Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Skotar
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Skotar
Mam pytanie bo widzę że zmieniałeś tarcze z przodu chodzi mi o te nacinane wiercone i wentylowane . Gdzie je kupowałeś i ile za sztukę dawałeś jeśli można wiedzieć ??
2.2gt 92 rok
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Skotar
strzelam, że http://mikoda.pl/
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Skotar
w full opcji malowane,wiercone,nacinane 155pln.sztuka. ale do tego dobry klocek np.EBC. bo inaczej z hamowania bedzdie kupa:PEli pisze:strzelam, że http://mikoda.pl/
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
W życiu nie kupuj tych tarcz. Ja jeżdżę dość agresywnie. Jak nie wyścigi to próby na placu i po pół roku tarcze zaczęły pękać aż teraz boję się jeździć. Syf jakich mało...
Radzę kupić najprostsze brembo niż kupować MIKODY!!! Tarczę kupione na ul. Okrzei w Warszawie.
Odradzam bo szkoda kasy. A wcale nie hamują lepiej. Albo big brake jak łukasz007 albo jakiś przeszczep chyba z subaraka legacy przy jakiś tam poprawkach pasują albo czyste normalne tarcze.
Pozdo
Skotar
Radzę kupić najprostsze brembo niż kupować MIKODY!!! Tarczę kupione na ul. Okrzei w Warszawie.
Odradzam bo szkoda kasy. A wcale nie hamują lepiej. Albo big brake jak łukasz007 albo jakiś przeszczep chyba z subaraka legacy przy jakiś tam poprawkach pasują albo czyste normalne tarcze.
Pozdo
Skotar
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Skotar
Chyba nigdy nie jeździłeś na seryjnych tarczach . Wystarczy jedno hamowanie ze 180 do 0 i są pogięte tak, że podczas następnego hamowania kierownicę z rąk wyrywa.Skotar pisze:albo czyste normalne tarcze.
Co do Mikody, to jeszcze nigdy od nikogo (oprócz Ciebie ) nie słyszałem złej opinii. Sam jeżdżę na Mikodach jakieś pół roku i czuję poprawę hamowania w porównaniu do serii.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
widocznie inaczej użytkujesz auto. moi wszyscy znajomi, którzy mieli mikody ostatnio się dowiedziałem że już dawno z tego zrezygnowali bo mieli dokładnie to samo co ja. Tarcze po kliku hamowaniach z 200 do 0 się wyginały, pękały i nie ulepszały niczego. Ja mam to samo zresztą mogę wystawić zdjęcia w jakim stanie jest półroczna tarcza mikody. A chciałbym dodać że samochód nie jest używany do rajdów czy KJS, aczkolwiek na placu lub w nocy lubię się powściekać tak jak już pisałem
Co lepsze na tył mam założone zwykłe najprostsze tarcze i na tarczy zero śladów użytkowania. Wiem co powiesz... Mniejsza siła hamowania na tył (zgadzam się z tym to jest wiadome) ale nie ma ani jednej ryski tarcza jak nowa z pudełka.
W końcu kiedyś mikoda miała coś wspólnego z brembo teraz już nie. Wcale sie nie dziwie czemu :]
Zresztą nie wmówisz mi że normalna tarcza brembo po dwóch hamowaniach się po wygina...
Co lepsze na tył mam założone zwykłe najprostsze tarcze i na tarczy zero śladów użytkowania. Wiem co powiesz... Mniejsza siła hamowania na tył (zgadzam się z tym to jest wiadome) ale nie ma ani jednej ryski tarcza jak nowa z pudełka.
W końcu kiedyś mikoda miała coś wspólnego z brembo teraz już nie. Wcale sie nie dziwie czemu :]
Zresztą nie wmówisz mi że normalna tarcza brembo po dwóch hamowaniach się po wygina...
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Skotar
Hehehe. Nie porównuj Brembo do Mikody. To tak jakby porównać Forda GT40 do ProbeSkotar pisze:Zresztą nie wmówisz mi że normalna tarcza brembo po dwóch hamowaniach się po wygina...
Fakt. Jeżdżę raczej spokojnie, ale czasami lubię trochę pozapie******Skotar pisze:widocznie inaczej użytkujesz auto.
Miałem kilka hamowań z około 170 do 0 i jak na razie wszystko jest ok. Tarcze wyglądają jak nówki i nie ma żadnych bić.Skotar pisze:Tarcze po kliku hamowaniach z 200 do 0 się wyginały, pękały i nie ulepszały niczego.
Może ktoś Wam wcisnął chińską podróbkę
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Skotar
Ja mam niby brembo, zrobiły jakieś 5000km i przy hamowaniu z wyższych prędkości czuć lekkie wibracje, zwłaszcza jak się nagrzeją. A hamowania w stylu 150km/h-0 nigdy nie doświadczyły. Wcześniej były ATE i raczej się nie sprawdziły, generalnie kołomyja i no właśnie jaka jest gwarancja, że kupując tarcze firmowe nie dostajemy podróbek skośnookich?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
To jak Ty masz taka wersję sprawdzoną ja mam taką że Mikody mi się rozlatują to szczerze powiem że nie mam pojęcia jakie tarcze kupić. Zostaje chyba tylko jakiś przeszczep albo big brake kit...
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Skotar
Jedyna opcja jeżeli chcesz aby auto zaczęło hamować. Sama zmiana tarcz i klocków to tylko półśrodek i szkoda na to kasy.big brake kit...
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Skotar
Święta racja !Lukas007 pisze:Jedyna opcja jeżeli chcesz aby auto zaczęło hamować. Sama zmiana tarcz i klocków to tylko półśrodek i szkoda na to kasy.big brake kit...
Chcesz zobaczyć jak auto na prawdę powinno hamować załóż 4-6 tłoczkowe zaciski na przód 2-4 tłoczkowe zaciski na tył tarcze 300mm a najlepiej większe. Wtedy rozpędź się do przysłowiowych 200 km/h i daj hebel w podłogę. Wtedy porównasz co jest seryjnie w probe a co jest seryjnie np. w EVO czy subaru. Miałem okazje porównać takie hamulce delikatnie mówiąc to jest przepaść.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Skotar
Żeby samochód dobrze hamował wcale nie potrzeba zacisków 6-tłoczkowych. Wystarczy większa średnica tarczy W S3 jest jeden tłoczek a konkretnych rozmiarów, a tarcza chyba 312mm. A hamuje w systemie 0-1
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Skotar
Tak chyba nie do konca ... duza tarcza lepiej odprowadza cieplo, przez co eliminuje sie zjawisko fading'u ... srednica tloczka im wieksza tym wieksza sila z jaka dociskany jest klocek do tarczy. Idac dalej im wiecej tloczkow tym rownomierniej jest ta sila rozlozona. Duzo jeszcze zalezy od pompy oczywiscie.Wystarczy większa średnica tarczy
Załóż sobie wieksze tarcze i zostaw seryjny zacisk - jeżeli auto zacznie lepiej hamować to oficjalnie Ci pogratuluje.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Skotar
Chyba łatwiej jest zatrzymać tarczę o większej średnicy z tym samym naciskiem ? A teraz powiedz mi, jaka jest różnica w ilości tłoczków, jeżeli dysponujesz ograniczoną siłą nacisku ? zwiększenie ilości tłoczków nic nie pomoże, jeżeli powierzchnia 4 tłoczków będzie mniejsza od jednego, pojedynczego tłoczka, to skuteczniejsze hamulce będą w tym przypadku jedno tłoczkowe.
Ciężko jest to udowodnić. Ale tutaj fizyka nie kłamie.Lukas007 pisze:
Załóż sobie wieksze tarcze i zostaw seryjny zacisk - jeżeli auto zacznie lepiej hamować to oficjalnie Ci pogratuluje.
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Skotar
No właśnie - fizyka. Większa tarcza jest cięższa, chcesz zatrzymać ruch tarczy ktora waży 12kg tą samą siłą z którą zatrzymujesz tarczę która waży 8kg (bo nie zmieniasz zacisku). Ja jednak myśle, że łatwiej zatrzymać lżejsza tarcze o mniejszej średnicy ... co do ilosci tłoczków to jak już pisałem robi sie to dla lepszego rozłożenia nacisku na tłoczek. Fabryczny ma ok. 4cm - Willwood dla przykładu ma 4 tłoczki po ok. 2cm. Daje to lepsze rozłożenie siły i większą powierzchnie nacisku na każdy punkt klocka. To tak jakbyś chciał przesunąć szafe 1 ręką z siłą dla przykładu 100N a potem zrobił to samo obiema rękami z siłą po 100N na każdą.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Skotar
Ale dlaczego tak myślisz ? Jakie koło jest łatwiej zatrzymać ? i jakim miejscu ?Lukas007 pisze:Ja jednak myśle, że łatwiej zatrzymać lżejsza tarcze o mniejszej średnicy ...
Ale nie porównuj siły wywieranej na ciało stojące a ciało w ruchu.Lukas007 pisze:To tak jakbyś chciał przesunąć szafe 1 ręką z siłą dla przykładu 100N a potem zrobił to samo obiema rękami z siłą po 100N na każdą.
Nie do końca. Stosuje się taką konstrukcję, bo łatwiej jest w zacisku hamulcowym zmieścić 6 tłoczków o łącznej, większej powierzchni niż jednego dużego. Konstrukcyjnie nie zmieściłby się jeden duży tłoczek.Lukas007 pisze: co do ilosci tłoczków to jak już pisałem robi sie to dla lepszego rozłożenia nacisku na tłoczek
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Skotar
Ano właśnie - fizyka Pelot ma rację.Lukas007 pisze:No właśnie - fizyka. Większa tarcza jest cięższa, chcesz zatrzymać ruch tarczy ktora waży 12kg tą samą siłą z którą zatrzymujesz tarczę która waży 8kg
Dlaczego jak nie możesz odkręcić jakiejś śruby używasz przedłużki klucza Przecież to bez sensu, bo rura (przedłużka) to dodatkowa masa .
Im większa średnica, tym mniej siły trzeba użyć, żeby zahamować, a w przykładzie podanym przeze mnie ruszyć.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Skotar
Sila bezwladnosci. Wieksza mase trudniej zatrzymac ta sama sila.Ale dlaczego tak myślisz ?
Faktycznie. W odniesieniu do poruszanego tematu jest to pozbawione sensu.Przecież to bez sensu, bo rura (przedłużka) to dodatkowa masa
Wedlug mnie zmiana srednicy tarczy bez zwiekszenia powierzchni nacisku klocka NIC nie da (procz zwiekszeniem odpornosci na przegrzanie). Koniec teorii z mojej strony.
Pozdrawiam, EOT
Lukasz
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
No to zbieram na big brake albo ksport albo wilwood
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Skotar
jesli chodzi o tarcze zwykłe to moim zdaniem od brembo sa po 100-kroc leprze LUK-a(TRW) w połączeniu z klockami KASHIYAMA. jesli chodzi o hamowanie to nie jest leprze ani tez gorsze, ale przynajmniej nie wyginają sie ani nie pekają, a dodam ze nie raz juz mi sie swiecily na czerwono w kazdym bądz razie nadal hamują rowno, nie ma zadnych bić ani spadku sił hamowania a jezdze na nich juz rok a prawde mowiac nie oszczedzam hebelkow
tak wiec moge spokojnie polecic
tak wiec moge spokojnie polecic
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Skotar
To jest tylko Twoja teoria nie poparta żadnym doświadczeniem, albo wzorem.Lukas007 pisze:
Wedlug mnie zmiana srednicy tarczy bez zwiekszenia powierzchni nacisku klocka NIC nie da (procz zwiekszeniem odpornosci na przegrzanie). Koniec teorii z mojej strony.
Lukasz
A praktyka jest taka, że np. w grupie VW przy takich samych zaciskach są stosowane różne rozmiary tarcz. Mimo, że klocki mają różne numery katalogowe, to i tak są identyczne - za wyjątkiem ceny
Czyli producent stosowałby większe, cięższe tarcze tylko po to, żeby lepiej odprowadzały ciepło ? Nie. Większe tarcze lepiej hamują.
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Skotar
Fakt, z doswiadczeniem w kwestiach zwiazanych z tuningiem u mnie słabo.
...
Niech tak zostanie.Większe tarcze lepiej hamują.
...
Ten zestaw Revolution (oparty na zaciskach Willwooda) był już praktycznie na wycofaniu gdy go kupowałem. Podobno zostały jeszcze 3 komplety. Dla pewności napisz do nich czy są jeszcze dostępne.No to zbieram na big brake albo ksport albo wilwood
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Skotar
W złośliwości i dyskusji też słaboLukas007 pisze:Fakt, z doswiadczeniem w kwestiach zwiazanych z tuningiem u mnie słabo. No, chyba że naklejki i inne dodatki z Tesco i Castoramy - to mi dobrze idzie.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Skotar
Średnica tłoczka nie wpływa na siłę hamowania.
Powierzchnia klocka też nie (zakładamy tarcie dynamiczne, nie statyczne).
Ilość tłoczków również.
Przy zmianie średnicy tarczy (odsunięciu środka klocka od osi) współczynnik tarcia się nie zmienia, siła nacisku też nie, czyli i siła tarcia pozostaje ta sama, ale wydłuża się droga (klocka po tarczy) więc i wykonana praca.
Summa summarum: większe tarcze i/lub wydajniejsza pompa. Do tego większe klocki, by nie wymieniać ich co chwila.
Powierzchnia klocka też nie (zakładamy tarcie dynamiczne, nie statyczne).
Ilość tłoczków również.
Zły przykład, bo każda ręka ma swój własny mięsień i 100N zwiększyłeś do 200. W zacisku liczba tłoczków nie zwiększa siły. Odpowiednikiem jest zaparcie się o szafę jedną lub dwiema rękami i przesuwanie jej tylko siłą nóg. Samej siły (nogi = pompa hamulcowa) nie zwiększyłeś, lepsza jest skuteczność - kultura pracy. Tę poprawiamy zwiększając ilość ew. średnicę tłoczka (równomierność docisku klocka) i powierzchnię klocków Zwiększenie tej ostatniej przy okazji przedłuży ich żywotność.Lukas007 pisze:No właśnie - fizyka. ... To tak jakbyś chciał przesunąć szafe 1 ręką z siłą dla przykładu 100N a potem zrobił to samo obiema rękami z siłą po 100N na każdą.
Przy zmianie średnicy tarczy (odsunięciu środka klocka od osi) współczynnik tarcia się nie zmienia, siła nacisku też nie, czyli i siła tarcia pozostaje ta sama, ale wydłuża się droga (klocka po tarczy) więc i wykonana praca.
Summa summarum: większe tarcze i/lub wydajniejsza pompa. Do tego większe klocki, by nie wymieniać ich co chwila.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-28 14:01
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo, 91'
- Galeria: viewtopic.php?t=19631
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skotar
Czyli w skrócie mając większą tarcze jak mówi Pelot nie poprawia się siła hamowania... Bo w sumie nawet nie mogę sobie wyobrazić jak większa tarcz mogła by w tym pomóc.
Zatem większa tarcza + większy zacisk + wiekszy klocek poprawia skuteczność hamowania tak jak pisał Łukas007.
Lukas007 jak uzbieram trochę kasy to będę do nich pisać a jak nie zdążę to padnie na hamulce ksporta
Zatem większa tarcza + większy zacisk + wiekszy klocek poprawia skuteczność hamowania tak jak pisał Łukas007.
Lukas007 jak uzbieram trochę kasy to będę do nich pisać a jak nie zdążę to padnie na hamulce ksporta