Ustawienie zapłonu 2.0
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Ustawienie zapłonu 2.0
Witam po długich walkach z moim probe kolejną rzeczą jaką musze zrobić to ustawić chyba zapłon
Wieć jak ustawia się zapłon w 2.0 16v ?
zamierzam kupić taką lampę : http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-r ... 77645.html
i teraz proszę powiedzieć gdzie są znaki i jak to się robi ponieważ 1 raz będę miał do czynienia z zapłonem
Wole kupić sobie lampe i mieć własną niż jechać do mechanika
w sumie to sami oceńcie i mi doradzcie czy jechać czy samemu się bawić
Wieć jak ustawia się zapłon w 2.0 16v ?
zamierzam kupić taką lampę : http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-r ... 77645.html
i teraz proszę powiedzieć gdzie są znaki i jak to się robi ponieważ 1 raz będę miał do czynienia z zapłonem
Wole kupić sobie lampe i mieć własną niż jechać do mechanika
w sumie to sami oceńcie i mi doradzcie czy jechać czy samemu się bawić
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Ja wyregulowałem sobie ręcznie bo mi autko szarpało. Zrobiłem to w taki sposob: odkręciłem ( poluźniłem) dwie głowne sruby mocujące aparat zaplonowy i kręciłem nim - lewo prawo. Pewnie ta metoda nie jest poprawna ale udało mi się całkowicie wyeliminować szarpanie na benzynie, na gazie minimalnie szarpnie od czasu do czasu przy bardzo niskich obrotach (ok1500). Jak to się robi na lampie to nie wiem.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
czyli w sasadzie nie ustawiłeś wcale
co do ustawienia to test nacięcie (znak) na kole pasowym a na obudowie rozrządu podziałka, litera T to jest 0 i kreski w lewą stroną to wyprzedzenie kąta zapłony, zapłon ustawiasz w trybie diagnostycznym i na rozgrzanym silniku to właściwej temperatury pracy, obroty też się muszą zgadzać czyli jakieś 800 dla silnika 2.0
co do ustawienia to test nacięcie (znak) na kole pasowym a na obudowie rozrządu podziałka, litera T to jest 0 i kreski w lewą stroną to wyprzedzenie kąta zapłony, zapłon ustawiasz w trybie diagnostycznym i na rozgrzanym silniku to właściwej temperatury pracy, obroty też się muszą zgadzać czyli jakieś 800 dla silnika 2.0
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
a ja mam teraz 900 obrotów na biegu jałowym... czyli co jest nie tak ? możesz jakoś po punkcie wytlumaczyć i jak lampa mi błyśnie ma się zrównać na 0 znak z literką T ? czy źle myśle ?
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Te 100 obrotów zbijesz bypassem na przepustnicy.MechanikCzasu pisze:a ja mam teraz 900 obrotów na biegu jałowym... czyli co jest nie tak ?
Jeśli chodzi dobrze to nic nie ruszaj z zapłonem.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
-- oryginalny post 2016-02-19 08:49 --
Właśnie chodzi o to że ta śroba co jest na baybasie to ona łapie od połowy w górę a od połowy w dół już nie chce...
-- dodano 2016-02-19 08:50 --
Znaczy że jak kręcę w dół to w połowie nic się nie dzieje a jak w górę to od połowy obroty rosną
Właśnie chodzi o to że ta śroba co jest na baybasie to ona łapie od połowy w górę a od połowy w dół już nie chce...
-- dodano 2016-02-19 08:50 --
Znaczy że jak kręcę w dół to w połowie nic się nie dzieje a jak w górę to od połowy obroty rosną
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Jak masz aparat ustawiony, chodzi mi o tą krzywkę ze śrubą do przykręcania do głowicy.
Jest ma środku krzywki czy nie?
