! ! i jestem bardzo zadowolony 
dzieki dzieki


-- dodano 2010-05-01 16:47 --
Moja zabawa polegała na lekkim tuningu tego zas....naego ustrojstwa

3 godzinki i nie przespana noc jak to zrobic


- Załączniki
GAD
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Problem z dmuchawą
No dobra a powiedz jak działa Ci teraz dmuchawa, tzn czy prędkości na 1 i 2 biegu są porównywalne do tego jak było wcześniej?
Dobierałeś jakoś drut długością i średnicą czy tak na ''oko'' wsadziłeś?

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: Problem z dmuchawą
Ja bym nie robił tego na zwykłym drucie, do tego jest potrzebny drut oporowy i potrzebna jest właściwa jego długość od której zależy oporność (zależy też od średnicy drutu). Na takim drucie u siebie zrobiłem i wszystko chodzi "jak fabryka dała".
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Problem z dmuchawą
No właśnie bo się zastanawiam jaki to dało efekt, ja miałem ostatnio ten sam przypadek ale kupiłem używkę.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z dmuchawą
A gdzie jest napisane, że to jest zrobione ze zwykłego drutu?micek pisze:Ja bym nie robił tego na zwykłym drucie
Zwykły drut nie miałby szans wytrzymać.
Rozumiem, że rozmawiacie o wrzuconych fotkach.
Mnie martwi ten największy pałąk. Czy wiatrak go nie zahaczy?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-01-30 09:12
- Galeria: viewtopic.php?t=17312
Re: Problem z dmuchawą
nic sien ie dzieje z wiatrakiem nie zahacza go ale 2 działa jak 3 coś za coś albo sie chce mieć żeby działało albo trzeba kupić jak kolega używke
a ten opornik 2 biegu to drut z farerki elektrycznej do podgrzewania w domu ....

GAD
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z dmuchawą
Eee tam.gad10 pisze: ale 2 działa jak 3 coś za coś albo sie chce mieć żeby działało albo trzeba kupić jak kolega używke![]()

Robiłem to wiele razy i wszystko działa jak należy.
Wystarczy poświęcić pięć minut więcej na dobranie odpowiedniej długości drutu.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z dmuchawą
Ja też kiedyś się z tym bawiłem i się udało ale trzeba troszkę czasu temu poświęcić
Zwinąć drut najlepiej jak w ori. wtedy nic nie będzie zawadzać 


JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2010-01-30 09:12
- Galeria: viewtopic.php?t=17312