probe nitro czy turbo jak sadzicie
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
GTurbo-absolutnie nic do Ciebie nie mam. Jeżeli chodzi o przemilczanie czegokolwiek, to pozwolę sobie przemilczeć powody napisania takiego postu. Nie miej mi tego za złe, ok? Co do naklejki "Technics", szukam jej od dłuższego czasu. Musi być duuuuuuuża. Ewentualnie może być "Pioneer" Pozdrawiam ER
P.S. Określenie "zdegustowany postami" jest może niezbyt precyzyjne, zdegustowany jestem raczej kosztami tych przeróbek. Może kiedyś przy wódeczce będziemi mieli okazję podyskutować.
P.S. Określenie "zdegustowany postami" jest może niezbyt precyzyjne, zdegustowany jestem raczej kosztami tych przeróbek. Może kiedyś przy wódeczce będziemi mieli okazję podyskutować.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Probe GT 2.2 turbo nitro
Witam jako ze ostatnio miałem trochę czasu aby porobić swoje auto (jeden z dwóch moich fordów probe)
wiec postanowiłem je przedstawić. Auto zostało kupione jako samochód służący do testowania elektroniki wymyślanej i wytwarzanej przez mnie.
Autko z roku 91 wszystko zostało wykonane u mnie w garażu
SILNIK:
Standardowo 2.2 GT turbo w którym zmieniono:
- wtryskiwacze 440cc
- pompa Walbro 255l/h
- instalacja podtlenku NX
- nowe komplet sprzęgła Sachs (jeśli nie wytrzyma to wzmocnienie docisku i tarcza spiekowa )
UKŁAD DOLOTOWY:
- filtr grzybkowy (żółty )
- chwilowo seryjne turbo IHI (nie wiem czy będę zmieniał ale mam tb0338 nówkę czyli turbo z potencjalem na 350-400kM)
- intercooler 450/300/76mm
- bov dwutloczkowy do 2 bar
- cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe
- natrysk N2O na intercooler (dla mocnego chłodzenia coolera)
UKŁAD WYDECHOWY:
- 2,5" downpipe kwasówka
- 2,5" reszta wydechu z kwasówki
- jeśli będzie tb0338 to na kolektor trafi zewnętrzny wastegate
ELEKTRONIKA wszystkie elementy wykonałem samodzielnie :
- mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu dopasowanie do wtrysków 440CC)
- sekwencyjny shift light (tak dziala zamontowane w GT 2-gen http://www.youtube.com/watch?v=kUkP97NcMi0) )
- procedura startowa + flat shift (zewnętrzny sterownik)
- wskaźniki boost/egt /temperatura oleju oraz boost controller w jednym zegarku 51mm zmian parametrów za pomocą pilota (jeszcze trwają ostatnie poprawki tego urządzenia)
W kolejce na wykonanie czekają:
-sterownik do podtlenku (strzał zależny od obrotów silnika i zapiętego biegu)
-kontrola trakcji (nie ukończona prace trwają)
ZAWIESZENIE:
- nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne )
- sprężyny Weitec - 35mm
- przednia rozporka (do zamontowania)
- tylna rozporka (do zamontowania)
- opony toyo r888
- Felgi od forda probe 2-gen
UKŁAD HAMULCOWY:
- standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tył standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT ale jest tez koncepcja wykorzystania hamulców od porsche zobaczymy co czas przyniesie)
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
- seria i tak ma pozostać (zewnętrznie żaden element nie zdradza przeróbek w aucie)
WNĘTRZE:
- kubełki
- kierownica o mniejszej średnicy niż seryjne "kolo od stara"
- pasy szelki
- zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach)
- usunięta tapicerka z tylu wraz z kanapa itp itd (możliwe ze w najbliższym czasie wszytko zostanie wyłożone materiałem)
MOŻLIWE DALSZE PLANY:
- mały alu zbiornik na paliwo w bagażniku
- akumulator w bagażniku
- wymiana szyberdachu na leksanowy
- możliwe że wymiana niektórych elementów na laminat lub carbon (maska błotniki co do klapy tylnej jeszcze się zastanawiam z uwagi na to ze auto ma służyć do jazdy po ulicach wiec mogą być problemy z policja)
- kilka innych pomysłów
No i kilka zdjęć :
Wnętrze
wydech
down pipe (drugie zdjęcie to seryjny down pipe vs down pipe 2,5")
cześć dolotu
natrysk na intercooler
panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji w ,momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)
a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny
Na drugim zdjęciu widać jakie wartości pokazuje czyli po lewej 2xEGT (zamontowane po jednym na kanał w kolektorze możliwe ze przy dalszych pracach będzie po jednej sondzie na cylinder co umożliwia ten wskaźnik) po prawej u góry boot a na dole temp oleju
Jak znam życie to o kilku rzeczach które są zrobione zapomniałem jak coś sobie przypomnę to dopisze.
