Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Skotar

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 652
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Skotar

Post autor: pusher1 »

Mam pytanie bo widzę że zmieniałeś tarcze z przodu chodzi mi o te nacinane wiercone i wentylowane . Gdzie je kupowałeś i ile za sztukę dawałeś jeśli można wiedzieć ??
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Skotar

Post autor: Eli »

strzelam, że :arrow: http://mikoda.pl/ :wink:
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Lukasz »

Eli pisze:strzelam, że :arrow: http://mikoda.pl/ :wink:
w full opcji malowane,wiercone,nacinane 155pln.sztuka.:) ale do tego dobry klocek np.EBC. bo inaczej z hamowania bedzdie kupa:P
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Skotar
Posty: 34
Rejestracja: 2010-02-28 14:01
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
Galeria: viewtopic.php?t=19631
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Skotar »

W życiu nie kupuj tych tarcz. Ja jeżdżę dość agresywnie. Jak nie wyścigi to próby na placu i po pół roku tarcze zaczęły pękać aż teraz boję się jeździć. Syf jakich mało...
Radzę kupić najprostsze brembo niż kupować MIKODY!!! Tarczę kupione na ul. Okrzei w Warszawie.
Odradzam bo szkoda kasy. A wcale nie hamują lepiej. Albo big brake jak łukasz007 albo jakiś przeszczep chyba z subaraka legacy przy jakiś tam poprawkach pasują albo czyste normalne tarcze.

Pozdo
Skotar
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Skotar

Post autor: wujeksex »

Skotar pisze:albo czyste normalne tarcze.
Chyba nigdy nie jeździłeś na seryjnych tarczach #-o . Wystarczy jedno hamowanie ze 180 do 0 i są pogięte tak, że podczas następnego hamowania kierownicę z rąk wyrywa.

Co do Mikody, to jeszcze nigdy od nikogo (oprócz Ciebie :wink: ) nie słyszałem złej opinii. Sam jeżdżę na Mikodach jakieś pół roku i czuję poprawę hamowania w porównaniu do serii.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Skotar
Posty: 34
Rejestracja: 2010-02-28 14:01
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
Galeria: viewtopic.php?t=19631
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Skotar »

widocznie inaczej użytkujesz auto. moi wszyscy znajomi, którzy mieli mikody ostatnio się dowiedziałem że już dawno z tego zrezygnowali bo mieli dokładnie to samo co ja. Tarcze po kliku hamowaniach z 200 do 0 się wyginały, pękały i nie ulepszały niczego. Ja mam to samo zresztą mogę wystawić zdjęcia w jakim stanie jest półroczna tarcza mikody. A chciałbym dodać że samochód nie jest używany do rajdów czy KJS, aczkolwiek na placu lub w nocy lubię się powściekać tak jak już pisałem :P

Co lepsze na tył mam założone zwykłe najprostsze tarcze i na tarczy zero śladów użytkowania. Wiem co powiesz... Mniejsza siła hamowania na tył (zgadzam się z tym to jest wiadome) ale nie ma ani jednej ryski tarcza jak nowa z pudełka.

W końcu kiedyś mikoda miała coś wspólnego z brembo teraz już nie. Wcale sie nie dziwie czemu :]

Zresztą nie wmówisz mi że normalna tarcza brembo po dwóch hamowaniach się po wygina...
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Skotar

Post autor: wujeksex »

Skotar pisze:Zresztą nie wmówisz mi że normalna tarcza brembo po dwóch hamowaniach się po wygina...
Hehehe. Nie porównuj Brembo do Mikody. To tak jakby porównać Forda GT40 do Probe :mrgreen:
Skotar pisze:widocznie inaczej użytkujesz auto.
Fakt. Jeżdżę raczej spokojnie, ale czasami lubię trochę pozapie****** :twisted:
Skotar pisze:Tarcze po kliku hamowaniach z 200 do 0 się wyginały, pękały i nie ulepszały niczego.
Miałem kilka hamowań z około 170 do 0 i jak na razie wszystko jest ok. Tarcze wyglądają jak nówki i nie ma żadnych bić.
Może ktoś Wam wcisnął chińską podróbkę :?:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 241
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Skotar

