immobiliser, immo - gdzie jest?
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Czyli w Probe nie ma w ogóle możliwości obejścia immo? Co do mojego przypadku historia jest baaardzo długa i raczej nie ma sensu opisywać jej.
Tak czy inaczej na moje szczęście przynajmniej z tym to nie ja ponoszę koszty, mam tylko znaleźć i kupić, a nie chce kupić nie pełnego zestawu dla tego pytam na forum
Tak czy inaczej na moje szczęście przynajmniej z tym to nie ja ponoszę koszty, mam tylko znaleźć i kupić, a nie chce kupić nie pełnego zestawu dla tego pytam na forum
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Przeczytaj jeszcze raz to co napisalemMAcieja87 pisze:Czyli w Probe nie ma w ogóle możliwości obejścia immo?
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Każde immo w zasadzie idzie obejść, kwestia tylko wiedzy i sprzętu, a przez to tanie to czasami nie jest. Dlatego najprostszym i bezinwazyjnym sposobem jest po prostu podmienić kompletny zestaw i po sprawie.
Kompletny zestaw w Probe z II generacja immobilisera, to przynajmniej 1 kluczyk z kością/układem kodującym w kluczyku, stacyjka + pętla/czytnik immo na stacyjce + moduł immobilisera + PCM/ECU czyli komputer + wkładki zamka, bagażnika oraz schowka.
Oczywiście komp musi pasowac pod dana wersję złącza w instalacji elektrycznej, dlatego najlepiej i najpewniej kupić kompa z takim samym oznaczeniem, jakie mieliśmy w aucie lub minimum porównać złacze swojego ecu z zakupowanym ecu.
Pzdr.
Kompletny zestaw w Probe z II generacja immobilisera, to przynajmniej 1 kluczyk z kością/układem kodującym w kluczyku, stacyjka + pętla/czytnik immo na stacyjce + moduł immobilisera + PCM/ECU czyli komputer + wkładki zamka, bagażnika oraz schowka.
Oczywiście komp musi pasowac pod dana wersję złącza w instalacji elektrycznej, dlatego najlepiej i najpewniej kupić kompa z takim samym oznaczeniem, jakie mieliśmy w aucie lub minimum porównać złacze swojego ecu z zakupowanym ecu.
Pzdr.
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
a jeżeli podmiana całego zestawu jak piszesz nic nie dała?
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: immobiliser, immo - gdzie jest?
Albo kabelki, albo nie "na pewno immobilizer"
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
No właśnie kabelki raczej można odrzucić, bo przez weekend do dziś mój znajomy właśnie sprawdzał kable.
Naszym zdaniem immo ale różnie bywa
Na moich gratach auto odpala, po czym po ok 3 sekundach gaśnie i lampka immo się świeci kilka sekund, po włożeniu gratów nabytych od Forumowicza, auto odpala po czym również gaśnie po ok 3 s. z tym, że lampka mruga przez jakiś czas, a nie świeci światłem ciągłym. Według diagnozy warsztatu pestka immo z nowych gratów nie jest zgrana z resztą, a u mnie to wiadomo z jakiej przyczyny tak się działo, uszkodzone immo na 100% (nawet wiem kto uszkodził i nie chce się przyznać hehe). W mieście w którym mieszkam nikt tego nie chce/nie potrafi zrobić, a mi pomysłów brak.
Naszym zdaniem immo ale różnie bywa
Na moich gratach auto odpala, po czym po ok 3 sekundach gaśnie i lampka immo się świeci kilka sekund, po włożeniu gratów nabytych od Forumowicza, auto odpala po czym również gaśnie po ok 3 s. z tym, że lampka mruga przez jakiś czas, a nie świeci światłem ciągłym. Według diagnozy warsztatu pestka immo z nowych gratów nie jest zgrana z resztą, a u mnie to wiadomo z jakiej przyczyny tak się działo, uszkodzone immo na 100% (nawet wiem kto uszkodził i nie chce się przyznać hehe). W mieście w którym mieszkam nikt tego nie chce/nie potrafi zrobić, a mi pomysłów brak.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
A ecu mastera wymieniałeś? bo jak nie to na 100% sie nie bedzie zgrywać
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
to wymieniłem (bez wkładek )2Ya pisze: Kompletny zestaw w Probe z II generacja immobilisera, to przynajmniej 1 kluczyk z kością/układem kodującym w kluczyku, stacyjka + pętla/czytnik immo na stacyjce + moduł immobilisera + PCM/ECU czyli komputer + wkładki zamka, bagażnika oraz schowka.
