Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
aparat zaplonowy - pytanie
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: aparat zaplonowy - pytanie
-- oryginalny post 2012-03-09 12:20 --
Witam dołącze się do tematu by nie zaśmiecać. Proszę mi powiedzieć jak sprawdzić na szybko czy aparat zapłonowy jest sprawny czy nie? Mam juz go wyjętego z auta ale nie wiem czy na 100% jest uszkodzony? Proszę o poradę.
-- dodano 2012-03-10 21:05 --
Czy ktoś z szanownych kolegów odpowie jak sprawdzić aparat zapłonowy czy jest sprawny? Czy zadałem banalne pytanie?
Witam dołącze się do tematu by nie zaśmiecać. Proszę mi powiedzieć jak sprawdzić na szybko czy aparat zapłonowy jest sprawny czy nie? Mam juz go wyjętego z auta ale nie wiem czy na 100% jest uszkodzony? Proszę o poradę.
-- dodano 2012-03-10 21:05 --
Czy ktoś z szanownych kolegów odpowie jak sprawdzić aparat zapłonowy czy jest sprawny? Czy zadałem banalne pytanie?
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: aparat zaplonowy - pytanie
Nawet nie napisałeś jaki typ aparatu masz. Zakładam, że S1, bo są awaryjne.
Jak już wykręciłeś aparat z silnika, to podaje opis, co i jak. Jak nie odkręcałeś, to nie odkręcaj, bo później jest w ch** roboty, żeby go odpowiednio ustawić.
Zaczniemy od sprawdzenia czujników. Potrzebny Ci będzie miernik i igła, żeby przebić się przez izolację przewodu.
Przekręć kluczyk na zapłon, jeden przewód miernika podłącz do masy, a drugi z igłą wbijasz w jeden ze środkowych przewodów w tej szerokiej wtyczce.
Chodzi o tą szeroką wtyczkę z 6 przewodami.
Powoli kręcisz aparatem, jak blaszka przetnie czujnik, to miernik wskaże 5V. Jak będziesz kręcił dalej będziesz miał na mierniku takie skoki 0V - 5V.
Później wpinasz się w drugi środkowy przewód i robisz to samo. Jak na którymś z przewodów nie będzie takich skoków napięcia 0V - 5V, to uwalony jest czujnik i czeka Cię kupno. Czujniki są nie wymienialne. Będziesz musiał kupić cały moduł (nie wiem czy da radę gdzieś kupić), lub cały aparat.
Jak podczas kręcenia aparatem będzie Cię kopało, to cewka do wymiany, bo ma przebicie.
Jak napięcia są, to wpinasz się w przewód pierwszy od tej wtyczki z 3 przewodami. Kręcisz aparatem i patrzysz, czy są skoki 0V - 5V. Jak są, to przewody całe, bo PCM wyzwala moduł.
Przewód pomiędzy tym ostatnim, a środkowymi, to zasilanie cewki. Nie pamiętam, czy stale jest + czy -, w każdym bądź razie jak będziesz kręcił aparatem, to będziesz miał skoki napięcia 0V - 12V (nie koniecznie równe 12V, bo cewka na pierwotnym ma niską rezystancję i może być o wiele mniej).
Teraz cewka.
Sprawdź napięcie w tej 3 pinowej kostce na zewnętrznych pinach. Jak jest, to OK. Zapamiętaj gdzie idzie + a gdzie -.
Zapłon możesz już wyłączyć.
Sposób 1: Bezpośrednio z aku podłączasz + do cewki (tam gdzie ma być +), palcem dotykasz pinu, z którego idzie HV na świece, minusem z aku dotykasz drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i w chwili jak odłączysz minus od cewki powinno bardzo mocno "kopnąć" (nie polecam tego sposobu, chociaż ja tak sprawdzam, ale jestem elektrykiem, to prąd mnie nie rusza
).
Sposób 2: To samo co wyżej, tylko zamiast palca podłącz świecę na przewodzie, która będzie leżeć gdzieś na silniku.
Jak nie wykręcałeś aparatu z silnika, to poszukaj mojego opisu w temacie "brak iskry". Opisałem tam sposób sprawdzania za pomocą wkładania blaszek w czujniki.
Jak już wykręciłeś aparat z silnika, to podaje opis, co i jak. Jak nie odkręcałeś, to nie odkręcaj, bo później jest w ch** roboty, żeby go odpowiednio ustawić.
Zaczniemy od sprawdzenia czujników. Potrzebny Ci będzie miernik i igła, żeby przebić się przez izolację przewodu.
Przekręć kluczyk na zapłon, jeden przewód miernika podłącz do masy, a drugi z igłą wbijasz w jeden ze środkowych przewodów w tej szerokiej wtyczce.
Chodzi o tą szeroką wtyczkę z 6 przewodami.
Powoli kręcisz aparatem, jak blaszka przetnie czujnik, to miernik wskaże 5V. Jak będziesz kręcił dalej będziesz miał na mierniku takie skoki 0V - 5V.
Później wpinasz się w drugi środkowy przewód i robisz to samo. Jak na którymś z przewodów nie będzie takich skoków napięcia 0V - 5V, to uwalony jest czujnik i czeka Cię kupno. Czujniki są nie wymienialne. Będziesz musiał kupić cały moduł (nie wiem czy da radę gdzieś kupić), lub cały aparat.
Jak podczas kręcenia aparatem będzie Cię kopało, to cewka do wymiany, bo ma przebicie.
Jak napięcia są, to wpinasz się w przewód pierwszy od tej wtyczki z 3 przewodami. Kręcisz aparatem i patrzysz, czy są skoki 0V - 5V. Jak są, to przewody całe, bo PCM wyzwala moduł.
Przewód pomiędzy tym ostatnim, a środkowymi, to zasilanie cewki. Nie pamiętam, czy stale jest + czy -, w każdym bądź razie jak będziesz kręcił aparatem, to będziesz miał skoki napięcia 0V - 12V (nie koniecznie równe 12V, bo cewka na pierwotnym ma niską rezystancję i może być o wiele mniej).
Teraz cewka.
Sprawdź napięcie w tej 3 pinowej kostce na zewnętrznych pinach. Jak jest, to OK. Zapamiętaj gdzie idzie + a gdzie -.
Zapłon możesz już wyłączyć.
Sposób 1: Bezpośrednio z aku podłączasz + do cewki (tam gdzie ma być +), palcem dotykasz pinu, z którego idzie HV na świece, minusem z aku dotykasz drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i w chwili jak odłączysz minus od cewki powinno bardzo mocno "kopnąć" (nie polecam tego sposobu, chociaż ja tak sprawdzam, ale jestem elektrykiem, to prąd mnie nie rusza

