Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Sonda lambda
Re: Sonda lambda
mam takie pytanie.
Jakie sa objawy nie dzialajacej sondy lambdy( np jak jest rozpieta na wtyczkach) nie tylko w probe 2gen ale tez w innych samochodach?
Jakie sa objawy nie dzialajacej sondy lambdy( np jak jest rozpieta na wtyczkach) nie tylko w probe 2gen ale tez w innych samochodach?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km

- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Sonda lambda
Objawy uszkodzonej sondy lambda (z tego co pamiętam):
- wyraźnie zwiększone zużycie paliwa,
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej,
- nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach (falowanie w zakresie 200 do 1000 obr/min),
- "szarpanie" silnika w czasie jazdy (na niskich obrotach; przy wyższych mniej odczuwalne),
- zwiększona ilość CO w spalinach (widoczna na analizatorze spalin).
- wyraźnie zwiększone zużycie paliwa,
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej,
- nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach (falowanie w zakresie 200 do 1000 obr/min),
- "szarpanie" silnika w czasie jazdy (na niskich obrotach; przy wyższych mniej odczuwalne),
- zwiększona ilość CO w spalinach (widoczna na analizatorze spalin).
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
Re: Sonda lambda
Mam takie pytanie, czy orientuje się ktoś która to jest prawa sonda lambda w 2.5 V6 ? ta przy chłodnicy czy moze blizej koła ?
Musze ciachać przewody a nie chce upierniczyć dobrej sondy
Musze ciachać przewody a nie chce upierniczyć dobrej sondy

FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Re: Sonda lambda
Wg fabryki jak dobrze pamiętam prawa to jest przy grodzi,czyli z tyłu silnika,od kabiny ale ręki sobie odciąć nie dam
ale myślę,że dobrze mówię 
Pzdr. & c ya..


Pzdr. & c ya..

- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Sonda lambda
Żeby 2Ya nie bał się o rękę - sondy wraz z wtyczkami:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
Re: Sonda lambda
dzięki chłopaki, a już miałem ciachać tą przy chłodnicy 

FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sonda lambda
generalnie jeżeli staniesz za silnikiem w ten sposób, że przed Tobą będzie najpierw skrzynia biegów a później silnik to lewą rękę masz po lewej stronie silnika, analogicznie z prawą 
Przy okazji podłączę się pod temat gdyż mam u siebie pewien problem z lambdami. Miałem jedną sondę uszkodzoną (prawą), lewa-ok. Ponieważ do prawej jest trudniejsze dojście lewą wkręciłem w miejsce prawej, a w miejscu lewej wkręciłem kupioną lambdę.
Jednak komp wyrzuca mi błąd prawej lambdy, jakiś czas później wyrzucił błąd lewej (kupionej nie dawno). Silnik pracuje na benzynie i na gazie. Generalnie sprawa wygląda w ten sposób, że sonda którą miałem już wcześniej w silniku próbkuje na benzynie i na gazie. Nowa próbkuje tylko na benzynie - na gazie napięcie zmienia się jednak nie próbkuje. Dzisiaj wymieniłem ją na inną i to samo. Nie rozumiem czemu, nie bardzo również wiem czemu wyrzuca mi błędy. Sprawdziłem dziś przewody do ecu i są ok.

Przy okazji podłączę się pod temat gdyż mam u siebie pewien problem z lambdami. Miałem jedną sondę uszkodzoną (prawą), lewa-ok. Ponieważ do prawej jest trudniejsze dojście lewą wkręciłem w miejsce prawej, a w miejscu lewej wkręciłem kupioną lambdę.
Jednak komp wyrzuca mi błąd prawej lambdy, jakiś czas później wyrzucił błąd lewej (kupionej nie dawno). Silnik pracuje na benzynie i na gazie. Generalnie sprawa wygląda w ten sposób, że sonda którą miałem już wcześniej w silniku próbkuje na benzynie i na gazie. Nowa próbkuje tylko na benzynie - na gazie napięcie zmienia się jednak nie próbkuje. Dzisiaj wymieniłem ją na inną i to samo. Nie rozumiem czemu, nie bardzo również wiem czemu wyrzuca mi błędy. Sprawdziłem dziś przewody do ecu i są ok.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sonda lambda
tak, przy każdorazowej zmianie resetowałem kompa
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Jaka oryginalna sonda lambda w probe 2.0?
Chciałbym się dowiedzieć czy sonda NGK była montowana przy produkcji probe w fabryce?
Re: Sonda lambda
Hej, mam pytanie dla bardziej zorientowanych niż ja
Mianowicie padły mi obie lambdy
Czy te http://moto.allegro.pl/ford-usa-probe-i ... 01328.html będą ok? Może ktoś z Was ich używa?

Mianowicie padły mi obie lambdy

Czy te http://moto.allegro.pl/ford-usa-probe-i ... 01328.html będą ok? Może ktoś z Was ich używa?
V6 2,5l '93 Euro
było V6 2,5l '94 USA
było V6 2,5l '94 USA
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sonda lambda
Co do gwintu to nie wiem jaki jest ale skoro jest opisane, że pasuje do Probe to myślę, że będzie ok.
Od strony elektrycznej to będzie dobra każda sonda pracująca w zakresie 0-1V 3 lub 4 przewodowa.
Od strony elektrycznej to będzie dobra każda sonda pracująca w zakresie 0-1V 3 lub 4 przewodowa.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
Re: Sonda lambda
Dzięki Matix, właśnie zastanawiam się jak to jest z tym gwintem 

V6 2,5l '93 Euro
było V6 2,5l '94 USA
było V6 2,5l '94 USA
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sonda lambda
Problem który mnie nurtuje dotyczy poniekąd sondy tak więc postanowiłem go tu umieścić .
Mój pojazd 2.0
silnik jest wraz z instalacją 93r przynajmniej tak mi się wydaje
komp fs63 B
problem jest takowy że trochę dużo pali i mam wrażenie że się dławi paliwem co zresztą czuć w spalinach.
Czyściłem wszystkie cuda -> przepustnice przepływomierz -> itd nie wywala żadnych błędów
Powiedzcie mi ktoś czy to normalne że jak odpinam sondę to nie ma żadnej zmiany w pracy silnika ?
Starałem się sprawdzić ją miernikiem niby napięcie się zmienia, wyczytałem że sonda może być uszkodzona nawet jeśli nie wywala błędów.
A tak przy okazji jeśli ktoś posiada opis, wtyków do tego kompa fs63B to bym poprosił jakiegoś linka czy na pw bo nie mogłem znaleźć na forum.
Mój pojazd 2.0


