Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Sprzęgło
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Sprzęgło
odpowietrz popychacz hydrauliczny sprzęgła tam masz taki zaworek a jak nie pomoże to wymieniaj raczej ci się kończy gdby ci się całkiem skończyło to nie ruszy z miejsca
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Sprzęgło
włóż przewód do złącza na czujnik i podłącz na sztywno do masy zobaczysz czy chodzi Ci silniczekpene_czw pisze:-- oryginalny post 2011-01-10 23:20 --
Wiec to ze trudniej wbija sie biegi w upale, lub przy mocnym nagrzaniu moze być winą zepsutej chłodniczki oleju skrzyni biegów?
jeśli jest wszystko sprawne silniczek załączy się bez zapłonu
przynajmniej u mnie tak się stało.
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Sprzęgło
A mogłby ktoś mi zrobić fotke pod maską i pokazać gdzie ten zaworek do odpowietrzenia sprzęgła ? i jak to zrobić ?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Sprzęgło
Od spodu go zobaczysz jak wsadzisz głowę pod zderzak. Ten odpowietrznik wygląda identycznie albo prawie identycznie jak odpowietrznik przy hamulcach. Wysprzęglik znajduje się pod skrzynią ( idzie do niego taki metalowy przewód hydrauliczny od pompki sprzęgła ) i właśnie przy nim jest ten odpowietrznik. A odpowietrza się tak samo jak układ hamulcowy z tym, że wciskasz sprzęgło. 

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Sprzęgło
Prezes....po
1. nie wiem jak wygląda skrzynia
2. nie wiem jak wygkląda odpowietrznik przy hamulcach
3. nie wiem jak sie odpowietrza hamulce
4. wiem jak wygląda zderzak :p
5. MIMO WSZYSTKo chce spróbowac zrobić to samemu ;D
1. nie wiem jak wygląda skrzynia

2. nie wiem jak wygkląda odpowietrznik przy hamulcach
3. nie wiem jak sie odpowietrza hamulce
4. wiem jak wygląda zderzak :p
5. MIMO WSZYSTKo chce spróbowac zrobić to samemu ;D
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Sprzęgło
Ok.
Po pierwsze zerknij na np. tę aukcję i już będziesz wiedział
http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow- ... 02544.html
Po drugie - tu masz rysunek wysprzęglika wraz z zaznaczonym odpowietrznikiem ( 2 ). Cały wysprzęglik z łatwością odszukasz na fotach w aukcji. Po trzecie - jak chcesz odpwietrzyc sprzęgło to odkręcasz lekko odpowietrznik a druga osoba pompuje pedałem i w momencie kiedy jest wciśnięty w podłogę ty zakręcasz odpowietrznik. Czynnośc powtarzasz aż zacznie wypływac płyn bez pęcherzyków powietrza. Pilnujesz również poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym sprzęgła bo podczas odpowietrzania może go trochę ubyc.
Po czwarte - dobrze że wiesz jak zderzak wygląda
.
Po pierwsze zerknij na np. tę aukcję i już będziesz wiedział

Po drugie - tu masz rysunek wysprzęglika wraz z zaznaczonym odpowietrznikiem ( 2 ). Cały wysprzęglik z łatwością odszukasz na fotach w aukcji. Po trzecie - jak chcesz odpwietrzyc sprzęgło to odkręcasz lekko odpowietrznik a druga osoba pompuje pedałem i w momencie kiedy jest wciśnięty w podłogę ty zakręcasz odpowietrznik. Czynnośc powtarzasz aż zacznie wypływac płyn bez pęcherzyków powietrza. Pilnujesz również poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym sprzęgła bo podczas odpowietrzania może go trochę ubyc.
Po czwarte - dobrze że wiesz jak zderzak wygląda

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Sprzęgło
No dobra. to teraz jak znajde chwile postaram sie to zrobić. A jeśli nie pomoże to wymiana sprzęgła tak ?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Re: Sprzęgło
Jest jeszcze jeden element o którym nikt chyba nie wspomniał, łożysko prowadzące wałka skrzyni czyli to wprasowane w koło zamachowe, nie cały rok temu zatarło się ono w moim probku i przed awarią dawało takie same objawy - na rozgrzanym silniku nie szło delikatnie wrzucać biegów szczególnie tych bez synchronizatora - 1 i wsteczny a pozostałe biegi wskakiwały dopiero po wyrównaniu obrotów skrzyni i silnika. 2000 km od pierwszych objawów i bolida pchałem do garażu :/ Do tego zanim bym zrzucił skrzynie sprawdziłbym stan tulejki przy pająku i tego przegubu krzyżakowego, zatarcie któregoś elementu może wpływać na ruch wajchy zmiany biegów i nieprecyzyjne umieszczanie lewarka.
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Sprzęgło
masz wyjęte te koło zamachowe byś pokazał na zdjęciu jak to wygląda.
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Re: Sprzęgło
Niestety nie zrobiłem zdjęć ale łatwo to sobie wyobrazić, wałek skrzyni przechodzi przez sprzęgło na wylot i jego końcówka wchodzi we frez w kole zamachowym w którym umieszczone jest to łożysko. Nie znalazłem tego łożyska ani w katalogach ani na instrukcji z mazdy 626, jest to standardowe łożysko za 5 zł, wymiary dorzucę jak znajdę (kupiłem dwa jakby przy wbijaniu bieżnia się pogięła).
Przepraszam autora zdjęcia Waluś że nie spytałem go czy mogę ale z jego fotorelacji można zobaczyć to łożysko:
Przepraszam autora zdjęcia Waluś że nie spytałem go czy mogę ale z jego fotorelacji można zobaczyć to łożysko:
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Sprzęgło
super Rocannon
podaj wymiary koniecznie w wolnym czasie
przyda się na przyszłość
dzięki !!

podaj wymiary koniecznie w wolnym czasie

przyda się na przyszłość
dzięki !!
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Re: Sprzęgło
Przepraszam za zwłokę, łożysko się zawieruszyło
Wymiary: 35 zew 15 wew 11 grubość

Wymiary: 35 zew 15 wew 11 grubość
- brolly72
- Posty: 74
- Rejestracja: 2011-06-23 14:13
- Samochód: 2.2 turbo GT 91r. Black
- Galeria: viewtopic.php?t=19219
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Sprzęgło
siema , mam taki problem nawalil mi wysprzeglik(przeciekal) zastosowalem reperaturke mazda 626 dg no i pojezdzilem na niej z godzine ;/ jak znow zaczal przecielac ale tymrazem to byl konkret ;] bo sprzeglo juz nie odbijalo he he wiec w akcie desperacji zamowilem wysprzeglik u Resko . . . zalozylem wlalem plynu do zbiorniczka , pompuje i tu zonk nic sie nie dzieje nie twardnieje . . . . odpowietrznik odkrecam i nic nie cieknie kumpel pompuje i tylko syczenie slychac nic nie cieknie
i tu pytanie :
1.nawalila pompa przy pedale sprzegla(ale tak nagle ??)
2.w zbiorniczku byl syf ktory cos zapchal(niewiem co )
3.ten syf moze byc w przewodach ??
na to trzecie osobisie bym nie stawial bo jak sie pompowalo to powietrze bylo czuc . . . moim zdaniem ten syf moze byc w zbiorniczku i tu pytanie czy ten zbiorniczek ma jakis filterek i czy da rade zbiorniczek odczepic tak aby nic nie niszczyc oraz by niebylo potrzeby nic dokupywac tzn. jakies uszczelki czy cus
pozdro
i tu pytanie :
1.nawalila pompa przy pedale sprzegla(ale tak nagle ??)
2.w zbiorniczku byl syf ktory cos zapchal(niewiem co )
3.ten syf moze byc w przewodach ??
na to trzecie osobisie bym nie stawial bo jak sie pompowalo to powietrze bylo czuc . . . moim zdaniem ten syf moze byc w zbiorniczku i tu pytanie czy ten zbiorniczek ma jakis filterek i czy da rade zbiorniczek odczepic tak aby nic nie niszczyc oraz by niebylo potrzeby nic dokupywac tzn. jakies uszczelki czy cus
pozdro
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Sprzęgło
Zbiorniczek ma filterek przy wlewie z tego co pamietam. Ja 2tyg temu wymieniałem pompke przy pedale. Kiedyś wpadł w podłoge i trzeba było popompować aby ruszyło. Po jakimś czasie podczas jazdy wpadł w podłoge i straciłem sprzęgło. Dokulałem sie zmieniając na sucho biegi no i ok 100zł kosztowała pompka z nowym zbiorniczkiem w komplecie i ok 200 za robote. Więc objaw podobny do mojego.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- moric6666ziemia
- Posty: 74
- Rejestracja: 2012-01-01 19:23
- Samochód: Ford Probe GT 2,2 89r
- Lokalizacja: Wilkowyje
Re: Sprzęgło
Czy\jak mam w zbiorniczku od sprzęgła płyn DOT 3 mogę dolać DOT4
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Sprzęgło
możesz dolewaćmoric6666ziemia pisze:Czy\jak mam w zbiorniczku od sprzęgła płyn DOT 3 mogę dolać DOT4
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- alwaro
- Klubowicz
- Posty: 214
- Rejestracja: 2011-01-24 19:51
- Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
- Galeria: viewtopic.php?t=19769
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Sprzęgło
są mieszalne ze sobą 

Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
Re: Sprzęgło
Wstrząśnięte nie mieszane 

- moric6666ziemia
- Posty: 74
- Rejestracja: 2012-01-01 19:23
- Samochód: Ford Probe GT 2,2 89r
- Lokalizacja: Wilkowyje
Re: Sprzęgło
Sory ale mam nadzieję że nie robicie sobie jaj Ja się pytałem to dostałem odpowiedz że te płyny są mieszalne I też tak zrobiłem





- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Sprzęgło
Jeżeli chciałbyś mieć pewność na 100%, to wystarczy przeczytać etykietę na butelce.
Powinno być napisane z czym jest mieszalny.
Ciekawostką jest, że na płynie DOT-4 napisane jest, że jest mieszalny z innymi płynami hamulcowymi klasy DOT-4.
http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/11 ... -organika/
A znów na DOT-3 piszą, że jest mieszalny z innymi płynami hamulcowymi klasy DOT-4, DOT-3 oraz R-3/205.
http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/11 ... -organika/
Może to tak, jak z kwasem siarkowym i wodą? W jedną stronę można, a w drugą lepiej nie?...

Powinno być napisane z czym jest mieszalny.
Ciekawostką jest, że na płynie DOT-4 napisane jest, że jest mieszalny z innymi płynami hamulcowymi klasy DOT-4.

A znów na DOT-3 piszą, że jest mieszalny z innymi płynami hamulcowymi klasy DOT-4, DOT-3 oraz R-3/205.

Może to tak, jak z kwasem siarkowym i wodą? W jedną stronę można, a w drugą lepiej nie?...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Czarls
- Posty: 125
- Rejestracja: 2011-12-14 21:50
- Samochód: Probe 2.2 GT 89.Genesis Coupe 2.8 Rspec MY12
- Galeria: viewtopic.php?t=19767
- Lokalizacja: Wodzisław Świętokrzyskie :) gg 118873
- Kontakt:
Re: Sprzęgło
One się ścinają i robią gluty bardzo ale to bardzo rzadko kiedy np dolewasz płyn do bardzo starego i wtedy takie coś może się stać ale lata kiedy takie bajery się działy odeszły w zapomnienie kiedyś po prostu była inna technologia i już.
Raz w życiu słyszałem żeby się się gluty zrobiły i ścieło ale nie widziałem na oczy wiec to tylko przekaz słowny.
Co innego jeśli chodzi o płyn do wspomagania zwłaszcza płyny syntetyczne dedykowane w nowszych autach tam to faktycznie cuda mogą się dziać
Raz w życiu słyszałem żeby się się gluty zrobiły i ścieło ale nie widziałem na oczy wiec to tylko przekaz słowny.
Co innego jeśli chodzi o płyn do wspomagania zwłaszcza płyny syntetyczne dedykowane w nowszych autach tam to faktycznie cuda mogą się dziać

Wolnossąca to może być kobieta>>>> no turbo no fan 
http://www.facebook.com/pages/Wodzis%C5 ... 6459936117

http://www.facebook.com/pages/Wodzis%C5 ... 6459936117
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
Re: Sprzęgło
Pozwolę sobie odgrzać temacik
Od dwóch lat posiadam jedyneczkę 2.2 GT, i od momentu jak ją kupiłem ślizga się w niej sprzęgło. Samochód jest użytkowany prawie codziennie, kilkanaście razy do roku ma dłuższe przestoje (tydzień, dwa tygodnie a potem znów jest używany). Probe jeździ normalnie, a ślizganie pojawia się zawsze gdy "turbina zaczyna pompować swoje", przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu ślizganie nie występuje, natomiast zawsze przy mocniejszym dodaniu gazu, co jest denerwujące zwłaszcza podczas wyprzedzania.
Nie używam tego samochodu do ruszania z piskiem opon na każdych światłach, nie ścigam się nim, nie bije nim rekordów prędkości na poniemieckich autostradach, więc nie przeszkadza mi to zbytnio, ale tak jak wspomniałem, czasem jest sytuacja, że muszę wyprzedzić rowerzystę
i tutaj pojawia się ów problem, że trzeba dodać gazu, wyprzedzić i zjechać na swój pas, a przy tym zjawisku ślizgania się sprzęgła może to być niebezpieczne bo mogę nie zdążyć schować się na swój pas i pójść na czołówkę
Czym to może być spowodowane
Kończącą się tarczą sprzęgła
Raczej nie, bo przez 2 lata przejeździłem tak z 16000km a pamiętam jak w II gen V6 zaczęło mi się ślizgać sprzęgło to wystarczyło go na niecałe 20km i stanął w miejscu
A może olej przedostaje się przez zużyty uszczelniacz i dostaje się na tarczę
Druga sprawa, to kilka razy miałem sytuację, że rano gdy na wstecznym wyjeżdżałem z garażu, to pedał sprzęgła został mi w podłodze, ale wystarczyło go nogą podnieść i było już ok. Stało się to może 3 razy. Podejrzewam, że było to związane z przeciekającym wysprzęgnikiem, bo gdy za 4 razem pedał sprzęgła został mi w podłodze, i podniesienie go nie dało już żadnego rezultatu, zajrzałem więc do zbiorniczka na płyn od sprzęgła, i okazało się, że było sucho. Dolałem DOT4, odpowietrzyłem, i tak latam do dziś. Z wysprzęgnika kapie płyn, tak z 6 kropelek dziennie, więc profilaktycznie dolewam płynu i narazie nic się nie dzieje, pedał sprzęgła nie zostaje w podłodze.
A może to przez ten wysprzęgnik jest efekt ślizgania się sprzęgła
Po mojemu mało prawdopodobne, bo wysprzęgnik musiałby nie cofać się do końca
hmm, a może jednak się nie cofa
Jak myślicie, zacząć od wymiany wysprzęgnika który i tak kapie więc jego wymiana jest kwestią czasu, czy może to nie jego wina
Miał ktoś podobny przypadek
Aha, jedynka jest seryjna, nic nie było dłubane/ulepszane, żadne mbc, usb itepe

Od dwóch lat posiadam jedyneczkę 2.2 GT, i od momentu jak ją kupiłem ślizga się w niej sprzęgło. Samochód jest użytkowany prawie codziennie, kilkanaście razy do roku ma dłuższe przestoje (tydzień, dwa tygodnie a potem znów jest używany). Probe jeździ normalnie, a ślizganie pojawia się zawsze gdy "turbina zaczyna pompować swoje", przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu ślizganie nie występuje, natomiast zawsze przy mocniejszym dodaniu gazu, co jest denerwujące zwłaszcza podczas wyprzedzania.
Nie używam tego samochodu do ruszania z piskiem opon na każdych światłach, nie ścigam się nim, nie bije nim rekordów prędkości na poniemieckich autostradach, więc nie przeszkadza mi to zbytnio, ale tak jak wspomniałem, czasem jest sytuacja, że muszę wyprzedzić rowerzystę


Czym to może być spowodowane



A może olej przedostaje się przez zużyty uszczelniacz i dostaje się na tarczę


Druga sprawa, to kilka razy miałem sytuację, że rano gdy na wstecznym wyjeżdżałem z garażu, to pedał sprzęgła został mi w podłodze, ale wystarczyło go nogą podnieść i było już ok. Stało się to może 3 razy. Podejrzewam, że było to związane z przeciekającym wysprzęgnikiem, bo gdy za 4 razem pedał sprzęgła został mi w podłodze, i podniesienie go nie dało już żadnego rezultatu, zajrzałem więc do zbiorniczka na płyn od sprzęgła, i okazało się, że było sucho. Dolałem DOT4, odpowietrzyłem, i tak latam do dziś. Z wysprzęgnika kapie płyn, tak z 6 kropelek dziennie, więc profilaktycznie dolewam płynu i narazie nic się nie dzieje, pedał sprzęgła nie zostaje w podłodze.
A może to przez ten wysprzęgnik jest efekt ślizgania się sprzęgła



Jak myślicie, zacząć od wymiany wysprzęgnika który i tak kapie więc jego wymiana jest kwestią czasu, czy może to nie jego wina


Aha, jedynka jest seryjna, nic nie było dłubane/ulepszane, żadne mbc, usb itepe

Oxanin pierwszej klasy 

- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Sprzęgło
Stawiam na docisk sprzęgła, ale może być tak jak piszesz:
Jakby wysprzęglik był zapowietrzony, czy uszkodzony, to nie wbiłbyś biegu.-michal- pisze:A może olej przedostaje się przez zużyty uszczelniacz i dostaje się na tarczę
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
Re: Sprzęgło
Prawdę mówiąc, to jeszcze nigdy nie miałem sytuacji, że padł mi docisk sprzęgła w jakimś samochodzie. Wiele razy wymieniałem tarczę i łożysko, w różnych samochodach, ale zawsze dawałem stary docisk i zawsze było ok. Może to i faktycznie wina docisku który nie dociska już tarczy tak jak powinienwujeksex pisze:Stawiam na docisk sprzęgła

Biegi wchodzą trochę ciężko, bez żadnych zgrzytów itp.wujeksex pisze:Jakby wysprzęglik był zapowietrzony, czy uszkodzony, to nie wbiłbyś biegu.
Nie trzeba na siłę szarpać lewarkiem albo wbijać go zapierając się nogą


Oxanin pierwszej klasy 

-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Sprzęgło
Ok.
Zregenerowałem sprzęgło u. p. Radzikowskiego
http://www.sprzegla.com
Co do usługi - to mam mieszane uczucia. Natomiast cena 150 Pln jest ceną atrakcyjną.
Wprawdzie wymieniono jedynie okładziny tarczy, przeczyszczono docisk i mam nadzieję sprawdzono sprawność pozostałych parametrów, ale póki co sprzęgło sprawuje się dobrze.
Musiałem jedynie zakupić sobie nowe łożysko dociskowe, oraz łożysko prowadzące wałka skrzyni. Warto również to drugie łożysko zakupić, ponieważ jak już wyżej wspomniano - koszt to ok. 10 Pln a spokój duszy bezcenny.
Chciałem, aby sprzęgło zostało zregenerowane w ten sposób, aby po regeneracji jego parametry odpowiadały parametrom oryginalnego sprzęgła. Czyli nie zakładałem wzmocnionej tarczy. Jest oczywiście tak możliwość - automatycznie koszt się zwiększa, natomiast do codziennej jazdy nie poleca się takiego zabiegu.
Zobaczymy za kilka miesięcy czy ta operacja się udała.
Zregenerowałem sprzęgło u. p. Radzikowskiego

Co do usługi - to mam mieszane uczucia. Natomiast cena 150 Pln jest ceną atrakcyjną.
Wprawdzie wymieniono jedynie okładziny tarczy, przeczyszczono docisk i mam nadzieję sprawdzono sprawność pozostałych parametrów, ale póki co sprzęgło sprawuje się dobrze.
Musiałem jedynie zakupić sobie nowe łożysko dociskowe, oraz łożysko prowadzące wałka skrzyni. Warto również to drugie łożysko zakupić, ponieważ jak już wyżej wspomniano - koszt to ok. 10 Pln a spokój duszy bezcenny.
Chciałem, aby sprzęgło zostało zregenerowane w ten sposób, aby po regeneracji jego parametry odpowiadały parametrom oryginalnego sprzęgła. Czyli nie zakładałem wzmocnionej tarczy. Jest oczywiście tak możliwość - automatycznie koszt się zwiększa, natomiast do codziennej jazdy nie poleca się takiego zabiegu.
Zobaczymy za kilka miesięcy czy ta operacja się udała.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)