Pozdrawiam
ps. auto nie jest skończone wiec na razie nie znam mocy aż do wizyty na hamowni (w zależności od mojego czasu albo jeszcze w zimę albo na wiosnę ) i od razu mowie nie chce spekulować ile będzie jak na razie autko ma ustawione doładowanie w granicy 1 bar strzał z podtlenku progresywnie do +100kM
wiec postanowiłem je przedstawić. Auto zostało kupione jako samochód służący do testowania elektroniki wymyślanej i wytwarzanej przez mnie.
Autko z roku 91 wszystko zostało wykonane u mnie w garażu
SILNIK:
Standardowo 2.2 GT turbo w którym zmieniono:
- wtryskiwacze 440cc
- pompa Walbro 255l/h
- instalacja podtlenku NX
- nowe komplet sprzęgła Sachs (jeśli nie wytrzyma to wzmocnienie docisku i tarcza spiekowa )
UKŁAD DOLOTOWY:
- filtr grzybkowy (żółty )
- chwilowo seryjne turbo IHI (nie wiem czy będę zmieniał ale mam tb0338 nówkę czyli turbo z potencjalem na 350-400kM)
- intercooler 450/300/76mm
- bov dwutloczkowy do 2 bar
- cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe
- natrysk N2O na intercooler (dla mocnego chłodzenia coolera)
UKŁAD WYDECHOWY:
- 2,5" downpipe kwasówka
- 2,5" reszta wydechu z kwasówki
- jeśli będzie tb0338 to na kolektor trafi zewnętrzny wastegate
ELEKTRONIKA wszystkie elementy wykonałem samodzielnie :
- mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu dopasowanie do wtrysków 440CC)
- sekwencyjny shift light (tak dziala zamontowane w GT 2-gen http://www.youtube.com/watch?v=kUkP97NcMi0) )
- procedura startowa + flat shift (zewnętrzny sterownik)
- wskaźniki boost/egt /temperatura oleju oraz boost controller w jednym zegarku 51mm zmian parametrów za pomocą pilota (jeszcze trwają ostatnie poprawki tego urządzenia)
W kolejce na wykonanie czekają:
-sterownik do podtlenku (strzał zależny od obrotów silnika i zapiętego biegu)
-kontrola trakcji (nie ukończona prace trwają)
ZAWIESZENIE:
- nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne )
- sprężyny Weitec - 35mm
- przednia rozporka (do zamontowania)
- tylna rozporka (do zamontowania)
- opony toyo r888
- Felgi od forda probe 2-gen
UKŁAD HAMULCOWY:
- standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tył standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT ale jest tez koncepcja wykorzystania hamulców od porsche zobaczymy co czas przyniesie)
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
- seria i tak ma pozostać (zewnętrznie żaden element nie zdradza przeróbek w aucie)
WNĘTRZE:
- kubełki
- kierownica o mniejszej średnicy niż seryjne "kolo od stara"
- pasy szelki
- zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach)
- usunięta tapicerka z tylu wraz z kanapa itp itd (możliwe ze w najbliższym czasie wszytko zostanie wyłożone materiałem)
MOŻLIWE DALSZE PLANY:
- mały alu zbiornik na paliwo w bagażniku
- akumulator w bagażniku
- wymiana szyberdachu na leksanowy
- możliwe że wymiana niektórych elementów na laminat lub carbon (maska błotniki co do klapy tylnej jeszcze się zastanawiam z uwagi na to ze auto ma służyć do jazdy po ulicach wiec mogą być problemy z policja)
- kilka innych pomysłów
No i kilka zdjęć :
Wnętrze
wydech
down pipe (drugie zdjęcie to seryjny down pipe vs down pipe 2,5")
cześć dolotu
natrysk na intercooler
panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji w ,momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)
a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny
Na drugim zdjęciu widać jakie wartości pokazuje czyli po lewej 2xEGT (zamontowane po jednym na kanał w kolektorze możliwe ze przy dalszych pracach będzie po jednej sondzie na cylinder co umożliwia ten wskaźnik) po prawej u góry boot a na dole temp oleju
Jak znam życie to o kilku rzeczach które są zrobione zapomniałem jak coś sobie przypomnę to dopisze.
Pozdrawiam
ps. auto nie jest skończone wiec na razie nie znam mocy aż do wizyty na hamowni (w zależności od mojego czasu albo jeszcze w zimę albo na wiosnę ) i od razu mowie nie chce spekulować ile będzie jak na razie autko ma ustawione doładowanie w granicy 1 bar strzał z podtlenku progresywnie do +100kM
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Re: Probe GT 2.2 turbo nitro
Sam piszesz programy do procków?
Tak czy inaczej moje gratulacje.
Tak czy inaczej moje gratulacje.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Probe GT 2.2 turbo nitro
Quaki mogłeś od razy zmodyfikować dolot tak aby nie był tak pokręcony Super sprawa widzę ze probiaka 1 masz na wypasie trip i VMM
Ale powiem Ci że moim zdaniem przy 1 barze doładowania z dobrym programie masz około 200 km i jak strzelisz mu z nitra + 100 km to tłoki sie rozpadną a dokładnie półki między pierścieniami to najsłabszy element tego silnika niestety. Jak będziesz potrzebował dorady od czego można zastosować tłoki kute itd. to pomogę Pozdrawiam
Ale powiem Ci że moim zdaniem przy 1 barze doładowania z dobrym programie masz około 200 km i jak strzelisz mu z nitra + 100 km to tłoki sie rozpadną a dokładnie półki między pierścieniami to najsłabszy element tego silnika niestety. Jak będziesz potrzebował dorady od czego można zastosować tłoki kute itd. to pomogę Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Probe GT 2.2 turbo nitro
micek tak sam pisze programy do mikroprocesorow w języku C jak i w bascomie sam tez modyfikuje programy w ECU samochodu
Bogdan9999 niestety przy tej turbinie i seryjnej chłodnicy nie bardzo dało się coś tam pozmieniać a nawet jeśli to zmiany byłyby minimalne. Co do tłoków to raczej się nie przejmuje (znam auta w stanach które jeździły na strzale 125kM i doładowaniu 1,1 bara na seryjnych tłokach i korbach) wg mnie całym picem jest odpowiednie zestrojenie na odpowiednich wtryskach i utrzymanie odpowiedniego EGT w całym zakresie obrotów (o to dba wskaźnik EGT wyskalowany co do stopnia C ) na pewno nie będę ładował pieniędzy żeby to auto zakuć (auto ma służyć jako tani królik doświadczalny jeśli silnik zakończy swoje życie porostu kupie nowy )ale bardzo dziękuje za chęć pomocy
Zdecydowanie bardziej martwi mnie skrzynia biegów i jej wytrzymałość porostu trzeba będzie na ten element uważać.
Pozdrawiam
Bogdan9999 niestety przy tej turbinie i seryjnej chłodnicy nie bardzo dało się coś tam pozmieniać a nawet jeśli to zmiany byłyby minimalne. Co do tłoków to raczej się nie przejmuje (znam auta w stanach które jeździły na strzale 125kM i doładowaniu 1,1 bara na seryjnych tłokach i korbach) wg mnie całym picem jest odpowiednie zestrojenie na odpowiednich wtryskach i utrzymanie odpowiedniego EGT w całym zakresie obrotów (o to dba wskaźnik EGT wyskalowany co do stopnia C ) na pewno nie będę ładował pieniędzy żeby to auto zakuć (auto ma służyć jako tani królik doświadczalny jeśli silnik zakończy swoje życie porostu kupie nowy )ale bardzo dziękuje za chęć pomocy
Zdecydowanie bardziej martwi mnie skrzynia biegów i jej wytrzymałość porostu trzeba będzie na ten element uważać.
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: probe nitro czy turbo jak sadzicie
Fajny projekt Quaki, jedyne co bym zmienił to Intrecooler na większy (przecież do jedynki można władować naprawdę duży IC), i inaczej poprowadził bym dolot, za dużo zagięć, średnica rur mogła by być trochę większa . Fajnie że masz na tyle chęci żeby dłubać przy probku .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: probe nitro czy turbo jak sadzicie
Cooler rzeczywiście mógłby byc większy ale i tak jest dużo zmian wprowadzonych, widac że dużo czasu i nie mało kasy poświęciłeś na Probka. Czy dobrze pamiętam że ten Probek spray'em malowany jest?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: probe nitro czy turbo jak sadzicie
Prezes1986 pisze:Cooler rzeczywiście mógłby byc większy ale i tak jest dużo zmian wprowadzonych, widac że dużo czasu i nie mało kasy poświęciłeś na Probka. Czy dobrze pamiętam że ten Probek spray'em malowany jest?
to nie ten
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: probe nitro czy turbo jak sadzicie
średnica rur to 2 cale (większe rury w dolocie są całkowicie zbędne szczególnie jeśli turbina zostaje seryjna wręcz mogą się okazać za duże) tak samo jak intercooler ten spokojnie wystarczy a za duży powodowałby tylko większego laga
Auto było malowane ale z pewnością nie sprayem. Co do kosztów to faktycznie były nie małe i już dość dawno przewyższyły koszt auta
Pozdrawiam
Auto było malowane ale z pewnością nie sprayem. Co do kosztów to faktycznie były nie małe i już dość dawno przewyższyły koszt auta
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Re: probe nitro czy turbo jak sadzicie
I jak tam prace postępują ?? jak sie spisuje własnej produkcji wzkaźnik doładowania egt i reszta ?