Jest ma środku krzywki czy nie?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
-- oryginalny post 2016-02-20 19:10 --
Bardzo fajna lampa, ustawiałem w słoneczny dzień bez najmniejszego problemu, polecam. Bardzo solidna, mieli dobry pomysł zwłaszcza z tą guma na soczewce. Ale kup sobie niższy model YT-7311 bo „regulacja zapłonu 0-60 stopni” to zbędny gadżet, wszystkie silniki w których można lampą ustawiać zapłon mają znaki na kole więc nie wiem do czego to miało by się przydać. Ja mam właśnie tą tańszą
Przed cała operacją najlepiej zamalować na biało znak na kole pasowym to będzie ładnie widoczny.
Co do ustawiania, silnik musi być w trybie diagnostycznym, czyli złącze TEN do GND. (tak jak się błędy sprawdza) w przeciwnym wypadku kąt wyprzedzenia zapłonu będzie nam jeździł nieco, bo ECU koryguje go „w locie”. Dla silnika FS najpierw ustawiamy w tym trybie obroty jałowe na 750RPM potem popuszczamy dwie śruby na aparacie zapłonowym i ustawiamy kąt wyprzedzenia na 12 stopni. Jak dodaje się gazu to wyraźnie widać że kąt się zmienia.
-- dodano 2016-02-20 19:16 --
Bardzo fajna lampa, ustawiałem w słoneczny dzień bez najmniejszego problemu, polecam. Bardzo solidna, mieli dobry pomysł zwłaszcza z tą guma na soczewce. Ale kup sobie niższy model YT-7311 bo „regulacja zapłonu 0-60 stopni” to zbędny gadżet, wszystkie silniki w których można lampą ustawiać zapłon mają znaki na kole więc nie wiem do czego to miało by się przydać. Ja mam właśnie tą tańszą
Przed cała operacją najlepiej zamalować na biało znak na kole pasowym to będzie ładnie widoczny.
Co do ustawiania, silnik musi być w trybie diagnostycznym, czyli złącze TEN do GND. (tak jak się błędy sprawdza) w przeciwnym wypadku kąt wyprzedzenia zapłonu będzie nam jeździł nieco, bo ECU koryguje go „w locie”. Dla silnika FS najpierw ustawiamy w tym trybie obroty jałowe na 750RPM potem popuszczamy dwie śruby na aparacie zapłonowym i ustawiamy kąt wyprzedzenia na 12 stopni. Jak dodaje się gazu to wyraźnie widać że kąt się zmienia.
-- dodano 2016-02-20 19:16 --
Obroty reguluj tylko w trybie diagnostycznym. Prawdopodobnie masz zabudowany otwór baypasu, jak kręcisz z dół to ECU koryguje na siłę obroty "silnikiem karkowym" (specjalnie pisze z cudzysłowu bo to bardziej elektrozawór) Można go dość łatwo wyczyścić zdejmując silnik krokowy (zdejmuj tylko na zimnym silniku bo płynie w nim płyn chłodniczy).MechanikCzasu pisze:
Znaczy że jak kręcę w dół to w połowie nic się nie dzieje a jak w górę to od połowy obroty rosną
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
-- oryginalny post 2016-02-20 21:10 --
Czyli najpierw wyczyścić Baypas a póżniej bawić się w ustawienie zapłonu tak ? a zapłon u mnie jest ustawiony ( patrząc od przodu ) to ta prawa śróbka opiera się o górną krawędź aparatu ( fasolki) 2 sprawa
gdzie będę widział te stopnie aby ustawić aparat zapłonowy
-- dodano 2016-02-20 21:17 --
Chodzi mi o te stopnie i dodatnie gazu mógł byś mi to rozwinąc ?
Czyli najpierw wyczyścić Baypas a póżniej bawić się w ustawienie zapłonu tak ? a zapłon u mnie jest ustawiony ( patrząc od przodu ) to ta prawa śróbka opiera się o górną krawędź aparatu ( fasolki) 2 sprawa
gdzie będę widział te stopnie aby ustawić aparat zapłonowy
-- dodano 2016-02-20 21:17 --
Chodzi mi o te stopnie i dodatnie gazu mógł byś mi to rozwinąc ?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
oj mylisz się panie i to gruboavel pisze:wszystkie silniki w których można lampą ustawiać zapłon mają znaki na kole więc nie wiem do czego to miało by się przydać.