problem jest takowy że trochę dużo pali i mam wrażenie że się dławi paliwem co zresztą czuć w spalinach.
Czyściłem wszystkie cuda -> przepustnice przepływomierz -> itd nie wywala żadnych błędów
Powiedzcie mi ktoś czy to normalne że jak odpinam sondę to nie ma żadnej zmiany w pracy silnika ?
Starałem się sprawdzić ją miernikiem niby napięcie się zmienia, wyczytałem że sonda może być uszkodzona nawet jeśli nie wywala błędów.
A tak przy okazji jeśli ktoś posiada opis, wtyków do tego kompa fs63B to bym poprosił jakiegoś linka czy na pw bo nie mogłem znaleźć na forum.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sonda lambda
Napięcie na sondzie musi mieć przebieg prostokątny czyli w trakcie pracy musi się zmieniać od ok. 0 do ok. 0,7V, oprócz tego przy otwarciu przepustnicy napięcie powinno się bodajże zmniejszyć.
Nie wiem jak jest w silniku 2,0 w każdym bądź razie u mnie w fałce możesz odpiąć obie lambdy a silnik nadal będzie ładnie pracował. Od kogoś słyszałem, że silnik wtedy przechodzi w tryb awaryjny i korzysta z zaprogramowanej mapy paliwowej (nie korygując jej).
Jeżeli czujesz z wydechu niedopalone paliwo to wg. mnie powinieneś zacząć od sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Z własnego doświadczenia zauważyłem, że jeżeli silnik jest zalewany paliwem to wszystkie lambdy, które wkręcałem nie miały przebiegu prostokątnego tylko na wyjściu było stałe napięcie (zmieniało się pod wpływem otwarcia przepustnicy) - zauważyłem to przy pracy silnika na gazie. Na benzynie nie zalewał mi silnika.
Nie wiem jak jest w silniku 2,0 w każdym bądź razie u mnie w fałce możesz odpiąć obie lambdy a silnik nadal będzie ładnie pracował. Od kogoś słyszałem, że silnik wtedy przechodzi w tryb awaryjny i korzysta z zaprogramowanej mapy paliwowej (nie korygując jej).
Jeżeli czujesz z wydechu niedopalone paliwo to wg. mnie powinieneś zacząć od sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Z własnego doświadczenia zauważyłem, że jeżeli silnik jest zalewany paliwem to wszystkie lambdy, które wkręcałem nie miały przebiegu prostokątnego tylko na wyjściu było stałe napięcie (zmieniało się pod wpływem otwarcia przepustnicy) - zauważyłem to przy pracy silnika na gazie. Na benzynie nie zalewał mi silnika.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Sonda Lambda - awarie
Wlasnie jestem po naprawie silnika a konkretnie wymianie jednego zaworu wydechowego (pękł i stopił sie grzybek), musiałem też przeszlifować wszystkie nadpalone gniazda. Przyczyna była wlasnie w sondzie która nie pracowała (kod migowy 17) i przejeździłem tak jakies 20tyś.km przy czym jedynym objawem było spalanie stukowe na wysokich obrotach przy gorącym silniku.Voodoo pisze:Jeżdżenie bez sond lambda może pociągać za sobą kilka niemiłych skutków:
- wypalenie gniazd zaworowych i/lub zaworów przez zbyt bogata bądź uboga mieszankę
- w skrajnych wypadkach urwanie korbowodu
Zbyt uboga mieszanka powodowała podwyzszenie temp. spalania w cylindrach i w efekcie upaliło zawory.
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
- fly_man
- Posty: 86
- Rejestracja: 2008-05-20 02:43
- Samochód: Ford Probe 2.0 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=13781
- Lokalizacja: Częstochowa
Sonda lambda 2.0
Zaznaczam, że przeczytałęm wszystkie wątki w których były słowa "sonda lambda" i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mój probek to 2.0 z 1997 w manualu, od dłuższego czasu mam wrażenie, że brakuje mu dynamiki, oglądałem przebieg sondy i wyglda bardzo dziwnie, faluje z małą amplitudą i wraz ze wzrostem temperatury przebieg podnosi się, aż po pełnym rozgrzaniu pojawia się napięcie około 4 V, komp nie wurzucała błędów, ale i tak postanowiłem wymienić sondę. Co ciekawe po odłączeniu sondy silnik pracuje tak samo jak przy podłaczonej, obroty równe na jałowym, kręci sie do końca. Podobną rzecz ktoś opisał w jednym wątku, ale nikt nie skomentował tego. Stąd mój wątek, czy w Probe II z silnikiem 2.0 po odłączeniu sondy komp nie wyrzuca błędu, czy to normalne? Z tego co wiem w V-ce są kody będów dla obu sond.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Sonda lambda 2.0
Czy aby na pewno dobrze podałeś napięcie? Sondy są 1V, więc skąd napięcie 4V?
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- fly_man
- Posty: 86
- Rejestracja: 2008-05-20 02:43
- Samochód: Ford Probe 2.0 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=13781
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Sonda lambda 2.0
-- oryginalny post poniedziałek, 28 paź 2013, 23:45 --
wiem, że sonda pracuje na napięciu 0-1V, a skąd te 4V to nawet najstarsi górale nie wiedzą, oby nie walniety komp, jutro rano będę miał sondę Boscha, popołudniu planuję założyć, więc zobaczymy czy coś się zmieni, obawiam się efektu placebo, ale zobaczymy...
-- dodano wtorek, 29 paź 2013, 23:37 --
sonda podmieniona, ale powodem wysokiego napiecia byl osniedzialy konektor, wiec tak na prawde nie wiem czy stara sonda byla popsuta bo musialem odciac wtyczke dla nowej sondy. Nie zauwazylem zmiany dynamiki samochodu, jedyne co zostaje to sprawdzic jak sprawa wyglada ze spalaniem, ale na to trzeba poczekac...
wiem, że sonda pracuje na napięciu 0-1V, a skąd te 4V to nawet najstarsi górale nie wiedzą, oby nie walniety komp, jutro rano będę miał sondę Boscha, popołudniu planuję założyć, więc zobaczymy czy coś się zmieni, obawiam się efektu placebo, ale zobaczymy...
-- dodano wtorek, 29 paź 2013, 23:37 --
sonda podmieniona, ale powodem wysokiego napiecia byl osniedzialy konektor, wiec tak na prawde nie wiem czy stara sonda byla popsuta bo musialem odciac wtyczke dla nowej sondy. Nie zauwazylem zmiany dynamiki samochodu, jedyne co zostaje to sprawdzic jak sprawa wyglada ze spalaniem, ale na to trzeba poczekac...
- geraldoff
- Posty: 90
- Rejestracja: 2013-11-25 01:23
- Samochód: Probe'94 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=22575
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sonda Lambda - awarie, podmiana na zamienniki
Właśnie mam sondę lambda do wymiany w FS'ie. Mam pytanie, czy sonda z poniższej aukcji będzie pasowała do naszych Probków? W opisie niby napisano, że tak ale jakoś mnie dziwi, że zestawiono proboszcza na Mazdowskich gratach z fordami europejskimi. Czy może warto kupić gdzie indziej i inną sondę? Zależy mi jednak na jak najniższej możliwej cenie, przy czym jeśli to g***o, które za chwile padnie to wezmę inną. Jeśli to jakaś różnica, to jeżdżę na gazie LPG.
LINK: http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-fie ... 63764.html
LINK: http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-fie ... 63764.html
Re: Sonda lambda
To jest sonda 3 przewodowa, a o ile się nie mylę to powinna być 4.
Sprzedawca ma 300 stron towaru, takiego lepiej omijać z daleka jeśli bo ciężko wyegzekwować wymianę lub zwrot pieniędzy.
Jeśli chcesz jeszcze taniej to jedź na szrot i kup z mazdy, a najlepiej kup porządną nówkę.
Sprzedawca ma 300 stron towaru, takiego lepiej omijać z daleka jeśli bo ciężko wyegzekwować wymianę lub zwrot pieniędzy.
Jeśli chcesz jeszcze taniej to jedź na szrot i kup z mazdy, a najlepiej kup porządną nówkę.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Sonda lambda
sonda musi być 4-przewodowa, na 1V najlepiej jakaś markowa.
Wymieniałem niedawno ale sprzedawca u którego kupowałem juz ich nie sprzedaje niestety więc Ci nie polecę.
Jest też jedna sztuczka jak bardzo łatwo w FSie sprawdzić sondę:
Wpinasz LED między styki MEN i B+ w złączu diagnostycznym dokładnie tak samo jak być to robił przy diagnostyce dla FEN (uwaga: styk TEN nie może być wprowadzone w tryb diagnostyczny) LED będzie migać , jeżeli jest minimum 8 mignięć w ciągu 10 sekund to sonda dobrze reaguje. Każde mignięcie oznacza przejście sądy przez próg napięcia 0,5V.
Wymieniałem niedawno ale sprzedawca u którego kupowałem juz ich nie sprzedaje niestety więc Ci nie polecę.
Jest też jedna sztuczka jak bardzo łatwo w FSie sprawdzić sondę:
Wpinasz LED między styki MEN i B+ w złączu diagnostycznym dokładnie tak samo jak być to robił przy diagnostyce dla FEN (uwaga: styk TEN nie może być wprowadzone w tryb diagnostyczny) LED będzie migać , jeżeli jest minimum 8 mignięć w ciągu 10 sekund to sonda dobrze reaguje. Każde mignięcie oznacza przejście sądy przez próg napięcia 0,5V.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było 
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest

Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- pawlacz
- Posty: 378
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Sonda lambda
Ktoś wie czym się różnią te sondy? Cena różna, a wygląd ten sam. W ogóle wie ktoś gdzie dostać dobre sondy lambda? Bo te z allegro to chyba chińczyki noname'y.
http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-exp ... 48275.html
http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-usa ... 44778.html
Poprawiłem linki
vitek
http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-exp ... 48275.html
http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-usa ... 44778.html
Poprawiłem linki
vitek