Sposób 2: To samo co wyżej, tylko zamiast palca podłącz świecę na przewodzie, która będzie leżeć gdzieś na silniku.
Jak nie wykręcałeś aparatu z silnika, to poszukaj mojego opisu w temacie "brak iskry". Opisałem tam sposób sprawdzania za pomocą wkładania blaszek w czujniki.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: aparat zaplonowy - pytanie
Wykręciłem go i rozbieralem. Dlatego zapłon będe musiał ustawić od poczatku. Wiec daj mi wskazówkę jak sprawdzić na wyciągniętym aparacie czy podłaczyć tylko do kostek i kręcić?
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: aparat zaplonowy - pytanie
paq19 pisze:Wykręciłem go i rozbieralem. Dlatego zapłon będe musiał ustawić od poczatku. Wiec daj mi wskazówkę jak sprawdzić na wyciągniętym aparacie czy podłaczyć tylko do kostek i kręcić?
Czytałeś co ci Andrzej napisał czy niewujeksex pisze:Nawet nie napisałeś jaki typ aparatu masz. Zakładam, że S1, bo są awaryjne.
Jak już wykręciłeś aparat z silnika, to podaje opis, co i jak.

Mam wrażeni że sex się urobił a ty pobieżnie przeleciałeś wzrokiem

No Probe no problem. Ufff...

-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: aparat zaplonowy - pytanie
Aparat typu S3 FP13.
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: aparat zaplonowy - pytanie
Jak bardzo rozbierałeśpaq19 pisze:Wykręciłem go i rozbieralem.


Jak rozebrałeś na części pierwsze, to daj zdjęcia jak to wygląda w środku.
Tak. Kopułki nie musisz zakładać, ale reszta ma być poskładana, kostki podłączone.paq19 pisze:Wiec daj mi wskazówkę jak sprawdzić na wyciągniętym aparacie czy podłaczyć tylko do kostek i kręcić?
Czyli cewka, czujniki i moduł w środkupaq19 pisze:Aparat typu S3 FP13.