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Nic nie ruszaj przy przepustnicy, póki co nie można stwierdzić że coś jest z nią nie tak.MechanikCzasu pisze:-- oryginalny post 2016-02-20 21:10 --
Czyli najpierw wyczyścić Baypas
Masz źle ustawiony zapłon.MechanikCzasu pisze:zapłon u mnie jest ustawiony ( patrząc od przodu ) to ta prawa śróbka opiera się o górną krawędź aparatu ( fasolki)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Ciesze się że wiem że mam źle ustawiony zapłon to teraz potrzebuje miłego człowieka który krok po kroku ( jak dla debila ) jak zrobić to ?
Gdzie znaki jak ustawiać ile stopni i gdzie zobaczyć te stopnie ?
Gdzie znaki jak ustawiać ile stopni i gdzie zobaczyć te stopnie ?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Przecież już to było opisane
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
-- oryginalny post 2016-02-23 22:36 --
Dzisiejszy dzień i 8 godzin zabawy z zapłonem okazało się że najprawdopodobniej mam złe ustawiony rozrząd ponieważ lampa pokazuje mi max 8 stopni wyjmowalem aparat i więc próbowałem zrobić wszystko wujmowalem aparat zakładałem i nic a o to zdj mojej kopulki i kabli
-- dodano 2016-02-23 22:38 --
Wtyczka od przodu po prawej jest podłączona pod 1 tłok a później już 1342 czy jest to źle ustawiony wałek rozrządu który steruje aparatem ponieważ nie nogę ustawić zapłonu więcej niż 8 stopni
-- dodano 2016-02-23 22:40 --
Wygląda to tak jak by zaplon był odwrotnie podłączony
-- dodano 2016-02-23 23:01 --
Jak powinny być podłączone kable do kopulki? Bo ja mam tak że nr 4 na kopulce odpowiada 1 tlokowi czyli myśląc logicznie jest źle podłączonie i ustawienie zapłonu czyli wyjąć aparat i ustawić palec rozdzielacza (mając wal na literę T czyli 0 i 1tloku w górze) ustawić i włożyć spowrotem cały aparat i wtedy regulować kąt..
Dzisiejszy dzień i 8 godzin zabawy z zapłonem okazało się że najprawdopodobniej mam złe ustawiony rozrząd ponieważ lampa pokazuje mi max 8 stopni wyjmowalem aparat i więc próbowałem zrobić wszystko wujmowalem aparat zakładałem i nic a o to zdj mojej kopulki i kabli
-- dodano 2016-02-23 22:38 --
Wtyczka od przodu po prawej jest podłączona pod 1 tłok a później już 1342 czy jest to źle ustawiony wałek rozrządu który steruje aparatem ponieważ nie nogę ustawić zapłonu więcej niż 8 stopni
-- dodano 2016-02-23 22:40 --
Wygląda to tak jak by zaplon był odwrotnie podłączony
-- dodano 2016-02-23 23:01 --
Jak powinny być podłączone kable do kopulki? Bo ja mam tak że nr 4 na kopulce odpowiada 1 tlokowi czyli myśląc logicznie jest źle podłączonie i ustawienie zapłonu czyli wyjąć aparat i ustawić palec rozdzielacza (mając wal na literę T czyli 0 i 1tloku w górze) ustawić i włożyć spowrotem cały aparat i wtedy regulować kąt..
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Podłączenie kabli do kopułki (2.0 R4 FS)
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 49#p244804
A tak przy okazji: przeniosłem temat do właściwego działu
vitek
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 49#p244804
A tak przy okazji: przeniosłem temat do właściwego działu
vitek
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Czy dobrze myślę?
Skoro mam złe ustawiony cały zapłon to
1 wyjąć zaplon
2 ustawić znak na wale na "T" czyli 0
3 pierwszy tłok w górze ten od rozrządu
4 ustawić palec aparatu na 1 tłok
5 włożyć aparat
6 założyć kopulke i podłączyć kable w systemie 1342
? Proszę o odpowiedź bo teraz mam tak ustawione że 5 tłok to 1
Skoro mam złe ustawiony cały zapłon to
1 wyjąć zaplon
2 ustawić znak na wale na "T" czyli 0
3 pierwszy tłok w górze ten od rozrządu
4 ustawić palec aparatu na 1 tłok
5 włożyć aparat
6 założyć kopulke i podłączyć kable w systemie 1342
? Proszę o odpowiedź bo teraz mam tak ustawione że 5 tłok to 1
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
5- jak będziesz wkładać aparat to muszą sie zgadzać znaki na aparacie. Wtedy podpinasz przewody wg kopułki
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
-- oryginalny post 2016-02-24 11:38 --
Jakie znaki i w którym miejscu one są? I z wałem mają się zgadzać?
-- dodano 2016-02-24 19:08 --
Ustawiłem dziś zaplon i jest dobrze zobaczymy czy będzie mniej palił zaplon ustawiony na 12 stopni
Jakie znaki i w którym miejscu one są? I z wałem mają się zgadzać?
-- dodano 2016-02-24 19:08 --
Ustawiłem dziś zaplon i jest dobrze zobaczymy czy będzie mniej palił zaplon ustawiony na 12 stopni
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
I w jakim polozeniu aparat zaplonowy ? Gorna srubka dotyka prawej scianki lub jest blisko niej?
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
jest tak mniej wiecej blizej góry
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
ciekawy jestem jak to zrobiszMechanikCzasu pisze:1 wyjąć zaplon
Policz jeszcze raz ile masz tych tłoków albo sprawdź markę pojazduMechanikCzasu pisze:? Proszę o odpowiedź bo teraz mam tak ustawione że 5 tłok to 1
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Tak, aparat ma wyraźnie zaznaczone znaki które muszą się zgrać i jednocześnie tłok w pierwszym cylindrze musi być w górnym położeniu .mysz pisze:5- jak będziesz wkładać aparat to muszą sie zgadzać znaki na aparacie. Wtedy podpinasz przewody wg kopułki
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Kurcze muszę u siebie poszukać może też znajdę ten piątyRomas pisze:ciekawy jestem jak to zrobiszMechanikCzasu pisze:1 wyjąć zaplonPolicz jeszcze raz ile masz tych tłoków albo sprawdź markę pojazduMechanikCzasu pisze:? Proszę o odpowiedź bo teraz mam tak ustawione że 5 tłok to 1
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
-- oryginalny post 2016-02-25 09:32 --
Dobra po ustawieniu zapłonu w trybie diagnostycznym na 12 stopni próbuje zbić obroty do 750 ale baypas nie reaguje po przejechaniu się samochód trzyma 2k obrotów jak się go zdusi to to dopiero spada na 750 ale dodając gazu wraca na 2k czy to wina brudnego baypasu? Czy jak?
-- dodano 2016-02-25 09:36 --
Więc tak ustawiłem zaplon na 12 stopni w trybie diagnostycznym ale obroty próbuje zbić baypasem i Noe raguje po zdjęciu zawory samochód trzyma 2 k obrotów po zduszeniu spada na 750 ale dodając gazu wraca na 2k
Dobra po ustawieniu zapłonu w trybie diagnostycznym na 12 stopni próbuje zbić obroty do 750 ale baypas nie reaguje po przejechaniu się samochód trzyma 2k obrotów jak się go zdusi to to dopiero spada na 750 ale dodając gazu wraca na 2k czy to wina brudnego baypasu? Czy jak?
-- dodano 2016-02-25 09:36 --
Więc tak ustawiłem zaplon na 12 stopni w trybie diagnostycznym ale obroty próbuje zbić baypasem i Noe raguje po zdjęciu zawory samochód trzyma 2 k obrotów po zduszeniu spada na 750 ale dodając gazu wraca na 2k
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Ustawienie zapłonu 2.0
Może zawieszać się tłoczek na regulatorze jałowych obrotów + zabrudzony baypas. Rozbierz, zajrzyj i wyczyść
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest