Wskaznik temperatury i cisnienia oleju

Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Wskaznik temperatury i cisnienia oleju

Post autor: SKÓREK »

Moje probe jest po wymianie silnika na "nowy" wszystkie podzespoły sa od starego silnika wiec eloktonika sie nie zmieniła.I mam taki objaw.Wskaznik temperatury i cisnienia oleju przy wyłaczonym zapłonie wisia jak ... wiecie co tzn.nie sa w poziomie na białej kresce tylko zwisaja na maksa w dół.Natomiast gdy włącze zapłon i odpale auto to wskaznik cisnienia oleju dziłą poprawnie czyli w pozycji 1/4 normal a co do temperatury to musze go niezle rozgrzac zeby wskaznika minimalnie sie przesunał.Jak sie rozgrzeje to jest tak jak powinien byc przy wyłaczonym zapłonie czyli w poziomie.Robiłem reset kompa i nie pomogło.Moze ktos z was miał podobny problem?
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

A chciałem dodac ze to nie jest napewno wina przestawienia wskazówek bo sprawdzałem.I ztego co mi sie wydaje,ale juz dobrze nie pamietam to na starym silniku było ok.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Gość

Post autor: Gość »

wywalone czujniki - sprawdz to pilnie, bo moga byc problemy
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

Greyg co masz na mysli pisząc "wywalone".Chodzi o to ze zepsute?Gdzie tak wogole są umieszczone te czujniki?Dziwne byłoby zeby nagle dwa na raz tak sie zwaliły.Chyba ze moj mechanik przy przekładce silnika cos sknocił.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

Chce jeszcze zaznaczyc ze nie mam zadnych błedów bo sprawdzałem i kontrolka check gasnie i nic dalej nie wskazuje zadnego błedu.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Gość

Post autor: Gość »

W 2.5 masz 2 czujniki temp. cieczy chlodzacej. Oba w poblizu wyjscia plynu z silnika do chlodnicy. Jeden z nich (ten tuz przed rura do chlodnicy) wystepowal tylko w rocznikach 93 i poczatkowych w 94 (PCM KL07).

Do tego dolozylbym jeszcze sprawdzenie termostatu. W swoim silniku mam obecnie zwykly termostat, ale do drugiego mam tzw. podwojny. Jak nie zapomne, to wrzuce fotki jak wyglada. W skrocie ujmujac ma 2 otwarcia, z czego pierwsze jest juz przy dosc niskiej temp. cieczy t.j. okolo 40st. cel. i full otwarcie przy 80st. cel.

Doprowadzic do normy musisz, gdyz jesli zdarzy sie sytuacja, ze zbyt mocno zagrzeje sie silnik PCM bedzie dalej mial sygnal, ze temeratura jest nizsza i nie wylaczy Ci na czas silnika. To jest takie zabezpieczenie w CPM, o ktorym niewielu wie. :D

Skoro masz czujnik z poprzedniego silnika, to go zaloz i nie kombinuj. Nie kupuj nowego z JC, bo to zbyt duze ryzyko. Dobry czujnik dostaniesz w ASO Mazdy. Moze tez byc tak, ze silnik dlugo lezal na szrocie i masz niezly syf w srodku. Radze dobrze to sprawdzic, bo zajezdzisz ten silnik momentalnie.
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

Czujnik temperatury to chyba raczej dziala,bo wskazówka sie wychyla troszke jak sie rozgrzeje.Gdyby byl zwalony to pokazywalby sie bład,a robiłem diagnostyke błedow i nic nie wskazuje.Zagadka tkwi w tym ze te wskazowki wiszą za bardzo w dół.Moze cos w zegarach sie zwaliło?Czujniki odłaczałem i podłaczałem spowrotem i nic sie nie zmieniało.Jestem ciekaw jakie jest polozenie tych wskazówek u was przy odłaczonej desce rozdzielczej.Moze ktos wyjmował i zwrocił uwage na ich polozenie?Równo w poziomie czy maksymalnie w dole czyli tak jak u mnie.Postaram sie zrobic fotke to wam pokaze.

Dzieki Greyg za zainteresowanie

Pozdrawiam.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Gość

Post autor: Gość »

Podlacz stare czujniki - wtedy bedziesz wsio wiedzial.
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

Moze ktos ma foto deski rozdzielczej z wyłaczonym zapłonem od probeII?Chce porównac ,bo moze te wskazówki musza tak byc.
W jakim połozeniu macie wskazówke temperatury gdy sie załącza wiatrak?
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Moja stoi zawsze w jedym miejscu (oczywiście po rozgrzaniu) i jest to ktreska litery R.
Co do Twojej sytuacji - greyg ma racje - włóż stare czujniki. W szczególności ze roboty z tym 5 minut. AHA! PAMIĘTAJ NIE RÓB TEGO NA ROZGRZANYM SILNIKU!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

U mnie też przy wyłączonym zapłonie wskazówki są wychylone kilka stopni poniżej poziomu.
Po rozgrzaniu wskaźnik temperatury podobnie jak u MiH stoi na literce R.
Przy okazji pytanie: Czy to prawidłowe, że po wyłączeniu zapłonu wiatrak nie działa? Przekręcenie kluczyka do pozycji II powoduje, że wiatrak się uruchamia (o ile oczywiście płyn jest na tyle gorący, że wymaga chłodzenia).
Pozdrawiam.
_________________
Obrazek __94
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

tak dokładnie jest. niektórzy mają przeróbkę, tak żeby wiatraki chodziły przy wyłączonej stacyjce.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

krzysx pisze:Po rozgrzaniu wskaźnik temperatury podobnie jak u MiH stoi na literce R.
A mi stoi wskazowka na lewej nozce :wink: Litery M :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Wskażnik temperatury i ciśnienia

Post autor: Gość »

A mnie stoi nie tylko na lewej nóżce, ale też na prawej, na obu, na siedząco i na leżąco - zależnie od potrzeby.
Dużo zadowolenia
_________________________
Probe 24v medici, 96r
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”