Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Skotar
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Skotar
Witam,
po długim czasie chciałbym pokazać swojego probka.
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.2 turbo
Modyfikacje:
- wydech 2.5", sportowy katalizator, sportowe tłumiki (04.2013)
-chip Probinator (03.2012)
-olej skrzyni biegów, płyn wspomagania kierownicy (01.2012)
-poliuretany (09.2011)
-gwint Ksport'a (09.2011)
-sprzęgło wzmocnione u Radzikowskiego
-ode lżone koło zamachowe
-przyciemnione wszystkie szyby
Car audio
- głośniki Hertz DSK 165 przód (11.2012)
- radio Alpine CDE-126BT (03.2012)
Zdjęcia modyfikacji:
Nowe radio Alpine, Wskaźnik doładowania Angle Rings (03.2012):
Zegary (na razie dwa czekają na montaż (prezent na urdzoiny:D) ciśnienie oleju i temperatura oleju (10.2011) - chyba nieaktualne :
Zmieniona i wyprana tylna kanapa, przedni fotel pasażera, boczki tył i przód oraz cały bagażnik wywalone plastiki i włozone jakby materiałowe (10.2011):
Stare:
Nowe:
Zmienione zegary (09.2011):
Nowe zawieszenie. Gwin Ksport'a + elementy poliuretanowe na przód (09.2011):
Przed:
Po (co prawda na zimówkach i seryjnej feldze ale jest) obniżenie o ok. 4cm:
Wymienione tarcze, klocki i płyn (03.2011):
Galeria zdjęć:
Pierwszy śnieg (1.2012):
Inne zdjęcia , przepraszam za jakość robione z iPhona (10.2011):
Wpadki:
Jak na razie jedna powrót z wakacji 2010 i olbrzymia dziura. Na takiej feldze samochód zrobił 500km i nawet powietrze nie zeszło :
Uszczerbki lakierowe:
Tylny zderzak:
Przy prawej tylnej szybie schodzi lakier:
po długim czasie chciałbym pokazać swojego probka.
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.2 turbo
Modyfikacje:
- wydech 2.5", sportowy katalizator, sportowe tłumiki (04.2013)
-chip Probinator (03.2012)
-olej skrzyni biegów, płyn wspomagania kierownicy (01.2012)
-poliuretany (09.2011)
-gwint Ksport'a (09.2011)
-sprzęgło wzmocnione u Radzikowskiego
-ode lżone koło zamachowe
-przyciemnione wszystkie szyby
Car audio
- głośniki Hertz DSK 165 przód (11.2012)
- radio Alpine CDE-126BT (03.2012)
Zdjęcia modyfikacji:
Nowe radio Alpine, Wskaźnik doładowania Angle Rings (03.2012):
Zegary (na razie dwa czekają na montaż (prezent na urdzoiny:D) ciśnienie oleju i temperatura oleju (10.2011) - chyba nieaktualne :
Zmieniona i wyprana tylna kanapa, przedni fotel pasażera, boczki tył i przód oraz cały bagażnik wywalone plastiki i włozone jakby materiałowe (10.2011):
Stare:
Nowe:
Zmienione zegary (09.2011):
Nowe zawieszenie. Gwin Ksport'a + elementy poliuretanowe na przód (09.2011):
Przed:
Po (co prawda na zimówkach i seryjnej feldze ale jest) obniżenie o ok. 4cm:
Wymienione tarcze, klocki i płyn (03.2011):
Galeria zdjęć:
Pierwszy śnieg (1.2012):
Inne zdjęcia , przepraszam za jakość robione z iPhona (10.2011):
Wpadki:
Jak na razie jedna powrót z wakacji 2010 i olbrzymia dziura. Na takiej feldze samochód zrobił 500km i nawet powietrze nie zeszło :
Uszczerbki lakierowe:
Tylny zderzak:
Przy prawej tylnej szybie schodzi lakier:
Ostatnio zmieniony 2013-05-09 10:26 przez Skotar, łącznie zmieniany 7 razy.
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Skotar
Ogolnie wyglada na zadbany egzemplarz. Teraz jakas konkretna felga i wizualnie bedzie konkret jak dla mnie. Plus za gwint oczywiscie
Jak ustawiles katy i twardosc ?