Daj zdjęcia aparatu z wtyczkami.
CBR pisze:Mam wrażeni że sex się urobił...

Akurat ostatnimi czasy prowadziłem instruktaż na PW, więc tylko ctrl+c, ctrl+v i kilka poprawek

Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Aparat zapłonowy czy dobrze ustawiłem? Pomocy
Witam jeśli temat wałkowany proszę o przeniesienie i przepraszam. Mam zgryz wczoraj dostałem aparat ma być sprawny i po czytałem troche po forach jak ustawić. Więc ustawiłem na znakach jak poniżej czyli na 1 kresce. Rozumiem że w tedy ma być pozycja 1 tłoka a w aparacie ustawiłem palec na 1 ale dalej nic czy dobrze ja to zrobiłem?
Re: Aparat zapłonowy czy dobrze ustawiłem? Pomocy
No był na pewno wałkowany jak sięgam pamięcią, też obowiązkowa lektura forum
Podpowiem tyle, że w 2.0 na pewno jest trochę zabawy, by to ustawić dobrze, no i nie zapomnij o trybie serwisowym.
Poza tym czy ustawisz źle czy dobrze to aparat będzie wytwarzał iskrę, jesli jest sprawny.
Pzdr.

Poza tym czy ustawisz źle czy dobrze to aparat będzie wytwarzał iskrę, jesli jest sprawny.
Pzdr.

-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Aparat zapłonowy czy dobrze ustawiłem? Pomocy
tryb serwisowy? Czyli jak źle ustawie aparat to powinien odpalić?
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Aparat zapłonowy czy dobrze ustawiłem? Pomocy
-- oryginalny post 2012-03-19 22:40 --
W 2,0 aparat jest na zębatce i wcale nie jest łatwo go dobrze ustawić. Mam nadzieję, że go nie rozbierałeś (lub nikt przed Tobą) i nie przestawiłeś blaszek, bo to już będzie mocne utrudnienie.
Na początek odkręć pokrywę zaworów, wykręcić świecę z pierwszego gara, włóż coś długiego w otwór i obracaj silnikiem (najlepiej kluczem za śrubę na kole pasowym, ale może być na wałkach) tak długo, aż na pierwszym tłoku otworzą się zawory ssące. Kręć powoli dalej i w momencie jak zamkną się zawory, a tłok będzie w górnym położeniu wyjmij aparat i włóż go tak, aby paluch był ustawiony w kierunku kabla WN pierwszego cylindra.
Poskręcaj wszystko i próbuj odpalić, jak nie pójdzie, to wyjmij aparat i przestaw o jeden ząbek. Jak nie odpali, to przestaw o dwa ząbki w przeciwnym kierunku.
Jak dalej lipa, to czeka Cię przestawianie blaszki od czujnika położenia pierwszego cylindra. Blaszkę można zamontować w 4 pozycjach.
Jak dalej lipa, to daj znać - będziemy myśleć dalej.
-- dodano 2012-03-19 22:42 --
Zapomniałem:
Trybu serwisowego użyjesz do sprawdzenia i regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
-- dodano 2012-03-19 22:48 --
I jeszcze jedno
.
Z jakiego silnika jest to zdjęcie, które wrzuciłeś, bo na pewno nie z typowej (Probowej) dwulitrówki
W 2,0 na pasku alternatora jest jeszcze pompa wody, oraz koło pasowe ma jeszcze jedną część, na której jest pasek wspomagania i klimy.
W 2,0 aparat jest na zębatce i wcale nie jest łatwo go dobrze ustawić. Mam nadzieję, że go nie rozbierałeś (lub nikt przed Tobą) i nie przestawiłeś blaszek, bo to już będzie mocne utrudnienie.
Na początek odkręć pokrywę zaworów, wykręcić świecę z pierwszego gara, włóż coś długiego w otwór i obracaj silnikiem (najlepiej kluczem za śrubę na kole pasowym, ale może być na wałkach) tak długo, aż na pierwszym tłoku otworzą się zawory ssące. Kręć powoli dalej i w momencie jak zamkną się zawory, a tłok będzie w górnym położeniu wyjmij aparat i włóż go tak, aby paluch był ustawiony w kierunku kabla WN pierwszego cylindra.
Poskręcaj wszystko i próbuj odpalić, jak nie pójdzie, to wyjmij aparat i przestaw o jeden ząbek. Jak nie odpali, to przestaw o dwa ząbki w przeciwnym kierunku.
Jak dalej lipa, to czeka Cię przestawianie blaszki od czujnika położenia pierwszego cylindra. Blaszkę można zamontować w 4 pozycjach.
Jak dalej lipa, to daj znać - będziemy myśleć dalej.
-- dodano 2012-03-19 22:42 --
Zapomniałem:
Nie odpali.paq19 pisze:tryb serwisowy? Czyli jak źle ustawie aparat to powinien odpalić?
Trybu serwisowego użyjesz do sprawdzenia i regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
-- dodano 2012-03-19 22:48 --
I jeszcze jedno

Z jakiego silnika jest to zdjęcie, które wrzuciłeś, bo na pewno nie z typowej (Probowej) dwulitrówki

W 2,0 na pasku alternatora jest jeszcze pompa wody, oraz koło pasowe ma jeszcze jedną część, na której jest pasek wspomagania i klimy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Aparat zapłonowy czy dobrze ustawiłem? Pomocy
tak aparta był rozbierany. Proszę o fotki lub wytłumaczyć jak blaszki przestawić. Zdjęcie poglądowe nie z mojego probe chciałem tylko pokazać jak ustawiłem. Ale czy to ustawienie jak na fotce jest ok? Czyli powinna być pozycja 1 cylindra?
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: aparat zaplonowy - pytanie
Nie. To jest tylko "miarka" kąta wyprzedzenia zapłonu. Nigdy nie ustawiałem aparatu do pierwszego rozruchu na tę "miarkę" i nie mam pojęcia, czy się da.
Wiem, że pod kołem pasowym na obudowie pompy oleju i na zębatce paska rozrządu jest znak, jednak nie polecam się tam dobierać. Za dużo roboty i brak dostępu, jak silnik jest w aucie (ja tak ustawiałem jak miałem silnik na wierzchu).
Ustaw według mojego opisu z poprzedniego posta, jak nie odpali, to wrzucę fotki blaszek w aparacie, a jak dalej będzie kicha, to dam dalsze wskazówki.
Wiem, że pod kołem pasowym na obudowie pompy oleju i na zębatce paska rozrządu jest znak, jednak nie polecam się tam dobierać. Za dużo roboty i brak dostępu, jak silnik jest w aucie (ja tak ustawiałem jak miałem silnik na wierzchu).
Ustaw według mojego opisu z poprzedniego posta, jak nie odpali, to wrzucę fotki blaszek w aparacie, a jak dalej będzie kicha, to dam dalsze wskazówki.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: aparat zaplonowy - pytanie
ok jutro mam wolne od pracy i będe kombinował. Dam znać wieczorem co i jak dzięki za wpsarcie.
- Bluu
- Posty: 13
- Rejestracja: 2010-11-11 14:11
- Samochód: Probe II '97 2.0 EURO
- Lokalizacja: Łaziska G. - G. Śląsk
Podmiana aparatu zapłonowego S3 na S1
Zrobiłem coś niedobrego - zaśmieciłem forum nowym tematem a mogłem spokojnie zapytać tutaj 
Czytałem również i ten temat ale odpowiedzi nie znalazłem więc proszę o pomoc
W samochodzie 97' jeździł aparat zapłonowy S3 jednak z powodu problemów (falowanie obrotów-brak mocy-dławienie silnika) kupiłem "podobno" sprawny aparat S1 94' i tu pojawił się problem
po podłączeniu nie daje iskry.
Podejrzewam że wyprowadzenie pinów w wtyczce jest inne - może znajdzie się spec od elektroniki który podpowie jak go podłączyć, bądź jak do tego dojść za co odpowiedzialne są poszczególne piny.

Czytałem również i ten temat ale odpowiedzi nie znalazłem więc proszę o pomoc

W samochodzie 97' jeździł aparat zapłonowy S3 jednak z powodu problemów (falowanie obrotów-brak mocy-dławienie silnika) kupiłem "podobno" sprawny aparat S1 94' i tu pojawił się problem

Podejrzewam że wyprowadzenie pinów w wtyczce jest inne - może znajdzie się spec od elektroniki który podpowie jak go podłączyć, bądź jak do tego dojść za co odpowiedzialne są poszczególne piny.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: aparat zaplonowy - pytanie
-- oryginalny post 2012-04-19 18:19 --
Panowie szybkie pytanie posiadam aparat zapłonowy o oznaczeniu S3 czy aparat zapłonowy o oznaczeniu S1 bedzie pasowal? Probe 95r 2.0. Proszę o szybką odpowiedź?
-- dodano 2012-04-19 21:48 --
???
Panowie szybkie pytanie posiadam aparat zapłonowy o oznaczeniu S3 czy aparat zapłonowy o oznaczeniu S1 bedzie pasowal? Probe 95r 2.0. Proszę o szybką odpowiedź?
-- dodano 2012-04-19 21:48 --
???
Re: aparat zaplonowy - pytanie
ustawienie dziewicze aparatu jest banalnie proste
na obudowie rozrządu jest skala wyprzedzenia zapłonu koło ustawiamy na z "T" czy jakoś tak jest oznaczony a na aparacie na obudowie przy zębatce i na zębatce są snaki (kropki) zgrywami je i wkładając aparat ustawiamy je zgodnie ze znakiem na głowicy (jest znak nadlany) wkładamy odpalamy i ustawiamy zapłon
pozdrawiam
na obudowie rozrządu jest skala wyprzedzenia zapłonu koło ustawiamy na z "T" czy jakoś tak jest oznaczony a na aparacie na obudowie przy zębatce i na zębatce są snaki (kropki) zgrywami je i wkładając aparat ustawiamy je zgodnie ze znakiem na głowicy (jest znak nadlany) wkładamy odpalamy i ustawiamy zapłon
pozdrawiam
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: aparat zaplonowy - pytanie
Panowie zlitujcie się i odp. czy Aparat S1 podejdzie jak mam włożony S3? Bo chcę kupić a nie wiem czy podejdzie.
- Bluu
- Posty: 13
- Rejestracja: 2010-11-11 14:11
- Samochód: Probe II '97 2.0 EURO
- Lokalizacja: Łaziska G. - G. Śląsk
Re: aparat zaplonowy - pytanie
tak na szybko 
Podejdzie możesz kupować później napiszę co i jak
też miałem podobny problem

Podejdzie możesz kupować później napiszę co i jak

też miałem podobny problem
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: aparat zaplonowy - pytanie
-- oryginalny post 2012-04-20 17:14 --
TZN? Rozwiń wątek? Bo róznica 50 zł? Więc jak duzo zachodu to kupię S3?
-- dodano 2012-04-21 08:30 --
już zamówiłem S3.
-- dodano 2012-04-26 21:29 --
Witam! Aparat włożyłem autko odpaliło. Tylko teraz proszę o pomoc jak ustawić aparat bo silnik tragicznie chodzi.
-- dodano 2012-04-28 15:30 --
następna rzecz. Przed włożeniem noego aparatu autko płynnie paliło na strzał. A teraz wał zrobi pół obrotu staje muszę znów przekręcić i odpala czy to wina aparatu źle ustawionego ? Bo mam taką nadzieje.
TZN? Rozwiń wątek? Bo róznica 50 zł? Więc jak duzo zachodu to kupię S3?
-- dodano 2012-04-21 08:30 --
już zamówiłem S3.
-- dodano 2012-04-26 21:29 --
Witam! Aparat włożyłem autko odpaliło. Tylko teraz proszę o pomoc jak ustawić aparat bo silnik tragicznie chodzi.
-- dodano 2012-04-28 15:30 --
następna rzecz. Przed włożeniem noego aparatu autko płynnie paliło na strzał. A teraz wał zrobi pół obrotu staje muszę znów przekręcić i odpala czy to wina aparatu źle ustawionego ? Bo mam taką nadzieje.
- danziger1207
- Posty: 2
- Rejestracja: 2012-05-04 03:49
- Samochód: Ford Probe II 2,0 16V 95
- Lokalizacja: Gdansk
Re: aparat zaplonowy - pytanie
Mogę polecić super adres do naprawy aparatu zapłonowego - Tanio !
Warszawa 22 862 70 52 - konieczny jest symbol lub nr części. Facet jest solidny. Sam korzystałem.
Lub poprzez mail - a.f.jettro@poczta.onet.pl
Warszawa 22 862 70 52 - konieczny jest symbol lub nr części. Facet jest solidny. Sam korzystałem.
Lub poprzez mail - a.f.jettro@poczta.onet.pl
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2012-01-20 22:38
- Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: aparat zaplonowy - pytanie
Dzięki temat nie aktualny aparat zrobiony. Pali dobrze tylko dalej dymi. Pozdro.
- ParagrafKatowice
- Posty: 89
- Rejestracja: 2006-11-23 01:16
- Samochód: Forduś Probuś , 95' 2,5 GT USA
- Galeria: viewtopic.php?t=11892
- Lokalizacja: Katowice
Probuś padł ... Czy to aparat ?
Probuś padł i nie żyje , już prawie 3 tygodnie ...
Jechałam sobie spokojnie i autko nagle zgasło i nie chce odpalić . Kręci ale bez efektownie . Mój mechanik twierdzi ze to wina aparatu zapłonowego , kupiliśmy nową cewkę ale niestety nic to nie dało , moze być jeszcze padnięty moduł ale nie mam pojęcia gdzie idzie taki modul kupić ? Nie wiem nawet jaki mam konkretnie typ aparatu bo jak na złość nie mam na nim zadnego oznaczenia ...Mam za to oznaczenie na module J 838 i wygląda dokładnie tak :