Post autor: kicker »

Ja mam niby brembo, zrobiły jakieś 5000km i przy hamowaniu z wyższych prędkości czuć lekkie wibracje, zwłaszcza jak się nagrzeją. A hamowania w stylu 150km/h-0 nigdy nie doświadczyły. Wcześniej były ATE i raczej się nie sprawdziły, generalnie kołomyja i no właśnie jaka jest gwarancja, że kupując tarcze firmowe nie dostajemy podróbek skośnookich?
Skotar
Posty: 34
Rejestracja: 2010-02-28 14:01
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
Galeria: viewtopic.php?t=19631
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Skotar »

To jak Ty masz taka wersję sprawdzoną ja mam taką że Mikody mi się rozlatują to szczerze powiem że nie mam pojęcia jakie tarcze kupić. Zostaje chyba tylko jakiś przeszczep albo big brake kit...
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Lukas007 »

big brake kit...
Jedyna opcja jeżeli chcesz aby auto zaczęło hamować. Sama zmiana tarcz i klocków to tylko półśrodek i szkoda na to kasy.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4252
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Skotar

Post autor: Bogdan9999 »

Lukas007 pisze:
big brake kit...
Jedyna opcja jeżeli chcesz aby auto zaczęło hamować. Sama zmiana tarcz i klocków to tylko półśrodek i szkoda na to kasy.
Święta racja !

Chcesz zobaczyć jak auto na prawdę powinno hamować załóż 4-6 tłoczkowe zaciski na przód 2-4 tłoczkowe zaciski na tył tarcze 300mm a najlepiej większe. Wtedy rozpędź się do przysłowiowych 200 km/h i daj hebel w podłogę. Wtedy porównasz co jest seryjnie w probe a co jest seryjnie np. w EVO czy subaru. Miałem okazje porównać takie hamulce delikatnie mówiąc to jest przepaść.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Skotar

Post autor: Pelot »

Żeby samochód dobrze hamował wcale nie potrzeba zacisków 6-tłoczkowych. Wystarczy większa średnica tarczy :) W S3 jest jeden tłoczek a konkretnych rozmiarów, a tarcza chyba 312mm. A hamuje w systemie 0-1 :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Lukas007 »

Wystarczy większa średnica tarczy
Tak chyba nie do konca ... duza tarcza lepiej odprowadza cieplo, przez co eliminuje sie zjawisko fading'u ... srednica tloczka im wieksza tym wieksza sila z jaka dociskany jest klocek do tarczy. Idac dalej im wiecej tloczkow tym rownomierniej jest ta sila rozlozona. Duzo jeszcze zalezy od pompy oczywiscie.

Załóż sobie wieksze tarcze i zostaw seryjny zacisk - jeżeli auto zacznie lepiej hamować to oficjalnie Ci pogratuluje.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Skotar

Post autor: Pelot »

Chyba łatwiej jest zatrzymać tarczę o większej średnicy z tym samym naciskiem ? A teraz powiedz mi, jaka jest różnica w ilości tłoczków, jeżeli dysponujesz ograniczoną siłą nacisku ? zwiększenie ilości tłoczków nic nie pomoże, jeżeli powierzchnia 4 tłoczków będzie mniejsza od jednego, pojedynczego tłoczka, to skuteczniejsze hamulce będą w tym przypadku jedno tłoczkowe.
Lukas007 pisze:
Załóż sobie wieksze tarcze i zostaw seryjny zacisk - jeżeli auto zacznie lepiej hamować to oficjalnie Ci pogratuluje.
Ciężko jest to udowodnić. Ale tutaj fizyka nie kłamie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Lukas007 »

No właśnie - fizyka. Większa tarcza jest cięższa, chcesz zatrzymać ruch tarczy ktora waży 12kg tą samą siłą z którą zatrzymujesz tarczę która waży 8kg (bo nie zmieniasz zacisku). Ja jednak myśle, że łatwiej zatrzymać lżejsza tarcze o mniejszej średnicy ... co do ilosci tłoczków to jak już pisałem robi sie to dla lepszego rozłożenia nacisku na tłoczek. Fabryczny ma ok. 4cm - Willwood dla przykładu ma 4 tłoczki po ok. 2cm. Daje to lepsze rozłożenie siły i większą powierzchnie nacisku na każdy punkt klocka. To tak jakbyś chciał przesunąć szafe 1 ręką z siłą dla przykładu 100N a potem zrobił to samo obiema rękami z siłą po 100N na każdą.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Skotar

Post autor: Pelot »

Lukas007 pisze:Ja jednak myśle, że łatwiej zatrzymać lżejsza tarcze o mniejszej średnicy ...
Ale dlaczego tak myślisz ? Jakie koło jest łatwiej zatrzymać ? i jakim miejscu ?
Lukas007 pisze:To tak jakbyś chciał przesunąć szafe 1 ręką z siłą dla przykładu 100N a potem zrobił to samo obiema rękami z siłą po 100N na każdą.
Ale nie porównuj siły wywieranej na ciało stojące a ciało w ruchu.
Lukas007 pisze: co do ilosci tłoczków to jak już pisałem robi sie to dla lepszego rozłożenia nacisku na tłoczek
Nie do końca. Stosuje się taką konstrukcję, bo łatwiej jest w zacisku hamulcowym zmieścić 6 tłoczków o łącznej, większej powierzchni niż jednego dużego. Konstrukcyjnie nie zmieściłby się jeden duży tłoczek.
Obrazek
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Skotar

Post autor: wujeksex »

Lukas007 pisze:No właśnie - fizyka. Większa tarcza jest cięższa, chcesz zatrzymać ruch tarczy ktora waży 12kg tą samą siłą z którą zatrzymujesz tarczę która waży 8kg
Ano właśnie - fizyka :mrgreen: Pelot ma rację.

Dlaczego jak nie możesz odkręcić jakiejś śruby używasz przedłużki klucza :?: Przecież to bez sensu, bo rura (przedłużka) to dodatkowa masa :wink: .
Im większa średnica, tym mniej siły trzeba użyć, żeby zahamować, a w przykładzie podanym przeze mnie ruszyć.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Lukas007 »

Ale dlaczego tak myślisz ?
Sila bezwladnosci. Wieksza mase trudniej zatrzymac ta sama sila.
Przecież to bez sensu, bo rura (przedłużka) to dodatkowa masa
Faktycznie. W odniesieniu do poruszanego tematu jest to pozbawione sensu.

Wedlug mnie zmiana srednicy tarczy bez zwiekszenia powierzchni nacisku klocka NIC nie da (procz zwiekszeniem odpornosci na przegrzanie). Koniec teorii z mojej strony.

Pozdrawiam, EOT
Lukasz
Skotar
Posty: 34
Rejestracja: 2010-02-28 14:01
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
Galeria: viewtopic.php?t=19631
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Skotar »

No to zbieram na big brake :) albo ksport albo wilwood :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skotar

Post autor: Romas »

jesli chodzi o tarcze zwykłe to moim zdaniem od brembo sa po 100-kroc leprze LUK-a(TRW) w połączeniu z klockami KASHIYAMA. jesli chodzi o hamowanie to nie jest leprze ani tez gorsze, ale przynajmniej nie wyginają sie ani nie pekają, a dodam ze nie raz juz mi sie swiecily na czerwono :mrgreen: w kazdym bądz razie nadal hamują rowno, nie ma zadnych bić ani spadku sił hamowania a jezdze na nich juz rok :wink: a prawde mowiac nie oszczedzam hebelkow :twisted:
tak wiec moge spokojnie polecic :wink:
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Skotar

Post autor: Pelot »

Lukas007 pisze:
Wedlug mnie zmiana srednicy tarczy bez zwiekszenia powierzchni nacisku klocka NIC nie da (procz zwiekszeniem odpornosci na przegrzanie). Koniec teorii z mojej strony.

Lukasz
To jest tylko Twoja teoria nie poparta żadnym doświadczeniem, albo wzorem.
A praktyka jest taka, że np. w grupie VW przy takich samych zaciskach są stosowane różne rozmiary tarcz. Mimo, że klocki mają różne numery katalogowe, to i tak są identyczne - za wyjątkiem ceny :mrgreen:
Czyli producent stosowałby większe, cięższe tarcze tylko po to, żeby lepiej odprowadzały ciepło ? :roll: Nie. Większe tarcze lepiej hamują.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Lukas007 »

Fakt, z doswiadczeniem w kwestiach zwiazanych z tuningiem u mnie słabo.
Większe tarcze lepiej hamują.
Niech tak zostanie.

...
No to zbieram na big brake albo ksport albo wilwood
Ten zestaw Revolution (oparty na zaciskach Willwooda) był już praktycznie na wycofaniu gdy go kupowałem. Podobno zostały jeszcze 3 komplety. Dla pewności napisz do nich czy są jeszcze dostępne.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Skotar

Post autor: Pelot »

Lukas007 pisze:Fakt, z doswiadczeniem w kwestiach zwiazanych z tuningiem u mnie słabo. No, chyba że naklejki i inne dodatki z Tesco i Castoramy - to mi dobrze idzie.
W złośliwości i dyskusji też słabo :(
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Robert »

Średnica tłoczka nie wpływa na siłę hamowania.
Powierzchnia klocka też nie (zakładamy tarcie dynamiczne, nie statyczne).
Ilość tłoczków również.
Lukas007 pisze:No właśnie - fizyka. ... To tak jakbyś chciał przesunąć szafe 1 ręką z siłą dla przykładu 100N a potem zrobił to samo obiema rękami z siłą po 100N na każdą.
Zły przykład, bo każda ręka ma swój własny mięsień i 100N zwiększyłeś do 200. W zacisku liczba tłoczków nie zwiększa siły. Odpowiednikiem jest zaparcie się o szafę jedną lub dwiema rękami i przesuwanie jej tylko siłą nóg. Samej siły (nogi = pompa hamulcowa) nie zwiększyłeś, lepsza jest skuteczność - kultura pracy. Tę poprawiamy zwiększając ilość ew. średnicę tłoczka (równomierność docisku klocka) i powierzchnię klocków Zwiększenie tej ostatniej przy okazji przedłuży ich żywotność.
Przy zmianie średnicy tarczy (odsunięciu środka klocka od osi) współczynnik tarcia się nie zmienia, siła nacisku też nie, czyli i siła tarcia pozostaje ta sama, ale wydłuża się droga (klocka po tarczy) więc i wykonana praca.
Summa summarum: większe tarcze i/lub wydajniejsza pompa. Do tego większe klocki, by nie wymieniać ich co chwila.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Skotar
Posty: 34
Rejestracja: 2010-02-28 14:01
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
Galeria: viewtopic.php?t=19631
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skotar

Post autor: Skotar »

Czyli w skrócie mając większą tarcze jak mówi Pelot nie poprawia się siła hamowania... Bo w sumie nawet nie mogę sobie wyobrazić jak większa tarcz mogła by w tym pomóc.
Zatem większa tarcza + większy zacisk + wiekszy klocek poprawia skuteczność hamowania tak jak pisał Łukas007.

Lukas007 jak uzbieram trochę kasy to będę do nich pisać :) a jak nie zdążę to padnie na hamulce ksporta :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”