Jak ustawiles katy i twardosc ?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
No felga miała być ale się tak potoczyło a nie inaczej, a na zimę teraz szkoda było mi kasy. Egzemplarz dość zadbany podłoga ostatnio sprawdzana i według mnie żadnych ubytków i korozji. Niestety z tyłu zderzak jest draśnięty i jeden minus schodzi mi lakier obok tylnej prawej szyby ale to da się naprawić ważne że nie ma rdzy.
Kątów jeszcze nie ustawiałem bo nie byłem na geometrii. Gwint był najpierw zakładany przeze mnie potem oddany do Ecuperformance. Twardość jest ustawiona na najbardziej soft i na razie odpowiada mi takie ustawienie. Po zakrętach jeździ się doskonale, trzyma jak zły. A na jazdę po mieście też nie narzekam i jak na razie każdy ocenia dość komfortowo jak na takie zawieszenie.
Kątów jeszcze nie ustawiałem bo nie byłem na geometrii. Gwint był najpierw zakładany przeze mnie potem oddany do Ecuperformance. Twardość jest ustawiona na najbardziej soft i na razie odpowiada mi takie ustawienie. Po zakrętach jeździ się doskonale, trzyma jak zły. A na jazdę po mieście też nie narzekam i jak na razie każdy ocenia dość komfortowo jak na takie zawieszenie.
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Skotar
Bardzo ładny probek Lakier widać zadbany. Prezentuje się naprawdę ładnie, jedynie co bym zmienił to felgę ale to tylko moje skromne zdanie Dbaj o niego a będziesz zadowolony. Przy okazji mam pytanie gdzie można dostać takie elementy zawieszenia w poliretanie ??? I jak to wygląda cenowo ?? odp.pozdrawiam
2.2gt 92 rok
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
Dziękuję za miłe słowa.
Otóż temat elementów poliuretanowych był poruszany tutaj na forum przez użytkownika Bogdan9999
Zostały one zakupione w sklepie: http://poliuretany.olkusz.pl/
Są to poliuretany na przód. Tuleje wahaczy, na łączniki stabilizatorów i na stabilizator. Koszt czegoś takiego do 350zł. Tak jak pisał Bogdan mają ofertę do probka wiedzą o co chodzi i wszystko ładnie pasuje.
Ja jeszcze będę starał się o tył tylko muszę im przesłać wymiary.
Pozdrawiam
Otóż temat elementów poliuretanowych był poruszany tutaj na forum przez użytkownika Bogdan9999
Zostały one zakupione w sklepie: http://poliuretany.olkusz.pl/
Są to poliuretany na przód. Tuleje wahaczy, na łączniki stabilizatorów i na stabilizator. Koszt czegoś takiego do 350zł. Tak jak pisał Bogdan mają ofertę do probka wiedzą o co chodzi i wszystko ładnie pasuje.
Ja jeszcze będę starał się o tył tylko muszę im przesłać wymiary.
Pozdrawiam
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Skotar
Ale to jest 350 zł za cały przód ?? Obydwie strony czy jedna ?? A co ze sworzniem wachacza bo słyszałem że to jest niewymienialne , tylko trzeba cały wachacz kupować .Jak będziesz coś więcej wiedział o tyle daj znać pozdro
2.2gt 92 rok
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Skotar
"Ładna" felga
Jaki koszt sprzęgła u Radzikowskiego? jeśli można wiedzieć i co obejmuje bo chciałbym się i ja wybrać
Jaki koszt sprzęgła u Radzikowskiego? jeśli można wiedzieć i co obejmuje bo chciałbym się i ja wybrać
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: Skotar
Ja ostatnio tarcze do traktora u nich robiłem to mnie na 350zł skasowali
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
350zł kosztuje to co napisałem na przód na dwie strony tuleje na wahacze prawa lewa, tuleje na łączniki stabilizatora prawa lewa i coś chyba na stabilizator
Felga zimowa napisałem że wyszło tak a nie inaczej i jednak nie mam 17" więc poczekam do lata jak zaraz zima ma być...
Sprzęgło: wzmocniona jest tylko okładzina odelżone koło podobno nie da sie tych sprężynek wzmocnić
Cena ok 600zł robiłem tam dwa takie sprzęgła i jest ekstra
Felga zimowa napisałem że wyszło tak a nie inaczej i jednak nie mam 17" więc poczekam do lata jak zaraz zima ma być...
Sprzęgło: wzmocniona jest tylko okładzina odelżone koło podobno nie da sie tych sprężynek wzmocnić
Cena ok 600zł robiłem tam dwa takie sprzęgła i jest ekstra
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Skotar
duża różnica po odelżeniu koła
o felge chodziło mi tą taką kanciastą
o felge chodziło mi tą taką kanciastą
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
Re: Skotar
-- oryginalny post 2011-10-27 20:35 --
Zapłaciłeś za sprzęgło 600zł i co ci to daje,powiedz szczerze czujesz jakiś przyrost mocy czy coś?Podejrzewam,że nic z tych rzeczy.W sumie to zapłaciłeś pewnie za nic a dodatkowo jak ci spiłowali docisk to na pewno nie wytrzyma tyle co oryginalne.Ja rozumiem dać nowy lakier na auto przed tym zrobić blacharkę na tip top ale zmniejszenie trwałości sprzęgła za które jeszcze trzeba płacić to tego już nie rozumiem.Pozdrawiam
-- dodano 2011-10-27 20:49 --
Zapłaciłeś za sprzęgło 600zł i co ci to daje,powiedz szczerze czujesz jakiś przyrost mocy czy coś?Podejrzewam,że nic z tych rzeczy.W sumie to zapłaciłeś pewnie za nic a dodatkowo jak ci spiłowali docisk to na pewno nie wytrzyma tyle co oryginalne.Ja rozumiem dać nowy lakier na auto przed tym zrobić blacharkę na tip top ale zmniejszenie trwałości sprzęgła za które jeszcze trzeba płacić to tego już nie rozumiem.Pozdrawiam
-- dodano 2011-10-27 20:49 --
No ba Patryk,podwójna przyrost mocy z resztą nie widziałeś jak wygląda felga na zdjęciu wyżej?To od prędkości,powyżej prędkości dźwięku z aluminiowej felgi robi się owal a późniejPatryk- pisze:duża różnica po odelżeniu koła
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
Blacharka drogi Panie jest praktycznie w stanie idealnym jak byś dobrze czytał pierwszy post to byś nie pisał takich głupot. Zobacz sobie zdjęcia. Co do lakieru się zgodzę w dwóch miejscach odchodzi, ale są to małe wady i na razie mi to nie przeszkadza... Na lakier przyjdzie czas. Każdy ma swoje priorytety
A różnica jest taka że po półtoraroku upalania sprzęgło działa perfekt a kupione seryjne wykrzaczyło się po roku. Więcej pytań nie mam
W ogóle masz jakieś doświadczenia z tym Panem Radzikowskim? Bo jak nie to skąd możesz wiedzieć co zrobił?
Co daje koło? podobno miał się lepiej na obroty wkręcać jak jest w rzeczywistości? Nie wiem. Wszystko było ustalane z Panem Radzikowskim i jest zrobione tak a nie inaczej.
A różnica jest taka że po półtoraroku upalania sprzęgło działa perfekt a kupione seryjne wykrzaczyło się po roku. Więcej pytań nie mam
W ogóle masz jakieś doświadczenia z tym Panem Radzikowskim? Bo jak nie to skąd możesz wiedzieć co zrobił?
Co daje koło? podobno miał się lepiej na obroty wkręcać jak jest w rzeczywistości? Nie wiem. Wszystko było ustalane z Panem Radzikowskim i jest zrobione tak a nie inaczej.
Re: Skotar
A czujesz,że wkręca się lepiej na obroty?Jest szybszy,lepiej przyśpiesza?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
Jak zrobię geometrię i ustawie dokładnie gwint to Ci powiem o wynikach z hamowni i danych z g-techa
Ale biorąc pod uwagę, że mam dwa takie fordy jeden był na seryjnym sprzęgle i bez odelżonego koła a drugi z tym zestawem, to ten z zestawem jeździł niebo lepiej. Kiedy pojawiło się w drugim to samo, różnica się zatarła.
Pozdro
Ale biorąc pod uwagę, że mam dwa takie fordy jeden był na seryjnym sprzęgle i bez odelżonego koła a drugi z tym zestawem, to ten z zestawem jeździł niebo lepiej. Kiedy pojawiło się w drugim to samo, różnica się zatarła.