Są takie na E-bayu po 600 zł ale obawiam się ze przyczyna moze byc inna np czujnik polozenia wału itp ...
Dwa pytanka ; macie pojęcie co to za model aparatu ? Czy to KF 34 ?
Pytanko nr dwa , macie jakiś pomysł co zrobic ?
Wiem ze temat był nie raz wałkowany ale ja nawet nie wiem konkretnie jaki mam aparat
Kolega Modano dal mi aparat zapłonowy ale za cholerę nie pasuje , jest ok 1 cm za duzy ... Przy okazji serdeczne dzięki Ci za chęci
Probuś 2,5V6 , rocznik 95' wersja USA
Jechałam sobie spokojnie i autko nagle zgasło i nie chce odpalić . Kręci ale bez efektownie . Mój mechanik twierdzi ze to wina aparatu zapłonowego , kupiliśmy nową cewkę ale niestety nic to nie dało , moze być jeszcze padnięty moduł ale nie mam pojęcia gdzie idzie taki modul kupić ? Nie wiem nawet jaki mam konkretnie typ aparatu bo jak na złość nie mam na nim zadnego oznaczenia ...Mam za to oznaczenie na module J 838 i wygląda dokładnie tak :

Są takie na E-bayu po 600 zł ale obawiam się ze przyczyna moze byc inna np czujnik polozenia wału itp ...
Dwa pytanka ; macie pojęcie co to za model aparatu ? Czy to KF 34 ?
Pytanko nr dwa , macie jakiś pomysł co zrobic ?
Wiem ze temat był nie raz wałkowany ale ja nawet nie wiem konkretnie jaki mam aparat


Probuś 2,5V6 , rocznik 95' wersja USA
Probuś po reanimacji śmiga aż miło 

Re: Probuś padł ... Czy to aparat ?
Hmm z tego co widzę, to jest to KLY 01 ale może pamięć już mnie zawodzi
Sprawdź przede wszystkim błędy, jakie pokazuje komputer, bo tak to trochę gdybanie z fusów 
Typ aparatu powinien być umieszczony na naklejce na korpusie tym aluminiowym Aniu.
Pozdro.


Typ aparatu powinien być umieszczony na naklejce na korpusie tym aluminiowym Aniu.
Pozdro.

- ParagrafKatowice
- Posty: 89
- Rejestracja: 2006-11-23 01:16
- Samochód: Forduś Probuś , 95' 2,5 GT USA
- Galeria: viewtopic.php?t=11892
- Lokalizacja: Katowice
Re: Probuś padł ... Czy to aparat ?
Nio powinien byc ale ja naprawdę nic nie mam , KLY 01 z tego co widzę po zdjęciach nie ma takich "wypustek" na kopułce a moj ma ... zaraz pojadę do mechanika zrobić dokladne zdjęcia .
I nie wiem czemu nie pomyślam o kodach błędu
Aha , ale kodów już nie odczytam bo w międzyczasie padł akumulator ... Poza tym iskra jest na cewce a dalej juz nie więc chyba jednak moduł
I nie wiem czemu nie pomyślam o kodach błędu

Probuś po reanimacji śmiga aż miło 

- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: aparat zaplonowy - pytanie
KL 01 wygląda dokładnie tak
i jak coś to nawet mam go do sprzedania

