Alarm wyje bez powodu

Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Alarm wyje bez powodu

Post autor: RuCiK »

Witam,

kontynuując serię moich problemów z samochodem... ktoś wie co może być nie tak z alarmem skoro sporadycznie uruchamia się bez powodu?? Wpierw myślałem, że jest to związane ze zdychającym już akumulatorem ale teraz mam nowy i przed chwilą znowu wył alarm. Zdarza się to czasami raz na parę dni, a czasami kilka razy na dzień. Odpowiedzi z racji tematyki prosiłbym na PW.

Alarm oczywiście fabryczny :roll:
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

A dlaczego na PW. Może komuś się przydadzą poruszone w temacie wskazówki. Sprawdzałeś czy wyłączniki krańcowe nie zacinają się??
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

Odniosłem wrażenie, że o sprawach związanych z zabezpieczeniami zwykle otwarcie sie na forum nie dyskutuje.
wyłączniki krańcowe
a dla laika?? gdzie to znajdę?? :)
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W opcji Obrazek Szukaj po wpisaniu krańc*
(np. w wątkach 5457 i 6219)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

zenith839 pisze:Sprawdzałeś czy wyłączniki krańcowe nie zacinają się??
Raczej mało prawdopodobne, bo jeżeli by nie łączyły to zapalało by się światło w kabinie, a alarm powinien przy uzbrajaniu informować o uszkodzonej krańcówce. :)

Prędzej stawiam na wilgoć i zimne luty w centralce.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A może przeregulowany czujnik wstrząsowy i przejeżdża TIR lub autobus?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Mamy czujnik wstrząsowy w alarmie ?:)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

Robert pisze:A może przeregulowany czujnik wstrząsowy i przejeżdża TIR lub autobus?
W fabrycznym do II nie ma czujnika wstrząsowego.
Jedrek pisze:Prędzej stawiam na wilgoć i zimne luty w centralce.
To by się nawet zgadzało bo problem zaistniał w czasie ostatnich deszczy więc mogła mu wilgoć zaszkodzić. Mogę temu jakoś zaradzić??
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Jak masz garaż to wstaw do garażu, pootwieraj wszystko i włącz ogrzewanie, albo stań na ogrodzie i pootwieraj
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Ja bym proponował wpierw sprawdzić masy w samochodzie, spróbować dobrać się do centralki i sprawdzić czy przy niej gdzieś nie gubi tego minusa.
Oczyść jednak krańcówki i wymień baterie w pilocie.
No i czy to się dzieje samoistnie, czy tylko jak otwierasz samochód.
O ile mi wiadomo w fabrycznym alarmie nie było czujnika wstrząsów.

No i też mogą się okazać zimne luty w centralce immobilaizera, bo ścisłe on współpracuje z alarmem.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

Voodoo pisze:Oczyść jednak krańcówki i wymień baterie w pilocie.
No i czy to się dzieje samoistnie, czy tylko jak otwierasz samochód.
Alarm uruchamia się samoistnie. Zaczynam utwierdzać się w przekonaniu, że wyje tylko wtedy jak zamkne samochód przyciskiem na lewych drzwiach (z tym że to się zdarza wyjątkow rzadko więc nie zawsze pamiętam w jaki sposób zamknąłem drzwi). Jak zamknę kluczykiem to jest ok. Pilota do tego nie ma, to jest wersja tylko na kluczyk.
Ostatnio zmieniony 2006-04-02 23:01 przez RuCiK, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Podstawowa sprawa, naucz się zamykać tylko i wyłącznie kluczykiem.
Alarm ten jest tak zbudowany, że próby zamykania lub otwierania przez przyciski w drzwiach może powodować jego wyzwalanie.
Ze względu na budowę drzwi bez ramek i możliwość wsunięcia czegokolwiek między uszczelki, to jest super rozwiązanie aby uniknąć włamania.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

Voodoo pisze:No i też mogą się okazać zimne luty w centralce immobilaizera, bo ścisłe on współpracuje z alarmem.
Powyższa diagnoza okazała się trafna. Immo był zawilgocony i "rozlutowany". Dzięki wszystkim za pomoc :1111_worthy:
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
markiszon
Posty: 22
Rejestracja: 2007-12-25 16:25
Galeria: viewtopic.php?t=12836
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markiszon »

podczepie sie pod temat, bo tutaj jest troche podobnie jak u mnie (podpialem sie tez pod inny, ale teraz znalazlem ten) wczesniej mialem zepsuty pilot wiec otwieralem i zamykalem auto kluczykiem, po odebraniu naprawionego pilota mam caly czas problem z wyciem syreny, otoz po otwarciu samoch. pilotem (obojetne ktorym guzikiem {sa 2 maly i duzy}) auto wyje, oczywiscie jak dalej naciskam to tylko dziala centralny nic wiecej a syrena wyje dalej, gdy przekrece kluczykiem w dzrwiach to przestaje i tak w kolko nie mam nerwow zastanawiam sie czy odpiac alarm i zostawic sam centralny, jesli sie tak oczywiscie da, ale narazie czekam na pomoc, moze cos sie uratuje bez kombinowania
Probek - fajny wozik

niestety, ale był (od niedawna nie ma) PROBASEK 2.0 16V 1997r., prawie pełna opcja bord metallic
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Alarm wyje bez powodu

Post autor: Stig »

Podczepiam się .. mam taki problem: Po naciśnięciu "lock" od strony kierowcy centralny zamyka tylko od strony pasażera .. kiedy zamknę drzwi kluczykiem od strony kierowcy alarm się uzbraja i kiedy potem otwieram drzwi zaczyna wyć i musze przekrecić kluczyk od strony pasażera żeby przestał ... wie ktoś w czym może leżeć przyczyna?
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Alarm wyje bez powodu

Post autor: Robert »

Tak. Pod warunkiem, że lock od strony pasażera również nie zamyka drzwi kierowcy, a kluczyk od strony kierowcy nie otwiera prawych drzwi.
Może napisz co się zamyka i otwiera po naciśnięciu po kolei 4 przycisków przy różnych stanach zamknięcia oraz otwieraniu kluczykiem z obu stron zamkniętego auta i zamykaniu otwartego. :idea:

Schemat, na podstawie którego możesz sam rozpracować, która wtyczka jest wypięta:
centralny.gif
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Alarm wyje bez powodu

Post autor: Stig »

Robert pisze:Tak. Pod warunkiem, że lock od strony pasażera również nie zamyka drzwi kierowcy, a kluczyk od strony kierowcy nie otwiera prawych drzwi.
Dokładnie tak jest :!: ... :?:
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Alarm wyje bez powodu

Post autor: Robert »

Opisz jednak dokładnie co robi zamykanie kluczykiem i przyciskami z obu stron otwartego auta (który grzybek reaguje) i analogicznie otwieranie zamkniętego.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Alarm wyje bez powodu

Post autor: Stig »

Sprawdziłem i sprawa wygląda tak:

Lewa strona (kierowca) :
lock- zamyka tylko od strony pasażera
unlock- otwiera tylko od strony pasażera
kluczyk lock- zamyka obydwie strony i uzbraja alarm
kluczyk unlock- otwiera tylko od strony kierowcy i zaczyna wyć! ... (muszę otworzyć kluczykiem drzwi pasażera żeby przestał)

Prawa strona (pasażer):
lock- zamyka tylko z prawej drzwi
unlock- otwiera tylko prawe
kluczyk lock- zamyka tylko prawe
kluczyk unlock- otwiera tylko prawe

Jakieś pomysły :?:
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Re: Alarm wyje bez powodu

Post autor: cacek »

Ja mam jeden :D ,

wyrzucić przekaźnik i pozbyć się tych locków :wink: .
Ja to dziadostwo wypiąłem po tym jak zamknąłem kluczyk w środku auta :mrgreen: (wysiadając jakoś niechcący wcisnąłem ten magiczny przycisk... i jakoś tak się drzwi zamkneły i sruuu #-o ). :oops: .

Całe szczęście miałem otwarty szyber :lol: .

Nie mając z tyłu drzwi nie czułem nigdy potrzeby zamykania zamków od środka :roll: .

pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Alarm wyje bez powodu

Post autor: Robert »

Podsumowując: nic (oprócz kluczyka w tymże zamku) nie otwiera Ci lewego zamka, a prawy działa również zdalnie. Czyli do S247 i S248 dochodzi prąd, a przerwa jest gdzieś dalej, pomiędzy tym złączem a lewym silniczkiem (pewnie wypięta któraś z kostek C267 albo C505, ew. przecięte kable czrwony lub zielony na tym odcinku, ale kostki sprawdzisz szybciej).
Dodatkowo nie działa unlock z lewego kluczyka - tu sygnał idzie jednym kablem, więc teoretycznie wszystko podpięte, ale na otwieranie idzie mniejsze napięcie, więc dla porządku możesz sprawdzić wtyczkę C501 (rozepnij, oczyść, psiknij jakimś polepszaczem połączeń i zepnij z powrotem), ale raczej problem w niestykaniu pozycji otwartej w cylinderku - albo wyregulujesz, albo wymienisz (albo zamienisz stronami kierowca / pasażer).
lewy cylinderek.gif
lewy cylinderek.gif (2.6 KiB) Przejrzano 4543 razy
Nie mam fotki, jak to wygląda w realu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”