- KASZCZU
- Posty: 572
- Rejestracja: 2004-12-29 16:48
- Galeria: viewtopic.php?t=12249
- Lokalizacja: Kraków
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Po 6 latach używania probasa i na mnie trafił problem immo. Przeczytałem wiele wątków, tematów itd na wszystkich forach i jedyne czego się dowiedziałem to to, że jest to mało prawdopodobne by w IIgen 96r immo się spier...ło i reasumując mam problem
Jednak ewidentnie problem u mnie leży w immo. Zdarzało się, że podczas jazdy świeciła się kontrolka immo, czasem nawet samoistnie np. w drodze do roboty gasł. kiedyś nie mogłem odpalić po pracy probasa i wracałem do domu taryfą. Dopiero na drugi dzień drugim kluczykiem odpalił od kopa - ale tu sądzę, że to po prostu przypadek. kiedyś żonce w drodze do przedszkola zgasł i nie chciał odpalić jak przyjechałem do niej i przekręciłem jej kluczykiem w stacyjce odpalił od kopa Ostatnio znów dał o sobie znać. Wracając z pracy probas zgasł i już go więcej nie odpaliłem. Tzn odpalił na pare sekund i gasł, odpalił pochodził chwilę (3-5sekund) "jak czołg" i gasł. Po zgaśnięciu świeciła się kontrolka immo.
Reasumując z dużą dozą pradopodobieństwa mogę założyć, że wina leży po stronie immo. Mam dwie pary kluczyków i przy obu efekt jest ten sam też nie jest to wina pestki. Już wiem, że mój moduł immo nie jest łatwym do obejścia przy pomocy zworek czy też poprawy zimnych lutów modułem boscha z roczników 93-95r. Byłem w jednym serwisie w Krakowie zajmującym się immobiliserami ale nie chcieli się tego podjąć. Może, ktoś ma jakiś pomysł?
probas 96r
Jednak ewidentnie problem u mnie leży w immo. Zdarzało się, że podczas jazdy świeciła się kontrolka immo, czasem nawet samoistnie np. w drodze do roboty gasł. kiedyś nie mogłem odpalić po pracy probasa i wracałem do domu taryfą. Dopiero na drugi dzień drugim kluczykiem odpalił od kopa - ale tu sądzę, że to po prostu przypadek. kiedyś żonce w drodze do przedszkola zgasł i nie chciał odpalić jak przyjechałem do niej i przekręciłem jej kluczykiem w stacyjce odpalił od kopa Ostatnio znów dał o sobie znać. Wracając z pracy probas zgasł i już go więcej nie odpaliłem. Tzn odpalił na pare sekund i gasł, odpalił pochodził chwilę (3-5sekund) "jak czołg" i gasł. Po zgaśnięciu świeciła się kontrolka immo.
Reasumując z dużą dozą pradopodobieństwa mogę założyć, że wina leży po stronie immo. Mam dwie pary kluczyków i przy obu efekt jest ten sam też nie jest to wina pestki. Już wiem, że mój moduł immo nie jest łatwym do obejścia przy pomocy zworek czy też poprawy zimnych lutów modułem boscha z roczników 93-95r. Byłem w jednym serwisie w Krakowie zajmującym się immobiliserami ale nie chcieli się tego podjąć. Może, ktoś ma jakiś pomysł?
probas 96r
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Jeżeli już coś chcesz robić z tym immobiliserem to tylko podmień wszystko u mnie magicy czarowali czarowali, a i tak się to tak skończyło.
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
To sobie czytam ten wątek i zaczynam się bać że jak u mnie cos padnie to nigdy nie odnajdę tego przyczyny. Mam dwa nieoryginalne kluczyki i dołożony inny alarm z "chińskimi" breloczkami centralnego. Centralny jednak jest te fabryczny . Na desce jest kontrolka z kluczykiem i dodatkowa czerwona dioda, która jest odpięta. W okolicach stacyjki nie widzę nigdzie przyklejonej pestki (pod spodem też) czyli co to znaczyć?
Ktoś może mi odpowiedzieć jak określić czy miałem/mam imo czy nie? Szukać „pętli” jak to wygląda. Chętnie to ustalę przed ewentualnym postojem na drodze.
ale ze mnie gapa, na 3 stronie jest
Ktoś może mi odpowiedzieć jak określić czy miałem/mam imo czy nie? Szukać „pętli” jak to wygląda. Chętnie to ustalę przed ewentualnym postojem na drodze.
ale ze mnie gapa, na 3 stronie jest
Obadam to.2Ya pisze: Aby stwierdzić czy mamy immo w rocznikach 93-95:
a/sprawdzamy czy mamy pilota do immo
b/sprawdzamy czy mamy czerwona diodę przy obudowie licznika
c/rozbieramy środkowy tunel i sprawdzamy czy za pcm/ecu jest fizycznie immobiliser zamontowany (czarna duza skrzynka)
Wniosek: Aby być całkowicie pewnym o braku lub wyposażeniu immo w naszym aucie należy zrobic tak jak w podpunkcie "c" .
Dlaczego: Immo mogło zostac zmostkowane przez zworki i nadal sobie tam jest,a pilota wyrzucono i diody sygnalizującej też się pozbyto.
Aby stwierdzic czy mamy immo w rocznikach 95-97
a/sprawdzamy czy mamy kluczyk z wbudowanym transponderem (potocznie "pestka"),musi byc widać taki wciskany element w plastik/gume uchwytu kluczyka
b/sprawdzamy czy mamy antenę/koronke zczytująca kod z kluczyka przy/wokół stacyjki
c/sprawdzamy czy mamy gdzies na obudowie licznika diodę sygnalizującą
d/rozbieramy środkowy tunel i sprawdzamy czy za pcm/ecu jest fizycznie immobiliser zamontowany (mała plastikowa skrzynka)
Wniosek: Aby być całkowicie pewnym o braku lub wyposażeniu immo w naszym aucie należy zrobic tak jak w podpunkcie "d" .
Dlaczego: Immo mogło zostać zmostkowane / ktoś zrobił obejście itd., i nadal sobie tam jest,a kluczyk dorobiono i diody sygnalizującej też się pozbyto.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Jak nie masz pilota ori od immo to immo masz odpięte, ja tez mam , bo 94 jest to bezkolizyjnie do zrobienia
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
No i co w końcu z tym immo? Mam 97r odpalił kilka razy na 3 sek i zdechł. Obecnie nie odpala wgl. i lampka z kluczykiem swieci na stałe. Wcześniej przy próbie odpalenia mrugała, a gdy zaciagnalem go pod dom z włączonym zapłonem - zgasła. Przy kolejnej próbie odpalania mrugała bardzo szybko nieregularnie jakby coś nie stykało. Ktoś pomoże?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Immo jest w komputerze (ECU). Musisz mieć b.dobrego elektronika, żeby się go pozbyć albo kupić innego kompa z kluczykiem.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Ja mam zamiast imo jakieś zworki porobione i wszystko śmiga Jak znajdę zdjęcia tej wtyczki to wrzucę ,może się przyda
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Arko ale Ty masz immo na osobnym kompie z rocznika '94 i tam sie tak da ale w 97 juz nie
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
No nie wiedziałem że w 97 jest inaczej
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
G woli wyjaśnienia:
W rocznikach 93 i 94 Immo było jako opcja i producent dokładał je jako osobną puszkę.
W rocznikach 95, 96 i 97 immo było w standardzie i znajduje się jako integralna część sterownika silnika (ECU).
W rocznikach 93 i 94 Immo było jako opcja i producent dokładał je jako osobną puszkę.
W rocznikach 95, 96 i 97 immo było w standardzie i znajduje się jako integralna część sterownika silnika (ECU).
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Byłem u takiego klucznika w Poznaniu, okazało sie ze po milionowym upadku kluczyka na ziemie, pękła szklana rurka (w tej malutkiej plastikowej pastylce w kluczyku). Zawiozłem klucz oraz ten moduł (immobilizer), poczekałem kilkanaście minut, odebrałem nowy klucz z jakimś grafitowym wkładem (niby nowsza technologia) wrocilem, podlaczylem i odpalił na dotyk. Za usługę płaciłem 350zl. Pierwsza poważna awaria po 4 latach bezawawaryjnej jazdy.
I <3 Probe
I <3 Probe
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Fajnie, że się udało!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Dość drogo jak za jeden kluczyk ale dobrze że się udało zrobić i jest ok
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Witam. Mam problem z odpaleniem. Czy ktoś ma pojęcie gdzie znajdę kod do pilota MPT 1340 model RK 112 BOSCH? Najprawdopodobniej jest rozkodowany
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
do pilota? jeśli masz rocznik '95 to masz pestke w kluczyku a immo na epromie w ecu, zas jeśli masz pilot to raczej rocznik 94 i jest komp od immo osobno, przy ktorym robisz 3 zwory i po problemie.
A po czym sądzisz że immo ci się zablokowało?
A po czym sądzisz że immo ci się zablokowało?
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
-- oryginalny post 2015-07-10 21:31 --
Spróbuje jakoś logicznie objaśnić to co tam jest. Sprawa wygląda tak: od diody przy zegarach jeden przewód leci do wiązki przy bezpiecznikach, następnie - bezpiecznik - przekaźnik - komp.Dodam,że auto stało 1,5 roku w dość wilgotnym garażu. W końcu mam chwilkę i robię kapitalkę. Pilota musiałem rozebrać i przeczyścić bo styki od baterii zaśniedziały. Efekt - nie reaguje na sygnał z pilota.Wcześniej nie było problemu. Nie mam pojęcia czy tam jest immo czy co. Na pewno rocznik 95.
-- dodano 2015-07-10 21:34 --
Dodam, że nie mam w kluczyku tylko osobny pilot.
Spróbuje jakoś logicznie objaśnić to co tam jest. Sprawa wygląda tak: od diody przy zegarach jeden przewód leci do wiązki przy bezpiecznikach, następnie - bezpiecznik - przekaźnik - komp.Dodam,że auto stało 1,5 roku w dość wilgotnym garażu. W końcu mam chwilkę i robię kapitalkę. Pilota musiałem rozebrać i przeczyścić bo styki od baterii zaśniedziały. Efekt - nie reaguje na sygnał z pilota.Wcześniej nie było problemu. Nie mam pojęcia czy tam jest immo czy co. Na pewno rocznik 95.
-- dodano 2015-07-10 21:34 --
Dodam, że nie mam w kluczyku tylko osobny pilot.