Pozdro
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Skotar
ładny egzemplarz, no i zacząłeś mody od tej lepszej strony.
ciekawe czy na odelżonym kole zmalał moment obrotowy, a jak z kulturą pracy - nie zmieniła się na gorsze?
czekamy na wykres
pozdrawiam
ciekawe czy na odelżonym kole zmalał moment obrotowy, a jak z kulturą pracy - nie zmieniła się na gorsze?
czekamy na wykres
pozdrawiam
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
U mnie koło nie zostało bardzo ode lżone więc też praca silnika nie jest gorsza
Tak też jestem ciekaw co wykaże nam wykres
Pozdro
Tak też jestem ciekaw co wykaże nam wykres
Pozdro
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Skotar
elo.Da sie go jeszcze opuscic przynajmniej przeód?bo jakos mi wysoko zeby wygladał przynajmniej tak http://www.youtube.com/watch?v=LCEGbgu_NN0
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Skotar
Auto ładne, modyfikacje na duży + ale brakuje mi tylko felunku i skorygowania wysokości zawieszenia. Będzie git
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
Dziękuję
@Lukasz dokładnie tak bym chciał obniżonego . Tak jasne że się da i będę musiał go tak postawić. Na razie tył jest niżej niż przód...
No tak mi też się ta felga w ogóle nie widzi :/ no ale ciesze się nareszcie z zawiasu bo było już jak na statku Soft przy tym co ja miałem to wymiękał
@Lukasz dokładnie tak bym chciał obniżonego . Tak jasne że się da i będę musiał go tak postawić. Na razie tył jest niżej niż przód...
No tak mi też się ta felga w ogóle nie widzi :/ no ale ciesze się nareszcie z zawiasu bo było już jak na statku Soft przy tym co ja miałem to wymiękał
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: Skotar
jesli mozna wiedziec o ile procent lzejsze sprzeglo ???? mam przed soba wyjecie silnika wiec ....
jest efekt nierownych obrotów ponizej 1000 rozumiem ze moze byc fajne ze silnik szybciej sie wkreca na obroty i szybko maleja ale jak to ma sie do jazdy i ogolnej kultury wiadomo ze fabryke czasem mozna poprawic minimalnie... ale zeby nie przegiąc
ps zmieniał ktos wyswietlacz z wersji usa na zegary bo pewnie nie da sie podswietlenia zmienic ani co kolwiek zrobic by to w wersji amerykanskiwj ładniej wygladało
jest efekt nierownych obrotów ponizej 1000 rozumiem ze moze byc fajne ze silnik szybciej sie wkreca na obroty i szybko maleja ale jak to ma sie do jazdy i ogolnej kultury wiadomo ze fabryke czasem mozna poprawic minimalnie... ale zeby nie przegiąc
ps zmieniał ktos wyswietlacz z wersji usa na zegary bo pewnie nie da sie podswietlenia zmienic ani co kolwiek zrobic by to w wersji amerykanskiwj ładniej wygladało
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Skotar
Ja u siebie mam z 11.5 KG zrobiony zamach na 6.5 KG nie ma problemu z nierówna pracą silnika chodzi równo jedyny minus to taki że trzeba startować z troszkę większych obrotów silnika. Ale za to potem jest siekierka Z tym że ja mam wyważony cały układ wał, korby i zamach z dociskiem.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: Skotar
oooo to mozna powiedziec ze polowa wagi no tyle bym nie ujmał jakby co widzisz lepsze przyspieszenie
jako ze mam 2.2 bez turbo przydalo by sie zeby lepiej przyspieszał- chociaz.... mnie jak jade do roboty chryslerem to i tir potrafi wyprzedzic no ale to to juz inna historia
jako ze mam 2.2 bez turbo przydalo by sie zeby lepiej przyspieszał- chociaz.... mnie jak jade do roboty chryslerem to i tir potrafi wyprzedzic no ale to to juz inna historia
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
Re: Skotar
To kupuj ode mnie silniczek z turbo i cię już żaden tirowiec nie wyprzedzi
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Skotar
Nie jestem w stanie stwierdzić czy lepiej przyśpiesza dzięki temu bo w tym czasie poszła kucizna i szereg innych modyfikacji.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: Skotar
aha rozumiem no ja tez tego raczej nie stwierdze bo silnik do porzadnego remontu i samo to juz cos tam da no cóz ale troszke sprzeglo odchudze- na wiosne jak sie dozyje ps fordem sie nie dawałem ale chrysler to zółw
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .