Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
2.0 dymi na zimnym silniku
- Jeżu
- Posty: 79
- Rejestracja: 2004-01-30 00:36
- Galeria: viewtopic.php?t=5700
- Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws
2.0 dymi na zimnym silniku
Witajcie bo mam do kupienia probe 2.0 16v z 1993 roku. Jest to model 2.
Czy to normalne że jak zimny to dymi, a jak się na grzeje to nie ma ani kawalka dymu. czekam na jakies porady....
Czy to normalne że jak zimny to dymi, a jak się na grzeje to nie ma ani kawalka dymu. czekam na jakies porady....
Re: Zapytanie????
Przy dzisiejszej aurze jest to raczej normalne. Układ wydechowy jest zimnyJeżu pisze:Witajcie bo mam do kupienia probe 2.0 16v z 1993 roku. Jest to model 2.
Czy to normalne że jak zimny to dymi, a jak się na grzeje to nie ma ani kawalka dymu. czekam na jakies porady....
i spaliny się szybko skaraplają.
Jeśli nie dymi na niebiesko, lub czarno brązowo to jest ok.
U mnie też dymi ale oleju nie konsumuje, więc raczej się tym nie przejmuję. Zauważyłem, że intensywność dymienia zależy od wilgotności - im więcej wilgoci w powietrzu, tym gęstszy wydech. Na zdjęciu jest nawet lekko niebieskawy... ale skoro oleju nie bierze, to chyba nie ma problemu... Gdybym miał się martwić, to raczej zakopconą na czarno końcówką wydechu, bo to już o czymś świadczy... chyba zbyt uboga mieszanka... Muszę się temu przyjrzeć, ale zostawiam sobie tę przyjemność na wiosnę... 
Pozdrovionka wciąż świąteczne

Pozdrovionka wciąż świąteczne

_________________
__94

Na przykład na takim: 

Swoją drogą świetne zdjęcie!!! Ten las, te auta... po prostu trzeba umieć złapać taką chwilę
Cały reportage z warmińskiego spociku halloweenowego też jest: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 72&start=0
Pozdrovionka


Swoją drogą świetne zdjęcie!!! Ten las, te auta... po prostu trzeba umieć złapać taką chwilę

Cały reportage z warmińskiego spociku halloweenowego też jest: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 72&start=0
Pozdrovionka

_________________
__94

Przelotowego nie nam, ale wywaliłem katalizator i wiem coś o dymieniu.A złóżcie sobie totalnie przelotowy wydech, w tedy dopiero to dymi.
Układ wydechy się dłużej nagrzewa.
Przez uszkodzoną chłodnicę zgubiłem trochę płynu, jak się zorientowałem myślałem, że przegrzałem motor 3000km po remoncie.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Zimny!!!!
Witam - mam takie pytanko, które już kilkakrotnie się pojawiało ale nie doszuałem się konkretnej odpowiedzi - jak rano ide do autka (oczywiście zimne) - to przy odpaleniu puści sobie nawet konkretną ilość biało-niebieskiego dymku, ale po około 5 sekundach wszystko jest ok i ani grama nie puści, ale po mimo to chyba to nie jest za bardzo normalne - więc postawcie jakąś diagnoze - może ktoś miał bądź ma podobnie.
Pozdrowienia
2.0 16V. 94r.
Pozdrowienia
2.0 16V. 94r.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
niebiesko za samochodem i przerywanie silnika...
Mam problem mianowicie jak odpalam swojego proba a silnik jest zimny to za samochodem jest niebieski dym jak przepali ten olej to za chwile jest ok i jak jest silnik cieply to tak sie nie dzieje. poza tym prze dodawaniu gazu silnik przerywa i nie mozna jechac jednostajna predkoscia bo szarpie calym samochodem. co to moze byc? pomozcie...
- Takes
- Posty: 114
- Rejestracja: 2011-03-07 12:03
- Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
- Galeria: viewtopic.php?t=21652
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: niebiesko za samochodem i przerywanie silnika...
jesli puszcza ci dyma przy zimnym starcie to moga to byc pierscienie na cylindrach ale nie musza, druga opcja to uszczelniacze na zaworach. a nie biere ci oleju? sprawdz stan bo ten dym to wynik tego ze do komory spalania przedostaje sie olej poczym zostaje przepalony.
moze oczywiscie byc to inna usterka ale jak na moja wiedze(jestem samoukiem) od tego bym zaczynal i to tylko moja sugestia.
pozdrawiam
moze oczywiscie byc to inna usterka ale jak na moja wiedze(jestem samoukiem) od tego bym zaczynal i to tylko moja sugestia.
pozdrawiam
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA
BMW e46 stage4 8hp 500hp+

BMW e46 stage4 8hp 500hp+

- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: niebiesko za samochodem i przerywanie silnika...
Sprawdź w jakim stanie masz świece, przewody wn, cewkę, palec rozdzielacza, moduł zapłonowy.Mac_kwacz pisze: poza tym prze dodawaniu gazu silnik przerywa i nie mozna jechac jednostajna predkoscia bo szarpie calym samochodem. co to moze byc? pomozcie...
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
no wlasnie bierze olej nie duzo ale jednak bierze. ja bym bardziej obstawial te uszczelniacze. a co do szarpania to znajomy powiedzial ze dlatego ze bierze olej to szarpie bo dostaje sie do cylindrow i miesza sie z benzyna. a ja osobiscie mysle ze swiece to napewno sa do wymiany a nie wiem jak przewody i kopulka. nie wiecie ile taka naprawa moze kosztowac?
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
Świece około 40zł, przewody mam Sentech albo Sentec (czy coś w tym rodzaju) jeżdżę na nich 3 rok i na razie jest ok, cena coś koło 150zł. Palec i kopułka to jakieś 100zł.Mac_kwacz pisze:a ja osobiscie mysle ze swiece to napewno sa do wymiany a nie wiem jak przewody i kopulka. nie wiecie ile taka naprawa moze kosztowac?
Nie bardzo. Mój czarny Probas konsumował pod koniec swego żywota około 1 litra oleju na 100km i nie szarpał na LPG. Na benzynie szarpał i gasł, bo po wybuchu gazu rozpadł się przepływomierz powietrza. Póki przepływomierz działał, to jeździł normalnie bez szarpania.Mac_kwacz pisze:a co do szarpania to znajomy powiedzial ze dlatego ze bierze olej to szarpie bo dostaje sie do cylindrow i miesza sie z benzyna.
Zadbaj najpierw o cały układ wysokiego napięcia, a później jak nie przyniesie to skutku sprawdź przepływomierz.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
Mi też bierze olej i mi z tego powodu nie szarpie.Mac_kwacz pisze:ze bierze olej to szarpie bo dostaje sie do cylindrow i miesza sie z benzyna.
Świece ngk 4szt ~40złMac_kwacz pisze:nie wiecie ile taka naprawa moze kosztowac?
przewody ngk ~140zł
kopułka ~95zł
Ile Ci bierze tego oleju?Mac_kwacz pisze:no wlasnie bierze olej nie duzo ale jednak bierze. ja bym bardziej obstawial te uszczelniacze.
Uszczelniacze jest stosunkowo łatwo sprawdzić. Jak będziesz wykręcać świece, zobacz, czy czasem nie są uwalone olejem przy elektrodzie. Jeśli będą, to najprawdopodobniej masz je do wymiany.
edit:
Ktoś mnie uprzedził

Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
Jak ja kupowałem, to za NGK zaśpiewali mi 260mysz pisze:przewody ngk ~140zł

A zapomniałem o uszczelniaczach napisaćmysz pisze:edit:
Ktoś mnie uprzedził

No nie wiem, czy tak da się sprawdzić. Olej sączy się po trzonku zaworu i nawet jakby wpadał do cylindra, to na świecy się nie osadzi.mysz pisze:Uszczelniacze jest stosunkowo łatwo sprawdzić. Jak będziesz wykręcać świece, zobacz, czy czasem nie są uwalone olejem przy elektrodzie.
Uszczelniacze. Są już tak zużyte, że nie uszczelniają trzonka zaworu. Mi też kopcił na zimnym. Po rozkręceniu uszczelniacze były tak twarde, że kruszyły się po ściśnięciu palcami. Jak silnik się rozgrzał, to dymka nie puszczał.Mac_kwacz pisze:odpalam swojego proba a silnik jest zimny to za samochodem jest niebieski dym jak przepali ten olej to za chwile jest ok i jak jest silnik cieply to tak sie nie dzieje.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
W intercarsie kupowałemwujeksex pisze: Jak ja kupowałem, to za NGK zaśpiewali mi 260, ale jak są teraz za 140zł to chyba zapobiegawczo zmienię.

Tak mi kiedyś mechanik powiedział. Jako, że wymieniana była uszczelka pod deklem, a olej na świecach jak był, tak jest (wcześniej świece były zalewane oliwą dodatkowo od góry, obecnie tylko w okolicach elektrody).wujeksex pisze: No nie wiem, czy tak da się sprawdzić. Olej sączy się po trzonku zaworu i nawet jakby wpadał do cylindra, to na świecy się nie osadzi.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
Też miałem duży problem z dymieniem rano. Czasami dymił nawet pozostawiony na około 5-6 h. Co ciekawe używałem oleju havoline 10w-40 a po zmianie na gulf o takich samych parametrach samochód przestał dymić
Niby parametry te same ale coś jednak pomogło. 


Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
dzieki trzeba bedzie sie zabrac za te uszczelniacze a nie wiecie jaki jest koszt takich uszczelniaczy i ile srednio biora mechanicy za wymiane?
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 2010-04-27 12:15
- Samochód: Volvo 960 '94 2.9
- Galeria: viewtopic.php?t=17631
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
Dorzucę swoje trzy grosze.
Dym po odpaleniu - uszczelniacze. W 2.0 pojawia się to najczęściej przy 180-200 kkm z tego co rozmawiałem z ludźmi i sam doświadczyłem. U Ciebie widzę podobnie.
Dym na wysokich obrotach - pierścienie. Rzadziej spotykana przypadłość z tego co wiem (to chyba zależy gdzie był silnik składany - różne pierścienie były używane na 1. montaż)
Co do przewodów NGK - po 140 to są pewnie "czarne" a po 260 "niebieskie"
Z tego co się orientuję (a badałem temat przed zakupem) to czarne są cholera wie skąd (różnie można trafić), a niebieskie są Made in Japan i można je swoją drogą dopaść taniej - za ~200 zł.
Różnica w jakości i trwałości podobno spora, oczywiście na korzyść japońskich. No i są ładniejsze
Ja w 3 probkach używałem dłużej lub krócej jedne i drugie i jak chodzi o jazdę to nie czuję różnicy, bo i skąd ;P ale przy montażu niebieskie robiły wrażenie solidniejszych od czarnych, a od seiwa / sentech to w ogóle dzieli je przepaść
Myślę że do 250zł nie ma lepszych kabli niż niebieskie NGK. Polecam zdecydowanie.
Co do uszczelniaczy - niedrogie są, ale żeby je wymienić, ściągasz głowicę. (słyszałem że da się to zrobić bez ściągania głowicy, ale nie w każdym aucie i nie kazdy mechanik - skomplikowana sprawa podobno), też ze szlifem, uszczelką i robotą powinno wyjść Ci 300-600 zł zależy gdzie robisz i czy dasz do warsztatu całe auto czy tylko głowicę
Dym po odpaleniu - uszczelniacze. W 2.0 pojawia się to najczęściej przy 180-200 kkm z tego co rozmawiałem z ludźmi i sam doświadczyłem. U Ciebie widzę podobnie.
Dym na wysokich obrotach - pierścienie. Rzadziej spotykana przypadłość z tego co wiem (to chyba zależy gdzie był silnik składany - różne pierścienie były używane na 1. montaż)
Co do przewodów NGK - po 140 to są pewnie "czarne" a po 260 "niebieskie"

Z tego co się orientuję (a badałem temat przed zakupem) to czarne są cholera wie skąd (różnie można trafić), a niebieskie są Made in Japan i można je swoją drogą dopaść taniej - za ~200 zł.
Różnica w jakości i trwałości podobno spora, oczywiście na korzyść japońskich. No i są ładniejsze

Ja w 3 probkach używałem dłużej lub krócej jedne i drugie i jak chodzi o jazdę to nie czuję różnicy, bo i skąd ;P ale przy montażu niebieskie robiły wrażenie solidniejszych od czarnych, a od seiwa / sentech to w ogóle dzieli je przepaść

Co do uszczelniaczy - niedrogie są, ale żeby je wymienić, ściągasz głowicę. (słyszałem że da się to zrobić bez ściągania głowicy, ale nie w każdym aucie i nie kazdy mechanik - skomplikowana sprawa podobno), też ze szlifem, uszczelką i robotą powinno wyjść Ci 300-600 zł zależy gdzie robisz i czy dasz do warsztatu całe auto czy tylko głowicę

Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
dzieki Riff, to by sie zgadzalo co napisales bo mam akurat 193 tys km. trzeba bedzie sie wziac za to bo troche wiocha jak sie odpala a tu niebiesko... a co do wysokich obrotow to mi aktualnie nic nie dymi chyba ze na biało ale to przy nizszej temp albo albo jak jest bardzo wilgotno a na benzynie podobno tak jest. a gdzie tak w ogole moge dostac te uszczelniacze? a to i od razu trzeba bedzie dla pewnosci wymienic uszczelke pod glowica:/
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Zapytanie???? (zimny dymi)
Polecam zestaw uszczelek głowicy. Ja kupiłem taki zestaw Elring-a za niecałe 300zł w Intercarsie.
Są uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelki pod kolektory, uszczelka pod głowicę i uszczelka pokrywy zaworów.
Są uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelki pod kolektory, uszczelka pod głowicę i uszczelka pokrywy zaworów.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem